• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 22.3°C / 26.8°C
    3 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.5°C / 26.4°C
    3 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.4°C / 26.6°C
    3 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    49%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    4 BF
    47%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 22.0°C / 25.9°C
    0 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 22.3°C
    0 BF
    63%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    2 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 24.9°C
    4 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 21.8°C / 23.9°C
    3 BF
    50%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 23.4°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.1°C / 21.7°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    57%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    47%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    22°C 21.0°C / 24.5°C
    1 BF
    71%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 23.2°C
    4 BF
    80%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 21.7°C / 25.3°C
    3 BF
    43%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 26.3°C
    2 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.6°C / 26.7°C
    2 BF
    67%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.1°C / 21.1°C
    2 BF
    64%

Ο Σον Πεν εξυμνεί τις «υπερδυνάμεις» του Ουκρανού προέδρου Ζελένσκι

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Berlinale ζωηρή και αιχμηρή

  • A-
  • A+
Πολιτικοποιημένη η φετινή Berlinale: από τον Σον Πεν, ο οποίος γύρισε το «μη αντικειμενικό», όπως το χαρακτήρισε, ντοκιμαντέρ «Superpower» για τις «υπερδυνάμεις» του Ουκρανού προέδρου μέχρι την ελληνική κινηματογραφική κοινότητα που ενημερώνει τους Ευρωπαίους συναδέλφους για τις κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών μας.

Φέτος στην Berlinale όλα είναι συγκρουσιακά, όλα είναι αιχμηρά – εκτός, ίσως, από το κρύο. Τόσο από τις επιλογές των προγραμματιστών σε πρόσωπα και ταινίες, όσο κι από τις ίδιες τις συγκυρίες. Αλλωστε, τίποτε τα τελευταία χρόνια δεν είναι φλατ, πώς θα μπορούσε να είναι το παραδοσιακά πολιτικοποιημένο βερολινέζικο φεστιβάλ.

Η τάση φάνηκε από την αρχή: σελέμπριτι αλλά... εναλλακτικό. Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ η Κρίστεν Στιούαρτ, μια Αμερικανίδα σταρ που τόλμησε ν’ ακολουθήσει (και) τον δρόμο του καλλιτεχνικού ευρωπαϊκού σινεμά.

Κεντρικός σταρ προσκεκλημένος, ο Σον Πεν. Κι όχι μόνος. Σ’ ένα εικονικό χέρι-με-χέρι με τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι, μια και υπογράφει το ντοκιμαντέρ «Superpower», για τις «υπερδυνάμεις» του Ουκρανού προέδρου, ο οποίος και μίλησε σε απ’ ευθείας σύνδεση στο κατάμεστο Berlinale Palast στην πρεμιέρα της διοργάνωσης. Την ίδια ώρα που οι ακτιβιστές της περιβαλλοντικής οργάνωσης Last Generation έκαναν κατάληψη απ’ έξω, στο κόκκινο χαλί, σημαίνοντας ότι η δική μας είναι η τελευταία γενιά που θα ζήσει σ’ ένα βιώσιμο πλανήτη. Είπαμε ότι ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ είναι γιορτή; Οχι πάντα και όχι μόνο.

Μιλώντας, την επομένη, μετά την προβολή της ταινίας του, στους δημοσιογράφους, ο Σον Πεν απέδειξε για άλλη μια φορά αυτό που ήδη γνωρίζουμε για τον ίδιο και το σινεμά του: γεμάτο καλές προθέσεις, με εξαιρετική ικανότητα δημοσιότητας, χωρίς βάθος και χωρίς ωριμότητα. Στην ερώτηση τι του άρεσε και τι όχι στον πρόεδρο Ζελένσκι, ο Σον Πεν απάντησε, «Αυτό που δεν μου αρέσει είναι ότι ένας φρικιαστικός, μικρόψυχος τραμπούκος επιτέθηκε στη χώρα του. Αυτό που μου αρέσει είναι το κουράγιο του. Εχει γεννηθεί γι’ αυτή την ιστορική στιγμή. Τον γνώρισα σε μία πολύ συγκινητική ιστορική στιγμή - το γεγονός ότι έμεινε εκεί. Παρομοιάζω αυτή τη συγκίνηση με τη γέννηση των παιδιών μου. Είδα αυτή την αγάπη στα μάτια του». Θεώρησε ποτέ ότι θα ήταν καλό να ζητήσει την άποψη και της ρωσικής πλευράς, του Πούτιν; «Οχι, καθόλου δεν ήθελα να αναφερθώ στην άλλη πλευρά. Το δικό μου δεν είναι ένα αντικειμενικό ντοκιμαντέρ, όπως δεν πρόκειται και για έναν αντικειμενικό πόλεμο. Ο Πούτιν έχει πει ήδη πολλά».

Η ταινία «Το τρίγωνο της θλίψης» είναι στο μεγαλύτερο μέρος της γυρισμένη στη Χιλιαδού της Εύβοιας

Την ίδια ώρα, ο ελληνικός κινηματογράφος μαζεύει τα εύσημα, μέσα κι έξω από το φεστιβάλ. Τη στιγμή που η παραλία Χιλιαδού της Εύβοιας, εκεί όπου γυρίστηκε μεγάλο μέρος από το «Τρίγωνο της Θλίψης» του Ρούμπεν Εστλουντ (με ελληνική συμπαραγωγή τη Heretic), κερδίζει το Βραβείο Καλύτερου Ευρωπαϊκού Κινηματογραφικού Location, τη στιγμή που η ελληνική κινηματογραφική κοινότητα, οι «Greek artists @ the Berlinale», συντάσσονται με τις κινητοποιήσεις των ηθοποιών και ενημερώνουν, οργανωμένα, από τα social media, τους Ευρωπαίους συναδέλφους και συνεργάτες τους για τα ζητήματά τους, τη στιγμή που το εγκυρότερο κινηματογραφικό μέσο, το Variety, δημοσιεύει άρθρο με τον τίτλο «Ελληνες παραγωγοί φέρνουν τις ταινίες με το μεγαλύτερο buzz στην Μπερλινάλε»... ο Γουίλεμ Νταφό τσουγκρίζει το ποτήρι του στο ελληνικό πάρτι του φεστιβάλ, προσηνής και γοητευτικός, όπως πάντα.

Ο Willem Dafoe στην ταινία «Inside» του Βασίλη Κατσούπη

Εκείνος είναι ο πρωταγωνιστής του «Inside» (βγαίνει τον ερχόμενο μήνα στις ελληνικές αίθουσες από την Tulip Entertainment), του συναρπαστικού θρίλερ (αλλά τόσο σύνθετου και πολύπλευρου) του Βασίλη Κατσούπη που κάνει το ντεμπούτο του στη μυθοπλασία, μετά το ντοκιμαντέρ «Ο φίλος μου ο Larry Gus» κι η ταινία συγκεντρώνει ήδη εκθειαστικές κριτικές. Παράλληλα, στο διαγωνιστικό τμήμα βρίσκεται το «Music», της Γερμανίδας Αντζελα Σάνελεκ, που βασίζεται στον μύθο του Οιδίποδα και γυρίστηκε στην Ελλάδα, με την ελληνική πλευρά της παραγωγής να αναλαμβάνει επίσης η Heretic. Στην ταινία, δίπλα στους Αλιόσα Σνάιντερ και Αγκάτ Μπονιτζέρ, πρωταγωνιστούν η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου και ο Αργύρης Ξάφης, ο οποίος στη συνέντευξη Τύπου των συντελεστών μίλησε από μικροφώνου για τα δικαιώματα των ηθοποιών στην Ελλάδα, σ’ έναν πλήρη κύκλο ευαισθητοποίησης, ταλέντου και διεθνούς επιτυχίας.

Κι επειδή, φυσικά, η σύγκρουση έχει και την αντίστροφη πλευρά της, το μόνοιασμα, ας κρατήσουμε ζωντανά τα λόγια της Ρεμπέκα Μίλερ (κόρης του Αρθουρ), της σκηνοθέτη του «She Came to Me» που άνοιξε το φετινό φεστιβάλ και μίλησε στους δημοσιογράφους γι’ αυτό που, ίσως, μπορεί να κάνει τη διαφορά: «Ο έρωτας και το μίσος κινούν τα νήματα της ζωής. Θέλω να πιστεύω ότι ο έρωτας, περισσότερο από ποτέ στις εποχές μίσους που ζούμε, έχει τη δύναμη να αλλάξει τη ζωή μας, να μας ενδυναμώσει, να μας οδηγήσει στην αληθινή μας ταυτότητα και πορεία».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΙΝΕΜΑ
Eναρξη με τρομοκρατική επίθεση, κορονοϊό, αλλά και γυναικεία δημιουργικότητα
Η Berlinale του 2020 έχει πολλά συστατικά που την κάνουν να ξεχωρίζει. Είναι επετειακή, είναι η πρώτη με τη νέα της διοίκηση, είναι το φεστιβάλ που στο ξημέρωμά του, έμαθε για την πολύνεκρη επίθεση στην πόλη...
Eναρξη με τρομοκρατική επίθεση, κορονοϊό, αλλά και γυναικεία δημιουργικότητα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι εκπλήξεις που δεν ήρθαν και οι εκπληκτικοί καλεσμένοι
Λαμπερή έναρξη με παρόντα τον Τζόνι Ντεπ- πρωταγωνιστή στην ελαφριά νέα ταινία «Jeanne du Barry» της Μαϊγουέν, να «αναβαπτίζεται» στην αγκαλιά του γαλλικού κοινού -και πολλές ακόμα διασημότητες του ευρωπαϊκού...
Οι εκπλήξεις που δεν ήρθαν και οι εκπληκτικοί καλεσμένοι
ΣΙΝΕΜΑ
Εναρξη με «Annete» και ηχηρό Σπάικ Λι
Η καρδιά του διεθνούς κινηματογράφου χτυπάει στο μεγαλύτερο Φεστιβάλ που επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι ύστερα από έναν χρόνο απουσίας λόγω πανδημίας.
Εναρξη με «Annete» και ηχηρό Σπάικ Λι
ΣΙΝΕΜΑ
I don’t like Mondays…
Η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, «Monday», στο Φεστιβάλ του Τορόντο.
I don’t like Mondays…
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας