• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.9°C / 26.3°C
    1 BF
    33%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.6°C / 25.1°C
    1 BF
    34%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.7°C / 26.0°C
    3 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    30%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.9°C
    4 BF
    68%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 20.0°C / 25.0°C
    2 BF
    36%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.1°C / 23.3°C
    0 BF
    20%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.4°C / 25.8°C
    2 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 24.9°C
    3 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 21.9°C
    3 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 22.9°C
    3 BF
    43%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.3°C / 23.7°C
    2 BF
    46%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    3 BF
    47%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.9°C
    2 BF
    29%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 25.7°C
    1 BF
    19%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 26.8°C
    2 BF
    31%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.1°C / 26.5°C
    0 BF
    28%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 24.3°C
    0 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.7°C / 25.0°C
    3 BF
    43%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    2 BF
    14%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

20 ταινίες γι’ αυτό το καλοκαίρι

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Δεν θα το γρουσουζέψουμε, αλλά τα θερινά θ’ ανοίξουν: τέλη Μαΐου, αρχές Ιουνίου θα καθίσουμε αραιά στις καρέκλες και θα δούμε σινεμά σε μεγάλη οθόνη. Επιτέλους. Οι εταιρείες διανομής συγκεντρώνουν μεγάλους καταλόγους, συμπεριλαμβάνουν ταινίες οσκαρικές, άφθονες επανεκδόσεις, καλλιτεχνικές προτάσεις, γαλλικές κωμωδίες, δύο Λίαμ Νίσον, ένα «Fast & Furious», ταινίες που μας περίμεναν με υπομονή και που αν τυχόν τις είδατε... παράτυπα, αξίζουν την ευκαιρία τους στη μεγάλη οθόνη. Ιδού μια μικρή επιλογή.

• «Dune»

του Ντενί Βιλνέβ

Η επική σειρά βιβλίων φαντασίας του Φρανκ Χέρμπερτ, μετά την... επαφή της με τον Ντέιβιντ Λιντς τη δεκαετία του ’80, περνά στα χέρια του Ντενί Βιλνέβ, με τεράστιο μπάτζετ, δημιουργική φαντασία κι ένα ζηλευτό καστ αποτελούμενο από τους Τίμοθι Σαλαμέ, Oσκαρ Aϊζακ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Ντέιβ Μπαουτίστα, Ζεντάγια, Χαβιέρ Μπαρδέμ, Τζος Μπρόλιν και Τζέισον Μομόα.

Ο Βιλνέβ, πληγείς από την πανδημία, επέμεινε πεισματικά η ταινία του να βγει σε κινηματογραφικές αίθουσες όταν αυτό θα ήταν εφικτό. Ελπίζουμε ότι αυτό το καλοκαίρι θα είναι.

• «Wonder Woman 1984»

της Πάτι Τζένκινς

Η Νταϊάνα ή Wonder Woman, όπως τη γνωρίσαμε κινηματογραφικά το 2017 με τη μορφή της Γκαλ Γκαντότ, ζει πλέον ως αρχαιολόγος το 1980. Η ζωή θα φέρει δίπλα της ξανά τον Στιβ του Κρις Πάιν κι είναι εκείνος που αυτή τη φορά βρίσκεται στη... λάθος δεκαετία! Οι δυο τους έχουν ν’ αντιμετωπίσουν, όχι μόνο τον Μαξ Λορντ και την Τσιτά, αλλά και τη μοίρα που τους θέλει χωριστά.

• «Black Widow»

της Κέιτ Σόρτλαντ

Η Νατάσα ή Μαύρη Χήρα, φυσικά με τη μορφή της Σκάρλετ Τζοχάνσον, έχει επιτέλους τη δική της ταινία, την οποία περιμένουμε περίπου μια διετία για να «πιάσουμε» το πρώτο φιλμ της τέταρτης φάσης στο Σύμπαν της Marvel. Συμπρωταγωνιστούν η Φλόρενς Πιου και η Ρέιτσελ Βάις και δεν βλέπουμε την ώρα να δούμε τα υπερ-κορίτσια να διασκεδάζουν.

• «Κρουέλα»

του Κρεγκ Γκιλέσπι

Η διαβόητη Κρουέλα, μικρή ήταν η... Εστρέλα, μια φέρελπις σχεδιάστρια μόδας, τολμηρή, άτακτη, γοητευτική. Η επαφή της με την εμβληματική κυρία της μόδας, Βαρόνη φον Χέλμαν, θα την ωθήσει ν’ αγκαλιάσει τη σατανική πλευρά της. Το... prequel της Κρουέλα ντε Βιλ, με πρωταγωνίστριες τις Εμα Στόουν και Εμα Τόμσον.

• «Soul»

των Πιτ Ντόκτερ και Κεμπ Πάουερς

Ο Τζο είναι δάσκαλος μουσικής σε σχολείο, αλλά ονειρεύεται να δουλέψει ως πιανίστας σε τζαζ μπαρ. Οταν το όνειρό του βρίσκεται τόσο κοντά που μπορεί να το αγγίξει, ο Τζο... σκοντάφτει, πέφτει και βρίσκεται στο μεταίχμιο μεταξύ της ζωής και του «μετά». Η γνωριμία του με μια «νέα ψυχή» που ετοιμάζεται, απρόθυμα, να κατέβει στη Γη θα τον κάνει να συνειδητοποιήσει την πραγματική αξία της ζωής. Η νέα ταινία animation της Pixar, για μικρούς και μεγάλους, που βραβεύτηκε με Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας Animation και Μουσικής.

• «Nomadland»

της Κλόι Ζάο

Οταν η πόλη όπου ζει καταρρέει οικονομικά και σβήνεται από τον χάρτη, ενώ ο άντρας της έχει φύγει από τη ζωή, η Φερν, ως σύγχρονη νομάς, μεταφέρει τη ζωή της στον δρόμο σ’ ένα φορτηγάκι. Η πιο πολυβραβευμένη ταινία της χρονιάς, κέρδισε τα Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας (μόλις δεύτερη γυναίκα που κερδίζει στην κατηγορία η κινεζικής καταγωγής Κλόι Ζάο) και Α’ Γυναικείου Ρόλου για τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.

• «Minari»

του Λι Αϊζακ Τσανγκ

Μια κορεατο-αμερικανική οικογένεια εγκαθίσταται το ’80 σ’ ένα αγρόκτημα στο Αρκάνσας για να ζήσει το αμερικανικό όνειρο. Το σχέδιό τους θ’ ανατρέψει η άφιξη της γιαγιάς. Η ταινία-έκπληξη της χρονιάς που ξεκίνησε με το Μεγάλο Βραβείο στο Σάντανς κι έφτασε στα Οσκαρ με έξι υποψηφιότητες, κερδίζοντας αυτό του Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ανεπανάληπτη Γιου-Τζουνγκ Γιουν.

• «Monday»

του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου

Ο Μίκι και η Κλόι είναι δύο Αμερικανοί που γνωρίζονται στην καυτή, καλοκαιρινή Αθήνα κι αποφασίζουν να παρατείνουν... τη διαμονή και τη σχέση τους. Ολα είναι πανέμορφα, σέξι, λαχανιασμένα, ιλιγγιώδη, μεθυστικά, σαν Σαββατοκύριακο διαρκείας. Αλλά μετά από κάθε υπαρξιακό γουικέντ έρχεται η Δευτέρα. Με πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο και διανομή στην Αμερική, η ταινία που σκηνοθέτησε ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος μετά το «Suntan», με πρωταγωνιστές την Ντενίζ Γκαφ και τον σούπερ σταρ πλέον Σεμπάστιαν Σταν, έρχεται εκεί όπου ανήκει, στο ελληνικό καλοκαίρι.

• «Πρόστιμο»

του Φωκίωνα Μπόγρη

Ο Βαγγέλης βγάζει τα προς το ζην πουλώντας κάνναβη. Ο αρραβωνιαστικός της αδελφής του, ο Πέτρος, παλικάρι του υποκόσμου, θα δώσει στη ζωή του νέα, πιο... προσοδοφόρα τροπή. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Φωκίωνα Μπόγρη, με πρωταγωνιστές τους Βαγγέλη Ευαγγελινό και Στάθη Σταμουλακάτο και τη δική του «ερμηνεία» της οικονομιδικής τεστοστερόνης.

• «Δεν θέλω να γίνω δυσάρεστος, αλλά πρέπει να μιλήσουμε για κάτι πολύ σοβαρό»

του Γιώργου Γεωργόπουλου

Ο Αρης είναι ένα πετυχημένο στέλεχος μιας μεγάλης εταιρείας. Η ζωή του θα αλλάξει για τα καλά όταν μάθει πως είναι φορέας ενός σεξουαλικώς μεταδιδόμενου ιού, ο οποίος είναι θανατηφόρος μόνο για τις γυναίκες. Μετά το «Tungsten» ο Γεωργόπουλος σκηνοθετεί μια ταινία (με πρωταγωνιστή τον Ομηρο Πουλάκη) που, εκτός από ιδιοσυγκρασιακή και αιχμηρή, έγινε στα χρόνια της πανδημίας και επίκαιρη αλληγορία!

• «Ο πατέρας»

του Φλόριαν Ζέλερ

Οταν η κόρη του Αν τού ανακοινώνει ότι θα φύγει για να ζήσει στο Παρίσι, ο Αντονι, ένας συνταξιούχος μηχανικός, δηλώνει ότι εκείνος δεν πρόκειται να εγκαταλείψει το διαμέρισμά του στο Λονδίνο. Ωστόσο ο Αντονι δείχνει σημάδια άνοιας και η Αν προσλαμβάνει μια νοσοκόμα για να τον φροντίζει προς απόγνωσή του. Ο Φλόριαν Ζέλερ διασκευάζει το πετυχημένο δικό του θεατρικό έργο, ο Γιώργος Λαμπρινός βρίσκεται υποψήφιος για Οσκαρ Μοντάζ, η Ολίβια Κόλμαν είναι μαγνητική, αλλά κανείς δεν αγγίζει το μεγαλείο του Αντονι Χόπκινς που για τον ρόλο του αυτόν κέρδισε το δεύτερο Οσκαρ της καριέρας του.

• «Promising Young Woman»

της Εμεραλντ Φένελ

Η Κάσι Τόμας, ετών τριάντα, μια νεαρή γυναίκα που είχε όλα τα φόντα να γίνει λαμπρή επιστήμονας, έχει εγκαταλείψει τις σπουδές Ιατρικής και ζει με τους γονείς της, ενώ δουλεύει σε ένα καφέ. Το... χόμπι της μοιάζει να είναι να παρασύρει άντρες σε βραδιές σεξ και να τους εκδικείται με δημιουργικούς τρόπους. Γιατί; Το θριαμβευτικό ντεμπούτο τής ώς τώρα ηθοποιού Εμεραλντ Φένελ, με μια συναρπαστική Κάρεϊ Μάλιγκαν στον πρωταγωνιστικό ρόλο, τιμήθηκε με το Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου που έγραψε επίσης η Φένελ.

• «Βασιλιάς Οτο»

του Κρίστοφερ Αντρέ Μαρκς

Το καλοκαίρι του 2004 η Ελλάδα μάγεψε την Ευρώπη με την πιο αναπάντεχη νίκη της στην ιστορία του ποδοσφαίρου. Οι θεατές σε όλο τον κόσμο παρακολούθησαν με δυσπιστία και δέος τα αουτσάιντερ του θεσμού, μία ομάδα που, χωρίς να έχει καμία απολύτως νίκη σε σημαντική διοργάνωση, κατατρόπωσε τους γίγαντες του παγκόσμιου ποδοσφαίρου και ανακηρύχθηκε πρωταθλήτρια Ευρώπης. Ο αρχιτέκτονας πίσω από αυτό τον απροσδόκητο θρίαμβο ήταν ο θρυλικός Γερμανός προπονητής, ο «βασιλιάς» Οτο Ρεχάγκελ. Κι αυτή εδώ είναι η ιστορία του.

• «O άνθρωπος που πούλησε το δέρμα του»

του Κάουτερ Μπεν Χάνια

Ενας Σύρος που βρίσκεται εγκλωβισμένος στον Λίβανο θα επιτρέψει σε έναν Γάλλο καλλιτέχνη να του μετατρέψει την πλάτη σε έργο τέχνης. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να ταξιδέψει στην Ευρώπη, να βρει την αρραβωνιαστικιά του και να ζήσει επιτέλους ελεύθερα. Θα γνωρίσει φήμη και δόξα, αλλά είναι πραγματικά ελεύθερος τώρα που ως έργο τέχνης είναι υποχρεωμένος να ξοδέψει τη ζωή του εκθέτοντας την πλάτη του σε μουσεία σε όλο τον κόσμο; Υπέροχη κινηματογραφική αλληγορία, υποψήφια για Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας 2021.

• «Ασπρο πάτο»

του Τόμας Βίντερμπεργκ

Μια ομάδα καθηγητών θέλει να δοκιμάσει μια καινούργια προσέγγιση στη ζωή και τη δουλειά: αποφασίζουν να πίνουν σταθερά μόνο τις εργάσιμες ώρες και να διατηρούν ένα ελαφρύ επίπεδο μέθης σε όλη τη διάρκεια της μέρας, γιατί πιστεύουν πως έτσι θ’ αποδίδουν καλύτερα επαγγελματικά και προσωπικά. Ο Μαντς Μίκελσεν πρωταγωνιστεί στην ταινία που ψηφίστηκε Καλύτερη Ευρωπαϊκή Ταινία της χρονιάς από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, ήταν υποψήφια για βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κέρδισε το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας.

• «Καλοκαίρι του ’85»

του Φρανσουά Οζόν

Το καλοκαίρι των 16 χρόνων του ο Αλεξίς, κατά τη διάρκεια μιας εκδρομής με σκάφος στη θάλασσα στις ακτές της Νορμανδίας, γλιτώνει το ναυάγιο χάρη στην ηρωική επέμβαση του 18χρονου Νταβίντ. Ο Αλεξίς μόλις γνώρισε τον σύντροφο των ονείρων του. Μπορεί όμως αυτό το όνειρο να κρατήσει περισσότερο από... ένα καλοκαίρι; Η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, βασισμένη στο «Dance on my Grave» του Εϊνταν Τσέιμπερς, αναπλάθει όχι μόνο τον πρώτο έρωτα, αλλά και μια πληθωρική, αντικρουόμενη, «φλούο» εποχή.

• «Μικρή μαμά»

της Σελίν Σιαμά

Η Νέλι είναι οχτώ χρόνων. Μόλις έχασε τη γιαγιά της, μητέρα της μαμάς Μαριόν, και μαζί πηγαίνουν στο σπίτι της στο δάσος να ξεκαθαρίσουν τα πράγματά της. Η Μαριόν θα φύγει ξαφνικά, αλλά η Νέλι θα συναντήσει ένα συνομήλικό της κορίτσι και θ’ αρχίσει να γνωρίζει τον κόσμο του. Μετά το «Πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται», η πάντα γυναικείου προσανατολισμού στο σινεμά της, Σελίν Σιαμά, επιστρέφει με μια ταινία λιτή, προσωπική, αφοπλιστική.

• «French Exit»

του Αζαζέλ Τζέικομπς

«Το σχέδιό μου ήταν να πεθάνω πριν τελειώσουν τα λεφτά μου» λέει η εξηντάχρονη, άφραγκη πλέον κοσμική κυρία του Μανχάταν, Φράνσις Πράις, αλλά το σχέδιό της δεν πήγε όπως τα υπολόγιζε.

Τα χρήματα που της άφησε ο άντρας της πριν πεθάνει έχουν εξανεμιστεί κι η Φράνσις πουλά τα πάντα κι εγκαθίσταται σ’ ένα δανεικό διαμέρισμα στο Παρίσι μαζί με τον μπερδεμένο γιο της Μάλκομ και μια γάτα που μπορεί και να είναι η μετενσάρκωση του άντρα της. Η Μισέλ Φάιφερ σ’ ένα μοναδικό (εφάμιλλο μιας Ιζαμπέλ Ιπέρ) συνδυασμό κυνισμού, γοητείας και χάρης.

• «Supernova»

του Χάρι Μακουίν

Ο Σαμ και ο Τάσκερ είναι ένα αγαπημένο ζευγάρι είκοσι χρόνων: κάνουν διακοπές στην Αγγλία και τις απολαμβάνουν. Μόνο που ο Τάσκερ βρίσκεται στο πρώιμο στάδιο της άνοιας και θεωρεί πως αυτές είναι οι τελευταίες διακοπές που θα κάνει με τον Σαμ, πριν χαθεί μέσα στο σύννεφο της ασθένειάς του. Τρυφερή, συγκινητική ιστορία και δύο εκπληκτικές ερμηνείες από τους Κόλιν Φερθ και Στάνλεϊ Τούτσι.

• «Αμμωνίτης»

του Φράνσις Λι

Το 1840 η αυτοδίδακτη παλαιοντολόγος Μέρι αναγκάζεται να πουλά απολιθώματα στους τουρίστες της παραθαλάσσιας πόλης της, για να βγάζει τα προς το ζην. Οταν ένας πλούσιος επισκέπτης τής προτείνει, με το αζημίωτο, να φροντίζει την εύθραυστη γυναίκα του Σάρλοτ, θα δεχτεί απρόθυμα. Ομως ανάμεσα στη Μέρι και τη Σάρλοτ θα γεννηθεί μια παθιασμένη και εξίσου απαγορευμένη αγάπη. Μετά το «God’s Own Country», ο Φράνσις Λι σκηνοθετεί την Κέιτ Γουίνσλετ και τη Σέρσα Ρόναν μ’ ευαισθησία και άγριο ρομαντισμό.

ΣΙΝΕΜΑ
Γουικέντ καλοκαιρινού πάθους και το... υπαρξιακό βάρος της Δευτέρας
Δείτε μεταξύ άλλων στους κινηματογράφους: το «Monday» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, Minari του Λι Αϊζακ Τσανγκ, Αμερικάνικη Προδοσία του Μάικλ Πόλις και Οι διαρρήκτες του Χάουμε Μπαλαγουέρο.
Γουικέντ καλοκαιρινού πάθους και το... υπαρξιακό βάρος της Δευτέρας
ΣΙΝΕΜΑ
Σε θερινά σινεμά, αλλά και ψηφιακά
Νέα θερινά σινεμά, ειδικά φτιαγμένα στο λιμάνι - θα μάθουμε, ελπίζουμε, για έναν μόνο χρόνο να λέμε John Cassavetes και Stavros Tornes προσθέτοντας ένα Open Air από δίπλα.
Σε θερινά σινεμά, αλλά και ψηφιακά
ΣΙΝΕΜΑ
Νέο γαλλικό νουάρ με διαβολεμένο χιούμορ
Επτά νέες προτάσεις για τα θερινά σινεμά που επαναλειτουργούν και δύο επανεκδόσεις από Νίκολας Ρέι και Μπλέικ Έντουαρντς για αυτή την εβδομάδα.
Νέο γαλλικό νουάρ με διαβολεμένο χιούμορ
ΣΙΝΕΜΑ
Εμβόλιο αισιοδοξίας...
Αιθουσάρχες και διανομείς ετοιμάζονται να προβάλουν ένα mix από εμπορικές και καλλιτεχνικές επιτυχίες, κυρίως φρέσκες ταινίες που, λόγω της πανδημίας, δεν μπόρεσαν να βγουν στη χειμερινή σεζόν.
Εμβόλιο αισιοδοξίας...
ΣΙΝΕΜΑ
Σεξουαλικά ιντερνετικά εγκλήματα με θύματα ανήλικα κορίτσια
Τα σινεμά της Ελλάδας είναι κλειστά μέχρι νεωτέρας – μας λείπουν, ανυπομονούμε να ξανανοίξουν, αλλά προς το παρόν βολευόμαστε με εναλλακτικές για το σπίτι. Φρέσκες επιλογές γι’ αυτήν την εβδομάδα.
Σεξουαλικά ιντερνετικά εγκλήματα με θύματα ανήλικα κορίτσια
ΣΙΝΕΜΑ
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
Σε κάθε σπουδαίο σκηνοθέτη «επιτρέπονται» και μία και πολλές αποτυχίες κι αυτή εδώ μάλλον είναι η χειρότερη, ώς τώρα, ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν – και πάλι καλύτερη από πολλές αποτυχίες λιγότερο δημιουργικών,...
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας