• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.4°C / 30.6°C
    1 BF
    35%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 25.0°C / 31.0°C
    2 BF
    35%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    29°C 25.7°C / 31.5°C
    2 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 30.3°C
    2 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    3 BF
    57%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    31°C 25.5°C / 32.0°C
    3 BF
    22%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.4°C / 30.0°C
    2 BF
    10%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    29°C 24.6°C / 30.3°C
    2 BF
    24%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 27.0°C
    3 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.9°C / 24.9°C
    2 BF
    57%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 26.1°C
    3 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.6°C / 23.7°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.9°C
    4 BF
    57%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.5°C / 26.5°C
    2 BF
    14%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.5°C / 30.1°C
    2 BF
    19%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.1°C
    2 BF
    34%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 25.6°C / 30.8°C
    3 BF
    23%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 24.3°C
    2 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.3°C / 31.1°C
    3 BF
    44%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 28.8°C
    2 BF
    10%

«Ασπρο Πάτο» (Druk / Another round) του Δανού Τόμας Βίντερμπεργκ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δείτε και ψηφίστε για τo «Ευρωπαϊκό Οσκαρ»

  • A-
  • A+
Μια εβδομάδα έμεινε – από τις 21 Μαΐου, τα σινεμά της Ελλάδας, τα θερινά κι ευάερα, θα ξανανοίξουν, φρεσκαρισμένα και περιποιημένα, έτοιμα να υποδεχτούν τους διψασμένους (για σινεμά ή για... μπιρίτσα) θεατές. Για λίγο ακόμα, βολευόμαστε με εναλλακτικές για το σπίτι. Δείτε φρέσκες επιλογές γι’ αυτή την εβδομάδα, αλλά και online τις υποψήφιες ταινίες για το LUX.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το νέο Βραβείο Κοινού LUX έχει την τιμητική του

Το γνωρίζουμε, από το 2007, ως το Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Φέτος, για πρώτη φορά, το LUX ενώνεται με το Βραβείο Κοινού της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου (αυτό που λέμε... δημοκρατία στην πράξη), προσκαλώντας τους θεατές να βιώσουν την εμπειρία και να γίνουν μέρος της λήψης αποφάσεων.

Μέχρι και τις 16 Μαΐου διεξάγεται η «LUX Audience Week», όπου το κοινό μπορεί να δει online τις φιναλίστ υποψήφιες ταινίες και να ψηφίσει την επιλογή του. Οι τρεις ταινίες που διαγωνίζονται είναι το «Ασπρο Πάτο» (φωτ.) του Δανού Τόμας Βίντερμπεργκ (σύντομα και στα ελληνικά θερινά, σε διανομή Rosebud.21), που, ήδη, έχει τιμηθεί με τέσσερα Ευρωπαϊκά Βραβεία, ανάμεσά τους και με αυτό της Καλύτερης Ευρωπαϊκής Ταινίας της χρονιάς, αλλά και με το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας. Το «Collective» του Ρουμάνου Αλεξάντερ Νανάου που βραβεύτηκε ως Καλύτερο Ευρωπαϊκό Ντοκιμαντέρ, ενώ ήταν και υποψήφιο και για Οσκαρ Ντοκιμαντέρ και το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας. Και το πολυβραβευμένο «Corpus Christi» του Πολωνού Γιαν Κομάσα που, πριν από την πανδημία, είδαμε στις ελληνικές αίθουσες, σε διανομή Τριανόν.

Οι δυο πρώτες ταινίες, τα «Ασπρο Πάτο» και «Collective», θα είναι διαθέσιμα (βιαστείτε, οι θεάσεις είναι περιορισμένες), ώς και την Κυριακή 16 Μαΐου, στην πλατφόρμα του FestivalScope, στη διεύθυνση festivalscope.com/page/lux-audience-week-greece.

Εάν, μάλιστα, αφού δείτε τις ταινίες, ψηφίσετε τη δική σας προτίμηση για το Βραβείο Κοινού, μπαίνετε σε κλήρωση για να παρευρεθείτε, ως προσκεκλημένοι, στην τελετή απονομής του Βραβείου Κοινού LUX, στις 9 Ιουνίου 2021, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο ή στην τελετή απονομής των επόμενων Βραβείων Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, τον ερχόμενο Δεκέμβριο.


«Without Remorse» του Στέφανο Σολίμα

Οταν η έγκυος γυναίκα του δολοφονείται με φρικτό τρόπο, ένας στρατιώτης των ειδικών δυνάμεων προσπαθεί να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από τον φόνο και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά του. Οι απαντήσεις θα αποκαλύψουν κάτι πολύ πιο σκοτεινό και μια συνωμοσία που εμπλέκει τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ. Το σασπένς (μαζί με... πατριωτικά αισθήματα και ανεβασμένη δράση) υπόσχεται ο Τομ Κλάνσι, στο μυθιστόρημα του οποίου βασίζεται η ταινία. Τη δύναμη του πρωταγωνιστή, από την άλλη, εξασφαλίζει ο Μάικλ Μπι Τζόρνταν σε μια από τις πιο «εμπορικές» επιλογές του.

● Το «Without Remorse» προβάλλεται στο Amazon Prime.
 

«Beuys» του Αντρες Φάιελ (2017)

Με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Γιόζεφ Μπόις (1921-1986), του ιδιοσυγκρασιακού και πρωτοπόρου γλύπτη και performance artist, τα Ινστιτούτα Goethe της Ελλάδας και το Πολιτιστικό Ιδρυμα Ομίλου Πειραιώς διοργανώνουν, από τις 12 ως και τις 15 Μαΐου, δωρεάν προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «Beuys» του Αντρες Φάιελ. Αξιοποιώντας μοναδικά, αχρησιμοποίητα ώς τώρα οπτικά και ηχητικά ντοκουμέντα, το ντοκιμαντέρ χτίζει το χρονικό της δράσης μιας ευαίσθητης προσωπικότητας, της τέχνης και των ιδεών του. Από το ’60 ώς το ’80, ο Μπόις υποστήριξε και προσπάθησε να διαδώσει την ιδέα ότι «το χρήμα δεν θα έπρεπε να είναι αγαθό». Το έργο του αφορούσε μια νέα, διευρυμένη αντίληψη της τέχνης που περιλάμβανε και την πολιτική διαμόρφωση της κοινωνίας. Ο Μπόις πήρε μέρος σε αγώνες πυγμαχίας, έδωσε διαλέξεις, εξήγησε εικόνες σε έναν... νεκρό λαγό: «Θέλετε μια επανάσταση χωρίς γέλιο;» Η διευρυμένη του αντίληψη για την τέχνη τον τοποθετεί στο επίκεντρο κάθε σημαντικής κοινωνικής συζήτησης, ακόμη και σήμερα. Μπορείτε να δείτε την ταινία ώς και τις 15 Μαΐου, στο athen.goethe-on-demand.de

Παράλληλα, η ιστορικός τέχνης και συνοδοιπόρος του Μπόις, Ρέα Τένγκες-Στριγγάρη, συζητά με την ιστορικό τέχνης και επιμελήτρια, Δάφνη Βιτάλη, για τον Μπόις και την ταινία. Η συζήτηση είναι επίσης διαθέσιμη online, στο επίσημο κανάλι του ΠΙΟΠ στο YouTube.


«French Exit» του Αζαζέλ Τζέικομπς

«Το σχέδιό μου ήταν να πεθάνω πριν τελειώσουν τα λεφτά μου», λέει η εξηντάχρονη, άφραγκη πλέον κοσμική κυρία του Μανχάταν, Φράνσις Πράις, αλλά το σχέδιό της δεν πήγε όπως τα υπολόγιζε. Τα χρήματα που της άφησε ο άντρας της πριν πεθάνει έχουν εξανεμιστεί κι η Φράνσις πουλά τα πάντα κι εγκαθίσταται σ’ ένα δανεικό διαμέρισμα στο Παρίσι, μαζί με τον μπερδεμένο γιο της, Μάλκομ, και μια γάτα που μπορεί και να είναι η μετενσάρκωση του άντρα της. Η Μισέλ Φάιφερ σ’ ένα μοναδικό (εφάμιλλο μιας Ιζαμπέλ Ιπέρ) συνδυασμό κυνισμού, γοητείας και χάρης. Η ταινία που όλοι θεωρούσαν ότι θα έφερνε την ηθοποιό (ξανά) στα Οσκαρ – κι αυτό δεν συνέβη, έφερε σ’ εμάς μια απολαυστική εμπειρία.

● Το «French Exit» προβάλλεται στο Vodafone TV, on demand, με ελληνικούς υπότιτλους.
 
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Ετιέν διδάσκει Μπέκετ στις φυλακές
Ο «Θρίαμβος» του Εμανουέλ Κουρκόλ είναι βασισμένος σε πραγματική ιστορία, αλλά εκεί όπου ο θεατής «ζει» πραγματικά μια ηρωική καθημερινότητα είναι στο «No heroes», ντοκιμαντέρ για την ομάδα μπάσκετ με αμαξίδιο...
Ο Ετιέν διδάσκει Μπέκετ στις φυλακές
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Μαντς Μίκελσεν σε ένα κράμα μαύρης κωμωδίας, δράσης και... ψυχανάλυσης
Δείτε μεταξύ άλλων αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους: «Οι εκκεντρικοί» του Αντερς Τόμας Γένσεν ● «Ταξίδι στην Κριμαία» του Ναριμάν Αλίεφ ● «Ο Πράσινος Ιππότης» του Ντέιβιντ Λόουερ.
Ο Μαντς Μίκελσεν σε ένα κράμα μαύρης κωμωδίας, δράσης και... ψυχανάλυσης
ΣΙΝΕΜΑ
Τραγικό love story με Ανταμ Ντράιβερ και Μαριόν Κοτιγιάρ
Δείτε μεταξύ άλλων αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους: «Annette» του Λεός Καράξ, «Η ξηρασία» του Ρόμπερτ Κόνολι, «Τρυφερέ μου ταυρομάχε» του Ροντρίγκο Σεπούλβεδα.
Τραγικό love story με Ανταμ Ντράιβερ και Μαριόν Κοτιγιάρ
ΣΙΝΕΜΑ
Από τη Βραζιλία ενός αόριστου μέλλοντος μέχρι το φουτουριστικό Μαϊάμι
Η ταινία «Bacurau» είναι μια πολύ μέτρια απόπειρα σχολιασμού της διακυβέρνησης Μπολσονάρο διά της επιστημονικής φαντασίας, το «Ταξίδι μέσα από τη μνήμη» μια μίμηση του «Blade Runner» και «Ο Ανθρωπος του Θεού»...
Από τη Βραζιλία ενός αόριστου μέλλοντος μέχρι το φουτουριστικό Μαϊάμι
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Μπιλ ψάχνει την αλήθεια από την Οκλαχόμα μέχρι τη Μασσαλία
Το συναρπαστικό θρίλερ του Τομ ΜακΚάρθι με πρωταγωνιστή τον Ματ Ντέιμον στον ρόλο ενός Αμερικανού εργάτη που ταξιδεύει στη Γαλλία για λόγους ανωτέρας βίας δεν αποφεύγει πάντα τα κλισέ της αμερικανικής ματιάς...
Ο Μπιλ ψάχνει την αλήθεια από την Οκλαχόμα μέχρι τη Μασσαλία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας