• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.9°C / 16.8°C
    2 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.3°C / 12.7°C
    0 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.8°C / 15.0°C
    3 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    53%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.7°C / 11.9°C
    4 BF
    50%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.9°C / 12.6°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 7.9°C / 10.6°C
    5 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.6°C
    1 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 17.1°C
    5 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 13.9°C
    2 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 16.8°C
    4 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 13.7°C
    2 BF
    47%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 14.9°C
    2 BF
    51%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.5°C
    2 BF
    47%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.8°C / 14.5°C
    2 BF
    55%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.3°C / 15.8°C
    3 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 17.0°C
    2 BF
    42%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.3°C / 11.6°C
    2 BF
    48%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 9.6°C / 14.2°C
    2 BF
    52%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    2 BF
    61%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τρεις δεκαετίες Gucci σαν ακριβή σαπουνόπερα και πολλές καινούργιες ελληνικές ταινίες

  • A-
  • A+
Αυτή την εβδομάδα, μεταξύ άλλων, στους κινηματογράφους: Στα 84 χρόνια του ο σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ καταπιάνεται με τον ανταγωνιστικό κόσμο της υψηλής μόδας στην Ιταλία. Το μεγάλο πλεονέκτημα της ταινίας «Ο Οίκος Gucci» είναι το λαμπρό της καστ | «Encanto: Ενας κόσμος μαγικός» η νέα 60ή ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney αναγνωρίζει τη μαγεία της διαφορετικότητας και πλάθει έναν παραμυθένιο κόσμο στη Νότια Αμερική | «Ενας ήσυχος άνθρωπος» του Τάσου Γερακίνη, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, γυρισμένη στη Σκύρο | «Πράσινη θάλασσα» της Αγγελικής Αντωνίου, που επιστρέφει στη μυθοπλασία, μετά το «Eduart» του 2006, εμπνεόμενη από το μυθιστόρημα της Ευγενίας Φακίνου, «Για να δει τη θάλασσα» | «Λούγκερ», μια τολμηρή και φιλόδοξη απόπειρα του έμπειρου Κώστα Χαραλάμπους να σκηνοθετήσει μια πρωτότυπη saga όπως δεν συνηθίζει το ελληνικό σινεμά.

Ο Οίκος Gucci (House of Gucci, Καναδάς, ΗΠΑ, 2021, 157’)

★★★☆☆

● σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ
● ηθοποιοί: Lady Gaga, Ανταμ Ντράιβερ, Αλ Πατσίνο

Είναι εντυπωσιακό το πόσο δραστήριος εξακολουθεί να είναι στα 84 χρόνια του ο σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ, ο οποίος, στη δεύτερη φετινή ταινία του (μετά την «Τελευταία Μονομαχία»), καταπιάνεται με τον ανταγωνιστικό κόσμο της υψηλής μόδας στην Ιταλία και εξετάζει τα πάθη που απορρέουν από τη βαριά οικογενειακή κληρονομιά.

Το «House of Gucci» είναι εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία της αυτοκρατορίας του ομώνυμου οίκου μόδας και το σενάριο διατρέχει τρεις δεκαετίες όπου οι προδοσίες και ο αμοραλισμός ανάμεσα στους Γκούτσι οδήγησαν μέχρι και στον φόνο.

Το μεγάλο πλεονέκτημα της ταινίας είναι το λαμπρό της καστ. Ο Ανταμ Ντράιβερ υποδύεται με αξιοθαύμαστη φινέτσα και ψυχραιμία τον Μαουρίτσιο Γκούτσι και η Lady Gaga δοκιμάζεται για άλλη μια φορά σε αβανταδόρικο ρόλο που δεν κρύβει τις βλέψεις του για Οσκαρ, όσο και η ηρωίδα που υποδύεται, η Πατρίσια Ρετζιάνι, δεν έκρυβε το πάθος της για το χρήμα και για το όνομα του συζύγου της.

Ο Ρίντλεϊ Σκοτ, βέβαια, έχει τόση σχέση με την ιταλική κουλτούρα του ’70 όσο και η πίτσα που σερβίρουν τα diners στην Καλιφόρνια, επομένως δεν «ακούει» πώς θα ήταν οι διάλογοι και δεν μπορεί να εμβαθύνει στις ιδιοσυγκρασίες αυτών των ανθρώπων. Γι’ αυτό επιλέγει να αντιμετωπίσει το υλικό του σαν ακριβή σαπουνόπερα με ίντριγκες και ανατροπές. Αυτό έχει αποτέλεσμα ο κάθε ηθοποιός να μοιάζει σαν να παίζει σε διαφορετική ταινία. Ο αγνώριστος Τζάρεντ Λέτο μοιάζει σαν αλλόκοτος απόγονος του Φρέντο Κορλεόνε από τον «Νονό», ο Τζέρεμι Αϊρονς με αρχοντιά στην έκφραση εκπροσωπεί την κληρονομιά των Γκούτσι, ενώ ο Αλ Πατσίνο φέρνει ζωηράδα με την αγαπημένη του μανιέρα. Οι ερμηνείες, αν και ασυντόνιστες μεταξύ τους, είναι απολαυστικές. Το ίδιο και οι εναλλαγές στις εποχές - μέσα από την γκαρνταρόμπα, τα τραγούδια και τα χτενίσματα. Ομως δεν υπάρχει στιβαρό όραμα πίσω από την αφήγηση, ούτε σχόλιο για τους νόμους της βιομηχανίας, παρ’ όλη τη γοητεία και την πληθώρα σκηνικών. Απολαυστικό το αποτέλεσμα, αλλά υψηλή ραπτική δεν το λες.

▶ CINERAMA, ODEON ESCAPE, TOWN CINEMAS, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, WEST CITY, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ, ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΑΝΟΙΞΗ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ, ΖΕΑ, ΙΝΤΕΑΛ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΝΑΡ, ΟΝΕΙΡΟ, ΟΣΚΑΡ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ, ΦΟΙΒΟΣ


Μικρά όμορφα άλογα (Ελλάδα, 2020, 107’)

★★½☆☆

● σκηνοθεσία: Μιχάλης Κωνσταντάτος
● ηθοποιοί: Γιώτα Αργυροπούλου, Δημήτρης Λάλος, Κατερίνα Διδασκάλου

Η Αλίκη κι ο Πέτρος είναι ένα όμορφο, κομψό ζευγάρι, μ’ ένα μικρό γιο. Ολοι μαζί ζουν, ως εύποροι, σε μια όμορφη, κομψή βίλα με πισίνα. Ή μήπως όχι; Τι δουλειά έχουν στο μικρό μπαλκόνι της συνοικιακής πολυκατοικίας και γιατί η Αλίκη αρχίζει, σιωπηλά, ν’ αποδοκιμάζει τον Πέτρο;

Ο Μιχάλης Κωνσταντάτος, που έχτισε τη φήμη του στα ελληνικά και τα διεθνή πράγματα με το «Luton», γράφει και σκηνοθετεί τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, η οποία συμμετείχε στα Φεστιβάλ της Σαγκάης, του Σαράγεβο και της Θεσσαλονίκης, έκανε τον Μάρτιο την online πρεμιέρα της για το κοινό, αλλά τώρα διεκδικεί τη θέση της στη μεγάλη οθόνη και την κινηματογραφική αίθουσα.

Συστηματικά, με αρχιτεκτονική (ή χειρουργική) ακρίβεια, η ταινία αποτυπώνει τη σχέση ενός ζευγαριού για να μιλήσει για την κοινωνική, προσωπική, συναισθηματική κρίση που προκάλεσε η οικονομική, αλλά και να κάνει ένα σοφιστικέ κατηγορώ στον σύγχρονο, συχνά καλυμμένο, καπιταλισμό αλλά και ταξικό ρατσισμό. Συγκροτημένη, γεμάτη υπόνοιες και μια υπόγεια αγωνία για ένα μοιραίο ξέσπασμα, χτίζεται βήμα το ανησυχητικό βήμα σαν ένα θρίλερ στον δρόμο που χάραξε ο Μίκαελ Χάνεκε – μόνο που η κατακλείδα δεν φέρνει την έκρηξη, ακυρώνοντας ό,τι έχει ώς τότε διατυπωθεί κι αφήνοντας τον θεατή να συμπληρώνει μόνος το αυθεντικό, ωστόσο, σύμπαν που ο Κωνσταντάτος μοιράζεται με το σινεμά του.


Encanto: Ενας κόσμος μαγικός (Encanto, ΗΠΑ, 2021, 99’)

● σκηνοθεσία: Μπάιρον Χάουαρντ, Τζάρεντ Μπους

με τις φωνές των: Στέφανι Μπίατρις, Τζον Λεγκουιζάμο, Maluma / στα ελληνικά: Ελενα Δελακούρα, Κωνσταντίνα Κορδούλη, Νίνα Μαζάνη, Θάνος Λέκκας

Σ’ ένα μαγικό σπίτι, σε μια φανταστική πόλη που λέγεται Ενκάντο, στα βουνά της Κολομβίας, ζει η ξεχωριστή οικογένεια Μαδριγάλ. Για την ακρίβεια, το πιο ξεχωριστό μέλος της είναι η Μίραμπελ, η μόνη ανάμεσα στους συγγενείς της και τους κατοίκους της πόλης που δεν έχει μαγικές ικανότητες. Ομως, όταν αυτές ακριβώς οι ικανότητες βρεθούν υπό απειλή, μόνο η «απλή» Μίραμπελ μπορεί να σώσει το Ενκάντο.

Σε μουσική του Λιν-Μανουέλ Μιράντα, η νέα 60ή ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney αναγνωρίζει τη μαγεία της διαφορετικότητας και πλάθει έναν παραμυθένιο κόσμο στη Νότια Αμερική.


Ενας ήσυχος άνθρωπος (Ελλάδα, 2020, 95’)

★★½☆☆

● σκηνοθεσία: Τάσος Γερακίνης
● ηθοποιοί: Ακης Σακελλαρίου, Κατερίνα Παπαναστασάτου, Χρήστος Στρέπκος

Ο Μάκης ζει σ’ ένα ακριτικό νησί, δίπλα στην Τουρκία. Αυτή τη στιγμή νιώθει ότι τα χάνει όλα: το οινοποιείο του που δεν βγαίνει οικονομικά, τον σεβασμό των πελατών του, την ανοχή των εργατών του στους οποίους χρωστάει, την κόρη του που θέλει πάση θυσία να φύγει για Αθήνα. Πάνω που ο Μάκης μοιάζει έτοιμος να πιάσει, πάλι, την καλή, ένας δραπέτης θα τον κρατήσει όμηρο μέσα στο σπίτι του, αλλάζοντας με απρόβλεπτο τρόπο το πεπρωμένο του.

Στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, γυρισμένη στη Σκύρο, ο Τάσος Γερακίνης υπογράφει ένα κοινωνικό – ψυχολογικό θρίλερ, οπλισμένος με εξαιρετικές ανδρικές ερμηνείες. Το σενάριό του δεν καταφέρνει, προχωρώντας, να διατηρήσει ψηλά την ένταση και την αγωνία (παρά ένα θαυμάσιο φινάλε), χτίζει όμως μια «ήσυχη ταινία» που αποστρέφεται τη γραφικότητα και κερδίζει πόντους χάρη στην ειλικρίνειά της.


Πράσινη θάλασσα (Ελλάδα, Γερμανία, 2020, 95’)

★★☆☆☆

● σκηνοθεσία: Αγγελική Αντωνίου
● ηθοποιοί: Αγγελική Παπούλια, Γιάννης Τσορτέκης, Τάσος Παλαντζίδης

Η Αννα πάσχει από αμνησία – το μόνο που θυμάται είναι να μαγειρεύει, μεστές, ζεστές, οικογενειακές συνταγές. Πιάνοντας δουλειά ως μαγείρισσα στο κουτούκι του Ρούλα, η Αννα θα ξυπνήσει με τα φαγητά της τη μνήμη των θαμώνων και θα δημιουργήσει για τον εαυτό της μια νέα «οικογένεια». Ωσπου η αλήθεια για τη ζωή της θα έρθει στην επιφάνεια.

Η Αγγελική Αντωνίου, που πέρσι υπέγραψε τους «Αγνωστους Αθηναίους», το ευαίσθητο ντοκιμαντέρ της για τους «αδέσποτους» της Αθήνας, επιστρέφει στη μυθοπλασία, μετά το «Eduart» του 2006, εμπνεόμενη από το μυθιστόρημα της Ευγενίας Φακίνου, «Για να δει τη θάλασσα».

Το μωσαϊκό χαρακτήρων, το κοινωνικό σχόλιο, η ατμόσφαιρα μιας κλειστής κοινότητας, χτίζουν το σύμπαν της ταινίας, όμως η Αντωνίου το στελεχώνει (συμπεριλαμβανομένων και των δύο κεντρικών ηρώων της), με «τύπους» τόσο σχηματικούς και στρογγυλεμένους για τον λούμπεν κόσμο όπου περιηγείται, ώστε τελικά να μη γίνονται πειστικοί, ή ενδιαφέροντες, παρά τις θαυμάσιες ερμηνείες της Παπούλια και του Τσορτέκη.


Λούγκερ (Ελλάδα, 2021, 127’)

★½☆☆☆

● σκηνοθεσία: Κώστας Χαραλάμπους
● ηθοποιοί: Τάσος Νούσιας, Στεφανία Γουλιώτη, Ερρίκος Λίτσης, Μαίρη Σταυρακέλλη, Κυριακή Γάσπαρη, Νίκος Χίλιος

Η άνοδος και η πτώση ενός αυτοδημιούργητου επιχειρηματία που ξεκινάει από την ορεινή Κρήτη της δεκαετίας του ’50, προσγειώνεται στα χρόνια του ΠΑΣΟΚ στην Αθήνα και βλέπει την «αυτοκρατορία» του να λυγίζει κάτω από το βάρος των επιλογών του, συμπαρασύροντας μια ολόκληρη οικογένεια. Τολμηρή και φιλόδοξη είναι η απόπειρα του έμπειρου Κώστα Χαραλάμπους («Δεμένη Κόκκινη Κλωστή»), να υπογράψει (μαζί με την Πένυ Φυλακτάκη) και να σκηνοθετήσει μια πρωτότυπη saga όπως δεν συνηθίζει το ελληνικό σινεμά, σχολιάζοντας μέσα από μια ιστορία που όλοι έχουμε ακούσει (ή ζήσει), τα κακώς κείμενα της πατριαρχίας, της κρητικής λεβεντιάς και της «Αλλαγής» της δεκαετίας του ’80 που πληρώθηκε ακριβά από μια ολόκληρη χώρα. Αδέξια και γκροτέσκα η εκτέλεσή του, σε ένα οικοδόμημα που υπονομεύει διαρκώς τους ήρωές του, μοιάζει κατακερματισμένο σε διαφορετικούς χρόνους και χώρους χωρίς συνδετικό ιστό και παίζει από την αρχή έως το τέλος σε διαρκώς λάθος τόνο, τόσο στην κυριολεξία του όσο και στην υπερβολή του.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Κάμπερμπατς εξαπολύει πόλεμο εκφοβισμού και ο Βερχόφεν εξισώνει το ανθρώπινο σώμα με το θείο
Δείτε, μεταξύ άλλων, αυτή την εβδομάδα: «Η εξουσία του σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον, που μιλά για την ψυχολογική βία που ασκεί ο άνδρας στη γυναίκα και «Μπενεντέτα» του Πολ Βερχόφεν, μια ταινία που έρχεται ν’...
Ο Κάμπερμπατς εξαπολύει πόλεμο εκφοβισμού και ο Βερχόφεν εξισώνει το ανθρώπινο σώμα με το θείο
ΣΙΝΕΜΑ
Ιστορίες τύχης, φαντασίας και λανθασμένων επιλογών
Η εβδομάδα φέρνει στη μεγάλη οθόνη, μεταξύ άλλων, τη σπουδαία νέα ταινία του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, φέρνει όμως και τα μέτρια και άνισα «Καλάβρυτα 1943».
Ιστορίες τύχης, φαντασίας και λανθασμένων επιλογών
ΣΙΝΕΜΑ
Ο υπόκωφος βόμβος μιας «Ανάμνησης»
Η νέα ταινία του Ταϊλανδέζου μετρ Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν, με πρεμιέρα στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών (και Βραβείο της Επιτροπής), έχει τον ήχο στην καρδιά της.
Ο υπόκωφος βόμβος μιας «Ανάμνησης»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Ασιάτης Ρομέρ και το βαλκανικό χάος ενός... Παλαβού Πορνό
Ο παραγωγικότατος Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Χονγκ Σανγκ-σου συνεχίζει με τη «Γυναίκα που Έφυγε» το χαμηλών τόνων, γεμάτο νοήματα, παρατηρητικότητα κι ευαισθησία σινεμά του.
Ο Ασιάτης Ρομέρ και το βαλκανικό χάος ενός... Παλαβού Πορνό
ΣΙΝΕΜΑ
Επιτέλους Μποντ... Τζέιμς Μποντ
Η τελευταία συμμετοχή του Ντάνιελ Κρεγκ στο σύμπαν που ξεκίνησε ο Ιαν Φλέμινγκ, στο «No Time to Die», έφτασε και στις ελληνικές αίθουσες, όμως η εβδομάδα υπόσχεται και άλλα ενδιαφέροντα.
Επιτέλους Μποντ... Τζέιμς Μποντ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας