Αθήνα, 37°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
37°C
37.9° 36.4°
3 BF
25%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
38°C
38.6° 35.8°
3 BF
32%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
38°C
39.3° 37.0°
1 BF
47%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
28°C
27.9° 27.9°
4 BF
54%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
39°C
39.6° 38.9°
5 BF
25%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
35°C
35.1° 35.1°
2 BF
21%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
34°C
34.4° 34.4°
2 BF
16%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
37°C
36.8° 36.8°
1 BF
25%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
32°C
33.8° 31.9°
3 BF
43%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
33°C
34.0° 32.7°
3 BF
40%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
34°C
34.4° 30.8°
4 BF
31%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
37°C
36.7° 34.6°
1 BF
53%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
35°C
34.9° 34.9°
4 BF
46%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
38°C
38.0° 36.8°
4 BF
22%
Λαμία
Αίθριος καιρός
37°C
37.2° 35.5°
2 BF
26%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
29°C
29.8° 29.3°
5 BF
77%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
37°C
38.0° 35.3°
3 BF
14%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
38°C
37.7° 33.3°
2 BF
30%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
36°C
37.7° 35.8°
3 BF
36%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
32°C
32.1° 32.1°
3 BF
25%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 18 Ιουλίου, 2024
Ταινίες
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μαύρο χιούμορ και δράση δεν σώζουν τη μετριότητα

Οι προσδοκίες όσων ανέμεναν την επιστροφή του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ ή του γαλλικού διδύμου των «Αθικτων» μάλλον δεν θα ικανοποιηθούν από τις καινούργιες ταινίες τους ⫸ «Σκοτώστε τον Βενσάν» του Στεφάν Καστάνγκ στην πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία που συνδυάζει ευφυέστατα το μαύρο χιούμορ και το θρίλερ καταδίωξης, εμπλουτίζοντάς τη με αρκετές σκηνές δράσης | «Hit Man» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, που προσπαθεί να ισορροπήσει ανεπιτυχώς ανάμεσα στο νεο-νουάρ και τη ρομαντική κωμωδία, έχοντας όμως σημαντικά μειονεκτήματα, όπως τη σχηματική, μη ρεαλιστική πλοκή και τους αργούς σκηνοθετικούς ρυθμούς | «Κάθε πέρυσι και καλύτερα» σε σκηνοθεσία Ερικ Τολεντανό & Ολιβιέ Νακάς, μια άνευρη κωμωδία, με καλές όμως ερμηνείες, η οποία μπλέκει το μαύρο χιούμορ με τη σάτιρα και την προσπάθεια σχολιασμού των κακώς κειμένων της κοινωνίας μας | «Maxxxine», Χόλιγουντ της δεκαετίας του ‘80 σε σκηνοθεσία Τι Γουέστ

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Σκοτώστε τον Βενσάν
(Vincent Must Die, Γαλλία, Βέλγιο, 2023, 108’)

Σκηνοθεσία: Στεφάν Καστάνγκ
Ηθοποιοί: Καρίμ Λεκλού, Βιμάλα Πονς

Ο Γάλλος σκηνοθέτης Στεφάν Καστάνγκ σκηνοθετεί την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία που συνδυάζει ευφυέστατα το μαύρο χιούμορ και το θρίλερ καταδίωξης, εμπλουτίζοντάς τη με αρκετές σκηνές δράσης και προσπαθώντας, ταυτόχρονα, να ασκήσει κριτική στη σημερινή κοινωνία καθώς και να σχολιάσει την αυξανόμενη τυφλή βία μεταξύ των ανθρώπων.

Ο Βενσάν, ένας φιλήσυχος γραφίστας, αρχίζει να δέχεται τυχαίες δολοφονικές επιθέσεις από αγνώστους. Η καθημερινότητά του ανατρέπεται και καθώς τα πράγματα ξεφεύγουν, αναγκάζεται να φύγει και να αλλάξει εντελώς τη ζωή του.

Εξαιρετικός ο πρωταγωνιστής Καρίμ Λεκλού, στιβαρή σκηνοθεσία, με γρήγορους ρυθμούς που παρασέρνουν τον θεατή στο «τρελό» ταξίδι του Βενσάν. Ο Καστάνγκ δημιουργεί μια ταινία που αντλεί έμπνευση από το χιτσκοκικό κινηματογραφικό σύμπαν, κατασκευάζοντας παράλληλα ένα δυστοπικό σκηνικό γεμάτο παραλογισμό και βία. Ομως οι αρετές της ταινίας αδυνατούν να υπερσκελίσουν την επαναλαμβανόμενη αφήγηση. Το σενάριο αν και αρχικά έχει ωραίες ιδέες δεν ξεφεύγει από την παραδοσιακή δομή, καταλήγοντας σε αρκετά σημεία να είναι προβλέψιμο.

Οσο η ταινία προχωράει ο Καστάνγκ καταφεύγει και σε αρκετά κλισέ, εισάγοντας και τον χαρακτήρα της Margaux (Βιμάλα Πονς), που όμως δεν προσφέρει αφηγηματικά κάτι. Η σχέση των δυο πρωταγωνιστών μοιάζει βεβιασμένη, ως ένα στοιχείο που μπήκε για να προχωρήσει η πλοκή. Επικεντρωμένος αρκετά σε αυτή τη σχέση ο σκηνοθέτης χάνει την ευκαιρία να προβεί σε μια πιο βαθιά ανάλυση των χαρακτήρων και των γεγονότων, σχολιάζοντας κάπως επιδερμικά τη συμπεριφορά των ανθρώπων. Στο τέλος αναγκάζεται να καταφύγει σε μια απλοϊκή εξήγηση για να δικαιολογήσει την έξαρση βίας και αποδυναμώνει ακόμα περισσότερο την ταινία.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Hit Man (ΗΠΑ, 2024, 115’)

Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ
Ηθοποιοί: Γκλεν Πάουελ, Αντρια Αρχόνα, Οστιν Αμέλιο

O Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, ο δημιουργός πίσω από τη διάσημη τριλογία «Πριν το ξημέρωμα» (1995, 101’) «Πριν το ηλιοβασίλεμα» (2004, 80’) και «Πριν τα μεσάνυχτα» (2013, 109’), αντλεί έμπνευση από ένα πραγματικό γεγονός και σκηνοθετεί μια ταινία που προσπαθεί να ισορροπήσει ανεπιτυχώς ανάμεσα στο νεο-νουάρ και τη ρομαντική κωμωδία, έχοντας όμως σημαντικά μειονεκτήματα, όπως τη σχηματική, μη ρεαλιστική πλοκή και τους αργούς σκηνοθετικούς ρυθμούς.

Ο Γκλεν Πάουελ («Λατρεύω να σε μισώ», 2023, 104’) υποδύεται τον Γκάρι Τζόνσον, τον πιο περιζήτητο επαγγελματία δολοφόνο στη Νέα Ορλεάνη, ο οποίος όμως στην πραγματικότητα δουλεύει για την αστυνομία στήνοντας παγίδες σε όσους του αναθέτουν συμβόλαια θανάτου και οδηγώντας τους στη σύλληψη. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν σπάει το πρωτόκολλο για να βοηθήσει την Μάντισον (Αντρια Αρχόνα) που προσπαθεί να ξεφύγει από τον κακοποιητικό σύντροφό της.

Πολύ καλή η χημεία μεταξύ των δυο πρωταγωνιστών αλλά όλο το εγχείρημα του Λινκλέιτερ μοιάζει ψεύτικο, άνευρο και η σκηνοθεσία τυποποιημένη - θυμίζει τηλεοπτική ταινία. Περνώντας συχνά από το αστυνομικό θρίλερ στο δράμα και τέλος στην κομεντί ο σκηνοθέτης προσπαθεί να συνδυάσει πολλά κινηματογραφικά είδη και να δημιουργήσει ένα έργο που «κάτω» από την ανάλαφρη ατμόσφαιρα θα επιτυγχάνει βαθιά ανάλυση των χαρακτήρων του, χωρίς όμως να έχει καμία διάθεση να ερμηνεύσει πράξεις και γεγονότα. Αυτή η οξύμωρη επιλογή καθιστά την ταινία αδιάφορη, με χαρακτήρες δισδιάστατους, με πλοκή άνευ ουσίας και η ταινία μοιάζει περισσότερο ως μια generic streaming χαμηλού προϋπολογισμού κομεντί παρά ως έργο του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Κάθε πέρυσι και καλύτερα
(A Difficult Year, Γαλλία, 2023, 103’)

Σκηνοθεσία: Ερικ Τολεντανό & Ολιβιέ Νακάς
Ηθοποιοί: Πιο Μαρμαΐ, Νοεμί Μερλάν, Ζονατάν Κόχεν

Οι Ερικ Τολεντανό & Ολιβιέ Νακάς, το γαλλικό κινηματογραφικό δίδυμο που είναι γνωστό για την επιτυχημένη κωμωδία «Αθικτοι» (Intouchables, 2011, 112’), ακολουθούν δύο απατεωνίσκους, τον Αλμπέρ και τον Μπρουνό, οι οποίοι είναι χρεωμένοι μέχρι τον λαιμό. Καθώς αναζητούν βοήθεια από τους εργαζόμενους της κοινότητας για να επαναφέρουν τη ζωή τους στον σωστό δρόμο, πέφτουν πάνω σε μια ομάδα νεαρών Πράσινων ακτιβιστών που μάχονται για το κλίμα. Δελεασμένοι από τη δωρεάν μπίρα και τα σνακ και όχι από τα οικολογικά ιδανικά, εντάσσονται στο κίνημα χωρίς καμία συναίσθηση.

Ανευρη κωμωδία, με καλές όμως ερμηνείες, η οποία μπλέκει το μαύρο χιούμορ με τη σάτιρα και την προσπάθεια σχολιασμού των κακώς κειμένων της κοινωνίας μας, χωρίς όμως να πετυχαίνει να εμβαθύνει και να εξερευνήσει τους προβληματισμούς που θέτει. Διάλογοι τετριμμένοι, μια αισθητική που παραπέμπει σε τηλεόραση, σχηματική πλοκή χωρίς πρωτοτυπία και τελικά μια ταινία που μοιάζει προχειροφτιαγμένη.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Maxxxine (ΗΠΑ, 2024, 104’)

Σκηνοθεσία: Τι Γουέστ
Ηθοποιοί: Μία Γκοθ, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Μόουζες Σάμνι, Μισέλ Μόναχαν, Κέβιν Μπέικον

Χόλιγουντ της δεκαετίας του ‘80: H σταρ των ταινιών ενηλίκων και επίδοξη ηθοποιός Μαξίν Μινξ έχει επιτέλους τη μεγάλη της ευκαιρία για να εκπληρώσει το όνειρό της. Ομως ένας μυστηριώδης δολοφόνος καταδιώκει τις ανερχόμενες στάρλετ του Χόλιγουντ και απειλεί να αποκαλύψει το μοχθηρό παρελθόν της. Το τρίτο μέρος του γνωστού σλάσερ franchise του Τι Γουέστ που ξεκίνησε με τα «Χ» (2022, 106’) & «Pearl» (2022, 102’).

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μαύρο χιούμορ και δράση δεν σώζουν τη μετριότητα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας