• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.2°C / 24.2°C
    2 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.0°C / 21.9°C
    1 BF
    69%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    19°C 13.0°C / 19.4°C
    0 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.0°C / 19.9°C
    1 BF
    77%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.4°C / 16.2°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.3°C / 19.3°C
    1 BF
    61%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 24.4°C
    3 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 19.6°C
    0 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.4°C / 21.8°C
    0 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.1°C / 20.1°C
    2 BF
    85%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    0 BF
    62%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.4°C / 18.4°C
    0 BF
    83%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 15.5°C / 23.4°C
    0 BF
    68%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 20.4°C
    3 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.0°C / 22.7°C
    1 BF
    63%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    0 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.7°C / 20.5°C
    1 BF
    97%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    1 BF
    86%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ταινίες με αγάπη και ελπίδα, όμως και δράση στον καινούργιο Spider-Man

  • A-
  • A+
Το «Μετά την αγάπη» στηρίζεται στη σαρωτική, εσωτερική ερμηνεία της Τζοάνα Σκάνλαν, η μπεργκμανική «Ελπίδα» έχει δύο υπέροχους ηθοποιούς σε ρόλους ζωής, αλλά η εβδομάδα φέρνει υπέρ του Ανθρώπου Αράχνη, από τον Τομ Χόλαντ, τη Ζεντάγια και τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς μέχρι τον Γουίλεμ Νταφόε, μια συστράτευση σταρ.

Μετά την αγάπη (After Love, Ην. Βασίλειο, 2020, 89')
★★★½

 σκηνοθεσία: Αλίμ Καν
 ηθοποιοί: Τζοάνα Σκάνλαν, Ναταλί Ρισάρ

Στην απόσταση που χωρίζει την ακτή της Αγγλίας από αυτή της Γαλλίας, ο Αλίμ Καν, στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του (με πρεμιέρα στις Κάνες, επτά βραβεία BIFA του ανεξάρτητου βρετανικού σινεμά κι ένα βραβείο ερμηνείας στη Θεσσαλονίκη το 2020), χωρά μια ιστορία τεράστιας αγάπης, αποδοχής κι ευαισθησίας.

Η Μέρι Χουσεΐν, μια προσηνής πενηντάχρονη γυναίκα, ζει μια ευτυχισμένη ζωή στο Ντόβερ, με τον άντρα της, τον Αχμέντ, ναυτικό, για χάρη του οποίου, όταν γνωρίστηκαν, ασπάστηκε το Ισλάμ. Αιφνιδιαστικά, ο Αχμέντ πεθαίνει από έμφραγμα κι η Μέρι μένει μόνη. Οχι όσο θα ήθελε: ψάχνοντας στα πράγματα του άντρα της, ανακαλύπτει ότι εκείνος έχει μια δεύτερη οικογένεια, μια Γαλλίδα γυναίκα κι ένα γιο, λίγα μίλια μακριά, στην άλλη πλευρά της Μάγχης, στο Καλέ.

Στηριγμένο σε μια σαρωτική, εσωτερική ερμηνεία από την Τζοάνα Σκάνλαν, την οποία διαρκώς παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής, με χιούμορ και στοργή, το φιλμ ακροπατά στα σημαντικότερα ανθρώπινα συναισθήματα, την αγάπη, την προδοσία, την πίστη, τη ζωή και τον θάνατο.

Αξιοποιώντας το εξωτικό τοπίο των απόκρημνων λευκών βράχων του Ντόβερ, χτίζει ένα λεπτό μίτο μυστηρίου και, κυρίως, τη συναισθηματική ένταση μιας γυναίκας σε σιωπηλή απόγνωση, για να παρουσιάσει ένα αιχμηρό, επίκαιρο, καθηλωτικό πορτρέτο της απώλειας αλλά και των υπερβάσεων που αυτή απαιτεί, αφήνοντάς σε μ’ ένα χαμόγελο κατανόησης και γνώσης.

 ΔΑΝΑΟΣ, ΔΙΑΝΑ, ΙΝΤΕΑΛ


Τραγούδα! 2 (Sing 2, ΗΠΑ, Γαλλία, Ιαπωνία, 2021, 112')
★★★☆☆

 σκηνοθεσία: Γκαρθ Τζένινγκς
 με τις φωνές των: Θέμη Γεωργαντά, Θοδωρή Μαραντίνη

Στα πέντε χρόνια που μεσολάβησαν από το πρώτο, θεαματικό, πρωτότυπο, αξιολάτρευτο «Sing», ο Μπάστερ Μουν, το κοάλα, έχει ξανανοίξει το θέατρό του – όμως τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά. Μαζί με τους φίλους του, την ελεφαντίνα Μίνα, τη γουρουνίτσα Ροζίτα και τον γορίλα Τζόνι, ανεβάζουν παραστάσεις αλλά χωρίς επιτυχία. Η έμπνευση του Μπάστερ είναι ρηξικέλευθη: θα αναθέσει σ’ έναν μεγαλοπαραγωγό να κάνει μια παράσταση, ένα μιούζικαλ επιστημονικής φαντασίας, με πρωταγωνιστή τον τέως ροκ σταρ λιοντάρη Κλέι Κάλογουεϊ, ο οποίος, ωστόσο, μετά τον θάνατο της γυναίκας του ζει απόλυτα απομονωμένος.

Η ταινία φέρνει (στην πρωτότυπο εκδοχή της) μεγάλα ονόματα του entertainment –τον Κόλογουεϊ ενσαρκώνει ο Μπόνο που τραγουδά και το «Joshua Tree»- και μια θεότρελη, θεωρητικά, υπόθεση. Χάνει, όμως, εκείνο που έκανε την πρώτη ταινία απολαυστική, μια αίσθηση απρόσμενης αθωότητας, καταλήγοντας μάλλον φλύαρο σεναριακά, απευθυνόμενο πολύ περισσότερο σε μικρούς, παρά ενήλικες θεατές, αλλά και πάλι... μελωδικά διασκεδαστικό.

 CINERAMA, ODEON ESCAPE, TOWN CINEMAS, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, WESTCITY, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ, ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΑΝΟΙΞΗ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ, ΖΕΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΝΑΡ, ΟΝΕΙΡΟ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ, ΦΟΙΒΟΣ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ


Ελπίδα (Hope, Νορβηγία, Σουηδία, Δανία, 2019, 130')
★★★☆☆

 σκηνοθεσία: Μαρία Σόνταλ
 ηθοποιοί: Αντρεα Μπριν Χόβιγκ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ

Η Ανια κι ο Τόμας ζουν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον, απορροφημένοι από τις καριέρες τους, επικεφαλής και οι δυο μιας πολυμελούς οικογένειας που αποτελείται από τα δυο παιδιά του Τόμας και τα τρία παιδιά του με την Ανια. Οταν η Ανια λαμβάνει μια σοκαριστική ιατρική διάγνωση, η ζωή τους αρχίζει να διαλύεται καθώς τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και μαζί με τις επισκέψεις τους στους γιατρούς θα πρέπει να βρουν τον τρόπο να ανακοινώσουν τη δυσάρεστη είδηση στα παιδιά τους αλλά και να εφεύρουν από την αρχή τη σχέση τους.

Η εμπνευσμένη από προσωπική της ιστορία ταινία της Νορβηγίδας Μαρία Σόνταλ, επίσημη υποβολή της Νορβηγίας για το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας το 2020, ξεκινά με μια γυναίκα που μαθαίνει ότι έχει καρκίνο στον εγκέφαλο και παρότι οι λεπτομέρειες γύρω από την ιατρική αντιμετώπιση της διάγνωσης διατρέχουν όλη τη διάρκειά της, η «Ελπίδα» είναι μια ταινία για τον τρόπο που ένα ζευγάρι γνωρίζεται από την αρχή με αφορμή την επικείμενη απώλεια του ενός από τους δυο.

Παρόλη την τραγικότητα του θέματος και το γεγονός πως στο δεύτερο μέρος η ταινία παλινδρομεί για ώρα πριν καταλήξει στο λυτρωτικό φινάλε, η Μαρία Σόνταλ παραμένει απενοχοποιημένα ειλικρινής, μπεργκμανική και οριακά μελοδραματική, σίγουρη για τους δυο υπέροχους ηθοποιούς της (η Αντρεα Μπριν Χόβιγκ στον ρόλο της ζωής της και ο Στέλαν Σκάρσγκαρντ σε μια από τις καλύτερες στιγμές του), αλλά κυρίως για την «ελπίδα» που ενυπάρχει πάντα στο να κοιτάς ακόμη και την πιο δυσάρεστη αλήθεια στα μάτια.

 ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΔΙΑΝΑ, ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ, ΟΣΚΑΡ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ


Spider-Man: No Way Home (ΗΠΑ, Ισλανδία, 2021, 148')
★★★☆☆

 σκηνοθεσία: Τζον Γουότς
 ηθοποιοί: Τομ Χόλαντ, Ζεντάγια, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Μαρίσα Τομέι, Τζον Φαβρό, Γουίλεμ Νταφόε, Τζέι Κέι Σίμονς

Τρία χρόνια μετά την τελευταία μας συνάντηση με τον Spider-Man του Τομ Χόλαντ, τον βρίσκουμε ξανά, σαν να μην πέρασε μια μέρα – κι αν το σύμπαν του καταρρέει, υπάρχουν τόσα πολλά «άλλα» σύμπαντα εκεί έξω για να τον υποστηρίξουν, ή, τουλάχιστον, έτσι νομίζει. Ο Τζόνα Τζέιμσον έχει μόλις αποκαλύψει την αληθινή ταυτότητα του έφηβου υπερήρωα, αναστατώνοντας την έτσι κι αλλιώς αντισυμβατική ζωή του, αλλά θέτοντας σε κίνδυνο και τους ανθρώπους που αγαπά. Οταν ο Πίτερ θα ζητήσει τη βοήθεια του Dr. Strange ώστε, μ’ ένα από τα μαγικά του ξόρκια ο κόσμος να ξεχάσει ποιος είναι, θα χαλάσει, κατά λάθος, το μαγικό κι άθελά του θ’ απελευθερώσει όλους τους κακούς όλων των ιστοριών του Spider-Man, από τα άλλα σύμπαντα.

Υπερφιλόδοξο πρότζεκτ, ο νέος «Spider-Man» προσπαθεί να παγιδέψει στον ιστό του πολλαπλά κεφάλαια της ιστορίας του MCU, καταναλώνει μπόλικο χρόνο στο να εξηγεί αφηγηματικά ποιος είναι ποιος και ποιου το κακό θέλει. Παραμένει, ωστόσο, διασκεδαστικό κι ανεβαστικό, με εντυπωσιακές σκηνές δράσης αλλά, κυρίως, ακαταμάχητα τρυφερό, ρίχνοντας και πάλι την έμφαση σ’ ένα, τελικά, αμήχανο αγόρι που προσπαθεί να φτιάξει τη ζωή του με το κορίτσι του και τους κολλητούς του, έστω κι αν, κάθε τόσο, αναγκάζεται να φορέσει μια ολόσωμη φόρμα και να πολεμήσει για την ανθρωπότητα.

 CINERAMA, ODEON ESCAPE, TOWN CINEMAS, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, WEST CITY, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ, ΑΙΓΛΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ, ΕΛΛΗ, ΖΕΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΝΑΡ, ΟΝΕΙΡΟ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ, ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ, ΦΟΙΒΟΣ


Αμνός (Lamb, Ισλανδία, Σουηδία, Πολωνία, 2021, 106')
★★★☆☆

 σκηνοθεσία: Βάλντιμαρ Γιόχανσον
 ηθοποιοί: Νούμι Ραπάς, Χίλμιρ Σνερ Γκούντνασον

Σε μια αγροτική περιοχή της Ισλανδίας, ερημική, ατμοσφαιρική, απόκοσμη, ζουν στη φάρμα τους, αγαπημένοι, η Μαρία και ο Ινγκβαρ, ένα παντρεμένο ζευγάρι κτηνοτρόφων – το μόνο που τους λείπει είναι ένα παιδί. Αυτό που επιθυμούν περισσότερο απ’ όλα θα το ανακαλύψουν στον στάβλο κι η ζωή τους θα γεμίσει χαρά – για πολύ λίγο.

Ανάμεσα στο «Μωρό της Ρόζμαρι» του Πολάνσκι και στη «Μητέρα» του Ντάρεν Αρονόφσκι, αλλά στο χαρακτηριστικά χαμηλών τόνων, φυσιολατρικό και μυστηριακό ισλανδικό σύμπαν, ο Γιόχανσον χτίζει ένα εντυπωσιακό, ιδιοσυγκρασιακό ντεμπούτο που εμπνέεται από τον φολκ τρόμο και προβληματίζεται υπαρξιακά για τη θέση του ανθρώπου απέναντι στη φύση, αλλά και οικολογικά. Εξαιρετικά πρωτότυπη, με μια εικόνα, αυτή του «μικρού θαύματος», που δύσκολα ξεχνιέται από την κινηματογραφική μνήμη (το φιλμ τιμήθηκε με το Βραβείο Πρωτοτυπίας στο Ενα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Κανών κι ήταν η πρόταση της Ισλανδίας για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας), δυσκολεύεται να κλείσει το απαιτητικό εγχείρημά της, μπερδεύοντας το φινάλε της με μια άσκοπη σεναριακή «επεξήγηση», παραμένει όμως μια από τις πιο ιδιαίτερες κι εντυπωσιακές ευρωπαϊκές ταινίες της χρονιάς.

 ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΑΝΔΟΡΑ, ΑΣΤΟΡ


Dissolved (Ελλάδα, 2021, 107')
½☆☆

 σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
 ηθοποιοί: Ευθύμης Γεωργόπουλος, Μαρία Θωμά, Χρήστος Καπενής, Γιάννης Βασιλώττος

Τρεις διαφορετικές, πρόσφατες δεκαετίες στη Θεσσαλονίκη, τρία ζευγάρια ζουν τον έρωτα και τη διάλυση, πνευματική ή σωματική και βίαιη. Ενας άνδρας λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ τους, προσφέροντας λύση ή κάθαρση. Επειτα από μια επιτυχημένη πορεία στη μικρού μήκους ταινία, ο Θοδωρής Βουρνάς δοκιμάζεται στη μεγάλου, με σκηνοθετική φιλοτιμία αλλά ένα μελοδραματικό σενάριο και στομφώδεις ερμηνείες που μοιάζουν ν’ ανήκουν στο πλαίσιο των τηλεοπτικών «Οικογενειακών Ιστοριών».


Χαμένοι τα Χριστούγεννα (Lost at Christmas, Ην. Βασίλειο, 2020, 100')
½☆☆

 σκηνοθεσία: Ράιαν Χέντρικ
 ηθοποιοί: Νάταλι Κλαρ, Κένι Μπόιλ

Παραμονή Χριστουγέννων, ο Ρομπ κάνει μια αποτυχημένη πρόταση γάμου και μένει μόνος, η Τζεν διαπιστώνει ότι ο σύντροφός της... έχει οικογένεια. Οι δυο τους, άγνωστοι μεταξύ τους, θ’ αναγκαστούν να συνασπιστούν για να φτάσουν από τα Χάιλαντς στη Γλασκόβη ενάντια στον χιονιά. Είναι δύσκολο μια χριστουγεννιάτικη ρομαντική κομεντί με ντεκόρ τη Σκωτία ν’ αποδειχτεί άχαρη, άνευρη και γραφική, αυτή εδώ όμως τα καταφέρνει μια χαρά.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
«Μία γραμμούλα, θάνατος-ζωή. Ζούμε, γλεντάμε, ζήτω»
Στο «Ενθύμιον», πρώτο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ του, ο Νίκος Ζιώγας καταθέτει ένα όμορφο, συναισθηματικό και πρωτότυπο ψηφιδωτό για τον τόπο καταγωγής του, στην καρδιά της Ηπείρου.
«Μία γραμμούλα, θάνατος-ζωή. Ζούμε, γλεντάμε, ζήτω»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο υπόκωφος βόμβος μιας «Ανάμνησης»
Η νέα ταινία του Ταϊλανδέζου μετρ Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν, με πρεμιέρα στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών (και Βραβείο της Επιτροπής), έχει τον ήχο στην καρδιά της.
Ο υπόκωφος βόμβος μιας «Ανάμνησης»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Ασιάτης Ρομέρ και το βαλκανικό χάος ενός... Παλαβού Πορνό
Ο παραγωγικότατος Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Χονγκ Σανγκ-σου συνεχίζει με τη «Γυναίκα που Έφυγε» το χαμηλών τόνων, γεμάτο νοήματα, παρατηρητικότητα κι ευαισθησία σινεμά του.
Ο Ασιάτης Ρομέρ και το βαλκανικό χάος ενός... Παλαβού Πορνό
ΣΙΝΕΜΑ
Νέο γαλλικό νουάρ με διαβολεμένο χιούμορ
Επτά νέες προτάσεις για τα θερινά σινεμά που επαναλειτουργούν και δύο επανεκδόσεις από Νίκολας Ρέι και Μπλέικ Έντουαρντς για αυτή την εβδομάδα.
Νέο γαλλικό νουάρ με διαβολεμένο χιούμορ
ΣΙΝΕΜΑ
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
Σε κάθε σπουδαίο σκηνοθέτη «επιτρέπονται» και μία και πολλές αποτυχίες κι αυτή εδώ μάλλον είναι η χειρότερη, ώς τώρα, ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν – και πάλι καλύτερη από πολλές αποτυχίες λιγότερο δημιουργικών,...
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας