• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 19.8°C / 24.7°C
    0 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.6°C / 23.1°C
    0 BF
    71%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.0°C / 21.5°C
    1 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 19.2°C
    1 BF
    77%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    77%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.0°C / 22.5°C
    1 BF
    65%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 17.3°C
    1 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.6°C / 20.7°C
    1 BF
    58%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 24.7°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    2 BF
    59%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.1°C / 24.6°C
    2 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.2°C / 24.2°C
    2 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.7°C / 23.7°C
    1 BF
    43%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.8°C / 26.0°C
    2 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 20.0°C / 25.5°C
    1 BF
    51%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 18.8°C / 22.1°C
    1 BF
    75%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.7°C / 23.2°C
    0 BF
    96%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    1 BF
    56%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επιτέλους, κινηματογραφικό φεστιβάλ σε αίθουσες

  • A-
  • A+
Η υβριδική διοργάνωση (αίθουσες και διαδίκτυο μαζί) ρίχνει μεγάλο βάρος στις ελληνικές ταινίες. Θα προβληθούν 72 συνολικά, ενώ 9 από αυτές επιλέχτηκαν για τα τρία διαγωνιστικά τμήματα. Με θέματα πολιτικά, προσωπικά, κοινωνικά και ενδιαφέρουσες υπογραφές, από την Εύα Στεφανή, την Ανζελίκ Κουρούνη και τη Μαριάννα Κακαουνάκη έως την τρανς ακτιβίστρια Πάολα Ρεβενιώτη.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το απολαύσαμε όντως, με τις καταπληκτικές ξένες ταινίες του, το 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τον Μάρτιο. Κι ας ήταν διαδικτυακό. Να, όμως, που πλησιάζει ο καιρός που η υπόσχεσή του θα γίνει πραγματικότητα, που η δεύτερη και υβριδική του φάση, και σε αίθουσες και διαδικτυακά, θα ολοκληρώσει τη φετινή διοργάνωση ξαναφέρνοντας στην πόλη το χαμένο φεστιβαλικό κλίμα.

Από 24 Ιουνίου έως 4 Ιουλίου το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ θα ξετυλιχτεί σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια με όλα τα διαγωνιστικά του τμήματα (Διεθνές Διαγωνιστικό Μεγάλου Μήκους, Newcomers και >>Film Forward), με όλα του τα παράλληλα τμήματα (Ανοιχτοί Ορίζοντες του διεθνούς προγράμματος, Πλατφόρμα, Από Οθόνη σε Οθόνη) και, φυσικά, με τα βραβεία του.

Και με τα ελληνικά ντοκιμαντέρ να πρωταγωνιστούν δυναμικά. Εβδομήντα δύο συνολικά, μεγάλου και μικρού μήκους, θα προβληθούν σε όλα τα τμήματα. Το φεστιβάλ, αντιλαμβανόμενο τις δυσκολίες παραγωγής τους και τις επιπλέον δυσχέρειες, που προκάλεσε η πανδημία, αποφάσισε να τα στηρίξει, καταβάλλοντας σε καθένα από αυτά ένα συμβολικό ποσό ως αντίτιμο ενοικίασης.

Αποκλειστικά διαδικτυακά θα προβληθούν μόνο τα ελληνικά ντοκιμαντέρ των τμημάτων Πλατφόρμα και Από Οθόνη σε Οθόνη. Ολα τα άλλα, πρώτα θα κάνουν πρεμιέρα σε αίθουσα και από την επόμενη μέρα θα ανεβαίνουν στην ψηφιακή πλατφόρμα του φεστιβάλ. Εχουμε, όμως, καιρό για τα διαδικαστικά, για την ώρα ας κάνουμε σινεφιλική προθέρμανση με τα ήδη διακριθέντα ντοκιμαντέρ, αυτά που επιλέχτηκαν από διοργανωτές για τις πιο σημαντικές θέσεις. Το έχουν αυτό τα φεστιβάλ. Κάνουν επιλογές για το καλό του προγράμματος.

Ετσι, εννέα ελληνικά ντοκιμαντέρ θα διαγωνιστούν

● Στο Διεθνές Διαγωνιστικό Μεγάλου Μήκους

«Μέρες και νύχτες της Δήμητρας Κ», της Εύας Στεφανή

Το πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ της Εύας Στεφανή, «Μέρες και νύχτες της Δήμητρας Κ.», πορτρέτο μιας εργαζόμενης στον χώρο του σεξ και επί χρόνια Προέδρου του σωματείου Ατόμων Εργαζομένων στο Σεξ Ελλάδας. Η Δήμητρα, που αγαπάει τη δουλειά της και υπήρξε ιδιοκτήτρια σε ένα από τα παλαιότερα σπίτια της Αθήνας, ανοίγεται στη Στεφανή φέρνοντάς μας αντιμέτωπους με όλα μας τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις για το σεξ, τη γυναικεία επιθυμία και την ατομική ελευθερία.

Το απολύτως επίκαιρο «Μέσα από το τζάμι, τρεις πράξεις» του Χρήστου Μπάρμπα. Γυρίστηκε τον Μάιο του 2020, στη διάρκεια του πρώτου lockdown, σε ένα γηροκομείο στον Αγιο Στέφανο, που για δύο μήνες αποφάσισε, πρώτο σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, να προχωρήσει σε σφράγισμα της μονάδας και προσωπικό και φιλοξενούμενοι μαζί να ζήσουν για προληπτικούς λόγους έναν απόλυτο εγκλεισμό.

«Χρυσή Αυγή υπόθεση όλων μας», της Ανζελίκ Κουρούνης

Και το πολιτικό ντοκιμαντέρ «Χρυσή Αυγή υπόθεση όλων μας» της Ανζελίκ Κουρούνη. Με ραχοκοκαλιά τη Δίκη, η σκηνοθέτις θέτει και ψάχνει το ερώτημα: πώς μπορεί η Δημοκρατία μας να αντισταθεί στην ακροδεξιά και το φασισμό, πώς να απαλλαγεί οριστικά από αυτά χωρίς να ποδοπατήσει τις αρχές της.

● Στο Διεθνές Διαγωνιστικό Newcomers

«Αόρατοι» της Μαριάννας Κακαουνάκη

Το αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ «Αόρατοι» της Μαριάννας Κακαουνάκη, που ασχολείται με τους Τούρκους πολιτικούς πρόσφυγες στην Ελλάδα, τους διωκόμενους από τον Ερντογάν που κατάφεραν να δραπετεύσουν και προσπαθούν, πάντα φοβισμένοι και σε μυστικά πολλές φορές μέρη, να χτίσουν μια νέα ζωή, να μη ζουν πια σαν φυγάδες, αλλά να ενσωματωθούν. Ηρθε ο καιρός να πουν τις ιστορίες τους.

Την ταινία «Γαβριέλα -Η Γερμανίδα με το ποδήλατο», που ένας γιος, ο Δομήνικος Ιγνατιάδης, γυρίζει για την «πάντα εξαφανισμένη» μητέρα του. Ψάχνοντας ημερολόγια, γράμματα, τους ανθρώπους και τα μέρη που γνώρισε, προσπαθεί, δυο χρόνια μετά τον θάνατό της, σε ένα ταξίδι ανάμεσα σε Στουτγάρδη και Αλεξάνδρεια, να συμφιλιωθεί μαζί της.

Και το «Made in Vain» του Μιχάλη Κλιούμη, για τη σκληρή, απαιτητική, ανταγωνιστική καθημερινότητα των Body Builders.

● Στο Διεθνές Διαγωνιστικό >>Film Forward

Το «Ενθύμιον» του Νίκου Ζιώγα, που χάρη σε σπάνιο αρχειακό υλικό και επιτόπια παρατήρηση αποτελεί μια ολοκληρωμένη ματιά στο μόλις πενήντα κατοίκων Γιρομέρι Θεσπρωτίας, δίπλα στα ελληνοαλβανικά σύνορα, έναν παραδοσιακό οικισμό με μια ιστορική Μονή του 14ου αιώνα, που δέχεται πολλούς επισκέπτες και έχει κι ένα ξεχωριστό έθιμο τη Δευτέρα του Πάσχα.

«Οι πικροδάφνες» της Πάολας Ρεβενιώτη

Και τις «Πικροδάφνες» της κινηματογραφίστριας Πάολας Ρεβενιώτη, τρανς ακτιβίστριας και από τα πιο επιφανή πρόσωπα της ελληνικής ΛΟΑΤ κοινότητας. Η σκηνοθέτις, με την παρέα δύο ακόμα πρωτοπόρων τρανς γυναικών, της Μπέτυς Βακαλίδου και της ηθοποιού και χορεύτριας Εύας Κουμαριανού, κάνει ένα ταξίδι στη νυχτερινή Αθήνα.

Τέλος στους «Ανοιχτούς Ορίζοντες» θα προβληθούν δεκατέσσερα ελληνικά ντοκιμαντέρ, στην «Πλατφόρμα» σαράντα έξι και στο «Από οθόνη σε οθόνη» τρία.

ΣΙΝΕΜΑ
Πολιτική ταινία με ανθρώπινη καρδιά για τους Τούρκους πρόσφυγες
Στο ντοκιμαντέρ, υπόδειγμα ερευνητικής δημοσιογραφίας της Μαριάννας Κακαουνάκη μπαίνουμε μέσα στα σπίτια και τις ζωές κυρίως δύο οικογενειών προσφύγων.
Πολιτική ταινία με ανθρώπινη καρδιά για τους Τούρκους πρόσφυγες
ΣΙΝΕΜΑ
Play now στο διαδίκτυο για 210 ταινίες
Ακόμα και διαδικτυακό, on line, μακριά από αίθουσες και με θεατές μπροστά σε ένα λάπτοπ, το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τα καταφέρνει να σε... αγχώσει.
Play now στο διαδίκτυο για 210 ταινίες
ΣΙΝΕΜΑ
Εγρήγορση για τον κορονοϊό, αλλά και αισιοδοξία
Ούτε φιλιά, ούτε αγκαλιές, ούτε καν χειραψίες, αλλά ένα κλίμα ανησυχίας σημάδεψε, αλλά δεν καθόρισε τελικά, τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Πέφτει πάνω στον κορονοϊό,...
Εγρήγορση για τον κορονοϊό, αλλά και αισιοδοξία
ΣΙΝΕΜΑ
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιλέχτηκαν βάσει της φράσης «Μη μου άπτου» που είπε ο αναστημένος Ιησούς στη Μαρία Μαγδαληνή όταν τον αναγνώρισε και...
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
ΣΙΝΕΜΑ
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποφάσισε ένα από τα κεντρικά του αφιερώματα να έχει τίτλο «Γιατί να κοιτάξουμε τα ζώα;» εμπνευσμένο από το δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ «Why look at animals»....
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
ΣΙΝΕΜΑ
Λαβύρινθος και παιχνίδι για σινεφίλ
Σε μια σχεδόν θριαμβευτική εποχή για το ελληνικό ντοκιμαντέρ ξεκινά το επετειακό, 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2-11 Μαρτίου). Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης και οι συνεργάτες του διάλεξαν τις ταινίες του...
Λαβύρινθος και παιχνίδι για σινεφίλ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας