Αθήνα, 35°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
35°C
35.8° 33.5°
4 BF
26%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
36°C
38.3° 33.1°
1 BF
36%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
33°C
36.0° 33.2°
1 BF
39%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
31.9° 31.9°
2 BF
43%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
36°C
35.9° 35.7°
4 BF
20%
Βέροια
Αίθριος καιρός
35°C
37.0° 30.1°
3 BF
37%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
33°C
33.4° 31.2°
2 BF
16%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
38°C
37.9° 37.9°
2 BF
15%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
30°C
31.1° 29.8°
5 BF
48%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
32°C
32.9° 31.9°
4 BF
38%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
31°C
31.4° 28.8°
5 BF
30%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
31°C
31.2° 30.7°
3 BF
66%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
31°C
30.9° 30.9°
0 BF
66%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
36°C
36.3° 34.0°
2 BF
21%
Λαμία
Αίθριος καιρός
35°C
34.5° 34.5°
2 BF
27%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
30°C
30.8° 29.9°
3 BF
61%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
35°C
35.4° 33.8°
4 BF
16%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
34°C
34.3° 33.8°
3 BF
35%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
31°C
30.8° 30.7°
3 BF
65%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
35°C
34.9° 34.9°
2 BF
17%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024
Ταινίες
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ζωγραφίζοντας» με την κάμερα το σουρεαλιστικό πορτρέτο του Νταλί

Ο Γάλλος σκηνοθέτης Κουεντίν Ντουπιέ σκηνοθετεί το «ΝΤΑΑΑΑΑΑΛΙ!» αποφεύγοντας να δημιουργήσει το τυπικό biopic και αποδίδοντας φόρο τιμής στον σουρεαλιστή ζωγράφο με μια εκκεντρική ταινία που μοιάζει σαν να ξεπήδησε μέσα από το σινεμά του Μπουνιουέλ | «Οι παρατηρητές» της  Ισάνα Νάιτ Σιάμαλαν, ένα ψυχολογικό θρίλερ που αντλεί έμπνευση από την ιρλανδική παράδοση | «Bad Boys: Ride or die» των Adil El Arbi και Bilall Fallah, η τέταρτη συνέχεια του γνωστού franchise | «Detective Conan: Το άστρο του ενός εκατομμυρίου» σε σκηνοθεσία Τσίκα Ναγκαόκα | «Crocodile», το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Κιμ Κι Ντουκ (1996) | «Ghost dog: Ο τρόπος των σαμουράι», μια από τις καλύτερες ταινίες του Τζιμ Τζάρμους με τον Φόρεστ Γουίτακερ να δίνει υπόσταση και βάθος σε έναν εξαιρετικά καλογραμμένο χαρακτήρα | «Θεέ μου τι σου κάναμε!», η γαλλική κωμωδία του Φιλίπ ντε Σοβερόν, που έσπασε ρεκόρ εισπράξεων και επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες για να γιορτάσει τη 10η επέτειο κυκλοφορίας της.

ΝΤΑΑΑΑΑΑΛΙ! (Daaaaaali!, Γαλλία, 2024, 79’)

Σκηνοθεσία: Κουεντίν Ντουπιέ
Ηθοποιοί: Αναΐς Ντεμουστιέ, Ζιλ Νελούς, Εντουάρ Μπαέρ, Ζονατάν Κοέν, Πίο Μαρμάι, Ντιντιέ Φλαμάν, Ρομέν Ντουρίς

Ο Γάλλος σκηνοθέτης Κουεντίν Ντουπιέ («Απίστευτο και όμως αληθινό», 2022, 74’) σκηνοθετεί αυτή την ταινία η οποία, παρ’ όλο που στον τίτλο της δεσπόζει το όνομα ενός από τους μεγαλύτερους ζωγράφους του 20ού αιώνα, δεν επιχειρεί να δημιουργήσει ένα τυπικό biopic που αφηγείται τη ζωή του, αλλά να αποδώσει φόρο τιμής στον σουρεαλιστή ζωγράφο «παραμορφώνοντας» την πραγματικότητα και την κινηματογραφική αφήγηση και τελικά παραδίδοντας μια εκκεντρική ταινία που μοιάζει σαν να ξεπήδησε μέσα από το σινεμά του Μπουνιουέλ.

Η Τζουντίθ, Γαλλίδα δημοσιογράφος, συναντά τον Σαλβαντόρ Νταλί αρκετές φορές, με στόχο μια πιθανή συνέντευξη, την οποία ο ιδιόρρυθμος καλλιτέχνης πεισματικά αρνείται. Η δημοσιογράφος επιμένει να τον ενοχλεί αυτή τη φορά για ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τον ίδιο, το οποίο όμως αποδεικνύεται δύσκολο να γυριστεί, ιδίως όταν ο Νταλί, οδηγώντας τη Rolls-Royce του στην παραλία, αχρηστεύει την κάμερα πριν από την έναρξη των γυρισμάτων… Θα γυριστεί ποτέ αυτή η ταινία;

Αυτή είναι η βασική ιδέα της ταινίας την οποία όμως ο Ντουπιέ χρησιμοποιεί περισσότερο ως δικαιολογία για να «ανακατέψει» τον χρόνο, αψηφώντας τη γραμμική αφήγηση και προσπαθώντας να «αιχμαλωτίσει» έστω και για λίγο την ιδιοσυγκρασία του Νταλί, χωρίς να στέκεται τόσο στο ίδιο του το έργο, προτιμώντας ν’ αποτυπώσει στη μεγάλη οθόνη την ιδιαίτερη προσωπικότητά του και την «τρέλα» του. Χρησιμοποιώντας πέντε ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τον Νταλί σε διαφορετική ηλικία -αλλά όχι απαραίτητα και σε διαφορετικές εποχές- ο σκηνοθέτης, όπως έχει κάνει και σε προηγούμενες δουλειές του, παίζει συνεχώς με τον θεατή, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα, «χτίζοντας» σουρεαλιστικούς κόσμους που μοιάζουν βγαλμένοι μέσα από τους πίνακες του Νταλί και δείχνοντας πως ό,τι τον ενδιαφέρει είναι μια παρωδία του είδους, σαν να τοποθετούσε τον ίδιο τον Νταλί στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Με αυτόν τον ιδιαίτερο τρόπο καταφέρνει κάτι που μια κλασική βιογραφία δεν θα κατάφερνε: να αποτυπώσει με μια ρεαλιστικότητα τον ίδιο τον ζωγράφο, την προσωπικότητά του και το έργο του.

Η ταινία του Ντουπιέ είναι παράλογη, μερικές φορές ασυνάρτητη και ίσως κάποιες φορές «χάνεται» μέσα στον ίδιο αφηγηματικό λαβύρινθο που έχει «χτίσει» προβαίνοντας και σε αχρείαστες υπερβολές, αλλά είναι μια φρέσκια κινηματογραφική ματιά πάνω στη ζωή και το έργο του μεγάλου Ισπανού ζωγράφου. Ο «Νταααααλί!» έκανε 500.000 εισιτήρια στη Γαλλία, προβλήθηκε στο 80ό Φεστιβάλ Βενετίας και ήταν η ταινία λήξης στο 24ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Οι παρατηρητές (The watchers, ΗΠΑ, 2024, 102’)

Σκηνοθεσία: Ισάνα Νάιτ Σιάμαλαν
Ηθοποιοί: Ντακότα Φάνινγκ, Τζορτζίνα Κάμπελ, Ολιβερ Φίνεγκαν, Ολγουεν Φουέρε

Η κόρη του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν -γνωστός για την εξαιρετική ταινία «Εκτη αίσθηση» («The Sixth Sense», 1999, 107’) που είχε προκαλέσει μεγάλη εντύπωση σε κοινό και κριτικούς- Ισάνα Νάιτ Σιάμαλαν σκηνοθετεί την πρώτη της ταινία ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα της: διασκευάζει το μυθιστόρημα της Α.Μ. Σάιν «Παρατηρητές», δημιουργώντας ένα ψυχολογικό θρίλερ που αντλεί έμπνευση από την ιρλανδική παράδοση.

Η ταινία ακολουθεί τη Μίνα (πολύ καλή στον ρόλο της η Ντακότα Φάνινγκ), μια 28χρονη καλλιτέχνιδα που βρίσκεται χαμένη σε ένα αχανές, αχαρτογράφητο δάσος στη δυτική Ιρλανδία. Βρίσκει καταφύγιο σε ένα μεγάλο κτίριο αλλά τελικά καταλήγει αιχμάλωτη μαζί με τρεις άγνωστους, τους οποίους κάθε νύχτα παρακολουθούν μυστηριώδη πλάσματα.

Η Ισάνα καταφέρνει να αποτυπώσει στη μεγάλη οθόνη μια εφιαλτική ατμόσφαιρα, που ενισχύεται με τις πολύ καλές ερμηνείες των πρωταγωνιστών της, προκαλώντας αναστάτωση στον θεατή και αγωνία για το τι θα επακολουθήσει. Ομως οι αρετές της ταινίας σταματούν εκεί, καθώς η πολύ καλή φωτογραφία του Ιλαϊ Αρενσον, που εξυπηρετεί πιστά το είδος τρόμου, ή τα γνωστά ονόματα που πρωταγωνιστούν δεν είναι ικανά να δώσουν βάθος στους χαρακτήρες, ούτε να δώσουν τον απαιτούμενο ρυθμό στην ιστορία. Η ταινία δεν έχει κάτι καινούργιο να παρουσιάσει ως προς το είδος και η Ισάνα, παρ’ όλο που δείχνει τις ίδιες σκηνοθετικές ικανότητες με τον πατέρα της, κινείται σε ασφαλή μονοπάτια. Ακόμα και η σεναριακή ανατροπή (δεν μπορούσε να λείψει μια τέτοια σε ταινία που είναι παραγωγός ο ίδιος ο Σιάμαλαν) δεν έχει κάποια πρωτοτυπία, ούτε ξαφνιάζει.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Bad Boys: Ride or die (ΗΠΑ, 2024, 110’)

Σκηνοθεσία: Adil El Arbi and Bilall Fallah
Ηθοποιοί: Γουίλ Σμιθ, Μάρτιν Λόρενς, Βανέσα Χάντζενς, Αλεξάντερ Λούντβιχ

Τα «Κακά Παιδιά» (Γουίλ Σμιθ και Μάρτιν Λόρενς) επιστρέφουν στην τέταρτη συνέχεια του γνωστού franchise για ακόμα μία καταιγιστική περιπέτεια. Αυτή τη φορά όμως υπάρχει μια μεγάλη ανατροπή: οι ρόλοι αλλάζουν και οι καλύτεροι πράκτορες του Μαϊάμι είναι αυτοί που καταδιώκονται, ενώ προσπαθούν να ξεδιαλύνουν μια υπόθεση διαφθοράς στην οποία εμπλέκεται το αστυνομικό τους τμήμα.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Detective Conan: Το άστρο του ενός εκατομμυρίου
(Ιαπωνία, 2024, 90’)

Σκηνοθεσία: Τσίκα Ναγκαόκα
Ηθοποιοί: Ρικίγια Κόγιαμα, Μινάμι Τακαγιάμα, Κέντζιρο Τσουντά

Ο κλέφτης, Κάιτο Κιντ, έχει βάλει στόχο κάποια κατάνα που χρονολογούνται από την περίοδο Μπακουμάτσου. Ο ντετέκτιβ, Χατόρι Χέιτζι, βρίσκεται εκεί για ένα τουρνουά κέντο και ο Κόναν μαζί με τη Μόρι και την Καζούχα τον συνοδεύουν για να τον εμψυχώσουν. Παράλληλα, ένας μυστηριώδης άντρας με ιαπωνική καταγωγή αναζητάει έναν θησαυρό που φημολογείται πως βρίσκεται στην περιοχή Χακοντάτε.

Επανεκδόσεις

Crocodile (Νότια Κορέα, 1996, 102’)

Σκηνοθεσία: Κιμ Κι Ντουκ
Ηθοποιοί: Τσο Τζέι-χιουν, Τζίον Μου-σονγκ, Αν Τζε-χονγκ, Γου Γιουν-κιεόνγκ

Ενας βίαιος κακοποιός με το παρατσούκλι «Κροκόδειλος» ζει στις όχθες του ποταμού Χαν στη Σεούλ, ένα δημοφιλές σημείο αυτοκτονίας. Ο «Κροκόδειλος» βγάζει τα προς το ζην ληστεύοντας τα πτώματα όσων αυτοκτονούν πηδώντας στο ποτάμι. Μια μέρα, σώζει τη ζωή μιας νεαρής γυναίκας από πνιγμό, αλλά μόνο για να τη χρησιμοποιήσει για σεξ. Κρατώντας την εκεί, αναπτύσσει μια καταχρηστική σχέση και παρά την ιδιοσυγκρασία και τη βία του, σύντομα δημιουργείται ένας δεσμός μεταξύ τους. Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Κιμ Κι Ντουκ.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ghost dog: Ο τρόπος των σαμουράι
(Ghost dog: The way of the samurai, ΗΠΑ, 1999, 116’)

Σκηνοθεσία: Τζιμ Τζάρμους
Ηθοποιοί: Φόρεστ Γουίτακερ, Χένρι Σίλβα

Ενας μοναχικός Αφροαμερικανός εκτελεστής στη Νέα Υόρκη λειτουργεί με αυστηρή προσήλωση στον κώδικα τιμής των σαμουράι. Υπηρετεί τον αφέντη του, τον μικρομαφιόζο Λούι που κάποτε του έσωσε τη ζωή, αλλά όταν ένα χτύπημα πάει στραβά και βρίσκεται ο ίδιος στο στόχαστρο της μαφίας, αναγκάζεται να αναμετρηθεί με τις απόλυτες αρχές του. Μια από τις καλύτερες ταινίες του Τζιμ Τζάρμους με τον Φόρεστ Γουίτακερ να δίνει υπόσταση και βάθος σε έναν εξαιρετικά καλογραμμένο χαρακτήρα.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Θεέ μου τι σου κάναμε!
(Qu’est-ce qu’on a fait au bon Dieu?, Γαλλία, 2014, 97’)

Σκηνοθεσία: Φιλίπ ντε Σοβερόν
Ηθοποιοί: Κριστιάν Κλαβιέ, Σαντάλ Λομπί, Αρί Αμπιτάν, Μεντί Σαντούν

Ο Κλοντ Βερνέιγ ζει με τις τέσσερις κόρες και τη σύζυγό του. Μια οικογένεια φαινομενικά αυστηρών, καθολικών αρχών και αστικών καταβολών. Η ζωή του ζευγαριού ανατρέπεται όταν οι κόρες τους καταλήγουν να αγαπήσουν και να παντρευτούν άνδρες διαφορετικών εθνικοτήτων και θρησκειών. Η γαλλική κωμωδία που έσπασε ρεκόρ εισπράξεων επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες για να γιορτάσει τη 10η επέτειο κυκλοφορίας της.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Ζωγραφίζοντας» με την κάμερα το σουρεαλιστικό πορτρέτο του Νταλί

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας