• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 1.2°C / 6.8°C
    1 BF
    72%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    2°C -0.9°C / 4.1°C
    0 BF
    57%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.0°C / 9.0°C
    0 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -5°C -5.1°C / 0.3°C
    0 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    -1°C -1.1°C / -1.1°C
    0 BF
    69%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    1°C -1.0°C / 3.4°C
    1 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -5°C -4.6°C / -2.7°C
    1 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.9°C / 3.6°C
    1 BF
    62%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 3.8°C / 7.0°C
    2 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    -5°C -5.1°C / -5.1°C
    2 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 5.7°C / 6.4°C
    1 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.0°C / 4.0°C
    3 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    2 BF
    59%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    -1°C -2.5°C / -0.7°C
    0 BF
    74%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    6°C -2.5°C / 6.2°C
    1 BF
    71%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 1.8°C / 6.0°C
    1 BF
    48%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.4°C / 7.0°C
    1 BF
    70%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    5°C -1.2°C / 4.9°C
    2 BF
    50%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    2°C -0.3°C / 4.2°C
    1 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -4°C -4.2°C / -4.2°C
    1 BF
    55%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκκεντρικές ιστορίες από τον Γουές Αντερσον με εκλεκτούς πρωταγωνιστές

  • A-
  • A+
Στους κινηματογράφους μεταξύ άλλων αυτή την εβδομάδα: «Γαλλική Αποστολή», ένα πληθωρικό στη λεπτομέρειά του ψηφιδωτό του Γουές Αντερσον | «Το χέρι του Θεού» του Πάολο Σορεντίνο, η πιο τολμηρή ταινία του σκηνοθέτη, πολυβραβευμένη στο Φεστιβάλ Βενετίας, αλλά και μια σελίδα από το ημερολόγιό του | «Η Νύμφη του Νερού» η νέα ταινία του Κρίστιαν Πέτσολντ, με πρεμιέρα στο προηγούμενο (online) Φεστιβάλ Βερολίνου και βραβείο για την αιθέρια Πάουλα Μπέερ, είναι μια ερωτική επιστολή στην πόλη του και στην αγάπη ως φαντασίωση | «Κλίφορντ ο κόκκινος σκύλος» σε σκηνοθεσία Γουόλτ Μπέκερ, μια ταινία που αποδεικνύεται τρυφερή, διασκεδαστική, φιλοζωική αλλά και με μια ευαισθησία για τα παιδιά που δεν ταιριάζουν εύκολα στο ανθρώπινο περιβάλλον τους | Και «Ghostbusters Legacy» του Τζέισον Ράιτμαν.

Γαλλική Αποστολή (The French Dispatch, ΗΠΑ, Γερμανία, 2021, 107')
★★★½☆

● Σκηνοθεσία: Γουές Αντερσον
● Ηθοποιοί: Μπενίσιο ντελ Τόρο, Εϊντριεν Μπρόντι, Τίλντα Σουίντον, Λεά Σεντού, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Τίμοθι Σαλαμέ, Λίνα Κούντρι, Τζέφρι Ράιτ, Ματιέ Αμαλρίκ, Μπιλ Μάρεϊ, Οουεν Γουίλσον, Ελίζαμπεθ Μος, Σέρσα Ρόναν

Εάν τις βάζαμε σε μια λίστα, αυτή εδώ (με πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κανών) θα ήταν σίγουρα η πιο «γουές άντερσον» από τις ταινίες του Γουές Αντερσον, η πιο πολύπλοκη, σε επίπεδο… OCD, σκηνοθετικά και εικαστικά, η πιο αγαπησιάρικη από την πλευρά του δημιουργού της, αλλά κι η πιο, ίσως από υπερπροσπάθεια, αποστασιοποιημένη συναισθηματικά.

Στα μέσα του περασμένου αιώνα (του 20ού, για να μην ξεχνιόμαστε), σε μια ανύπαρκτη αλλά στερεοτυπική για κάθε Αμερικανό expat, γαλλική πόλη, με το όνομα Ennui-sur-Blasé, γράφεται και στήνεται το περιοδικό «French Dispatch», ένθετο σε μια εφημερίδα του Κάνσας που μεταφέρει στους Αμερικανούς του μιντγουέστ όσα συμβαίνουν στον γαλλικό πολιτισμό και στην πολιτική σκηνή.

Πριν οι δημοσιογράφοι δημοσιεύσουν την ανταπόκρισή τους, ζουν τις δικές τους ιστορίες, όλες φαντασμαγορικές, όλες εξαιρετικά χαριτωμένες κι ένα κλείσιμο ματιού, όχι μόνο στην παλαιότερη, έντυπη δημοσιογραφία και ειδικά το περιοδικό New Yorker, αλλά και στην εποχή που άλλαξε, περισσότερο από κάθε άλλη, την ευρωπαϊκή κουλτούρα.

Οι ιστορίες είναι τόσο εκκεντρικές όσο κι οι ήρωες που παγιδεύονται μέσα σ’ αυτές: ο μισάνθρωπος φυλακισμένος καλλιτέχνης (Μπενίσιο ντελ Τόρο) κι η μούσα-δεσμοφύλακάς του (Λεά Σεντού), ο πρωτοστάτης της εξέγερσης των φοιτητών (Τίμοθι Σαλαμέ) και το κορίτσι που τον τρελαίνει (Λίνα Κούντρι), η εξερεύνηση της γαλλικής κουζίνας από έναν συγγραφέα (Τζέφρι Ράιτ) που οδηγεί στην απαγωγή ενός παιδιού, το ταξιδιωτικό του «ρεπόρτερ με το ποδήλατο» (Οουεν Γουίλσον), αλλά και η αρχισυνταξία, το πάθος, ώς και ο επικήδειος, του εκδότη του περιοδικού, Αρθουρ Χόγουιτσερ (Μπιλ Μάρεϊ).

Για την ταινία του, ένα πληθωρικό στη λεπτομέρειά του ψηφιδωτό, ο Γουές Αντερσον χρησιμοποιεί τα πάντα: χρώμα, ασπρόμαυρο, animation, μουσική από Μορικόνε έως Σοπέν, ιδιοσυγκρασιακές επιλογές από τους τίτλους αρχής έως τη συμμετοχή του Τζάρβις Κόκερ (που, άλλωστε, κρατούσε έναν ρόλο και στο «Fantastic Mr. Fox»). Δημιουργεί ένα παζλ όπως πάντα απόλυτα συμμετρικό, παστέλ, εφηβικού ρομαντισμού και πνευματικής νοσταλγίας. Κι είναι όλα τέλεια τα κομμάτια αυτού του παζλ, το καθένα ικανό να σε απορροφήσει για ώρες και μέρες – μόνο που όλα μαζί, ταιριαστά και αρμονικά, φέρνουν μόνο ικανοποίηση στα μάτια κι ένα χαμόγελο αναγνώρισης του ύφους και της επιθυμίας του σκηνοθέτη, όμως πολύ αποσπασματικά, πολύ επιμελημένα για ν’ αφήσουν ν’ αναπτυχθεί αληθινό ενδιαφέρον για τους ήρωες ή ουσιαστικό συναίσθημα.

▶ CINERAMA, ODEON ESCAPE, TOWN CINEMA, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, WEST CITY, ΑΒΑΝΑ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΙΓΛΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΤΛΑΝΤΙΣ, ΔΑΝΑΟΣ, ΔΙΑΝΑ, ΕΛΛΗ, ΖΕΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΝΕΙΡΟ, ΟΣΚΑΡ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΤΡΙΑΝΟΝ, ΦΟΙΒΟΣ


Το χέρι του Θεού (È stata la mano di Dio, Ιταλία, 2021, 130')
★★★☆☆

● Σκηνοθεσία: Πάολο Σορεντίνο
● Ηθοποιοί: Φιλίπο Σκότι, Τόνι Σερβίλο, Τερέζα Σαπονάντζελο

Νάπολη, δεκαετία του ’80, καλοκαίρι, θάλασσα και βόλτες με τη βέσπα: ο 17χρονος Φαμπιέτο απολαμβάνει τις ορμές και την εφηβεία του, μαζί με τη γλεντζέδικη, ανοιχτόκαρδη οικογένειά του. Μέχρι που δυο γεγονότα θα του αλλάξουν τη ζωή. Το πρώτο είναι η άφιξη στην πόλη και στην ομάδα της του λατρεμένου σαν Θεό, Ντιέγκο Μαραντόνα που φέρνει μαζί του την υπόσχεση της ανάστασης του φτωχού και ταλαιπωρημένου τόπου.

Το δεύτερο, είναι μια τραγωδία που θα μάθει στον Φαμπιέτο, πολύ νωρίς, την αίσθηση της απώλειας, το απόλυτο της μοίρας, τη σημασία που είχε, απρόσμενα, για τον ίδιο (ή για τον ίδιο τον Σορεντίνο), ο ποδοσφαιριστής-σύμβολο.

Ο Πάολο Σορεντίνο κάνει το ίδιο, το δικό του σινεμά, μεγαλεπήβολο, οπερατικό, πληθωρικό, ακόμα κι όταν πρόκειται για μια ταινία πολύ προσωπική, αυτοβιογραφική, σαν αυτήν εδώ. Οσο ο περίγυρος του Φαμπιέτο, το θεότρελο σόι του, παίρνει φελινικές διαστάσεις στην ταινία, βγαλμένες από τη φαντασία και τη μεγεθυμένη από τα χρόνια ανάμνηση, τόσο το δεύτερο, δραματικό μέρος του φιλμ κατεβάζει τους τόνους, αγγίζει ευαίσθητες χορδές με τρόπο επιμελημένο αλλά λιτό, τολμά (κατόρθωμα για τον Σορεντίνο) να αναδείξει το μεγαλείο της απλότητας αυτή τη φορά, του καθαρού κι αληθινού. Και πάλι ελεγειακή, και πάλι ποτισμένη στην ιταλική ιδιοσυγκρασία, πολύ λιγότερο εμφανώς εστέτ, αυτή είναι τελικά, αν όχι η πιο αγαπημένη μας, πάντως η πιο τολμηρή ταινία του σκηνοθέτη της, πολυβραβευμένη στο Φεστιβάλ Βενετίας, αλλά και μια σελίδα από το ημερολόγιό του – εκεί όπου μαθαίνουμε γιατί ο μικρός Φάμπιο/Πάολο σταμάτησε ν’ αγαπά την αληθινή ζωή και, ίσως, στράφηκε στην τέλεια ομορφιά του σινεμά.

▶ ODEON ΟΠΕΡΑ, ODEON ESCAPE, TOWN CINEMAS, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, WEST CITY, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΝΙΡΒΑΝΑ CINEMAX, ΣΙΝΕΑΚ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ


Κλίφορντ ο κόκκινος σκύλος (Clifford the Big Red Dog, Ην. Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδάς, 2021, 96')
★★½☆☆

● Σκηνοθεσία: Γουόλτ Μπέκερ

Η μικρή Εμιλι προσπαθεί να «χωρέσει» στην καινούργια της ζωή: με τη μαμά της μακριά για δουλειά, είναι το καινούργιο κορίτσι στο σχολείο και ζει με τον θεότρελο κι ανεύθυνο, έστω χαριτωμένο, θείο της. Οι δυο τους θα συναντήσουν έναν μαγικό διασώστη ζώων και η Εμιλι θα θελήσει οπωσδήποτε να πάρει το αξιολάτρευτο, κατακόκκινο κουτάβι, τον Κλίφορντ. Πόσο θα μεγαλώσει ο Κλίφορντ; Οσο περισσότερο τον αγαπάς τόσο θα μεγαλώνει… Μεταφορά στο σινεμά των ηρώων των πολυαγαπημένων στα παιδιά βιβλίων του Νόρμαν Μπρίντγουελ, η ταινία επαφίεται απόλυτα σ’ ένα εντελώς ψεύτικο cgi, με σχεδόν κιτς αποτέλεσμα, όμως, τουλάχιστον για τους θεατές μικρών ηλικιών (προβάλλεται μόνο μεταγλωττισμένη) αποδεικνύεται τρυφερή, διασκεδαστική, φιλοζωική αλλά και με μια ευαισθησία για τα παιδιά που δεν ταιριάζουν εύκολα στο ανθρώπινο περιβάλλον τους.


Η Νύμφη του Νερού (Undine, Γερμανία, Γαλλία, 2020, 91')
★★★☆☆

● Σκηνοθεσία: Κρίστιαν Πέτσολντ
● Ηθοποιοί: Πάουλα Μπέερ, Φραντς Ρογκόφσκι

Ο Κρίστιαν Πέτσολντ («Barbara», «Το Τραγούδι του Φοίνικα», «Transit») δεν είναι τίποτα αν δεν είναι Βερολινέζος και βαθιά ρομαντικός. Ετσι, η νέα του ταινία, με πρεμιέρα στο προηγούμενο (online) Φεστιβάλ Βερολίνου και βραβείο για την αιθέρια Πάουλα Μπέερ, είναι μια ερωτική επιστολή στην πόλη του και στην αγάπη ως φαντασίωση.

Η Ουντίνε είναι ιστορικός – δουλεύει ως ξεναγός εύπορων και σημαντικών τουριστών στις μακέτες που παρουσιάζουν τα κτιριακά συμπλέγματα του Βερολίνου και, μαζί, την ιστορία της μεγαλειώδους και πολύπαθης πόλης. Ο Κριστόφ είναι δύτης – βουτά λίγο έξω από το Βερολίνο κι ανακαλύπτει αλλόκοτα ευρήματα και πλάσματα που κάποιος θα θεωρούσε φανταστικά. Οι δυο τους ερωτεύονται κεραυνοβόλα και με πάθος, σε μια ιστορία γεμάτη ιδιοσυγκρασιακές πινελιές και προδιαγεγραμμένο δραματικό φινάλε.

Είναι βέβαιο πως, καθώς η ταινία προχωρά, η πλοκή της προδίδεται από τα βάρη που της φορτώνει ο Πέτσολντ – η κατανυκτική μουσική του Μπαχ, η ζωή σε μικροσκοπικές χάρτινες αποδόσεις, το φαντασιακό στοιχείο, οι αναφορές στη φιλοσοφία και την αρχιτεκτονική, η δύναμη των συμπτώσεων, ο συμβολισμός του νερού, μοιάζει να τραβούν σαν ρουφήχτρα τους δυο ήρωες και την ιστορία τους. Παρ’ όλα αυτά, με δυο εκπληκτικές ερμηνείες από δυο ηθοποιούς που δεν αφήνουν τα μάτια να ξεκολλήσουν από πάνω τους και με τη γοητεία της δοκιμής, της φιλοδοξίας, της επιθυμίας, η ιστορία της Ούντινε και του Κριστόφ, ανολοκλήρωτη κι ίσως τελικά αδύναμη, έχει από ένα μυστικό για τον κάθε θεατή, στο σταυροδρόμι του love story, της αλληγορίας και των αρχέγονων μύθων.

▶ ΑΣΤΥ


Ghostbusters Legacy (Ghostbusters: Afterlife, Καναδάς, ΗΠΑ, 2021, 124')

● Σκηνοθεσία: Τζέισον Ράιτμαν
● Ηθοποιοί: Κάρι Κουν, Φιν Γούλφχαρντ, Μακένα Γκρέις, Πολ Ραντ

Μια μητέρα και τα δυο παιδιά της, που τα μεγαλώνει μόνη της, εγκαθίστανται σε μια μικρή, φαινομενικά ήσυχη αμερικανική πόλη. Εκεί, όμως, θα αρχίσουν να ανακαλύπτουν όχι απλώς την ύπαρξη των Ghostbusters, αλλά και την κληρονομιά που τους άφησε ο παππούς τους. Με τον (σκηνοθέτη του πρώτου, αυθεντικού «Ghostbusters») Αϊβαν Ράιτμαν στην παραγωγή, τον γιο του, Τζέισον Ράιτμαν, στη σκηνοθεσία και με τον Νταν Ακρόιντ στο σενάριο, οι κυνηγοί φαντασμάτων επιστρέφουν –είτε τους κάλεσε κανείς είτε όχι– για ν’ αποδείξουν ότι όσο υπάρχουν φαντάσματα, θα υπάρχουν κι αυτοί, στο σινεμά.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Η Λίσα κι ο Γκιόργκι συναντιούνται στον δρόμο κι ερωτεύονται κεραυνοβόλα
Δείτε μεταξύ άλλων αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους, την μαγική, ιδιόμορφη, ρομαντική ταινία «Τι βλέπουμε όταν κοιτάμε τον ουρανό;» του Γεωργιανού Αλεξάντρ Κομπερίτζε.
Η Λίσα κι ο Γκιόργκι συναντιούνται στον δρόμο κι ερωτεύονται κεραυνοβόλα
ΣΙΝΕΜΑ
Ταινίες με αγάπη και ελπίδα, όμως και δράση στον καινούργιο Spider-Man
Το «Μετά την αγάπη» στηρίζεται στη σαρωτική, εσωτερική ερμηνεία της Τζοάνα Σκάνλαν, η μπεργκμανική «Ελπίδα» έχει δύο υπέροχους ηθοποιούς σε ρόλους ζωής, αλλά η εβδομάδα φέρνει υπέρ του Ανθρώπου Αράχνη, από τον...
Ταινίες με αγάπη και ελπίδα, όμως και δράση στον καινούργιο Spider-Man
ΣΙΝΕΜΑ
«West Side Story» αλλά σαν να γράφτηκε για την Αμερική του Τραμπ
Ο Σπίλμπεργκ, υπογράφοντας το πολυαναμενόμενο ριμέικ, τιμά το παρελθόν, θυμίζει την τέχνη του σινεμά και σχολιάζει πολιτικά τη μισαλλοδοξία τού σήμερα.
«West Side Story» αλλά σαν να γράφτηκε για την Αμερική του Τραμπ
ΣΙΝΕΜΑ
Τρεις δεκαετίες Gucci σαν ακριβή σαπουνόπερα και πολλές καινούργιες ελληνικές ταινίες
Στα 84 χρόνια του ο σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ καταπιάνεται με τον ανταγωνιστικό κόσμο της υψηλής μόδας στην Ιταλία. Το μεγάλο πλεονέκτημα της ταινίας «Ο Οίκος Gucci» είναι το λαμπρό της καστ.
Τρεις δεκαετίες Gucci σαν ακριβή σαπουνόπερα και πολλές καινούργιες ελληνικές ταινίες
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Κάμπερμπατς εξαπολύει πόλεμο εκφοβισμού και ο Βερχόφεν εξισώνει το ανθρώπινο σώμα με το θείο
Δείτε, μεταξύ άλλων, αυτή την εβδομάδα: «Η εξουσία του σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον, που μιλά για την ψυχολογική βία που ασκεί ο άνδρας στη γυναίκα και «Μπενεντέτα» του Πολ Βερχόφεν, μια ταινία που έρχεται ν’...
Ο Κάμπερμπατς εξαπολύει πόλεμο εκφοβισμού και ο Βερχόφεν εξισώνει το ανθρώπινο σώμα με το θείο
ΣΙΝΕΜΑ
Ιστορίες τύχης, φαντασίας και λανθασμένων επιλογών
Η εβδομάδα φέρνει στη μεγάλη οθόνη, μεταξύ άλλων, τη σπουδαία νέα ταινία του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, φέρνει όμως και τα μέτρια και άνισα «Καλάβρυτα 1943».
Ιστορίες τύχης, φαντασίας και λανθασμένων επιλογών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας