• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 1.4°C / 4.6°C
    4 BF
    80%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C -1.8°C / 1.9°C
    5 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 3.7°C / 5.5°C
    3 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -1.1°C / -0.1°C
    2 BF
    44%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / 0.2°C
    3 BF
    86%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    0°C -2.0°C / 0.4°C
    3 BF
    45%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    -6°C -5.6°C / -3.2°C
    4 BF
    42%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 0.7°C / 0.7°C
    2 BF
    68%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 6.6°C / 8.8°C
    6 BF
    76%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    0°C -0.4°C / -0.4°C
    5 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.5°C / 6.4°C
    7 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.1°C / 5.1°C
    6 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    2 BF
    52%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 0.7°C / 1.9°C
    4 BF
    44%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 1.2°C / 1.5°C
    2 BF
    79%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    4 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.6°C / 4.3°C
    4 BF
    86%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.6°C / 1.6°C
    2 BF
    45%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    0°C -0.3°C / 1.1°C
    3 BF
    53%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    -5°C -5.1°C / -5.1°C
    2 BF
    58%

Τι έγινε με τον ΕΚΟΜΕ; Τρεις μέρες είχε πέσει η πλατφόρμα χωρίς καμία ενημέρωση

  • A-
  • A+
Τελικά ήταν απλώς «τεχνικό πρόβλημα» ή κάτι άλλο;

Πολλά ακούστηκαν, επιστολές εστάλησαν, ο υπουργός κ. Πιερρακάκης ήταν (και παραμένει) «άφαντος» ως προς τις απαντήσεις του και καμία πληροφόρηση δεν υπήρχε μέχρι ο ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων) να δημοσιοποιήσει το γεγονός: εδώ και τρεις ημέρες η πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) σχετικά με την ενίσχυση οπτικοακουστικών έργων μέσω του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας) είχε σταματήσει να λειτουργεί. 

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι απολύτως απαραίτητη για την κινηματογραφική δημιουργία σε σχέση με τον ΕΚΟΜΕ, καθώς μέσω αυτής γίνεται το οτιδήποτε χρειάζεται να γίνει ανάμεσα στους παραγωγούς και τους δημιουργούς και τον ΕΚΟΜΕ: εκεί γίνεται κατάθεση της αίτησης χρηματοδότησης, εκεί γίνονται οι όποιες τροποποιήσεις, καθώς και ο έλεγχος της τελικής χρηματικής καταβολής. Ολα γίνονται online. 

Τις τελευταίες ημέρες ωστόσο, δίχως απολύτως καμία πληροφόρηση ή ενημέρωση και χωρίς κανείς να γνωρίζει τι έχει συμβεί και για ποιον λόγο, η πλατφόρμα σταμάτησε να λειτουργεί και το μήνυμα που «έβγαινε» ήταν πως: «Με απόφαση του Φορέα, προσωρινά δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτημάτων υπαγωγής, τροποποίησης και ελέγχου στο επενδυτικό και φορολογικό κίνητρο για την ενίσχυση παραγωγής οπτικοακουστικών έργων». Είναι δηλαδή σαν να είναι ένα μαγαζί ανοιχτό, αλλά να μην πουλάει προϊόντα...

Προφανώς, καθώς αυτό έγινε πραγματικά «εν μιά νυκτί» και επί τρεις ημέρες δεν υπήρχε καμία σχετική πληροφόρηση ούτε από Υπουργείο ούτε από τον οργανισμό, οι δημιουργοί θορυβήθηκαν και λογικό ήταν, καθώς κανείς δεν ήξερε τι συμβαίνει, αν θα ξανανοίξει η πλατφόρμα και πότε. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό συνέβη καθώς ο ΕΚΟΜΕ είναι να περάσει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο ΕΣΠΑ, ωστόσο δεν μπορέσαμε να έχουμε καμία σχετική επιβεβαίωση ή μη από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (του οποίου, εχθές έστω, η ιστοσελίδα υπολειτουργούσε!). 

Ένας παραγωγός μπορεί να καταθέσει αίτηση στον ΕΚΟΜΕ δέκα μόλις μέρες πριν τα γυρίσματα, διαφορετικά είναι εκπρόθεσμη με ό,τι αυτό σημαίνει για την περαιτέρω χρηματοδότηση. Οπότε γίνεται απολύτως κατανοητή η επιστολή που έστειλε ο ΣΑΠΟΕ στον κ. Πιερρακάκη στην οποία εξέφραζε «την απόλυτη κατάπληξη και βαθιά απογοήτευσή» για την παύση λειτουργίας της πλατφόρμας, άρα και την παύση της δυνατότητας οποιαδήποτε ενέργειας από τη μεριά των παραγωγών (τόσο Ελλήνων όσο και ξένων), ειδικά όταν η κυβέρνηση συνεχώς αναφέρεται στο «θαύμα του ελληνικού χόλιγουντ!».

Ήρθαμε σε επαφή με τον ΕΚΟΜΕ αμέσως μόλις μάθαμε την είδηση. Η απάντηση ήταν πως «η πλατφόρμα ανέστειλε τη λειτουργία της για τεχνικούς λόγους». «Μόλις καταλάβαμε ότι δεν λειτουργούσε, τη φτιάξαμε» μάς είπαν συγκεκριμένα. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου, η αρχική πρόθεση ήταν η πλατφόρμα να ξανανοίξει μετά τις γιορτές - γεγονός καταστρεπτικό για παραγωγές που ήδη τρέχουν και θα έχαναν τις σχετικές ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων και όχι μόνο.

Μετά την «επιδιόρθωση», ο ΣΑΠΟΕ ευχαρίστησε με σχετική ανακοίνωσή του τον κ. Πιερρακάκη «για τα άμεσα αντανακλαστικά» και ελπίζει «στην εξίσου άμεση επίλυση των λοιπών διοικητικών και οικονομικών θεμάτων του οργανισμού που εποπτεύει». 

Γεννιούνται ωστόσο κάποια ερωτήματα: Ποια είναι ακριβώς αυτά τα «γρήγορα αντανακλαστικά»; Αν δεν είχε δημοσιοποιήσει το γεγονός ο ΣΑΠΟΕ θα επανέρχονταν η πλατφόρμα σε λειτουργία; Ήταν πράγματι «τεχνικό πρόβλημα» που δεν κατάλαβαν εγκαίρως στον ΕΚΟΜΕ ή οι πληροφορίες μας είναι σωστές; Αν ήταν μόνο τεχνικό πρόβλημα, γιατί δεν υπήρξε σχετική πληροφόρηση τρεις μέρες τώρα; Τελικά το Υπουργείο και κατ' επέκταση ο ΕΚΟΜΕ ήθελε να λειτουργήσει «εν κρυπτώ» ή επιθυμεί πραγματικά μία ουσιαστική επικοινωνία και συνεννόηση με τον χώρο της οπτικοακουστικής παραγωγής, τη στήριξη στον οποίο τόσο διαφημίζει;

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΙΝΕΜΑ
«Πρώτη φορά τέτοιος πόλεμος με τους καλλιτέχνες»
«Επτά ιστορίες ακραίας αγάπης» είναι ο υπότιτλος της νέας ταινίας «Καθαρτήριο» που βγαίνει σήμερα στις αίθουσες και με αυτή την αφορμή ο σκηνοθέτης μας μιλάει για τις σταθερές αξίες και τα νέα ήθη.
«Πρώτη φορά τέτοιος πόλεμος με τους καλλιτέχνες»
ΣΙΝΕΜΑ
Ιστορίες που δεν έχουν ειπωθεί
Στο «Τριανόν» ξεκινάει σήμερα ένας ολοκαίνουργιος κινηματογραφικός θεσμός που μέχρι την 1η Φεβρουαρίου θα προβάλλει καθημερινά ελληνικές ταινίες, που είτε δεν πήραν διανομή είτε δεν είχαν στις αίθουσες την...
Ιστορίες που δεν έχουν ειπωθεί
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Γκοντάρ «ξαναχτυπά»
Στα 92 του, ο μυθικός αυτός κινηματογραφιστής, διατηρώντας ακέραια τα κοινωνικοπολιτικά αντανακλαστικά του, διαφώνησε κάθετα με την παρέμβαση του Ζελένσκι στη φεστιβαλική πρεμιέρα και κατακεραύνωσε, ακόμα μια...
Ο Γκοντάρ «ξαναχτυπά»
ΣΙΝΕΜΑ
«Είχαμε ανάγκη για την κινηματογραφική πράξη!»
Γιώργος Γούσης ● Χωρίς χρήματα, χωρίς σενάριο, αλλά με ταλέντο: Τα «Μαγνητικά Πεδία» είναι μια χειροποίητη, σχεδόν αυτοσχεδιαστική ταινία και ο σκηνοθέτης της μάς διηγείται πώς τη γύρισε.
«Είχαμε ανάγκη για την κινηματογραφική πράξη!»
ΣΙΝΕΜΑ
Ανοιξε η πλατφόρμα συμμετοχής για το 2ο New Generation Film Festival
Είναι αποδεδειγμένο -από τις φεστιβαλικές διακρίσεις στο εξωτερικό- πως η Ελλάδα διαθέτει ένα ταλαντούχο δυναμικό νέων σκηνοθετών και το ακόμα νεότερο δυναμικό -δηλαδή οι μέχρι 18 ετών- είναι επίσης μια άξια...
Ανοιξε η πλατφόρμα συμμετοχής για το 2ο New Generation Film Festival
ΣΙΝΕΜΑ
«Οχι άλλη αποθέωση της φουστανέλας»
Στην ταινία του «Ανεμος Ελευθερίας 1821», ο Στέλιος Χαραλαμπόπουλος θέλησε να δει την καθημερινότητα της Επανάστασης, την κοινωνία της εποχής, τη σύγκρουση των ιδεών και τους μηχανισμούς της Ιστορίας
«Οχι άλλη αποθέωση της φουστανέλας»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας