• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.6°C / 25.8°C
    2 BF
    28%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.6°C / 27.2°C
    2 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 27.1°C
    2 BF
    23%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.9°C / 21.9°C
    1 BF
    64%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 21.9°C
    3 BF
    64%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 24.3°C
    1 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 21.5°C
    2 BF
    49%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    2 BF
    28%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 25.2°C
    3 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.8°C / 22.9°C
    3 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.4°C
    5 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    4 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.3°C / 28.3°C
    2 BF
    50%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.2°C / 22.9°C
    0 BF
    46%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 19.5°C / 26.2°C
    3 BF
    31%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.8°C / 25.4°C
    4 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.4°C / 26.0°C
    3 BF
    95%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.7°C / 25.0°C
    1 BF
    41%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    1 BF
    69%

«Dodo» του Πάνου Κούτρα

IMDB
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ελληνική παρουσία στο 75ο Φεστιβάλ των Κανών

  • A-
  • A+
Ανάμεσα στις παγκόσμιες πρεμιέρες και το «Dodo» του Πάνου Κούτρα που αναμετριέται με το πραγματικό και το φανταστικό και κινείται στο όριο λογικής και τρέλας.

Είναι η πέμπτη ταινία του, μετά την «Επίθεση του γιγαντιαίου μουσακά», την «Αληθινή ζωή», τη «Στρέλλα» και το «Xenia», και θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο φετινό 75ο Φεστιβάλ των Κανών. Το «Dodo» του Πάνου Κούτρα ολοκληρώθηκε μέσα στους εγκλεισμούς της πανδημίας, με ό,τι αυτό σημαίνει: κρούσματα, σταματήματα, ξαναξεκινήματα, δυσκολίες.

Ολοι όμως οι συμμετέχοντες είχαν εμπιστοσύνη στην παραγωγή και φυσικά στον ίδιο τον σκηνοθέτη, σε μια ταινία που είναι 100% Κούτρας: έμπνευση, σενάριο και σκηνοθεσία. Μία ταινία ίσως για μια μυθική χώρα «των θαυμάτων» κάποιας Αλίκης; Ισως για τρυφερά πλάσματα, όπως το πουλί Ντόντο, που έχει ήδη εξαφανιστεί από τον 17ο αιώνα, ακριβώς επειδή δεν φοβόταν τους ανθρώπους και έγινε εύκολα λεία τους; Ισως μία ταινία για το τι θα μπορούσε να μη συμβεί, αν δεν συνέβαιναν όλα όσα τελικά συνέβησαν;...

Π. Χ. Κούτρας

Το «Dodo» συμμετέχει στο επίσημο πρόγραμμα Cannes Premier του φετινού Φεστιβάλ και εκεί θα μας αποκαλύψει για πρώτη φορά τα μυστικά του. Ωστόσο ξέρουμε κάπως τη βασική ιστορία, που αναμετριέται με το πραγματικό και το φανταστικό και κινείται στο όριο λογικής και τρέλας: Ενα Ντόντο, αν και έχει εξαφανιστεί πάνω από 300 χρόνια, εμφανίζεται ξαφνικά στο κτήμα μιας οικογένειας, λίγο έξω από την Αθήνα, λίγο πριν από τον σωτήριο γάμο της κόρης τους με έναν πλούσιο κληρονόμο. Παίζουν, μεταξύ άλλων, οι Τζομάνα Αλχασάν, Πολύδωρος Βογιατζής, Νίκος Γκέλια, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Σμαράγδα Καρύδη, Αχμάντ Κοντάρ, Τζεφ Μοντάνα, Αγγελος Παπαδημητρίου, Τζώρτζης Παπαδόπουλος, Κρις Ραντάνοφ, Μαριέλλα Σαββίδου, Ακης Σακελλαρίου.

«Είμαι υπέρ ενθουσιασμένη που θα πάμε στις Κάνες! Η Αθήνα εμπνέει δημιουργία διεθνώς. Ανυπομονώ να περπατήσω στο κόκκινο χαλί της γαλλικής Ριβιέρας», μας λέει η Τζεφ Μοντάνα, η οποία θα βρεθεί στις Κάνες για διπλό λόγο, ή μάλλον για διπλό ρόλο: εκτός από το «Dodo», η ίδια συμμετέχει ως ηθοποιός (μαζί με τους Γιώργο Καραμίχο, Εφη Κάντζα, Γιώργο Πυρπασόπουλο) και στο «Crimes of the Future», τη νέα ταινία (και ίσως από τις πιο σκληρές του εξ όσων γνωρίζουμε) του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, που συμμετέχει στο Διαγωνιστικό του φεστιβάλ διεκδικώντας τον Χρυσό Φοίνικα. Η ταινία (με πρωταγωνιστές τους Βίγκο Μόρτενσεν, Λέα Σεϊντού, Κρίστεν Στιούαρτ κ.ά.) έκανε γυρίσματα εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αττική, έχει συμπαραγωγό τον Πάνο Παπαχατζή (Argonauts SA) και μάλιστα χρηματοδοτήθηκε και από το ΕΚΚ.

Γυρίσματα στη χώρα μας έκανε και το «Triangle of Sadness», η νέα σάτιρα του Σουηδού Ρούμπεν Εστλουντ, που είχε βραβευτεί στις Κάνες για τις δύο προηγούμενες ταινίες του «Force Majeure» (Ανωτέρα βία), «The Square» (Το Τετράγωνο) – για την τελευταία έλαβε και τον Χρυσό Φοίνικα (2017). Τώρα, τον διεκδικεί και πάλι. Στην ταινία συμμετέχουν ως συμπαραγωγοί οι Γιώργος Καρναβάς και Κωνσταντίνος Κοντοβράκης (Heretic). Την ελληνική παρουσία φέτος στις Κάνες συμπληρώνει η ταινία «Burning Days» σε σκηνοθεσία Εμίν Αλπες, επίσης με Ελληνα συμπαραγωγό (Γιώργος Τσούργιαννης, Horsefly Films), που διαγωνίζεται στο πρόγραμμα Ενα Κάποιο Βλέμμα (Un Certain Regard).

Αξίζει να σημειώσουμε πως στο ίδιο τμήμα διαγωνίζεται και η ταινία «Tchaikovsky’s Wife» (δεν ξέρω καν αν μπορούμε να λέμε αυτό το όνομα στην Ελλάδα, αλλά θα το τολμήσουμε!) του Κίριλ Σερεμπρένικοφ. Ο Ρώσος σκηνοθέτης, από τους πλέον υποσχόμενους της γενιάς του, δεν είχε το δικαίωμα να ταξιδέψει εκτός Ρωσίας καθώς ήταν σε περιορισμό από το καθεστώς Πούτιν: είχε κατηγορηθεί για κατάχρηση δημοσίου χρήματος το διάστημα που ήταν διευθυντής του θεάτρου Γκόγκολ στη Μόσχα. Πλέον όμως είναι ελεύθερος να ταξιδέψει και προφανώς θα παραβρεθεί στο Φεστιβάλ - κάτι που δεν μπορούσε να κάνει όταν και πάλι διαγωνιζόταν στις Κάνες με την ταινία του «Leto» ή παρουσίαζε το «Petrov’s Flu» τα προηγούμενα χρόνια.

Επιστρέφοντας στις ελληνικές συμπαραγωγές, το ΕΚΚ (που όπως είπαμε συμμετείχε με 200.000 ευρώ, περίπου, στην ταινία του Κρόνενμπεργκ) ευχήθηκε καλή επιτυχία στους δημιουργούς και τόνισε: «Οι ταινίες του Κρόνενμπεργκ και του Εστλουντ θα είναι οι καλύτεροι σύμμαχοί μας στις Κάνες στο έργο μας ν’ αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδος αναφορικά με την προσέλκυση και διευκόλυνση διεθνών οπτικοακουστικών συμπαραγωγών. Η Ελλάδα υποδέχθηκε και τις δυο αυτές ταινίες εν καιρώ πανδημίας.

Το ΕΚΚ (Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), μέσω της Διεύθυνσης του Hellenic Film Commission, βρέθηκε στο πλευρό των σκηνοθετών, των ξένων παραγωγών και των Ελλήνων συμπαραγωγών τους διασφαλίζοντας την επανεκκίνηση των κινηματογραφικών γυρισμάτων στη χώρα μας βάσει του υγειονομικού πρωτοκόλλου του ΥΠΠΟΑ». Μάλιστα ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΚ, Μάρκος Χολέβας, δήλωσε σχετικά: «Είναι χαρά μας που ο Πάνος Κούτρας και οι συνεργάτες του εκπροσωπούν φέτος την ελληνική ταινία στο Φεστιβάλ των Κανών, τιμώντας τον κινηματογράφο μας. Είναι σημαντικό επίσης ότι αρχίζει ν’ αποδίδει καρπούς η προσπάθεια ενδυνάμωσης της εξωστρέφειας της ελληνικής κινηματογραφίας και ολοένα και περισσότεροι καλλιτεχνικοί συντελεστές και παραγωγοί συμμετέχουν σε σημαντικές διεθνείς συμπαραγωγές».

Βέβαια, θα ήταν προτιμότερο να δίνονται περισσότερα χρήματα (από ΕΡΤ, ΕΚΚ, ΕΚΟΜΕ κ.λπ.) σε ελληνικές ταινίες και στην προώθησή τους στο εξωτερικό, παρά το αντίθετο, αλλά αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα συζήτησης για το οποίο η παρούσα κυβέρνηση έχει πάρει σαφή θέση (υπέρ του δεύτερου).

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Οι υποψηφιότητες, τα ρεκόρ, οι απουσίες και τα φαβορί
Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα φετινά Όσκαρ σε μία τελετή που θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης στο Dolby Theatre μετά από δύο χρόνια εξαιτίας της πανδημίας.
Οι υποψηφιότητες, τα ρεκόρ, οι απουσίες και τα φαβορί
ΣΙΝΕΜΑ
«Είχαμε ανάγκη για την κινηματογραφική πράξη!»
Γιώργος Γούσης ● Χωρίς χρήματα, χωρίς σενάριο, αλλά με ταλέντο: Τα «Μαγνητικά Πεδία» είναι μια χειροποίητη, σχεδόν αυτοσχεδιαστική ταινία και ο σκηνοθέτης της μάς διηγείται πώς τη γύρισε.
«Είχαμε ανάγκη για την κινηματογραφική πράξη!»
ΣΙΝΕΜΑ
Σε νέα κόπια στο Cinobo
Η νέα αποκατεστημένη κόπια της ταινίας «Η καρδιά του κτήνους» του Ρένου Χαραλαμπίδη προβλήθηκε από την ελληνική πλατφόρμα ταινιών Cinobo στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Σε νέα κόπια στο Cinobo
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο συναισθηματικός εκβιασμός είναι η χειρότερη μορφή βίας»
Το διαρκώς αναπτυσσόμενο δίπολο θύτη - θύματος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μαζί με τις υπέροχες ερμηνείες, σκηνοθεσία και φωτογραφία ανάγουν την ταινία σε μία από τις πιο καλές παραγωγές.
«Ο συναισθηματικός εκβιασμός είναι η χειρότερη μορφή βίας»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας