• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    17°C 13.6°C / 19.7°C
    0 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.0°C / 18.8°C
    2 BF
    40%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.0°C / 21.0°C
    4 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.5°C / 14.9°C
    2 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    2 BF
    76%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 18.2°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.6°C / 11.8°C
    3 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.8°C / 20.6°C
    2 BF
    54%
  • Ηράκλειο
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 19.9°C
    5 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 11.9°C / 17.9°C
    3 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.1°C / 20.2°C
    5 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.6°C / 17.6°C
    1 BF
    45%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    56%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.5°C / 12.9°C
    0 BF
    67%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.5°C / 15.7°C
    1 BF
    60%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.8°C / 22.7°C
    3 BF
    31%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.0°C / 18.1°C
    1 BF
    73%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 13.3°C / 17.7°C
    1 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.7°C / 18.9°C
    2 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    1 BF
    43%

Αρ. Θέος: Πρώτοι εσείς οι Υπ-Ουργοί δεν πρέπει να τηρείτε τους θεσμούς;

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Από τον Αργύρη Θέο, διευθυντή Φωτογραφίας, πρόεδρο του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων «Ισοκράτης», πρώην μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, λάβαμε ανοικτή επιστολή προς τον υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλα Γιατρομανωλάκη.

Ο κ. Θέος έλαβε αφορμή από τα όσα διαδραματίστηκαν στην επιχείρηση του Ε.Κ.Κ. στο ιστορικό κτίριο της Φίνος Φιλμ, στην οδό Χίου, στο Μεταξουργείο, το περασμένο Σάββατο και μετά καθώς και από τα όσα αποκάλυψε η «Εφημερίδα των Συντακτών», με διαδοχικά της δημοσιεύματα.

Η ανοιχτή επιστολή

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Απευθύνομαι σε σας με απορία, καθώς διετέλεσα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου από τον Δεκέμβριο του 2017 έως τον Φεβρουάριο του 2019, οπότε και παραιτήθηκα καταγγέλλοντας εγγράφως στην τότε Υπουργό την κακοδιαχείριση.
Ως μέλος του Δ.Σ. του ΕΚΚ, από την αρχή της θητείας μου έθεσα κατ’ επανάληψη το θέμα της φύλαξης των ταινιών (και μιας ενδεχόμενης καταστροφής των ψηφιακών αρχείων Jaguar & DCP – έκτοτε εν μέρει έλαβε χώρα) που ευρίσκονται στο αρχείο του. Από την ίδρυσή του το ΕΚΚ έχει επενδύσει περί τα 900.000.000€ σε συμπαραγωγές ταινιών.

Η καθαρά παρούσα αξία υπερβαίνει τα ενάμισι -ίσως δύο- δισεκατομμύρια ευρώ. Οι ταινίες του ΕΚΚ αποθηκεύονται στο δεύτερο υπόγειο του κτιρίου της οδού Χατζοπούλου. Ναι μεν είναι αρχειοθετημένες σε ράφια, αλλά η υγρασία έφτανε το 85-90% ενώ το ίδιο το κτίριο είναι υπέρμετρα θερμό, ακόμη και στο υπόγειό του. Η ατμόσφαιρα είναι αποπνικτική και κυρίως υπάρχουν κουτιά φιλμ που αναδύουν μυρωδιά όξους (ξυδιού). Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον κάποια από τα φιλμ υπόκεινται σε «σύνδρομο οξικού οξέος» (vinegar syndrome). Αυτό είναι εξαιρετικά σοβαρό γιατί (α) το vinegar syndrome προκαλεί οριστική καταστροφή των φιλμ και (β) είναι αυτοκαταλυόμενο, δηλαδή όταν ξεκινήσει δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει. Μόνη λύση η μεταφορά της ταινίας (ως πνευματικού έργου) σε νέο υλικό φορέα – κάποτε αντιγραφή σε άλλη κόπια, τώρα πια ψηφιοποίηση.

Μπαίνει εδώ το πρώτο ερώτημα, γιατί οι ταινίες που διασώθηκαν κατά την επιχείρηση της 24-26/7/2021 μεταφέρθηκαν σε χώρο που γειτνιάζει με εστία vinegar syndrome ; Αγνοούσαν οι Σύμβουλοί Σας τον κίνδυνο; Ή τον γνώριζαν και αδιαφόρησαν;

Επί των χημικών τώρα. Γνωρίζω άριστα τι σημαίνει «φωτογραφικά χημικά» και τους κινδύνους τους. Όμως, σε αντίθεση με το ανθρώπινο σώμα, το φιλμ είναι σχεδιασμένο για να εμβαπτίζεται σε αυτά τα χημικά. Εμείς οι Διευθυντές Φωτογραφίας του Κινηματογράφου δεν λέμε ποτέ «το εργαστήριο έβαλε την ταινία σε διάλυμα μετόλ-υδροκινόνης-βόρακα». Λέμε «το φιλμ είναι στα μπάνια». Στα μπάνια Υπουργέ μου!

Όμως πώς φτάνουν τα χημικά στα κουτιά με τα φιλμ που, όπως είδαμε σε φωτογραφίες στον τύπο, ήταν σε ράφια; Τα υγρά κυλούν στο πάτωμα, έτσι δεν είναι; Υπήρχαν τόσα χημικά ώστε να προκληθεί πλημμύρα; Το εργαστήριο είχε και έχει άδεια λυμάτων. Κατά συνέπεια δεν υπήρχε λόγος να μην έχουν αδειάσει τα εμφανιστήρια από υγρά. Τα οποία εξάλλου έχουν πεπερασμένο κύκλο ζωής και δεν μπορεί να παραμένουν στις δεξαμενές επ’ αόριστον.

Το επόμενο ερώτημα επαναφέρει το πού πήγαν τα υλικά. Δεν υπάρχει στην χώρα μας χώρος κατάλληλος για την αποθήκευσή τους; Με ελεγχόμενη θερμοκρασία, υγρασία και αντιπυρική προστασία; Μαθαίνω πως υπάρχει, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, η οποία πρόσφατα αναβάθμισε τις υποδομές της. Πιθανόν να μην είναι η μόνη. Εύχομαι, μέχρι την διευθέτηση του θέματος, να μην δούμε φαινόμενα σαν την καταστροφή του συνόλου σχεδόν των ταινιών της Βραζιλίας, καθώς η εκεί ηγεσία εγκατέλειψε την Ταινιοθήκη της χώρας χωρίς χρηματοδότηση, προκλήθηκε πυρκαγιά και καταστράφηκε τεράστιο μέρος της Πολιτιστικής τους Κληρονομιάς.

Αξιότιμε Υπουργέ μου, σε μια ευνομούμενη πολιτεία, πρώτοι εσείς οι Υπ-Ουργοί δεν πρέπει να τηρείτε τους θεσμούς, ή κάνω λάθος; Γιατί δεν απευθύνθηκαν οι αρμόδιοι στην Cinefilm AE που έχει παραλάβει τις ταινίες με νόμιμα δελτία αποστολής, αλλά απευθύνθηκαν στον ιδιοκτήτη και τον ενοικιαστή του ηχοληπτικού στούντιο που συστεγάζεται; Δεν γνωρίζουν οι σύμβουλοί σας ότι η έξωση της Cinefilm δεν έχει υλοποιηθεί, καθώς ο μηχανολογικός εξοπλισμός ανήκει στην Εθνική Leasing και έπρεπε πρώτη η Τράπεζα να μετακινήσει τα μηχανήματα; Αυτά είναι γνωστά στην κινηματογραφική κοινότητα εδώ και χρόνια. Είναι θετική για την κοινωνία μας οποιαδήποτε ενέργεια της διοίκησης ανακαλεί μνήμες της περιόδου 1967-1974;

Υπουργέ μου σας κούρασα.

Διατελώ με εκτίμηση

Αργύρης Θέος GSC
Διευθυντής Φωτογραφίας
Πρόεδρος ΟΣΔ Πνευματικών Δικαιωμάτων Ισοκράτης>>

 

ΣΙΝΕΜΑ
Δήλωση Σίας Αναγνωστοπούλου για το «φιάσκο» της επιχείρησης «διάσωσης» ταινιών
Σε συνέχεια των αποκαλύψεων της «Εφημερίδας των Συντακτών» η Τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία μιλά για «κακό σενάριο κινηματογραφικής αστυνομικής περιπέτειας (..) με ‘’σούπερ ήρωα’’ τον...
Δήλωση Σίας Αναγνωστοπούλου για το «φιάσκο» της επιχείρησης «διάσωσης» ταινιών
ΣΙΝΕΜΑ
«Νόμιμη η εμπλοκή του ΕΚΚ στη διάσωση και μεταφορά των υλικών σε ασφαλέστερο χώρο»
Ανακοίνωση στήριξης από την Ενωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου προς το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μετά τη διαρροή των χημικών στους χώρους αποθήκευσης που έθεσαν σε κίνδυνο το υλικό...
«Νόμιμη η εμπλοκή του ΕΚΚ στη διάσωση και μεταφορά των υλικών σε ασφαλέστερο χώρο»
ART - ΝΕΑ
Το ΕΚΟΜΕ «αρμόδιος φορέας» για το κινηματογραφικό υλικό της οδού Χίου
Τι απαντά το γραφείο του υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη για την επιχείρηση, «διάσωσης» κατά τον ίδιο και το ΕΚΚ, «φιάσκο» κατά πολλούς κινηματογραφιστές, στα παλιά εργαστήρια της Φίνος...
Το ΕΚΟΜΕ «αρμόδιος φορέας» για το κινηματογραφικό υλικό της οδού Χίου
ART - ΝΕΑ
Υπό εκκρεμότητα, «αγνώστου πατρός» κι εκτεθειμένο παραμένει το υλικό που «διασώθηκε»
Δυο 24ωρα μετά τη δημοσίευση στην «Εφ. Συν.» του εκτεταμένου ρεπορτάζ με τίτλο «Φιάσκο η επιχείρηση “διάσωσης” ταινιών από τα υπόγεια της “Φίνος Φιλμ”», ουδεμία αντίδραση είχε καταγραφεί από τον κ....
Υπό εκκρεμότητα, «αγνώστου πατρός» κι εκτεθειμένο παραμένει το υλικό που «διασώθηκε»
ART - ΝΕΑ
Φιάσκο η επιχείρηση «διάσωσης» ταινιών από τα υπόγεια της Φίνος Φιλμ
Η πρόσφατη επιχείρηση του ΥΠΠΟ και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο ιστορικό κτίριο της Φίνος Φιλμ φαίνεται πως ήταν ένα κακοστημένο σενάριο, που κατέληξε στην μεταφορά ακαταλογο­γράφητου υλικού στις...
Φιάσκο η επιχείρηση «διάσωσης» ταινιών από τα υπόγεια της Φίνος Φιλμ
ΣΙΝΕΜΑ
566 επαγγελματίες του Kινηματογράφου υπέρ του ΕΚΚ
Στόχος να φωτίσουν, όπως λένε, τα αληθινά γεγονότα γύρω από τις τελευταίες εγκρίσεις του ΕΚΚ και τη συκοφαντική και απολύτως άδικη επίθεση που εξαπέλυσαν κάποιοι κινηματογραφιστές.
566 επαγγελματίες του Kινηματογράφου υπέρ του ΕΚΚ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας