Αθήνα, 25°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
26.3° 24.1°
2 BF
65%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
24.9° 22.4°
0 BF
82%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
28°C
27.7° 25.4°
2 BF
61%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
21°C
21.3° 21.3°
4 BF
77%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
21.8° 20.9°
2 BF
79%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
17°C
17.4° 17.3°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
1 BF
72%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
23°C
23.6° 22.8°
1 BF
73%
Μυτιλήνη
Σποραδικές νεφώσεις
26°C
25.5° 23.5°
2 BF
62%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
27.4° 25.8°
4 BF
54%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
24°C
24.0° 24.0°
4 BF
73%
Κεφαλονιά
Αραιές νεφώσεις
25°C
25.3° 25.3°
2 BF
44%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
23°C
23.4° 22.5°
1 BF
78%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
28°C
27.8° 25.4°
3 BF
53%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
26°C
26.0° 23.4°
2 BF
62%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
24.4° 24.4°
1 BF
67%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
23.7° 21.7°
2 BF
92%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
21°C
20.7° 20.7°
0 BF
74%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 08 Σεπτεμβρίου, 2024
Ταινίες
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια αλληγορία για όσους ονειρεύονται να το σκάσουν

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ρουμάνου σκηνοθέτη Αντρέι Τανάσε επιχειρεί εύστοχα μια βαθιά εξερεύνηση του ψυχισμού της ηρωίδας του, μιας κτηνιάτρου σε ζωολογικό κήπο, εγκλωβισμένης στο δικό της «κλουβί» | Μητρικό ένστικτο του Μπενουά Ντελόμ, ένα ψυχολογικό θρίλερ που εξελίσσεται τη δεκαετία του 1960 | Deadpool & Wolverine του Σον Λίβι, τρίτη συνέχεια για τον γνωστό αντιήρωα της Marvel, Deadpool, που σκηνοθετικά και σεναριακά συνεχίζει στην ίδια γνωστή συνταγή, που έφερε την επιτυχία στις δύο προηγούμενες ταινίες.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Τίγρης
(Tigru, Ρουμανία, Γαλλία, Ελλάδα, 2023, 80')

Σκηνοθεσία: Αντρέι Τανάσε
Ηθοποιοί: Καταλίνα Μόγκα, Πολ Ιπάτι, Αλεξ Βιλέα

 Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ρουμάνου σκηνοθέτη Αντρέι Τανάσε αφηγείται την ιστορία της Βέρας –στιβαρή και πολυεπίπεδη η ερμηνεία της Καταλίνα Μόγκα–, μιας κτηνιάτρου που εργάζεται στον ζωολογικό κήπο μιας μικρής πόλης. Οταν μια μέρα μια τίγρης ξεφεύγει και τριγυρνά ελεύθερη τρομοκρατώντας τους κατοίκους, η Βέρα αναλαμβάνει το καθήκον να τη βρει και να τη φέρει πίσω. Με αφορμή αυτή την ιστορία ο Τανάσε επιχειρεί μια βαθιά εξερεύνηση του ψυχισμού της ηρωίδας του και κατ’ επέκταση της μικρής κοινωνίας στην οποία ζει, αναλύοντας τις διαπροσωπικές της σχέσεις, τα ανεκπλήρωτα όνειρά της. Η τίγρης, η απόδρασή της, ακόμα και η συμπεριφορά της όταν τη βλέπουμε είναι εμφανώς μια αλληγορία για την ίδια τη ζωή της πρωταγωνίστριας που περιφέρεται χωρίς να έχει έναν σκοπό, εγκλωβισμένη στο προσωπικό της «κλουβί». Ο Τανάσε έξυπνα ισορροπεί μεταξύ του υπαρξιακού δράματος και της αγωνίας, του τρόμου που δημιουργείται από την απόδραση του ζώου και «χτίζει» μια ατμόσφαιρα που κρατάει τον θεατή σε εγρήγορση, χρησιμοποιώντας γρήγορους ρυθμούς όταν πρέπει και κατεβάζοντας... ταχύτητα όταν αρχίζει να εισδύει στον ψυχισμό της Βέρας. Φαινομενικά η ιδέα της ταινίας μοιάζει απλή και εύκολα θα μπορούσε να είναι ένα συμβατικό δράμα, αλλά ο σκηνοθέτης καταφέρνει μέσα σε μόλις ογδόντα λεπτά –και παρότι η μικρή διάρκεια της ταινίας στερεί την ανάπτυξη κάποιων άλλων ενδιαφερόντων χαρακτήρων και μια πιο ολοκληρωμένη ψυχογράφηση της Βέρας– να δημιουργήσει ένα έργο που παρουσιάζει με ρεαλισμό και ενίοτε ιδιαίτερο χιούμορ μια καλοδουλεμένη αλληγορία.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Μητρικό ένστικτο
(Mothers’ Instinct, ΗΠΑ, Βέλγιο, Γαλλία, Μ. Βρετανία, 2024, 94’)

Σκηνοθεσία: Μπενουά Ντελόμ
Ηθοποιοί: Τζέσικα Τσαστέιν, Αν Χάθαγουεϊ, Τζος Τσαρλς, Αντερς Ντάνιλσεν Λι

 Ο καταξιωμένος διευθυντής φωτογραφίας Μπενουά Ντελόμ («Το αγόρι πίσω από το συρματόπλεγμα», 2008, 94’) κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του με ένα ψυχολογικό θρίλερ που εξελίσσεται τη δεκαετία του 1960. Οι δυο καλές φίλες Alice (Τζέσικα Τσαστέιν) και Celine (Αν Χάθαγουεϊ) ζουν μαζί με τις οικογένειές τους στα προάστια. Οι ήρεμες και ειδυλλιακές ζωές τους θα καταστραφούν, όμως, από ένα τραγικό γεγονός το οποίο θα υπονομεύσει τους οικογενειακούς δεσμούς και τη φιλία τους, ενώ σταδιακά θα αποκαλυφθεί η σκοτεινή πλευρά της μητρικής αγάπης. Με δύο δυνατές ερμηνείες από τις πρωταγωνίστριες και έναν εξαιρετικό σκηνικό σχεδιασμό, η πρώτη ταινία του Ντελόμ κρατά το ενδιαφέρον του θεατή για λίγο, καθώς οι σεναριακές αδυναμίες γίνονται γρήγορα εμφανείς. Η προσπάθεια αφήγησης της διάλυσης μιας φιλίας αλλά και η εύθραυστη ψυχική κατάσταση των χαρακτήρων αποτυπώνονται μέσα σε ενενήντα λεπτά, βιαστικά, σχηματικά, χωρίς ουσιαστική εμβάθυνση. Ο σκηνοθέτης προσπαθεί να εισαγάγει μελοδραματικά στοιχεία αναμιγνύοντάς τα με το ψυχολογικό θρίλερ, αλλά δεν τα διαχειρίζεται σωστά, με αποτέλεσμα να διαφαίνεται η αναποφασιστικότητά του ως προς το είδος της ταινίας που σκηνοθετεί. Η εξέλιξη των χαρακτήρων είναι γραμμική, κάποιες φορές μη ρεαλιστική και η πλοκή προβλέψιμη, με μια τρίτη πράξη που είναι ασύνδετη με την υπόλοιπη ταινία και μοιάζει σαν να έχει γραφτεί για άλλο έργο.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Deadpool & Wolverine
(ΗΠΑ, 2024, 127')

Σκηνοθεσία: Σον Λίβι
Ηθοποιοί: Ράιαν Ρέινολντς, Χιου Τζάκμαν, Εμα Κόριν

 O απαθής Γουέιντ Γουίλσον περιφέρεται ως απλός πολίτης. Εχει αφήσει πλέον πίσω του τις μέρες του ως ο πολυλογάς και αθυρόστομος μισθοφόρος, Deadpool. Οταν ο πλανήτης του αντιμετωπίζει μια υπαρξιακή απειλή, ο Γουέιντ πρέπει απρόθυμα να αναλάβει δράση μαζί με έναν ακόμα πιο απρόθυμο Wolverine. Τρίτη συνέχεια για τον γνωστό αντιήρωα της Marvel, Deadpool, που σκηνοθετικά και σεναριακά συνεχίζει στην ίδια γνωστή συνταγή, που έφερε την επιτυχία στις δύο προηγούμενες ταινίες, με μπόλικο μαύρο, κυνικό χιούμορ, συχνές αναφορές στην ποπ κουλτούρα και καλογυρισμένες σκηνές δράσης γεμάτες βία. Η μόνη διαφορά είναι η προσθήκη του Χιου Τζάκμαν ως Wolverine, που η εξαιρετική χημεία του με τον συμπρωταγωνιστή του Ράιαν Ρέινολντς φέρνει μια σχετικά νέα πνοή στην ταινία σε συνδυασμό με τις αρκετές σεναριακές ανατροπές που κρατούν το ενδιαφέρον του θεατή –παρότι αυτός σίγουρα κάποια στιγμή θα αναρωτηθεί αν το έργο κάπου το έχει ξαναδεί.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μια αλληγορία για όσους ονειρεύονται να το σκάσουν

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας