• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C -0.3°C / 4.5°C
    0 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.7°C / 5.6°C
    4 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.0°C / 5.0°C
    1 BF
    33%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    1 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.1°C / -0.1°C
    0 BF
    64%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 2.0°C / 5.0°C
    1 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -0.6°C / 0.7°C
    3 BF
    51%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.4°C / 4.6°C
    1 BF
    50%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.5°C / 7.5°C
    4 BF
    85%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 0.9°C / 4.9°C
    3 BF
    48%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 7.9°C
    0 BF
    56%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 5.6°C
    4 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    3 BF
    53%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C 0.9°C / 1.5°C
    0 BF
    47%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    3°C 1.5°C / 2.8°C
    1 BF
    71%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 4.8°C / 7.1°C
    3 BF
    45%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    2°C -0.1°C / 4.8°C
    1 BF
    54%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 0.3°C / 4.3°C
    0 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.8°C / 5.7°C
    2 BF
    58%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C -0.2°C / -0.2°C
    2 BF
    72%

Ελίζ Ζαλαντό, Ορέστης Ανδρεαδάκης στην τελετή λήξης του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα «παρατράγουδα» της τελετής λήξης

  • A-
  • A+
Η υπουργός Πολιτισμού απουσίαζε, αλλά τουλάχιστον εκείνη με δική της επιλογή, καθώς δεν συνέβη το ίδιο με άλλους, όπως με τον τέως πρόεδρο του Δ.Σ. του φεστιβάλ και εμβληματικό διευθυντή φωτογραφίας Γιώργο Αρβανίτη ή την πρόεδρο του ΣΕΑ Δέσποινα Κουτσούμπα.

Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε προχθές Κυριακή, δυστυχώς με «απώλειες». Αντί να αναδειχθεί η τεράστια προσπάθεια των ανθρώπων που δουλεύουν εδώ και χρόνια στο και για το φεστιβάλ, κάποιοι από τους οποίους, ειδικά λόγω πανδημίας, υπερέβαλαν εαυτόν ώστε να γίνει ύστερα από δύο ακριβώς χρόνια το φεστιβάλ και πάλι διά ζώσης και με όλα τα μέτρα προστασίας, φαίνεται πως συγκεκριμένες πολιτικές και πρωτοφανείς συμπεριφορές επίσης συγκεκριμένων προσώπων που βρίσκονται ψηλά στη διοικητική ιεραρχία του θεσμού επικαλύπτουν τις παραπάνω προσπάθειες (που δεν είναι μόνο αξιόλογες, αλλά και σωτήριες για τον ίδιο τον θεσμό, το κύρος και την παρουσία του στον χώρο).

Δυστυχώς, μετά τα τουλάχιστον απαράδεκτα που ακούστηκαν από όλους τους θεσμικούς παράγοντες (εξαιρούμε την Ελίζ Ζαλαντό, γενική διευθύντρια του ΦΚΘ, που ήταν και προσεκτική και μετρημένη στα λόγια της) κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης του φεστιβάλ (αναλυτικό ρεπορτάζ στην efsyn.gr: «62ο ΦΚΘ: Χλιαρή έναρξη με γιούχα»), σειρά πήρε η τελετή λήξης από την οποία απουσίαζε η υπουργός Πολιτισμού - αν και αρχικώς είχε βεβαιώσει ότι θα παραστεί.

Γιώργος Αρβανίτης

Πάντοτε οι τελετές αυτές είναι με προσκλήσεις σε ανθρώπους που επιλέγει η διοίκηση του φεστιβάλ. Καλεσμένος ήταν και ο σπουδαίος διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Αρβανίτης, που έχει διατελέσει και πρόεδρος του Δ.Σ. του φεστιβάλ από το 2015 έως και τον Μάιο του 2021 - τη θέση του πήρε αμέσως μετά η Ελευθερία Θανούλη.

Ο ίδιος, αν και σπουδαίος άνθρωπος του κινηματογράφου και πρώην πρόεδρος του Δ.Σ. του φεστιβάλ, έλαβε πρόσκληση από την τωρινή διοίκηση που κάλυπτε τη διαμονή του για λιγότερες από τις μισές μέρες του φεστιβάλ και μόνο - δίχως να συμπεριλαμβάνονται εισιτήρια (διαμένει στη Γαλλία) ή περισσότερες διανυκτερεύσεις. Φυσικά, ο ίδιος αποφάσισε να μην παραβρεθεί καθόλου, ούτε στην τελετή λήξης για την οποία είχε λάβει πρόσκληση.

Θυμίζουμε πως ολόκληρο το Δ.Σ. του φεστιβάλ (Γιώργος Αρβανίτης, Αχιλλέας Κυριακίδης, Σπύρος Βούγιας, Αλέξανδρος Κάντερ Μπαξ, Αλεξάνδρα Κατσαρού, Γιώργος Τούλας, Γιώργος Χριστιανάκης) παραιτήθηκε σύσσωμο τον Μάιο του 2021, έπειτα από επιστολή που είχε στείλει, ζητώντας την παραίτηση της υπουργού Πολιτισμού Λ. Μενδώνη, με αφορμή «τους τραγικούς χειρισμούς της στην υπόθεση Λιγνάδη» όπως έγραφαν. «Η ίδια, ανίκανη να βρίσκεται σ’ αυτή τη θέση, δεν παραιτήθηκε και το κάναμε εμείς», μας λέει ο Γιώργος Αρβανίτης.

«Τότε ακούστηκε πως είμαστε “προδότες” και η ίδια η υπουργός προσπάθησε να δώσει πολιτική διάσταση στην παραίτησή μας, λέγοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ μάς έβαλε σε αυτές τις θέσεις. Μα αν ήταν έτσι, γιατί μείναμε και έναν χρόνο μετά τη νίκη της Ν.Δ. στις εκλογές; Προφανώς δεν ισχύουν τα όσα είχε υποστηρίξει η υπουργός. Παραιτηθήκαμε, καθώς ως Δ.Σ. ενός θεσμού που εποπτεύεται από το Δημόσιο, δεν μπορούσαμε να δεχτούμε «επόπτης» μας να είναι η κ. Μενδώνη, που είναι εντελώς ακατάλληλη για να χειρίζεται τα πολιτιστικά πράγματα της χώρας».

Είναι τυχαίο λοιπόν πως ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης (ο οποίος μόνο κριτική στάση δεν έχει κρατήσει απέναντι στην κυβερνητική πολιτική για τον πολιτισμό - κάτι που φάνηκε και στη φετινή τελετή έναρξης) έπραξε όπως έπραξε όσον αφορά την παρουσία του Γ. Αρβανίτη στο φετινό φεστιβάλ; Μάλιστα ο πρώτος ούτε καν μίλησε στον κ. Αρβανίτη σαν συναντήθηκαν φέτος τον Μάρτιο ξανά στη Θεσσαλονίκη.

Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα πρόεδρος, κ. Θανούλη καμία επικοινωνία δεν είχε με τον κ. Αρβανίτη ώστε να συζητήσουν τι είχε γίνει έως τότε, τι άφησε πίσω του το προηγούμενο Δ.Σ. κ.λπ. «Δεν θα ήθελα να σχολιάσω τίποτε περαιτέρω για όλα αυτά», μας είπε ο κ. Αρβανίτης, από τη Γαλλία όπου βρίσκεται. «Το μόνο που θα πω είναι πως μόνο οι πράξεις ανθρώπων που εκτιμώ μπορούν να με στενοχωρήσουν. Για τους υπόλοιπους θα χρησιμοποιήσω τη φράση του ποιητή “δεν πειράζει - τόσος ήταν”».

Δέσποινα Κουτσούμπα

Πρόσκληση στην τελετή λήξης δεν έλαβε ούτε η Δέσποινα Κουτσούμπα, πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για άλλο λόγο και ήθελε απλά να δει την ταινία λήξης.

Ο Γιώργος Τούλας, δημοσιογράφος και μέλος του Δ.Σ. επί Αρβανίτη, θέλησε να παραχωρήσει τη δική του πρόσκληση, αφού ο ίδιος δεν μπορούσε να παραστεί, ωστόσο από το φεστιβάλ δεν το δέχτηκαν (σ.σ. οι προσκλήσεις δεν είναι ονομαστικές). Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος ο κ. Ανδρεαδάκης αρνήθηκε καθώς «δεν ήθελε να φωνάξει η κ. Κουτσούμπα συνθήματα για τα αρχαία της Βενιζέλου», όπως μάθαμε. Για τα αρχαία της Βενιζέλου είχαν φωνάξει θεατές από τον εξώστη στην τελετή έναρξης. Η ίδια η κ. Κουτσούμπα μάς διαβεβαιώνει πως δεν ήταν στις προθέσεις της και πως απλά ήθελε να δει την ταινία.

Προσπαθήσαμε να λάβουμε μια απάντηση σε όλα τα παραπάνω από τον ίδιο τον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ Ορέστη Ανδρεαδάκη, αλλά στάθηκε -προς το παρόν έστω- αδύνατο: πληροφορηθήκαμε ότι έχει ασθενήσει. Του ευχόμαστε περαστικά και είμαστε στη διάθεσή του αν αποφασίσει ν’ απαντήσει.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
«Φέτος ο τίτλος μας θα μπορούσε να είναι "Περπατώντας σε τεντωμένο σκοινί"»
Το φεστιβάλ που εμπνεύστηκε πριν από 34 χρόνια και συνεχίζει να διοργανώνει ο κριτικός Νίνος Φένεκ Μικελίδης είναι ανθεκτικό και προσαρμοστικό.
«Φέτος ο τίτλος μας θα μπορούσε να είναι "Περπατώντας σε τεντωμένο σκοινί"»
ΣΙΝΕΜΑ
«Πράγματι οξύμωρο να μιλάμε για “καλό ναζί”, αλλά θέλαμε λίγη αισιοδοξία»
Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι δημιουργοί της ταινίας «Καλάβρυτα 1943» διεκδίκησαν το δικαίωμά τους στη μυθοπλασία και εν τέλει στην παραχάραξη της Ιστορίας.
«Πράγματι οξύμωρο να μιλάμε για “καλό ναζί”, αλλά θέλαμε λίγη αισιοδοξία»
ΣΙΝΕΜΑ
Ενα υπέροχο ραντεβού και τουλάχιστον 197 λόγοι για να πάμε
Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο να υποδεχτεί το κοινό του και να παρουσιάσει μία σειρά με 197 ταινίες, αφιερώματα και masterclasses.
Ενα υπέροχο ραντεβού και τουλάχιστον 197 λόγοι για να πάμε
ΣΙΝΕΜΑ
Η «κυρία Τεπενδρή» είναι ξετρελαμένη που επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη
Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επιστρέφει δια ζώσης για το διάστημα 4-14 Νοεμβρίου και υπόσχεται μια σειρά από ταινίες που θα κρατήσουν έντονο το ενδιαφέρον του κοινού.
Η «κυρία Τεπενδρή» είναι ξετρελαμένη που επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο συναισθηματικός εκβιασμός είναι η χειρότερη μορφή βίας»
Το διαρκώς αναπτυσσόμενο δίπολο θύτη - θύματος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μαζί με τις υπέροχες ερμηνείες, σκηνοθεσία και φωτογραφία ανάγουν την ταινία σε μία από τις πιο καλές παραγωγές.
«Ο συναισθηματικός εκβιασμός είναι η χειρότερη μορφή βίας»
ΣΙΝΕΜΑ
Χρυσός Αλέξανδρος σε ένα «Τρυφερούδι» με αγωνίες ενηλίκου
Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε με «Τρυφερούδι/Softie» του Γάλλου Σαμουέλ Τεΐς να κερδίζει το βραβείο καλύτερης ταινίας.
Χρυσός Αλέξανδρος σε ένα «Τρυφερούδι» με αγωνίες ενηλίκου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας