• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.0°C / 29.1°C
    2 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.9°C / 27.7°C
    2 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.0°C / 29.3°C
    2 BF
    65%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    44%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.9°C
    2 BF
    53%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.1°C / 27.0°C
    2 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 23.4°C / 23.4°C
    1 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    1 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 28.2°C
    3 BF
    49%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.5°C / 26.9°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 27.2°C
    2 BF
    36%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 26.7°C
    0 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    4 BF
    78%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    2 BF
    48%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 24.5°C / 27.7°C
    2 BF
    56%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 27.7°C
    3 BF
    49%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.2°C / 29.3°C
    0 BF
    35%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.3°C / 24.3°C
    2 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 25.8°C / 26.7°C
    1 BF
    85%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    3 BF
    70%

«Η Βουή του Κόσμου» - Ενα προφητικό road trip του Πέτρου Σεβαστίκογλου

  • A-
  • A+

Πρόκειται για μία απροσδόκητη ταινία, που δικαιώνει πλήρως τον τίτλο της. «Η βουή του κόσμου», η τελευταία ταινία του Πέτρου Σεβαστίκογλου, είναι ένα road trip του ίδιου του σκηνοθέτη σε τέσσερεις ηπείρους και πολλές χώρες, απ' όπου ο ίδιος, αξιοποιώντας τη βαθιά γνώση του πάνω στο σινεμά και την ευθύνη των επιλογών του (που πάντα παίρνει), αναδεικνύει περίτεχνα δύο ζητήματα: μια βουή και μια έκρηξη.

Ταξιδεύοντας σε Ελλάδα, Ρωσία, ΗΠΑ, Βραζιλία, Κίνα, Σενεγάλη, συναντώντας νέους διαφόρων «ειδών» στις χώρες αυτές, που ωστόσο είναι πάντα στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, είτε εξ ανάγκης, είτε από επιλογή, ο Πέτρος Σεβαστίκογλου καταγράφει με τον φακό του πώς αυτή η νέα γενιά έχει αφεθεί «εκτεθειμένη, αβοήθητη, χωρίς να μπορεί να οραματιστεί ένα πιο αισιόδοξο μέλλον».

Η ταινία προβλήθηκε πέρυσι τον Νοέμβρη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πριν δηλαδή τον πόλεμο στην Ουκρανία, πριν από όλες τις δραματικές συνέπειες που (και) αυτός επιφέρει σε όλο τον κόσμο. Καταγράφει, σχεδόν προφητικά, τη φωνή των νέων ανά το κόσμο, μια φωνή που γίνεται βουή, κραυγή αλλά και σιωπή. Τα λόγια, οι εικόνες, οι ήχοι και η μουσική της γενιάς αυτής συνθέτουν μία σύγχρονη, παγκόσμια οπτικοασκουστική «συμφωνία», που αποτυπώνεται στην καθημερινότητά μας, ακόμη κι αν δεν την ακούμε συνειδητά.

Η ταινία ήδη προβάλλεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος και κάθε φορά, έπεται συζήτηση με ένα συγκεκριμένο θέμα. Ήδη, έχουν συζητηθεί σημαντικά ζητήματα (με αφορμή πάντα την ταινία), όπως η υποκριτική στο σινεμά, το μοντάζ και ο ήχος, η μουσική και ο κινηματογράφος, η φωτογραφία, ακόμα και η παραγωγή - τα χρήματα δηλαδή που φτάνουν (ή δε φτάνουν) για να γίνει μία ταινία. Σήμερα, μετά την προβολή της ταινίας (21.30), οι Αντουανέττα Αγγελίδη (σκηνοθέτις), Στέλλα Θεοδωράκη (σκηνοθέτις-παραγωγός Φαντασία Ο/Α) και η γράφουσα θα μιλήσουν, μαζί με τον σκηνοθέτη για το πώς το έργο ενός δημιουργού αφουγκράζεται και προμηνύει τις διεθνείς εξελίξεις. Και το Σάββατο, η συζήτηση έχει ως θέμα το «Ο κινηματογράφος βουίζει – Party prima vista».

[email protected]

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
«Μας προετοίμαζαν να γίνουμε μια απόλυτα πειθαρχημένη εργατική τάξη»
Ο 38χρονος σκηνοθέτης Φερίτ Καραχάν μιλά στην «Εφ.Συν.» για τη νέα του ταινία που μετρά σειρά βραβείων βασισμένη σε προσωπικές εμπειρίες από τα παιδικά του χρόνια σε οικοτροφείο της Τουρκίας.
«Μας προετοίμαζαν να γίνουμε μια απόλυτα πειθαρχημένη εργατική τάξη»
ΣΙΝΕΜΑ
«Τα πιο παραμελημένα μέλη της κοινωνίας μας είναι τα παιδιά»
Μια ταινία για την ελευθερία, την τιμωρία, τον σωφρονισμό και τη λύτρωση, βγαλμένη μέσα από τις εμπειρίες του βραβευμένου σκηνοθέτη της Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου.
«Τα πιο παραμελημένα μέλη της κοινωνίας μας είναι τα παιδιά»
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο συναισθηματικός εκβιασμός είναι η χειρότερη μορφή βίας»
Το διαρκώς αναπτυσσόμενο δίπολο θύτη - θύματος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μαζί με τις υπέροχες ερμηνείες, σκηνοθεσία και φωτογραφία ανάγουν την ταινία σε μία από τις πιο καλές παραγωγές.
«Ο συναισθηματικός εκβιασμός είναι η χειρότερη μορφή βίας»
ΣΙΝΕΜΑ
«Εμείς όμως πολιτισμό θεωρούμε το μπετόν αρμέ με έναν πίνακα επάνω»
Βρεθήκαμε με τον σκηνοθέτη του «Digger» Τζώρτζη Γρηγοράκη για να μιλήσουμε κυρίως για τη σύνδεση της ταινίας του με όσα συμβαίνουν τώρα, ως προς με το περιβάλλον και τη σχέση του ανθρώπου με αυτό.
«Εμείς όμως πολιτισμό θεωρούμε το μπετόν αρμέ με έναν πίνακα επάνω»
ΣΙΝΕΜΑ
Νικητής, ρουμανικό ντοκιμαντέρ για τη διαφθορά στα νοσοκομεία
Απονεμήθηκε στο Στρασβούργο το Lux Audience Award στο «Collective» του Αλεξάντερ Νανάου που ερευνά τα επακόλουθα πυρκαγιάς σε κλαμπ του Βουκουρεστίου κι ένα τεράστιο υγειονομικό σκάνδαλο.
Νικητής, ρουμανικό ντοκιμαντέρ για τη διαφθορά στα νοσοκομεία
ΣΙΝΕΜΑ
Η Μαρία του Οκτώβρη
Η ταινία (1959) διαδραματίζεται στη Γαλλία αμέσως μετά τον Β′ Παγκόσμιο Πόλεμο και δημιουργήθηκε λίγα χρόνια μετά.
Η Μαρία του Οκτώβρη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας