• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    4 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.3°C / 25.3°C
    1 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 28.0°C
    3 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 22.0°C
    1 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.3°C / 24.3°C
    5 BF
    50%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.2°C / 22.8°C
    0 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.6°C / 27.6°C
    1 BF
    39%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.4°C / 28.2°C
    5 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    4 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    7 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.0°C / 25.7°C
    4 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 23.9°C
    0 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 22.9°C / 27.7°C
    0 BF
    48%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.4°C / 26.0°C
    1 BF
    72%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 29.8°C
    2 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.1°C / 28.1°C
    2 BF
    39%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    1 BF
    39%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.5°C / 27.8°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    43%
Γαλλικοί ύμνοι για το «Digger» και τον Τζώρτζη Γρηγοράκη

«Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη

Γαλλικοί ύμνοι για το «Digger» και τον Τζώρτζη Γρηγοράκη

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Με τίτλο «"Digger": ένα ελληνικό γουέστερν, οικολογικής στόφας» και υπότιτλο «Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Τζώρτζη Γρηγοράκη γοητεύει εξίσου για την αισθητική όσο και για την ευαισθησία της», η έγκυρη γαλλική εφημερίδα «Le Monde» πλέκει το εγκώμιο του Έλληνα κινηματογραφιστή, αποθεώνει την ταινία του και συμβουλεύει τους Γάλλους θεατές: «μην τη χάσετε».

«Αισθητικός εξοπλισμός, έμπνευση, ευαισθησία: αν και είναι σπάνιο, τί περισσότερο θα μπορούσε να ζητήσει κάποιος από την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία ενός σκηνοθέτη; Επισημαίνουμε, ως εκ τούτου, για να το θυμάστε, το όνομα του 38χρονου Έλληνα Τζώρτζη Γρηγοράκη, που μας φέρνει αυτή την όμορφη ταινία στην οποία εναρμονίζονται, κάπως αξιοθαύμαστα, η τραγωδία, το γουέστερν και οι οικολογικές ανησυχίες», τονίζει ήδη από την αρχή του δημοσιεύματός του ο γνωστός δημοσιογράφος και κριτικός σινεμά Ζακ Μαντελμπάουμ.

Ο ίδιος συνεχίζει δίνοντας με λυρισμό τα αφηγηματικά «κλειδιά» της ταινίας και αναλύοντας με τη διεισδυτική ματιά του το νόημα της ταινίας πολύ πιο πέρα από την εικόνα και την πλοκή. «Ο άνθρωπος», γράφει χαρακτηριστικά ο  Μαντελμπάουμ, «είναι όλο και πιο αποφασισμένος να σώσει ό,τι του απομένει, το σπίτι του απέναντι στο «τέρας», όπως το αποκαλούν οι αντίπαλοί του, με άλλα λόγια απέναντι σε αυτό το αρπακτικό πνεύμα του καπιταλιστικού συστήματος, που εκμεταλλευόμενο την περίσταση της ανάγκης για μια αμειβόμενη δουλειά σε εποχές κρίσης, μεταμορφώνεται σε γιγαντιαίο εκσκαφέα που καταστρέφει τους φυσικούς πόρους και κάνει τον πλανήτη αβίωτο για όλους.

Αλλά δεν είναι μόνον το «σωστό» μήνυμα που κινητοποιεί την ευαισθησία μας και ισχυροποιεί την πεποίθησή μας. Είναι το σθένος και η συνοχή της συμπαγούς αισθητικής που μας ελκύει και μας παίρνει μαζί του, καθιστώντας τη δυαδικότητα κεντρικό στοιχείο της ταινίας, η διαλεκτική της οποίας λειτουργεί ταυτόχρονα πολυεπίπεδα».

Μετά τη σαρωτική του επέλαση στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και την εξαιρετική του πορεία στις ελληνικές αίθουσες, το «Digger» κι ο Τζωρτζης Γρηγοράκης κατακτούν και τους Γάλλους σινεφίλ.

Να ευχηθούμε ακόμα καλύτερη συνέχεια! 
 

ΣΙΝΕΜΑ
Νικητής, ρουμανικό ντοκιμαντέρ για τη διαφθορά στα νοσοκομεία
Απονεμήθηκε στο Στρασβούργο το Lux Audience Award στο «Collective» του Αλεξάντερ Νανάου που ερευνά τα επακόλουθα πυρκαγιάς σε κλαμπ του Βουκουρεστίου κι ένα τεράστιο υγειονομικό σκάνδαλο.
Νικητής, ρουμανικό ντοκιμαντέρ για τη διαφθορά στα νοσοκομεία
ΣΙΝΕΜΑ
«Οι Γάλλοι μαοϊκοί ήταν πλουσιόπαιδα που δίψαγαν για αίμα»
Ο Ρενέ Βιενέ μιλά στην «Εφ.Συν.» με αφορμή την ταινία του «Πολίτες του Κινηματογράφου: Βιενέ Ρενέ και Χου Τζίε» που προβάλλεται στο 11ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας.
«Οι Γάλλοι μαοϊκοί ήταν πλουσιόπαιδα που δίψαγαν για αίμα»
ΣΙΝΕΜΑ
Μαύρο της απελπισίας και κόκκινο του αίματος
Στην Αυστραλία του 19ου αιώνα, των Βρετανών αποίκων και των Ιρλανδών που μάταια αναζητούν μια καλύτερη ζωή, ο Νεντ Κέλι μεγαλώνει μέσα στη φτώχεια και τη βία.
Μαύρο της απελπισίας και κόκκινο του αίματος
ΣΙΝΕΜΑ
Για Σεζάρ ο Λαμπρινός
Χθες, μία μέρα μετά τις υποψηφιότητες για τα Οσκαρ, ανακοινώθηκαν και οι υποψηφιότητες για τα γαλλικά Σεζάρ. Να που κι εκεί υπάρχει ελληνικό όνομα και μάλιστα με κινηματογραφική παράδοση. Ο μοντέρ Γιώργος...
Για Σεζάρ ο Λαμπρινός
ΣΙΝΕΜΑ
Ενα ρέκβιεμ για μια Ρωσία που χάθηκε και ένα «κατηγορώ»
Δυο ταινίες από ή για τη Ρωσία μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των ημερών στις Κάννες, τασσόμενες και οι δύο εναντίον της σημερινής της πολιτικής ηγεσίας και κοινωνικής κατάστασης. Η μια είναι το «Καλοκαίρι» του...
Ενα ρέκβιεμ για μια Ρωσία που χάθηκε και ένα «κατηγορώ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας