• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.6°C / 31.8°C
    4 BF
    37%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.0°C / 32.1°C
    3 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.0°C / 32.6°C
    2 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 30.9°C
    2 BF
    45%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    0 BF
    51%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.0°C / 32.6°C
    2 BF
    44%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.4°C / 29.8°C
    2 BF
    30%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.2°C / 30.2°C
    1 BF
    47%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.1°C / 26.8°C
    4 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.2°C / 27.9°C
    3 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.4°C / 26.8°C
    4 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.7°C / 26.7°C
    1 BF
    47%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    2 BF
    78%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.0°C / 30.9°C
    3 BF
    33%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.5°C / 31.0°C
    3 BF
    40%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 28.8°C
    3 BF
    75%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.5°C / 32.0°C
    3 BF
    28%
  • Καβάλα
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    23°C 22.7°C / 27.3°C
    4 BF
    85%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 27.8°C / 33.3°C
    3 BF
    60%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.2°C / 30.2°C
    0 BF
    42%

Κόντι Σμιτ-ΜακΦι, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, «Η εξουσία του σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι υποψηφιότητες, τα ρεκόρ, οι απουσίες και τα φαβορί

  • A-
  • A+
Με 12 υποψηφιότητες «Η εξουσία του σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον σπάει το σχετικό ρεκόρ, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τη «ζωντανή» τελετή στο Dolby Theatre του Λ.Α., στις 27 Μαρτίου, για να δούμε αν θα σπάσει και το ρεκόρ βραβείων.

Κάποιες ταινίες τις περιμέναμε, άλλες τις ψάχναμε μα δεν τις βρήκαμε, κάτι ρεκόρ έσπασαν και μία απόφαση πάρθηκε ήδη: τα φετινά Οσκαρ θα γίνουν διά ζώσης, για πρώτη φορά μετά από δυο χρόνια πανδημίας.

Η οποία φυσικά συνεχίζεται, ωστόσο η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου αποφάσισε η τελετή να πραγματοποιηθεί ζωντανά και τα Οσκαρ να «επιστρέψουν» στο Dolby Theatre του Λ.Α. (ένα θέατρο σχεδιασμένο ειδικά γι’ αυτό τον σκοπό), στις 27 Μαρτίου. Φέτος κλείνουν είκοσι χρόνια από το 2002 που τα βραβεία δίνονται στο συγκεκριμένο θέατρο και ίσως η φετινή 94η Τελετή Απονομής να έχει να κάνει και με αυτό.

Οι υποψηφιότητες ανακοινώθηκαν (αν και κάπως αργά φέτος) και το βράδυ της Κυριακής 27 Μαρτίου θα ανακοινωθούν και οι νικητές. Ξεκινώντας με το ρεκόρ, η ταινία «Η εξουσία του σκύλου» έλαβε 12 συνολικά υποψηφιότητες (έως 11 έχουν λάβει ταινίες στην ιστορία του θεσμού, κάποιες από τις οποίες έχει τύχει εν τέλει να μην πάρουν κανένα Οσκαρ ή να λάβουν και τα 11, όπως οι «Μπεν Χουρ», «West Side Story», «Τιτανικός», «Ο Αρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η επιστροφή του Βασιλιά»).

Η Νεοζηλανδή σκηνοθέτις Τζέιν Κάμπιον, έπειτα από 12 χρόνια απουσίας επέστρεψε με τη συγκεκριμένη ταινία, λαμβάνοντας, θα μπορούσε να πει κάποιος, μία υποψηφιότητα για κάθε χρόνο. Πρόκειται για μια ταινία ανάμεσα σε γουέστερν και νουάρ, σίγουρα σύγχρονο μανιφέστο εναντίον της πατριαρχίας, η οποία προβάλλεται ήδη στο Netflix.

Ακολουθούν το «Dune» του Ντενί Βιλνέβ με 10 υποψηφιότητες, το «Belfast» του Κένεθ Μπράνα και το «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ με επτά, ενώ το «Η μέθοδος των Γουίλιαμς» κέρδισε έξι υποψηφιότητες, με τον Γουίλ Σμιθ στον πρωταγωνιστικό ρόλο ενός θρυλικού προπονητή τένις (πρόκειται για την αληθινή ιστορία της οικογένειας της Σερένα Γουίλιαμς) να διεκδικεί δυναμικά το Οσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου, καθώς έχει λάβει ήδη την αντίστοιχη Χρυσή Σφαίρα.

Οσο για τις ταινίες «Μην κοιτάτε πάνω» (Don’t Look Up) του Ανταμ ΜακΚέι, «Το μονοπάτι των χαμένων ψυχών» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και το «Drive my Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, όλες κέρδισαν από τέσσερις υποψηφιότητες.

«Flee» του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν

Εκπλήξεις και απουσίες

● Ευχάριστη έκπληξη συνιστούν οι τρεις υποψηφιότητες (Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, Καλύτερης Ταινίας Animation και Καλύτερου Ντοκιμαντέρ) που έλαβε το δανέζικο animation του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν, «Flee». Η ταινία έχει ήδη κερδίσει το Μεγάλο Βραβείο στο διεθνές διαγωνιστικό του Sundance και ο σκηνοθέτης έχει ανοίξει, με τα υπέροχα animation του, τον δρόμο ώστε να λάβουμε ισχυρά υπ’ όψιν μας το συγκεκριμένο είδος ως ισάξιο με όλα τ’ άλλα. Αυτή τη φορά, ο Ρασμούσεν πραγματεύεται την ιστορία ενός Αφγανού πρόσφυγα, που ναι μεν έχει ξεκινήσει μια νέα ζωή στη Δανία, ωστόσο το ταξίδι του έως εκεί ακόμα τον στοιχειώνει.

● Αν η Τζέιν Κάμπιον κερδίσει το Οσκαρ Σκηνοθεσίας τότε θα είναι μόλις η τρίτη γυναίκα νικήτρια στα 94 χρόνια του θεσμού (να χαρώ εγώ ισότητα στο σινεμά! Οι άλλες δυο είναι οι Κάθριν Μπίγκελοου για το «The Hurt Locker», 2009, και η Κλόι Ζάο με το «Nomadland», το 2020). Ηδη είναι η μοναδική γυναίκα με δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ Σκηνοθεσίας.

● Μόλις η δεύτερη γυναίκα που λαμβάνει υποψηφιότητα για Οσκαρ Φωτογραφίας είναι η Αρι Βέγκνερ, και πάλι για την «Εξουσία του Σκύλου» (την πρώτη υποψηφιότητα είχε λάβει η Ρέιτσελ Μόρισον για το «Mudbound», 2017). Εως τώρα, καμία γυναίκα δεν έχει κερδίσει στη συγκεκριμένη κατηγορία.

● Η Beyonce, που εκτός από πολυεκατομμυριούχος είναι και ίνδαλμα της μαύρης κοινότητας στις ΗΠΑ, κέρδισε την πρώτη της οσκαρική υποψηφιότητα με το τραγούδι «Be Alive» από το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς». Και η Κρίστεν Στιούαρτ, όμως, παρότι έως τώρα η ερμηνεία της ως πριγκίπισσα Νταϊάνα στο «Spencer» αγνοήθηκε από άλλα, σπουδαία βραβεία, πλέον έλαβε υποψηφιότητα για Α΄ Γυναικείο Ρόλο.

● Στις υποψηφιότητες για Οσκαρ σκηνοθεσίας θα περιμέναμε τη Μάγκι Τζίλενχαλ για το «The Lost Daughter», όπως και τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο στην πεντάδα Α΄ Ανδρικού («Μην Κοιτάτε Πάνω»), τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ στην αντίστοιχη πεντάδα Γυναικείου («Tragedy of Macbeth»), αλλά και τη Lady Gaga («House of Gucci») που ενώ πριν λίγο καιρό σχεδόν της έστειλαν το Οσκαρ σπίτι δεν είναι καν υποψήφια.

● Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η ταινία «Παράλληλες Μητέρες» του Πέδρο Αλμοδόβαρ δεν ήταν η επίσημη υποβολή της Ισπανίας για το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, ωστόσο έλαβε δυο υποψηφιότητες: Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την Πενέλοπε Κρουζ και στη μουσική για τον Αλμπέρτο Ιγκλέσιας (αν και το φαβορί για Οσκαρ Μουσικής θεωρείται ο Τζόνι Γκρίνγουντ για την «Εξουσία του σκύλου»).

Αναλυτικά οι υποψηφιότητες.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
«Νόμιζα ότι θα με σκότωνε αυτή η ταινία»
Ο Μεξικανός σκηνοθέτης, Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου που αναδεικνύεται στη νέα μεγάλη δύναμη του Χόλιγουντ, με την «Επιστροφή» διεκδικεί δώδεκα Οσκαρ. Από μόνη της, όμως, η περιπέτεια γυρίσματος μιας επικής...
«Νόμιζα ότι θα με σκότωνε αυτή η ταινία»
ΣΙΝΕΜΑ
Μας φέρνουν Ανούκ Εμέ, τους στέλνουμε το «Ζ»
Η βραβευμένη και πανέμορφη Γαλλίδα ηθοποιός, Ανούκ Εμέ, πρωταγωνίστρια σε πάνω από 70 ταινίες («Η γλυκιά ζωή» του Φελίνι, «Λόλα» του Ζακ Ντεμί), η πρώτη γυναίκα του αγαπημένου μας Νίκου Παπατάκη, έρχεται στην...
Μας φέρνουν Ανούκ Εμέ, τους στέλνουμε το «Ζ»
ΣΙΝΕΜΑ
«Είχαμε ανάγκη για την κινηματογραφική πράξη!»
Γιώργος Γούσης ● Χωρίς χρήματα, χωρίς σενάριο, αλλά με ταλέντο: Τα «Μαγνητικά Πεδία» είναι μια χειροποίητη, σχεδόν αυτοσχεδιαστική ταινία και ο σκηνοθέτης της μάς διηγείται πώς τη γύρισε.
«Είχαμε ανάγκη για την κινηματογραφική πράξη!»
ΣΙΝΕΜΑ
Όσκαρ: Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα βραβεία του 2022
Με αρκετή καθυστέρηση ανακοινώθηκαν φέτος οι υποψηφιότητες για τα Όσκαρ, τα οποία θα δοθούν έπειτα από δύο χρόνια σε διά ζώσης τελετή στον φυσικό τους χώρο, το Dolby Theatre, στις 27 Μαρτίου. Τις περισσότερες...
Όσκαρ: Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα βραβεία του 2022

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας