• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.1°C / 27.4°C
    2 BF
    35%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.7°C / 25.7°C
    0 BF
    60%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.8°C / 25.4°C
    1 BF
    36%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    0 BF
    63%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    1 BF
    72%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.0°C / 24.7°C
    1 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.4°C / 21.1°C
    0 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.6°C / 25.8°C
    0 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.8°C / 27.5°C
    3 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 23.9°C
    3 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.9°C / 25.7°C
    3 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.6°C / 22.9°C
    1 BF
    78%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 18.9°C
    0 BF
    88%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 22.5°C
    0 BF
    45%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.5°C / 25.7°C
    1 BF
    29%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.2°C / 25.8°C
    0 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.8°C / 28.1°C
    2 BF
    40%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    22°C 18.3°C / 22.1°C
    0 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.7°C / 25.3°C
    2 BF
    75%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 19.8°C
    1 BF
    21%

Η Γαλλίδα Julia Ducournau, σκηνοθέτης της ταινίας «Titane» που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών του 2021.

Photo by Vianney Le Caer/Invision/AP

Φεστιβάλ Καννών: Στην ταινία “Titane” ο Χρυσός Φοίνικας

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Απρόοπτα είχε η φετινή απονομή των βραβείων στο 74ο Φεστιβάλ των Καννών, με τον πρόεδρο της κριτικής επιτροπής Spike Lee να κάνει την γκάφα και να ανακοινώνει νωρίτερα την νικήτρια του Χρυσού Φοίνικα, τη Γαλλίδα Julia Ducournau για την ταινία της «Titane».

Προκλήθηκε μια σύντομη αναταραχή, με την επίσημη ανακοίνωση να γίνεται από την Sharon Stone και τον Spike Lee στο τέλος της τελετής. Η Julia Ducournau έγινε η δεύτερη γυναίκα που κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα στην ιστορία του Φεστιβάλ των Καννών, 28 χρόνια μετά τον Χρυσό Φοίνικα που είχε αποσπάσει η Τζέιν Κάμπιον για το «Μάθημα Πιάνου».

Το «Titane» αρχίζει με ένα τροχαίο, στο οποίο θύμα είναι ο κεντρικός χαρακτήρας, η Αλεξιά, στην παιδική της ηλικία. Ο πατέρας της στο τιμόνι, εκείνη παραλίγο να πεθάνει και οφείλει την επιβίωσή της μόνο σε μια πλάκα τιτανίου που της τοποθετούν στον εγκέφαλο...

Ο Ιρανός σκηνοθέτης Ασγάρ Φαρχαντί κάλεσε απόψε να «αφυπνιστούν συνειδήσεις» στο Ιράν, λαμβάνοντας το Μεγάλο Βραβείο του κινηματογραφικού Φεστιβάλ, το δεύτερο πιο πολύτιμο βραβείο μετά τον Χρυσό Φοίνικα, που μοιράστηκε με τον Φινλανδό Γιούχο Κουοσμάνεν.

Ο 49χρονος σκηνοθέτης κέρδισε το βραβείο αυτό για την ταινία «Un héros», η ιστορία μιας λύτρωσης που εμποδίζεται σε μια ιρανική κοινωνία που μαστίζεται από δυσπιστία και χειραγώγηση.

Ο Φινλανδός σκηνοθέτης Γιούχο Κουοσμάνεν παρουσίασε την ταινία «Compartiment No.6», που εστιάζει στη συνάντηση μεταξύ μιας Φινλανδής και ενός Ρώσου κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με τραίνο μεταξύ Μόσχας και Μούρμανσκ, βόρεια του Αρκτικού Κύκλου.

Η Νορβηγίδα ηθοποιός Ρενάτε Ρέινσβε απέσπασε σήμερα το βραβείο γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Julie in 12 Chapters» του Χοακίμ Τρίερ, στην οποία υποδύεται μια νέα γυναίκα που αναζητά τον εαυτό της.

Ο Αμερικανός ηθοποιός, Κάλεμπ Λάντρι Τζόουνς, απέσπασε το βραβείο ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στη δραματική ταινία θρίλερ «Nitram», όπου υποδύεται έναν νέο άνδρα που πρόκειται να διαπράξει μια από τις χειρότερες δολοφονίες στην ιστορία της Αυστραλίας.

Οι νικητές:

  • Χρυσός Φοίνικας: «Titane»
  • Μεγάλο Βραβείο: Asghar Farhadi, «A Hero» - Juho Kuosmanen’s «Compartment No.6»
  • Σκηνοθεσία: Leos Carax, «Annette»
  • Ανδρικού Ρόλου: Caleb Landry Jones, «Nitram»
  • Γυναικείου Ρόλου: Renate Reinsve, «Julie in 12 Chapters»
  • Βραβείο της Επιτροπής: Nadav Lapid «Ahed’s Knee» - Apichatpong Weerasethakul’s «Memoria»
  • Σεναρίου: Ryûsuke Hamaguchi, «Drive My Car»
  • Μικρού Μήκους: «All the crows in the world» by Tang Yi
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Το προσφυγικό στο επίκεντρο της 66ης Berlinale
Με τον προβολέα στραμμένο στην προσφυγική κρίση και τη μετανάστευση άνοιξε την αυλαία του χθες βράδυ ίσως το πλέον πολιτικοποιημένο διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στον κόσμο, η 66η Berlinale. Ο Τζορτζ Κλούνεϊ...
Το προσφυγικό στο επίκεντρο της 66ης Berlinale
ΣΙΝΕΜΑ
Εναρξη με «Annete» και ηχηρό Σπάικ Λι
Η καρδιά του διεθνούς κινηματογράφου χτυπάει στο μεγαλύτερο Φεστιβάλ που επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι ύστερα από έναν χρόνο απουσίας λόγω πανδημίας.
Εναρξη με «Annete» και ηχηρό Σπάικ Λι
ΣΙΝΕΜΑ
Νέο γαλλικό νουάρ με διαβολεμένο χιούμορ
Επτά νέες προτάσεις για τα θερινά σινεμά που επαναλειτουργούν και δύο επανεκδόσεις από Νίκολας Ρέι και Μπλέικ Έντουαρντς για αυτή την εβδομάδα.
Νέο γαλλικό νουάρ με διαβολεμένο χιούμορ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας