• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.2°C / 26.7°C
    0 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.2°C / 26.1°C
    1 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.0°C / 22.0°C
    1 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 18.0°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    1 BF
    73%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.2°C / 24.4°C
    1 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    1 BF
    49%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.0°C / 22.0°C
    1 BF
    73%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 23.0°C
    1 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    1 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.0°C / 25.0°C
    1 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 26.0°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    1 BF
    100%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 24.0°C / 24.4°C
    1 BF
    53%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    60%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.2°C / 23.0°C
    3 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 25.0°C
    0 BF
    47%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.0°C / 21.7°C
    1 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.2°C / 24.4°C
    1 BF
    79%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    0 BF
    49%
«Νιώθω μεγάλη ευθύνη για το “Indiana Jones 5”, αλλά με εμπνέει ο Χάρισον Φορντ»

Φαίδων Παπαμιχαήλ

AP Photo/Alberto Pezzali, Pool
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Νιώθω μεγάλη ευθύνη για το “Indiana Jones 5”, αλλά με εμπνέει ο Χάρισον Φορντ»

  • A-
  • A+
Ο Ελληνας διευθυντής φωτογραφίας, με τις δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ, η δεύτερη φέτος με τη «Δίκη των 7 του Σικάγου» του Ααρον Σόρκιν, θα περάσει το καλοκαίρι του στην Αγγλία, δουλεύοντας στο πολυαναμενόμενο μπλοκμπάστερ. Δεν ξεχνά φυσικά την υπόσχεση που μας έχει δώσει με τον Αλεξάντερ Πέιν για μια «πραγματικά ελληνική ταινία», αλλά και βρίσκει χρόνο ανάμεσα στο βαρυφορτωμένο πρόγραμμά του να γυρίζει τις δικές του, μικρές, καλλιτεχνικές ταινίες στην Ελλάδα.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Τον Φαίδωνα Παπαμιχαήλ τον «ανακαλύψαμε» στην Ελλάδα, τον καμαρώσαμε, έγινε είδηση, έδωσε συνεντεύξεις όταν πριν από λίγα χρόνια, το 2014, κέρδιζε υποψηφιότητα για Οσκαρ Φωτογραφίας με τη «Nebraska» του Ελληνοαμερικανού Αλεξάντερ Πέιν. «Είμαι περήφανος που είμαι ο πρώτος Ελληνας που παίρνει υποψηφιότητα για Οσκαρ φωτογραφίας», έλεγε αυθόρμητα τότε στην «Εφ.Συν.».

Χάρισον Φορντ

Photo by Richard ShotwellInvision AP

Φέτος, που κέρδισε και τη δεύτερη υποψηφιότητά του για Οσκαρ Φωτογραφίας με τη «Δίκη των 7 του Σικάγου» του Ααρον Σόρκιν, το ενδιαφέρον για την εντυπωσιακή καριέρα που κάνει στο εξωτερικό ένας «δικός μας» έγινε ακόμα μεγαλύτερο. Πόσο μάλλον που την ίδια ώρα, που περίμενε για την απονομή των Οσκαρ –το πήρε τελικά ο Ερικ Μέσερσμιτ του «Mank»– ο Φαίδων ήταν βυθισμένος στην προετοιμασία ενός από τα μεγαλύτερα και πιο αναμενόμενα πρότζεκτ του παγκόσμιου κινηματογράφου, του «Indiana Jones 5» της Ντίσνεϊ. Με τον Χάρισον Φορντ, φυσικά.

Δεν έχει πρόβλημα να παραδεχθεί ότι είναι η πιο ακριβή παραγωγή, στην οποία έχει ποτέ συμμετάσχει. Για χάρη της θα περάσει όλο το καλοκαίρι του στην Αγγλία. Εκεί, στα Pinewood Studios, αλλά και σε τοποθεσίες που δεν ανακοινώνονται, θα γυριστεί η ταινία. Και μπορεί ο Στίβεν Σπίλμπεργκ να αποφάσισε να μην την αναλάβει, παρέδωσε, όμως, τα σκηνοθετικά ηνία στον έμπειρο Τζέιμς Μάνγκολντ, χωρίς να πάψει να την παρακολουθεί. Ο Μάνγκολντ είναι ο σκηνοθέτης με τον οποίο ο Φαίδωνας έχει κάνει τις περισσότερες ταινίες, και τι ταινίες («Walk the Line», «3:10 To Yuma», «Ford v Ferrari» κ.ά). Ηταν, φυσικό, να τον πάρει στο πλευρό του.

«Δίκη των 7 του Σικάγο» του Ααρον Σόρκιν

Τον ακούω ακόμα μια φορά στην άκρη της τηλεφωνικής γραμμής χαρούμενο, σίγουρο, αλλά και μετρημένο. Με το ίδιο πάθος, που ετοιμάζεται να αφιερώσει το καλοκαίρι του σε ένα χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ, πέρασε το περσινό του, εν μέσω λοκντάουν, στην Ελλάδα γυρίζοντας μια δικιά του, μικρή ταινία, το «Light Falls», τη δεύτερη που γυρίζει, πάντα στην πατρίδα του, μετά το «Arcadia Lost». Τίποτα δεν είναι τυχαίο, μια μεγάλη καριέρα δεν είναι μονόδρομος, εξελίσσεται, αλλάζει, αλλά πάντα ο μεγάλος καλλιτέχνης κρατάει τον πυρήνα του. Και ο Φαίδων, γιος του περίφημου Φαίδωνα (επίσης) Παπαμιχαήλ, σκηνογράφου και καλλιτεχνικού διευθυντή πολλών ταινιών του ξαδέλφου του Τζον Κασσαβέτη, έχει πίσω του ένα πλούσιο, πολύπλευρο βιογραφικό.

«Light Falls» (2021), σε δική του σκηνοθεσία

Με σπουδές τέχνης και φωτογραφίας στη Γερμανία, γρήγορα μεταπήδησε στο σινεμά, στην διεύθυνση φωτογραφίας, ξεκινώντας από την Ευρώπη και τον Βιμ Βέντερς («Million Dollar Hotel», 2000). Ο κινηματογράφος τέχνης τον οδήγησε στην Αμερική. Μακρύς ο κατάλογος των ταινιών του, με τον Ρότζερ Κόρμαν, τον Αλεξάντερ Πέιν («The Sideways», «The Descendants»), τον Μάνγκολντ, τον Γκορ Βερμπίνσκι («Τhe Weatherman»), τον Τζορτ Κλούνεϊ («The Ides of March», «The Monuments Men»). Εστησε την κάμερα του για σταρ όπως ο Ντάστιν Χόφμαν, ο Νίκολας Κέιτζ, ο Γιοακίν Φίνιξ, η Ρις Γουίδερσπουν, ο Τομ Κρουζ, η Σάντρα Μπούλοκ, ο Τζον Τραβόλτα.

Εχουμε πολλά να πούμε και λίγη ώρα στη διάθεσή μας. Εγώ στην Αθήνα, αυτός στο Λονδίνο, τη μέρα ακριβώς που θα δίνονταν τα Οσκαρ. Στο Λονδίνο είχε στηθεί ένα από τα βασικά ευρωπαϊκά «σημεία», παραρτήματα της τελετής, εξακτινισμένης κάτω από το βάρος της πανδημίας.

«Θα μαζευτούμε στο British Film Institute, κανείς δεν ξέρει πώς ακριβώς θα γίνει. Θα είμαστε τριάντα υποψήφιοι, δεν πήραμε οι Ευρωπαίοι άδεια να ταξιδέψουμε στο Λος Αντζελες, το απαγόρευσε η Ακαδημία. Είναι ζόρικα τα πράγματα με τους περιορισμούς που βάζουν τα μέτρα ασφαλείας.

Οχι πάνω από τριάντα άτομα. Στην πραγματικότητα όλη η τελετή αντιμετωπίζεται σαν να είναι ένα κανονικό κινηματογραφικό γύρισμα, τα ίδια, ακριβώς, πρωτόκολλα. Δεν θα υπάρχει καν αλκοόλ, θα φοράμε μέχρι και μάσκες. Φαντάζομαι ότι θα μας κινηματογραφούν και θα μας εντάσσουν με κάποιο τρόπο στα όσα θα γίνονται στο Union Station του Λος Αντζελες. Ειδικά όταν κάποιος νικητής θα βρίσκεται στο Λονδίνο, ανάμεσά μας, θα πάρει το Οσκαρ του, θα βγάλει λόγο» (γελάει).

• Μακάρι να είστε κι εσείς ένας από αυτούς.

Σε καμιά περίπτωση, είμαι 100% βέβαιος ότι το Οσκαρ Φωτογραφίας θα το πάρει ή ο Τζόσουα Τζέιμς Ρίτσαρντς του «Nomadland» ή ο Ερικ Μέσερσμιτ του «Mank».

• Αυτό δεν μειώνει φαντάζομαι τη χαρά σας που είστε υποψήφιος;

Καθόλου, είναι πάντα μεγάλη τιμή να κερδίζεις υποψηφιότητα για Οσκαρ, δεν είναι κάτι που συμβαίνει κάθε χρόνο. Ομολογώ, πάντως, ότι περίμενα ότι θα ήμουν πέρυσι υποψήφιος με το «Ford v Ferrari» του Τζέιμς Μάνγκολντ. Φέτος δεν το περίμενα καθόλου, ήταν μια μεγάλη έκπληξη, αλλά φυσικά ενθουσιάστηκα.

• H «Δίκη των 7 του Σικάγου» ήταν μόλις η δεύτερη σκηνοθεσία του Ααρον Σόρκιν, μύθου κατά τα άλλα με τα σενάρια και τα θεατρικά του. Μήπως αυτό σας έβαζε μπροστά σε επιπλέον καθήκοντα και δουλειά, ίσως μια άποψη-αίσθηση και για τη σκηνοθεσία λόγω της μεγάλης σας πείρας;

Ναι, θα ’λεγα ότι κατά κάποιο τρόπο ήταν μια φωτογραφία-σκηνοθεσία. Δεν το λέω εγώ, το έχει πει πρώτος ο Ααρον ότι βασίζεται πάρα πολύ στον διευθυντή φωτογραφίας και τον μοντέρ για την τελική μορφή των ταινιών του. Είναι βέβαια πολύ ακριβής σε αυτά που θέλει, αλλά άφησε εντελώς στα δικά μου χέρια τις γωνίες λήψης, τις κινήσεις της μηχανής και, προφανώς, τον φωτισμό.

• Ηταν μια ταινία «άχαρη» ίσως για έναν φωτογράφο, δικαστική και πολιτική – αν και υπήρχαν και σκηνές πλήθους και διαδηλώσεων. Ποιες θα λέγατε ότι ήταν οι κύριες προκλήσεις για σας;

Η μεγαλύτερη πρόκληση-στοίχημα ήταν ότι το 60% της ταινίας εκτυλίσσεται σε μια αίθουσα δικαστηρίου. Δύσκολο να κρατήσεις αυτές τις σκηνές οπτικά ενδιαφέρουσες. Αλλα είχα ένα υπέροχο καστ, η γραφή ήταν πολύ γρήγορη και με πολλές «βινιέτες» η πλοκή μεταφερόταν έξω από το δικαστήριο.

Αυτό που πραγματικά έπρεπε να εξασφαλίσω ήταν αρκετό υλικό, ώστε να μπορεί να ειπωθεί η ιστορία με σαφήνεια, χωρίς κενά. Και είχαμε τόσο λίγο χρόνο, γιατί η «Δίκη» για τα αμερικανικά δεδομένα είναι ένα φιλμ low budget. Μόνο 35 μέρες γυρίσματος και από αυτές 12 για το δικαστήριο. Επίσης υπήρχε πολύς διάλογος, μερικές σκηνές ήταν... δεκαέξι σελίδες.

• Πώς νιώθετε που τελικά ο κόσμος –κι εδώ στην Ελλάδα– είδε τη «Δίκη των 7 του Σικάγου» και τη δική σας δουλειά σε μικρή οθόνη μέσω Netflix;

Η ταινία προοριζόταν για κανονική διανομή στις αίθουσες από την Paramount. Και, φυσικά, κι εγώ για μεγάλη οθόνη την γύρισα, ποτέ δεν κάνω μια ταινία με το μυαλό μου στο ότι θα την δουν άνθρωποι στην τηλεόραση. Στην περίπτωση, όμως, της «Δίκης» το τάιμινγκ της εξόδου στις αίθουσες είχε μεγάλη σημασία. Ο Ααρον επέμενε ότι πρέπει οπωσδήποτε να βγει πριν από τις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου του 2020. Λόγω όμως της πανδημίας τα σινεμά ήταν κλειστά. Ετσι ήταν υπέροχο που μπήκε στην υπόθεση το Netflix και την αγόρασε. Για να μην ξεχνάμε και το ότι την είδαν πολύ περισσότεροι άνθρωποι, με την περιορισμένη κινηματογραφική διανομή που σίγουρα δεν θα έφτανε τέτοια νούμερα.

• Και στο μεταξύ, η πανδημία δεν σας φρέναρε, καταφέρατε και γυρίσατε στην Ελλάδα τη δεύτερη ταινία σας, το «Light Falls».

Ναι, τελειώσαμε τα γυρίσματα τον Σεπτέμβριο. Το μοντάζ ακόμα συνεχίζεται, το κάνει ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, είμαστε πολύ κοντά στο να έχουμε ένα πρώτο cut. Αλλά είμαι στο Λονδίνο, η δουλειά για το «Ιndiana Jones 5» είναι τεράστια, παίρνει όλο τον χρόνο μου, έτσι είμαι υποχρεωμένος να κάνω ένα διάλειμμα από το «Light Falls», ίσως μόνο λίγη δουλειά στον ήχο να μπορέσω να κάνω και να γράψουμε και τη μουσική. Ετσι, δεν νομίζω να είναι έτοιμη η ταινία πριν από το τέλος του χρόνου.

• Γιατί επιμένετε να έρχεστε στην Ευρώπη, και μάλιστα στην Ελλάδα, για να γυρίζετε τις δικές σας ταινίες; Είχατε γυρίσει το 2010 στο Λεωνίδιο την πρώτη σας ταινία, το «Arcadia Lost» με τον Νικ Νόλτε.

Πάντα θέλω να περνάω όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα. Αλλά το πρόβλημα με την Ελλάδα είναι ότι η χρηματοδότηση μιας ταινίας γίνεται με δυσκολίες, όπως και το ότι ορισμένες ιστορίες δεν ταιριάζουν κινηματογραφικά στην Ελλάδα.

Η συγκεκριμένη, όμως, που διηγείται το «Light Falls», απαιτούσε ρητά ελληνικό νησί. Και όπως βρισκόμουν αναγκαστικά λόγω lock down αποκλεισμένος στην Ελλάδα από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, ήταν η τέλεια ευκαιρία να γυρίσω αυτή την ταινία. Είναι θρίλερ. Ενα νεαρό ζευγάρι, που κάνει διακοπές σε ελληνικό νησί, ανακαλύπτει ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο και όλα γίνονται εκεί, συγκρούσεις, βία, εκδίκηση. Βρήκα την τέλεια τοποθεσία για το στόρι, στην Ανάβυσσο, στη Σχολή Τουρισμού, που έχει μια καταπληκτική αρχιτεκτονική, εντελώς ελληνικού τουριστικού στιλ. Σκέφτηκα αμέσως ότι πρέπει να γυρίσω την ταινία, συνήθως έχω πολλή δουλειά, πότε θα ξανάβρισκα χρόνο να αφιερώσω σε μια δική μου ταινία;

• Φαντάζομαι πόση δουλειά και ευθύνη είναι για σας τώρα το «Indiana Jones 5».

Ναι, είναι πολύ μεγάλη παραγωγή, είναι η υψηλότερου μπάτζετ ταινία που έχω ποτέ κάνει. Με ενθουσιάζει, όμως, και συγχρόνως με γεμίζει εμπιστοσύνη ότι ανέλαβε τη σκηνοθεσία ο Τζέιμς Μάνγκολντ, είναι η έκτη ταινία που κάνω μαζί του. Νιώθω, βέβαια, και ευθύνη, ο Ιντιάνα Τζόουνς έχει επηρεάσει γενιές και γενιές θεατών, μέσα σε αυτούς κι εγώ. Παίρνω, όμως, έμπνευση και δύναμη και από τον ίδιο τον Χάρισον Φορντ. Δουλέψαμε πέρυσι μαζί, όταν έκανα λίγη επιπλέον φωτογραφία για την ταινία του «The Call of the Wild» («Το κάλεσμα της άγριας φύσης») και δεν βλέπω την ώρα να ξαναδουλέψω μαζί του. Πλησιάζει τα 80 και η νεανικότητά του, η γοητεία του, ακόμα και η σωματικότητά του είναι εντυπωσιακές, σε παρασύρουν.

• Σας θυμάμαι το 2014, όταν διεκδικούσατε το Οσκαρ Φωτογραφίας με την ασπρόμαυρη και τόσο ευρωπαϊκή «Nebraska» του Αλεξάντερ Πέιν, να μου λέτε ότι δεν σας τραβάνε οι μεγάλες περιπέτειες, ότι συνεχώς τις αρνείστε. Τι άλλαξε και σας βρίσκουμε σε μια τέτοια υπερπαραγωγή;

Δεν θέλω η καριέρα μου να έχει μοτίβο, να επαναλαμβάνεται. Θέλω να μπορώ να κάνω μια μικρή ταινία στην Ελλάδα μέσα σε 25 μέρες, με μπάτζετ κάτω από μισό εκατομμύριο, και μετά να πηγαίνω σε μια υπερπαραγωγή του Χόλιγουντ. Είναι σπουδαίες εμπειρίες οι μεγάλες ταινίες, κάθε ταινία έχει τις δικές της προκλήσεις, τα δικά της στοιχεία που σε ενθουσιάζουν. Και, φυσικά, πάντα υπάρχει και κάτι άλλο: η χαρά της δουλειάς με ανθρώπους που αγαπάς. Πόσες ταινίες μπορεί να κάνει κανείς στην καριέρα του; Κάθε επιλογή σου γίνεται, έτσι, αυτόματα μια καλή επένδυση του χρόνου σου. Δεν με ενδιαφέρουν, δηλαδή, τα χρήματα που θα βγάλω, αλλά το να χρησιμοποιήσω καλά τον χρόνο μου για πράγματα που αξίζουν.

• Προφανώς έχετε και τη δυνατότητα επιλογών.

Α, ναι, όλο και περισσότερο πια.

• Είναι πολύ μεγάλος ο δρόμος ανάμεσα στις ταινίες του Βέντερς και τον Ιντιάνα Τζόουνς. Νιώθετε τα πρώτα σας βήματα σαν κάτι μακρινό και διαφορετικό;

Τίποτα δεν έχει αλλάξει. Εχω πάντα το ίδιο πάθος, τον ίδιο ενθουσιασμό για τις ταινίες που αναλαμβάνω, είτε έχουν σκηνές δράσης είτε απαιτούν ειδικούς χειρισμούς έκφρασης. Και ξέρω ότι είναι ζωντανή μέσα μου η γοητεία, η μαγεία που ένιωθα, όταν έβλεπα την υπέροχη φωτογραφία του Ρόμπι Μίλερ στις ταινίες του Βέντερς, την «Αλίκη στις πόλεις» και το «Παρίσι-Τέξας», ή τη δουλειά του Ραούλ Κουτάρ στις ταινίες του Γκοντάρ.

Μια πραγματικά ελληνική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν

• Δεν ξεχνάμε ότι μας έχετε υποσχεθεί με τον Αλεξάντερ Πέιν μια ταινία εξ ολοκλήρου γυρισμένη στην Ελλάδα.

(γελάει). Βέβαια, το δουλεύουμε. Ο Αλεξάντερ μετακόμισε πρόσφατα στην Ελλάδα, στο Αίγιο, με τη Μαρία, την Ελληνίδα γυναίκα του. Συναντηθήκαμε πριν από δυο εβδομάδες και ξανακουβεντιάσαμε το πρότζεκτ που σχεδιάζουμε στην Ελλάδα. Δεν θα είναι η επόμενη ταινία του, γιατί ήδη ξεκινάει μια ταινία στην Αμερική, αλλά είναι αναμφίβολα ένας στόχος, ένα όνειρό του. Οχι απλώς να φέρει μια αμερικανική ταινία για γυρίσματα στην Ελλάδα, αλλά να κάνει μια πραγματικά ελληνική ταινία. Ξέρετε, ο Αλεξάντερ μιλάει ήδη πολύ καλά ελληνικά. Εχει κι αυτό το ταλέντο με τις γλώσσες, μιλάει ιταλικά, γαλλικά, ισπανικά...

ΣΙΝΕΜΑ
Κινηματογραφικές μνήμες από τη δικτατορία
Δώδεκα ταινίες-ορόσημα μεγάλων ονομάτων καταγράφουν μια εποχή, αναδεικνύουν πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές, αλλά και πηγαίνουν πολλά βήματα μπροστά την ίδια την ελληνική κινηματογραφική τέχνη. Από...
Κινηματογραφικές μνήμες από τη δικτατορία
ΣΙΝΕΜΑ
«Η αγωνία, ο φόβος και ο κίνδυνος είναι πια γνώριμα συναισθήματα»
Μία από τις καλύτερες νέες ελληνικές ταινίες, το συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ «Μικρά όμορφα άλογα» του Μιχάλη Κωνσταντάτου, βγαίνει την Πέμπτη ψηφιακά. Με σύνθημα «Ανοίξτε τα κλειστά σινεμά στο σπίτι σας»,...
«Η αγωνία, ο φόβος και ο κίνδυνος είναι πια γνώριμα συναισθήματα»
ΣΙΝΕΜΑ
Γράφω για ταινίες ώστε να φυλάξω το θαύμα
Πάντα στην κορυφή ο Αχιλλέας Κυριακίδης. Πάντα να ξεχωρίζει, να βραβεύεται, να θαυμάζεται είτε πεζά γράφει είτε τις περίφημες μεταφράσεις του παραδίδει.
Γράφω για ταινίες ώστε να φυλάξω το θαύμα
ΣΙΝΕΜΑ
Να νιώσουμε αγάπη για τα νεκρά σώματα των ζώων
Με αφετηρία τα εικαστικά η νεαρή Ελληνίδα, Τζάνις Ραφαηλίδου, που δουλεύει κυρίως στην Ολλανδία, συμμετέχει με την ιδιαίτερη και τολμηρή ως φόρμα και θέμα πρώτη της ταινία, το «Kala azar», στο Διεθνές Τμήμα...
Να νιώσουμε αγάπη για τα νεκρά σώματα των ζώων
ΣΙΝΕΜΑ
Από τη χώρα του Κιαροστάμι στους δρόμους της Αθήνας
Μπορεί κάποιοι να παραξενεύτηκαν. Ποιος είναι αυτός ο Σιαμάκ Ετεμάντι; Ζει στην Ελλάδα από το 1995, έχει κάνει στρατιωτική θητεία και είναι Ελληνας πολίτης, κινηματογραφικά είναι ένας κανονικότατος Ευρωπαίος...
Από τη χώρα του Κιαροστάμι στους δρόμους της Αθήνας
ΣΙΝΕΜΑ
Το animation εισβάλλει στο ντοκιμαντέρ
Το πρώτο παγκοσμίως ολοκληρωμένο αφιέρωμα στο υβριδικό είδος, που αναπτύσσεται ραγδαία, θα γίνει στη Θεσσαλονίκη. Από την εποχή του «Βαλς με τον Μπασίρ», ο δρόμος άνοιξε και τα κινούμενα σχέδια κάθε είδους...
Το animation εισβάλλει στο ντοκιμαντέρ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας