• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.4°C / 28.4°C
    1 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 21.6°C / 25.5°C
    3 BF
    75%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.0°C / 27.7°C
    2 BF
    65%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    22°C 17.9°C / 22.2°C
    1 BF
    56%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.0°C / 24.9°C
    0 BF
    65%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.5°C / 23.0°C
    2 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.9°C / 19.4°C
    1 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    1 BF
    70%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 25.5°C
    2 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.8°C / 23.9°C
    0 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 27.2°C
    1 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    1 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    0 BF
    89%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    25°C 24.9°C / 26.2°C
    0 BF
    65%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.5°C / 26.2°C
    1 BF
    47%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.8°C
    3 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 27.7°C
    0 BF
    63%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 25.5°C / 25.5°C
    2 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.2°C / 23.7°C
    2 BF
    75%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    0 BF
    79%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενας απολογισμός... πολύ σίγουρος για τον εαυτό του

  • A-
  • A+
Ενα χρόνο και ένα μήνα μετά την ανάληψη καθηκόντων η διοίκηση του Κέντρου, εκπροσωπούμενη κυρίως από τον πρόεδρο του Δ.Σ. Μάρκο Χολέβα, παρουσίασε μια εικόνα ειδυλλιακή σε όλα τα πεδία, ακόμα και σ’ αυτά -όπως οι readers, η χρηματοδότηση ή τα «ευρήματα» του υπογείου της οδού Χίου- για τα οποία μεγάλο μέρος του χώρου έχει ασκήσει έντονη κριτική.

Δύο ήταν οι κύριοι άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), Μάρκος Χολέβας, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που έδωσε η διοίκηση του Κέντρου, ένα χρόνο και ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της: εξωστρέφεια και παραγωγικότητα. Τόσο του οργανισμού όσο και της εγχώριας κινηματογραφίας. Το ΕΚΚ έχει πλέον και νέα γενική διευθύντρια μετά την παραίτηση του Παντελή Μητρόπουλου.

Πρόκειται για την κ. Αθηνά Καρτάλου - Αντούκου, η οποία πήρε πολύ λίγο τον λόγο λέγοντας πως η συνεργασία της με το Δ.Σ. είναι πολύ καλή και πως έχουν πλέον ωριμάσει οι διαδικασίες «για μια εσωτερική ανασυγκρότηση, ώστε το Κέντρο να γίνει πιο λειτουργικό και αποτελεσματικό». Παρούσες ήταν η Ελένη Χανδρινού (αντιπρόεδρος του Δ.Σ., που πήρε ελάχιστα τον λόγο για κάποιες διευκρινίσεις) και δύο από τα μέλη του, η ηθοποιός Μαρία Καλλιμάνη και η Ιφιγένεια Βλαχογιάννη (οικονομολόγος και κινηματογραφική αιθουσάρχης στη Βέροια και πρ. υποψήφια βουλευτής με τη Ν.Δ. στην Ημαθία). Και οι τρεις υποστήριξαν τα όσα είπε ο κ. Χολέβας.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Μάρκος Χολέβας και η η νέα γενική διευθύντρια του Κέντρου Αθηνά Καρτάλου-Αντούκου, σε στιγμιότυπο από τη συνέντευξη Τύπου

Τι είπε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου:

● Καταρχάς έκανε λόγο για τον εσωτερικό κανονισμό του Κέντρου, που έχει εγκριθεί από τα τρία συναρμόδια υπουργεία (Πολιτισμού, Οικονομικών, Εσωτερικών). «Αυτό που για χρόνια προσπαθούσαν όλες οι προηγούμενες διοικήσεις έγινε πραγματικότητα. Το Κέντρο είναι ένας από τους λίγους εποπτευόμενους φορείς του ΥΠΠΟ που έχει αποκτήσει εσωτερικό κανονισμό, ο οποίος λειτουργεί υπέρ της ελληνικής κινηματογραφίας και δημιουργών». Μίλησε για κανόνες που είναι δημοσιοποιημένοι και μπορεί να τους διαβάσει ο καθένας, οπότε απέβαλε την όποια αμφισβήτηση ή κατηγορία περί αδιαφάνειας και μη δεοντολογίας.

Αναφέρθηκε δηλαδή στο θέμα των «readers», κάτι για το οποίο έχει χυθεί πολύ μελάνι και ακόμη έως τώρα εκατοντάδες άνθρωποι του κινηματογράφου δεν θεωρούν σωστό ως μέθοδο, καθώς κριτές ταινιών προς χρηματοδότηση είναι ταυτόχρονα και κρινόμενοι. Ο κ. Χολέβας μίλησε ωστόσο για «μειοψηφίες» στον χώρο και πως τον τελικό λόγο έχει η δικαιοσύνη. Πράγματι εκκρεμεί δικαστική απόφαση ως προς τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουν καταθέσει κάποιοι δημιουργοί με τη στήριξη πολλών συναδέλφων τους.

Ο κ. Χολέβας ήταν σαφής: «Νομίζω πως η κινηματογραφική κοινότητα είναι ενωμένη. Υπάρχουν κάποιες μειοψηφίες που δεν θέλουν να δεχτούν το πέρασμα στον 21ο αιώνα. Εμείς δημιουργούμε τους κανόνες και τους δημοσιοποιούμε. Αν κάποιος διαφωνεί, μπορεί να καταφύγει στη δικαιοσύνη. Η πλειοψηφία πάντως της κινηματογραφικής κοινότητας δεν βρήκε πρόβλημα με αυτές τις διαδικασίες.

Αυτές είναι απόλυτα διαφανείς και αυτή είναι η πολιτική που υποστηρίζουμε». Στο σημείο αυτό η κ. Χανδρινού υπεραμύνθηκε των άνωθι λεγομένων σαν είπε πως «είναι η πρώτη φορά που το Κέντρο κινήθηκε με τόση διαφάνεια και δεοντολογία: ακριβώς γιατί το πλαίσιο των κανόνων είναι συγκεκριμένο, δημοσιοποιημένο και σαφές. Αν κάποιος τώρα διαφωνεί με αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα».

● Μίλησε για τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση που έχει λάβει ποτέ το ΕΚΚ, ευχαριστώντας την υπουργό κ. Μενδώνη. Βέβαια, τα όποια παραπάνω χρήματα (2,8 εκατομμύρια + 1 εκατ.) ελήφθησαν εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών λόγω πανδημίας. Η τακτική επιχορήγηση του Κέντρου δεν έχει αλλάξει (είναι 3,6 εκατ.) και ο ίδιος ο πρόεδρος έκανε λόγο για τουλάχιστον 6,5 εκατ. ως το ελάχιστο ποσόν που χρειάζεται το ΕΚΚ. Επίσης μίλησε για 2 εκατ. που μπορεί να λάβουν κάθε χρόνο, για τρία χρόνια, από το Ταμείο Ανάκαμψης, κάτι που μένει να το δούμε.

● Μίλησε για τα πορίσματα των οικονομικών ελέγχων των προηγούμενων ετών, κάτι που επίσης είχε λάβει διαστάσεις, λέγοντας πως η Νομική Υπηρεσία του Κέντρου συγκέντρωσε όλα τα στοιχεία, τα αντιπαρέβαλε με αυτά των άλλων ελέγχων (όπως του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους) και ο φάκελος είναι στον εισαγγελέα, ο οποίος «είναι ο μόνος αρμόδιος για να αποφασίσει. Εμείς δεν υποδείξαμε ονόματα» δήλωσε.

● Μίλησε και για τα όσα βρέθηκαν σε υπόγειο της οδού Χίου (δεν έχει δημοσιοποιηθεί κανένας κατάλογος, ωστόσο πολλοί κάνουν λόγο για «φιάσκο», καθώς είναι κατά βάση διαφημιστικά και μόνο μία ταινία), τα οποία έχουν αποθηκευτεί προσωρινά μα «σε άριστες συνθήκες», όπως είπε και πρόκειται να γίνει η ποιοτική τους αξιολόγηση, ψηφιοποίηση και αποκατάσταση.

● Τέλος, παραδέχτηκε ότι το 1,5% από έσοδα καναλιών και πλατφορμών, που έχει δοθεί οδηγία να επενδύεται στην κινηματογραφική παραγωγή, είναι κάτι που δεν εφαρμόζεται. «Αυτά τα χρήματα δεν θα τα καρπωθεί το ΕΚΚ. Θα ήταν ωστόσο καλό να υπάρχει μια κεντρική δεξαμενή όπως το ΕΚΚ που θα συντονίζει τις δράσεις, καθώς εμείς σε αντίθεση με το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) αξιολογούμε και ποιοτικά μία ταινία και είμαστε δίπλα της από την αρχή. Το ΕΚΟΜΕ θα έρθει μετά ως απαραίτητο μεν κερασάκι δε στην τούρτα» κατέληξε.

Σε γενικές γραμμές ακούστηκε σίγουρος, μίλησε για «peak» του ΕΚΚ φέτος σε όλους τους τομείς και έκλεισε παραφράζοντας τον Δ. Σαββόπουλο: «Ζήτω το ελληνικό σινεμά».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Ανακοινώθηκαν οι προεγκρίσεις για τα προγράμματα «Πρώτη Ταινία» και «Βασικό»
Συνολικά το ποσό που θα διατεθεί είναι σχεδόν 2,5 εκατομμύρια ευρώ: 730.000 ευρώ για το πρόγραμμα «Πρώτη Ταινία-Παραγωγή» και 1.810.000 ευρώ για το «Βασικό Πρόγραμμα-Παραγωγή».
Ανακοινώθηκαν οι προεγκρίσεις για τα προγράμματα «Πρώτη Ταινία» και «Βασικό»
ΣΙΝΕΜΑ
«Να γιατί είχα παραιτηθεί από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου»
Ο σκηνοθέτης και πρώην μέλος Δ.Σ. του ΕΚΚ, Κώστας Φέρρης, με επιστολή του αποκαλύπτει τον πραγματικό λόγο της παραίτησής του από το Δ.Σ. του Κέντρου.
«Να γιατί είχα παραιτηθεί από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου»
ΣΙΝΕΜΑ
«Το ένστικτο είναι το όριο του πολιτισμού: όταν το ξεπερνάς, μπαίνεις στην αγριότητα»
Η «Αγέλη προβάτων» του Δημήτρη Κανελλόπουλου, είναι ένα έργο με άνδρες πρωταγωνιστές, που εξελίσσεται στην επαρχία και καταπιάνεται με την ωμή ενσάρκωση της επιθυμίας για επιβίωση και για επικράτηση.
«Το ένστικτο είναι το όριο του πολιτισμού: όταν το ξεπερνάς, μπαίνεις στην αγριότητα»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Γκοντάρ «ξαναχτυπά»
Στα 92 του, ο μυθικός αυτός κινηματογραφιστής, διατηρώντας ακέραια τα κοινωνικοπολιτικά αντανακλαστικά του, διαφώνησε κάθετα με την παρέμβαση του Ζελένσκι στη φεστιβαλική πρεμιέρα και κατακεραύνωσε, ακόμα μια...
Ο Γκοντάρ «ξαναχτυπά»
ΣΙΝΕΜΑ
«Είχαμε ανάγκη για την κινηματογραφική πράξη!»
Γιώργος Γούσης ● Χωρίς χρήματα, χωρίς σενάριο, αλλά με ταλέντο: Τα «Μαγνητικά Πεδία» είναι μια χειροποίητη, σχεδόν αυτοσχεδιαστική ταινία και ο σκηνοθέτης της μάς διηγείται πώς τη γύρισε.
«Είχαμε ανάγκη για την κινηματογραφική πράξη!»
ΣΙΝΕΜΑ
Ανοιξε η πλατφόρμα συμμετοχής για το 2ο New Generation Film Festival
Είναι αποδεδειγμένο -από τις φεστιβαλικές διακρίσεις στο εξωτερικό- πως η Ελλάδα διαθέτει ένα ταλαντούχο δυναμικό νέων σκηνοθετών και το ακόμα νεότερο δυναμικό -δηλαδή οι μέχρι 18 ετών- είναι επίσης μια άξια...
Ανοιξε η πλατφόρμα συμμετοχής για το 2ο New Generation Film Festival

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας