Στις αίθουσες βγαίνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Πάολα Κορτελέζι με το «Πάντα υπάρχει το αύριο», που βρισκόταν στο νούμερο 1 του Box-office για εφτά εβδομάδες στην Ιταλία και όχι άδικα, αλλά για τους λάτρεις των θρίλερ και του μεταφυσικού σασπένς το «Longlegs» του Οζ Πέρκινς έχει –εκτός των άλλων του προτερημάτων– έναν αγνώριστο και πειστικό στον ρόλο του Νίκολας Κέιτζ | «Longlegs» του Οζ Πέρκινς, αισθητικά άψογο αλλά σεναριακά ισχνό, σίγουρα όμως αποτελεί ένα από τα καλύτερα θρίλερ των τελευταίων χρόνων καθώς σε καθηλώνει και σε κρατάει σε αγωνία «παίζοντας» εξαιρετικά με την ψυχική σου κατάσταση | «Fly Me To The Moon» σε σκηνοθεσία Γκρεγκ Μπερλάντι | «Twisters», άτυπη συνέχεια της ταινίας του 1996 «Twister». του Λι Αϊζακ Τσανγκ | «Ανεξιχνίαστοι φόνοι» του Ασίφ Ακμπάρ | «Παφιν Ροκ - Νέες φιλίες» των Λορέιν Λόρνταν & Τζέρεμι Πάρσελ | Δείτε ακόμα τις επανεκδόσεις: «Η παράσταση αρχίζει» του Μπομπ Φόσι | «Πρόγευμα στο Τίφανις» του Μπλέικ Εντουαρντς και το νεορεαλιστικό αριστούργημα του Βιτόριο Ντε Σίκα «Κλέφτης ποδηλάτων».
Πάντα υπάρχει το αύριο
(There’s Still Tomorrow, Ιταλία, 2023, 118’)
● Σκηνοθεσία: Πάολα Κορτελέζι
● Ηθοποιοί: Πάολα Κορτελέζι, Βαλέριο Μασταντρέα, Ρομάνα Ματζιόρα Βεργκάνο
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Πάολα Κορτελέζι, η οποία κρατά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο, κατάφερε να ξεπεράσει τα 5,5 εκατομμύρια εισιτήρια και να βρίσκεται στο νούμερο 1 του Box-office για εφτά εβδομάδες στην Ιταλία και όχι άδικα, καθώς το έργο της συνδυάζει με εξαιρετικό τρόπο το δράμα και την κωμωδία δίνοντας έμφαση στην ενδυνάμωση της ηρωίδας της αλλά και όλων των γυναικών.
Η ταινία διηγείται την ιστορία της Ντέλια, συζύγου και μητέρας, που παλεύει να επιβιώσει στην ιταλική μεταπολεμική κοινωνία αλλά και στην καθημερινότητά της, με έναν τυραννικό σύζυγο που την κακοποιεί.
Με μια εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία του Νταβίντε Λεόνε (φόρος τιμής στον Ντε Σίκα και τον Φελίνι), άψογα καδραρίσματα και καλοδουλεμένα σκηνικά που «χτίζουν» την ατμόσφαιρα της Ιταλίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο, η Κορτελέζι τραβάει το βλέμμα του θεατή τόσο όσο χρειάζεται για να αναδείξει την ιστορία της. Αντλεί έμπνευση από τον νεορεαλιστικό ιταλικό κινηματογράφο της δεκαετίας του 1940, ενώ ταυτόχρονα με πολύ έξυπνο τρόπο ενσωματώνει στοιχεία από τη σύγχρονη κινηματογραφική αφήγηση αποφεύγοντας έτσι να δώσει την αίσθηση του επιτηδευμένου ή του παλιακού. Πρόκειται για μια ιστορία χειραφέτησης και την προσπάθεια της ηρωίδας να βρει τα δικά της πατήματα σε μια μεταπολεμική Ιταλία που είναι οικονομικά κατεστραμμένη και το μέλλον μοιάζει αβέβαιο. Η Κορτελέζι καταφέρνει με έναν έξυπνο κινηματογραφικό τρόπο να αναδείξει τις δυσκολίες που βίωναν και βιώνουν ακόμα οι γυναίκες, επιστρατεύοντας πολλές φορές το γλυκόπικρο χιούμορ ή τον μελοδραματικό τόνο, χωρίς όμως να εκμαιεύσει το συναίσθημα με ύπουλο τρόπο. Ο μαγικός ρεαλισμός της λειτουργεί τις περισσότερες φορές, αν και αφηγηματικά θα μπορούσε η ταινία να έχει πιο γρήγορους ρυθμούς, ειδικά μετά την πρώτη ώρα, καθώς μοιάζει σαν να μένει στάσιμη και να μην κινείται προς τα εμπρός. Παρ’ όλα αυτά το κεντρικό θέμα της ταινίας και η συνολική αισθητική καταφέρνουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον του θεατή.
Longlegs (ΗΠΑ, 2024, 101’)
● Σκηνοθεσία: Οζ Πέρκινς
● Ηθοποιοί: Μάικα Μονρό, Μπλερ Αντεργουντ, Αλίσια Γουίτ, Νίκολας Κέιτζ
Ο Οζ Πέρκινς επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία του ταινία («Gretel & Hansel», 2020) με ένα θρίλερ τρόμου. Αφηγείται την ιστορία της Λι Χάρκερ (Μάικα Μονρό), πράκτορα του FBI, που αναλαμβάνει να διαλευκάνει μία άλυτη υπόθεση ενός κατά συρροή δολοφόνου (τρομακτικός και αγνώριστος κάτω από δεκάδες στρώσεις μακιγιάζ ο Νίκολας Κέιτζ) που ενέχει και μυστικιστικά στοιχεία. Η Χάρκερ ανακαλύπτει μία προσωπική σχέση με τον δολοφόνο και θα πρέπει να τον σταματήσει πριν χτυπήσει ξανά.
Οσοι είναι εξοικειωμένοι με το σινεμά τού Οζ Πέρκινς γνωρίζουν ότι τα έργα του βασίζονται πρώτα απ’ όλα στην αισθητική της εικόνας και έπειτα στο σενάριο· αυτό ισχύει και για το «Longlegs». Η εξαιρετική φωτογραφία του Αντρες Αρότσι με τα ζεστά, σκοτεινά χρώματα και τη vintage αισθητική που παραπέμπει στη δεκαετία του 1970 αλλά και τα άψογα καδραρίσματα, με τις αλλόκοτες γωνίες λήψεις, συνθέτουν μαζί με τον ηχητικό σχεδιασμό (Γιουτζένιο Μπατάλια), ο οποίος δημιουργεί τα περισσότερα jump scares, ένα αριστουργηματικό σύνολο. Η ατμόσφαιρα που χτίζεται αποτελεί το κλειδί της ταινίας, η οποία δημιουργεί την αίσθηση ότι ζεις μέσα στο μυαλό της πρωταγωνίστριας και παρασέρνεσαι σε ένα κλειστοφοβικό, παρανοϊκό ταξίδι, σε ένα κυνηγητό μεταξύ της ηρωίδας και ενός παράφρονα δολοφόνου. Ομως η ατμόσφαιρα από μόνη της δεν μπορεί να δώσει την ώθηση που χρειάζεται η ταινία. Ο Πέρκινς στην προσπάθειά του να μη χρησιμοποιήσει τα γνωστά κλισέ του είδους, προσεγγίζει σεναριακά με ελλειπτικό τρόπο την ιστορία του και δεν δημιουργεί μια στιβαρή αφήγηση.
Αισθητικά άψογο αλλά σεναριακά ισχνό, σίγουρα όμως αποτελεί ένα από τα καλύτερα θρίλερ των τελευταίων χρόνων καθώς σε καθηλώνει και σε κρατάει σε αγωνία «παίζοντας» εξαιρετικά με την ψυχική σου κατάσταση.
Fly Me To The Moon (ΗΠΑ, 2024, 132’)
● Σκηνοθεσία: Γκρεγκ Μπερλάντι
● Ηθοποιοί: Σκάρλετ Γιόχανσον, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Νικ Ντίλεμπουργκ, Αννα Γκαρσία
Η Κέλι Τζόουνς (Γιόχανσον), το παιδί-θαύμα του marketing, έρχεται για να φτιάξει τη δημόσια εικόνα της NASA και προκαλεί χάος στο ήδη δύσκολο έργο του διευθυντή εκτόξευσης, Κόουλ Ντέιβις (Τέιτουμ). Με τον πρόεδρο των ΗΠΑ να θεωρεί την αποστολή πολύ σημαντική για να αποτύχει, η Τζόουνς λαμβάνει εντολή να οργανώσει μια ψεύτικη, εφεδρική προσσελήνωση και η αντίστροφη μέτρηση αρχίζει πραγματικά.
Twisters (ΗΠΑ, 2024, 122’)
● Σκηνοθεσία: Λι Αϊζακ Τσανγκ
● Ηθοποιοί: Ντέιζι Εντγκαρ-Τζόουνς, Γκλεν Πάουελ, Αντονι Ράμος
Ενας συνταξιούχος κυνηγός ανεμοστρόβιλων και μετεωρολόγος πείθεται να επιστρέψει στην Οκλαχόμα για να εργαστεί με μια νέα ομάδα καθώς η εποχή των καταιγίδων εντείνεται και τρομαχτικά, πρωτόγνωρα καιρικά φαινόμενα εξαπολύονται. Ατυπη συνέχεια της ταινίας του 1996 «Twister».
Ανεξιχνίαστοι φόνοι (Boneyard, ΗΠΑ, 2024, 96’)
● Σκηνοθεσία: Ασίφ Ακμπάρ
● Ηθοποιοί: Μελ Γκίμπσον, Κέρτις Τζάκσον (50 Cent), Μπράιαν βαν Χολτ
Οταν τα υπολείμματα οστών έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται στην έρημο του Νέου Μεξικού, μια εκτεταμένη έρευνα ξεκινά. Ο ντετέκτιβ Ορτέγκα, ο αρχηγός της αστυνομίας Κάρτερ και ο πράκτορας Πέτροβικ προσπαθούν να εντοπίσουν και να συλλάβουν τον κατά συρροή δολοφόνο.
Παφιν Ροκ - Νέες φιλίες
(Puffin Rock and the New Friends, Ην. Βασίλειο, Ιρλανδία, 2023, 80’)
● Σκηνοθεσία: Λορέιν Λόρνταν & Τζέρεμι Πάρσελ
● Με τις φωνές των: Μάριαν Κυπριανού, Ιωάννας Παπαμιχαλοπούλου, Πλάτωνα Μουρατίδη, Πέτρου Κονόμου
Η εξαφάνιση του τελευταίου αυγού της σεζόν οδηγεί την Ούνα και τους φίλους της να ξεκινήσουν έναν αγώνα ενάντια στον χρόνο για να προσπαθήσουν να το σώσουν πριν μια μεγάλη καταιγίδα χτυπήσει το Πάφιν Ροκ και βάλει το νησί σε κίνδυνο.
Επανεκδόσεις
Η παράσταση αρχίζει
(All that Jazz, ΗΠΑ, 1979, 123’)
● Σκηνοθεσία: Μπομπ Φόσι
● Ηθοποιοί: Ρόι Σάιντερ, Τζέσικα Λανγκ
O Τζο Γκίντεον, επιτυχημένος χορογράφος, ετοιμάζει το επόμενο μιούζικάλ του αλλά παθαίνει καρδιακή προσβολή και καταλήγει στο νοσοκομείο, όπου ενώ «παλεύει» με τον θάνατο κάνει έναν απολογισμό της καλλιτεχνικής και πολυτάραχης προσωπικής ζωής του.
Πρόγευμα στο Τίφανις
(Βreakfast at Tiffany’s, ΗΠΑ, 1961, 115’)
● Σκηνοθεσία: Μπλέικ Εντουαρντς
● Ηθοποιοί: Οντρεϊ Χέπμπορν, Τζορτζ Πέπαρντ
Η Χόλι Γκολάιτλι, μια ανέμελη κοσμική Νεοϋορκέζα επιδιώκει να εξασφαλίσει έναν πλούσιο σύζυγο. Οταν ο Πολ, ένας άσημος συγγραφέας που συντηρείται οικονομικά από μια πλούσια γυναίκα, γίνεται ο νέος της γείτονας, αρχίζουν να έλκονται ο ένας από τον άλλο και μέσα από τη χαοτική σχέση τους οδηγούνται σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας με φόντο μια εξιδανικευμένη Νέα Υόρκη του 1960.
Κλέφτης ποδηλάτων
(Ladri di Biciclette, Ιταλία, 1948, 93’)
● Σκηνοθεσία: Βιτόριο Ντε Σίκα
● Ηθοποιοί: Λαμπέρτο Ματζιοράνι, Ενζο Σταγιόλα
Στη μεταπολεμική Ιταλία, κλέβουν το ποδήλατο ενός εργάτη θέτοντας σε κίνδυνο τις προσπάθειές του να βρει δουλειά. Αυτός και ο γιος του ξεκινούν να το βρουν. Το νεορεαλιστικό αριστούργημα του Βιτόριο Ντε Σίκα, ταινία σταθμός του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας