Αθήνα, 23°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
23°C
23.5° 20.9°
2 BF
61%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
20°C
21.6° 18.5°
1 BF
65%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.6° 19.0°
2 BF
67%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
18°C
17.9° 16.3°
0 BF
63%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.9° 17.0°
1 BF
58%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
16.2° 13.4°
1 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.1° 19.1°
1 BF
65%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
21.5° 20.8°
2 BF
75%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
23°C
23.3° 20.7°
2 BF
58%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
23°C
22.8° 21.8°
1 BF
59%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.7° 17.9°
0 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
20°C
23.1° 19.9°
0 BF
88%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.6° 19.5°
2 BF
51%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.5° 18.5°
1 BF
62%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
24°C
23.8° 22.0°
3 BF
76%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.7° 21.1°
2 BF
54%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.5° 15.3°
0 BF
81%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.7° 18.6°
1 BF
74%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
1 BF
69%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 08 Οκτωβρίου, 2024
mazi xana
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
«Μαζί ξανά»

Ο Ματιέ ξαναβρίσκει την Αλίς και ο Φάνης γνωρίζει τον Παύλο

Η τελευταία ταινία του Στεφάν Μπριζέ «Μαζί ξανά» εξερευνά με λεπτότητα το θέμα της κατάθλιψης με τους ήρωές του να συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια εξετάζοντας τι πήγε στραβά στη σχέση τους, αλλά η ταινία που συγκεντρώνει αναμφίβολα το ελληνικό ενδιαφέρον είναι τα, υποψήφια για πέντε βραβεία Ιρις, «Μικρά πράγματα που πήγαν λάθος» του Χάρη Βαφειάδη με ήρωες δύο ετερόκλητους χαρακτήρες, όπως τους ενσαρκώνουν οι Θάνος Τοκάκης και Μιχάλης Συριόπουλος

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Μαζί ξανά
(Hors-saison, Γαλλία, 2023, 115´)

Σκηνοθεσία: Στεφάν Μπριζέ
Ηθοποιοί: Γκιγιόμ Κανέ, Αλμπα Ρορβάκερ, Σαρίφ Αντούρα, Εμί Μπουασάρ Πομέλ

Η τελευταία ταινία του Στεφάν Μπριζέ διαφοροποιείται σημαντικά από τις προηγούμενες ταινίες του στις οποίες ο κοινωνικοπολιτικός σχολιασμός κυριαρχούσε («Ενας άλλος κόσμος» 2021, 96’, «Ο νόμος της αγοράς», 2015, 93’), καθώς εδώ σκηνοθετεί ένα τρυφερό, βαθιά ανθρώπινο δράμα με δύο εξαιρετικούς πρωταγωνιστές (Γκιγιόμ Κανέ - Αλμπα Ρορβάκερ), το οποίο εξερευνά με ευαισθησία το θέμα της κατάθλιψης.

Ο Ματιέ, διάσημος ηθοποιός, καταφεύγει στο πολυτελές σπα μιας μικρής παραθαλάσσιας πόλης της δυτικής Γαλλίας για να ξεφύγει από μια επαγγελματική αποτυχία η οποία εντείνει το ψυχολογικό και υπαρξιακό του αδιέξοδο. Εκείνο που δεν ξέρει είναι ότι εκεί μένει η Αλίς, με την οποία έζησαν μια δυνατή ερωτική ιστορία πριν από δεκαπέντε χρόνια, προτού ο καθένας πάρει τον δρόμο του. Οταν η Αλίς μαθαίνει ότι ο Ματιέ βρίσκεται στην περιοχή, επικοινωνεί μαζί του και του προτείνει να τα πουν από κοντά. Εχουν όμως επουλωθεί οι πληγές που τους άφησε η σχέση τους; Θα μπορέσουν να γυρίσουν πίσω στις ζωές τους όπως τις ξέρουν;

Τοποθετώντας όλη τη δράση της ταινίας του στο απομονωμένο παράκτιο σπα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, τον οποίο κινηματογραφεί υπέροχα ο διευθυντής φωτογραφίας Αντουάν Εμπερλέ, «ντύνοντας» τα πλάνα με ψυχρά, σχεδόν ξεθωριασμένα πρασινογάλανα χρώματα που μετατρέπουν την υποτιθέμενη διασκεδαστική εικόνα του σπα σε μια καταθλιπτική, ψυχρή τοποθεσία που αντανακλά τον ψυχικό κόσμο των πρωταγωνιστών, ο Μπριζέ, μέσα από καλοδουλεμένους διαλόγους και βασισμένος στην εξαιρετική χημεία των πρωταγωνιστών του, τολμά να ασχοληθεί με το θέμα της κατάθλιψης αλλά και το αδιέξοδο στο οποίο έχουν οδηγηθεί οι δύο χαρακτήρες στη ζωή τους. Αλλοτε με ρομαντική διάθεση και άλλοτε με ένα λεπτό υποβόσκον χιούμορ καταφέρνει να σκιαγραφήσει τον Ματιέ και την Αλίς και να αναδείξει τις «κενές» ζωές τους. Το «Ξανά μαζί» ακουμπά ευαίσθητα ζητήματα με λεπτότητα, δεν υπερβάλλει -αν και υπάρχουν στιγμές που τονίζει την κωμωδία- και μέσα από μια σατιρική κάποιες φορές διάθεση «ξεδιπλώνει» τον εσωτερικό κόσμο δύο ανθρώπων που νιώθουν μια ματαιότητα λόγω των, λάθος τελικά, επιλογών που έκαναν στη ζωή τους και της κατάθλιψης που βιώνουν αλλά δεν αναγνωρίζουν. Η ταινία δεν στέκεται τόσο στη ρομαντική πλευρά της επανένωσης αλλά περισσότερο στην ευκαιρία που δίνεται σε δύο ανθρώπους να κλείσουν οριστικά τη σχέση τους, να επουλώσουν τα τραύματά τους και να αποφασίσουν να προχωρήσουν στη ζωή τους.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Μικρά πράγματα που πήγαν λάθος
(Ελλάδα, 2024, 96´)

Σκηνοθεσία: Χάρης Βαφειάδης
Ηθοποιοί: Θάνος Τοκάκης, Μιχάλης Συριόπουλος, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χάρη Βαφειάδη -υποψήφια για πέντε βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου- είναι ένα δράμα στο οποίο επικρατεί η σουρεαλιστική διάθεση, το μαύρο χιούμορ και η ψυχογράφηση των πρωταγωνιστών. Ο Φάνης μετά την τηλεοπτική δόξα που γνώρισε έχει πάρει για τα καλά την κατηφόρα. Το μόνο που χρειάζεται πλέον για να επανέλθει είναι ένα θεϊκό σημάδι. Ο Παύλος ζει στον τέλειο κόσμο. Εκείνο όμως που τον κρατάει μακριά από την καριέρα και την ιδανική οικογενειακή ζωή είναι η ίδια πραγματικότητα. Οι ζωές τους διασταυρώνονται, όταν ένα σκυλάκι, η Μάφιν, έχει ένα ατύχημα.

Εχοντας ως μεγάλο ατού τη στιβαρή ερμηνεία του Θάνου Τοκάκη, ο Βαφειάδης «χτίζει» το σουρεαλιστικό σύμπαν του μέσω συνεχών διαλόγων, «παντρεύοντας» το δράμα με το μαύρο χιούμορ. Το ενδιαφέρον προκύπτει από τη σύγκλιση δύο διαμετρικά αντίθετων χαρακτήρων, τη σκιαγράφηση των οποίων χειρίζεται πολύ καλά ο σκηνοθέτης, αν και με άνισο τρόπο: ο χαρακτήρας του Φάνη είναι πιο καλοδουλεμένος και ενδιαφέρων, με αποτέλεσμα όταν βρίσκεται εκτός κάδρου ο ρυθμός της ταινίας να παγώνει και η δυναμική που φέρνει ο χαρακτήρας του να χάνεται. Επιπλέον όσο κυλάει η ταινία υπάρχει μια αίσθηση επανάληψης και σεναριακού αδιεξόδου που την αποδυναμώνει.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Τεχνητή ΔικΑ.Ι.οσύνη
(Justicia Artificial, Ισπανία, 2024, 98´)

Σκηνοθεσία: Σιμόν Κασάλ
Ηθοποιοί: Βερόνικα Ετσέγκουι, Αλμπέρτο Αμάν, Ταμάρ Νόβας

Στο εγγύς μέλλον η κυβέρνηση σκοπεύει να αντικαταστήσει τους δικαστές με λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης στην προσπάθειά της να αυτοματοποιήσει το δικαστικό σύστημα. Η Κάρμεν Κόστα, διακεκριμένη δικαστής, έχει προσκληθεί να αξιολογήσει αυτή την πρωτοφανή διαδικασία. Ωστόσο όταν ο δημιουργός του λογισμικού εξαφανίζεται, η Κόστα συνειδητοποιεί ότι η ζωή της βρίσκεται σε κίνδυνο και ότι θα πρέπει να πολεμήσει τα ισχυρά συμφέροντα που κινούν τα νήματα στα υψηλότερα κλιμάκια του κράτους. Αρτια ισπανική παραγωγή που συνδυάζει στοιχεία νουάρ με πολιτικό θρίλερ και προσπαθεί να αναδείξει επίκαιρα ζητήματα όπως είναι η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης αλλά και η αλόγιστη χρήση της από τις κυβερνήσεις. Δυστυχώς η ταινία, ενώ καταφέρνει να αναδείξει αυτά τα θέματα, αποτυγχάνει να τα συνδυάσει με μια καλογραμμένη πλοκή. Ο ρυθμός είναι αργός και δεν ταιριάζει σε πολιτικό θρίλερ, ενώ η υπόθεση της συνωμοσίας αδιάφορη. Οι ερμηνείες είναι ικανοποιητικές και ο σκηνογραφικός σχεδιασμός πολύ καλός καθώς διαμορφώνει πειστικά μια δυστοπική κοινωνία, λείπει όμως η σκηνοθετική ένταση και στιβαρότητα.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Κώδικας κινδύνου
(Blink Twice, ΗΠΑ, Μεξικό, 2024, 102´)

● Σκηνοθεσία: Ζόι Κράβιτς
● Ηθοποιοί: Ναόμι Ακι, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Κρίστιαν Σλέιτερ, Σάιμον Ρεξ, Αντρια Αρχόν

Ο δισεκατομμυριούχος της τεχνολογίας Σλέιτερ Κινγκ προσκαλεί τη σερβιτόρα Φρίντα να τον συνοδεύσει μαζί με τους φίλους του σε ονειρικές διακοπές στο ιδιωτικό του νησί. Οταν αρχίζουν να συμβαίνουν περίεργα πράγματα, η Φρίντα αμφισβητεί την πραγματικότητα.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Απληστοι άνθρωποι
(Greedy People, ΗΠΑ, 2024, 112´)

Σκηνοθεσία: Πότσι Ποντσιρόλι
● Ηθοποιοί: Χαϊμές Πατέλ, Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, Λίλι Τζέιμς, Τρέισι Λορντς

Ενας αστυνομικός και ο πρωτάρης συνάδελφός του βρίσκουν ένα εκατομμύριο δολάρια δίπλα σε ένα πτώμα κι αποφασίζουν να λύσουν το μυστήριο, να κρατήσουν κρυφό τον φόνο και να κρατήσουν τα χρήματα. Οταν η σύζυγος του ενός ανακαλύψει τα λεφτά και οι φήμες για τη δολοφονία αρχίζουν να διαδίδονται στη μικρή νησιωτική κωμόπολη, η κατάσταση περιπλέκεται οδηγώντας σε ξεκαρδιστικά κακές και θανάσιμες αποφάσεις.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Μια συνηθισμένη υπόθεση
(Le Fil, Γαλλία, 2024, 115´)

Σκηνοθεσία: Ντανιέλ Οτέιγ
Ηθοποιοί: Ντανιέλ Οτέιγ, Γκρεγκορί Γκαντεμπουά, Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν

Ο Νικολά Μιλίκ κατηγορείται για τη δολοφονία της γυναίκας του και ο Ζαν Μονιέ, ένας απογοητευμένος δικηγόρος, καλείται να τον υπερασπιστεί ενάντια σε όλες τις πιθανότητες. Πώς θα καταφέρει να υπερασπιστεί τον πελάτη του χωρίς να χάσει τον εαυτό του;

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Το Κοράκι
(The Crow, ΗΠΑ, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Τσεχία, 2024, 111´)

Σκηνοθεσία: Ρούπερτ Σάντερς
Ηθοποιοί: Μπιλ Σκάρσγκαρντ, FKA twigs, Ντάνι Χιούστον, Λόρα Μπερν

Οι αδελφές ψυχές Ερικ και Σέλι δολοφονούνται βίαια όταν τους βρίσκουν οι δαίμονες του σκοτεινού παρελθόντος τους. Για να σώσει την αληθινή του αγάπη θυσιάζοντας τον εαυτό του, ο Ερικ ξεκινά για να πάρει αμείλικτη εκδίκηση από τους δολοφόνους τους διασχίζοντας τους κόσμους των ζωντανών και των νεκρών.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ο Δελφινομικρούλης
(Dolphin Boy, Τουρκία, Ιράν, 2022, 90´)

Σκηνοθεσία: Μοχάμαντ Κεϊράντις
● Με τις φωνές των: Μιχάλη Αποσκίτη, Μυρτώς Ναούμ, Κώστα Αποστολίδη

Το δελφίνι Σέφιντ σώζει ένα μικρό αγόρι από τα κύματα. Από τότε μεγαλώνουν ανέμελα μαζί στη θάλασσα. Ομως μια μέρα η ειρήνη στον χαρούμενο μικρό τους κόσμο καταστρέφεται από το κακό Χταπόδι.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο Ματιέ ξαναβρίσκει την Αλίς και ο Φάνης γνωρίζει τον Παύλο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας