• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 20.6°C
    2 BF
    60%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.2°C / 20.0°C
    3 BF
    49%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.6°C / 21.0°C
    2 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.6°C / 10.6°C
    1 BF
    91%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    3 BF
    63%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.4°C / 20.6°C
    2 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    3 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 12.2°C / 21.0°C
    1 BF
    78%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 22.8°C
    1 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    2 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 19.0°C
    4 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.7°C / 21.0°C
    4 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.4°C
    2 BF
    76%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.3°C
    1 BF
    77%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 17.8°C
    2 BF
    97%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.2°C
    4 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.4°C / 16.7°C
    2 BF
    77%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.0°C / 18.3°C
    2 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.0°C / 20.6°C
    2 BF
    47%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    3 BF
    54%
«Αργά ή γρήγορα θα τη σταματήσουμε την καταραμένη βία»
Photo by Donald Traill/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Αργά ή γρήγορα θα τη σταματήσουμε την καταραμένη βία»

  • A-
  • A+
Στην ταινία «Judas and the Black Messiah» ερμηνεύει τον ρόλο του «μαύρου Ιούδα» που πρόδωσε τον ηγέτη των Βlack Panthers Φρεντ Χάμπτον και μόλις στα 30 του διεκδικεί δυναμικά το Οσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου.
Ακολουθήστε μας στο Google news

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ

Η ταινία «Judas and the Black Messiah» είναι μία από τις πολλές φέτος που πραγματεύονται το θέμα της αφροαμερικανικής εμπειρίας. Συγκεκριμένα, εξιστορεί τη ζωή και το έργο του Φρεντ Χάμπτον (Ντάνιελ Καλούγια), του ηγέτη του κινήματος των Black Panthers στο Σικάγο τη δεκαετία του 1960 – τον οποίο πρόδωσε ένας μικροεγκληματίας, που συνεργάστηκε με το FBI για χρήματα. Τον ρόλο του «Ιούδα» παίζει ο ανερχόμενος 30χρονος ΛαΚίθ Στάνφιλντ, υποψήφιος για Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου. Στη συνέντευξη που ακολουθεί μίλησε για τις δυσκολίες που παρουσιάζει ένας χαρακτήρας που –όπως φανταζόμαστε τον μαθητή του Ιησού– αυτοπαγιδεύεται ανάμεσα σε αντικρουόμενα συναισθήματα.

• Πείτε μας λίγα πράγματα για τη δική σας ιστορία. Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε στο να γίνετε ηθοποιός;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Σαν Μπερναντίνο, έξω από το Λος Αντζελες. Από τότε που θυμάμαι μου άρεσε η ηθοποιία. Στο σχολείο μού άρεσε το μάθημα του θεάτρου γιατί μόνο εκεί είχα την ευκαιρία να παίζω, να χορεύω και να προσποιούμαι... Απλά το ήξερα πως αυτό ήθελα να κάνω.

Οταν μεγάλωσα, μετακόμισα στο Λος Αντζελες με 500 δολάρια στην τσέπη μου. Αρχισα πηγαίνοντας σε ακροάσεις, ένας φίλος με βοήθησε να φτιάξω το φωτογραφικό πορτρέτο και το βιογραφικό μου – είχα κάνει μια-δυο μικροδουλειές για το κανάλι Nickelodeon. Με απέρριπταν συνεχώς στις ακροάσεις για χρόνια, μέχρι που πέτυχα έναν ρόλο σε μια φοιτητική ταινία –«Short Term 12»– το 2008. Ηταν η πρώτη φορά που βρισκόμουν σε γύρισμα και μου άρεσε τρελά, μου άρεσε ακόμα και η μυρωδιά στο πλατό… Η ταινία κέρδισε το βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς.

Σκηνή της ταινίας «Judas and the Black Messiah»

Πέρασαν άλλα πέντε χρόνια από τότε, όταν το 2013 με κάλεσε ο σκηνοθέτης να συμμετάσχω στο καστ της μεγάλου μήκους ταινίας «Short Term 12». Θυμάμαι πήγα για τη δοκιμή στο μικρό διαμέρισμά του στο Εκο Παρκ. Οταν τελείωσα τη σκηνή πρόσεξα πως είχε δάκρυα στα μάτια. «Τόσο χάλια ήμουνα;» τον ρώτησα (γέλια). Μου είπε πως του είχε αρέσει πολύ το παίξιμό μου και με παρακάλεσε να πάρω τον ρόλο. Το έπαιξα κάπως αδιάφορος – «ωραία» του είπα, «καλά θα ’ναι». Οταν όμως έφυγα από το σπίτι του άρχισα να κλαίω, να χοροπηδάω και να φωνάζω από τη χαρά μου! Κέρδισα μάλιστα μία υποψηφιότητα για τα βραβεία Spirit κι από τη μια μέρα στην άλλη το όνομά μου έγινε γνωστό στον χώρο.

• Ερευνήσατε τον ρόλο του «προδότη» Γουίλιαμ Ο’ Νιλ;

Ναι, αρκετά. Είχα μερικά βιβλία και μια συνέντευξη του Γουίλιαμ Ο’ Νιλ από το ντοκιμαντέρ «Eyes on the prize»… Στη συνέντευξή του παρατήρησα τις κινήσεις, το ύφος του, τους μορφασμούς του... Η μεγαλύτερη δυσκολία είχε να κάνει με την ηθική πλευρά και το γεγονός ότι έπρεπε να ξεπεράσω την προσωπική μου άποψη πριν μπορέσω να διεισδύσω στον χαρακτήρα. Ηταν μια αντιφατικότητα που με απασχόλησε σε όλο το γύρισμα της ταινίας, πράγμα που ωστόσο πρόσθεσε βάθος στην ερμηνεία μου.

• Ο χαρακτήρας μπορεί πραγματικά να συγκριθεί με άλλους τραγικούς χαρακτήρες που ορίζονται από μια έντονη εσωτερική σύγκρουση. Θα ήθελα να μάθω πώς προσεγγίσατε αυτή την πολυπλοκότητα.

Ηταν πραγματικά δύσκολο να έχω την προσοχή μου σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Επρεπε να λαμβάνω υπόψη αυτό που βλέπει το κοινό, αυτό που γνωρίζει ο χαρακτήρας που ερμηνεύω, αυτό που νομίζει ότι γνωρίζουν οι άλλοι και αυτό που έπρεπε να φανερώσω στο κοινό ανά πάσα στιγμή. Ολα αυτά πάλι σήμαιναν ότι η ερμηνεία μου έπρεπε να πραγματοποιείται με επιταχυνόμενο ρυθμό αφού έπρεπε να σκέφτομαι πολλά πράγματα ταυτόχρονα.

Δηλαδή, ενώ συνέβαιναν πολλά μέσα μου, έπρεπε να δείχνω επιφανειακά ήρεμος, πως έχω τον έλεγχο, δίνοντας παράλληλα μια αίσθηση μυστηρίου. Μάλιστα στο γύρισμα, το σώμα μου αντέδρασε με κρίσεις πανικού, όπου το ’βαζα στα πόδια τρέχοντας για να αποφύγω την πολυπλοκότητα της πληροφορίας που έπρεπε να ερμηνεύσω. Μέχρι αλωπεκία έπαθα από το στρες… Εχω καταλάβει τη σημασία της ψυχολογικής στήριξης για ηθοποιούς που ερμηνεύουν τέτοιους ρόλους.

• Πώς αισθανθήκατε αφού είχε ολοκληρωθεί η ταινία;

Αισθάνθηκα θλίψη για τα τραγικά συμβάντα. Αισθάνθηκα ότι είχα δουλέψει σκληρά και χαιρόμουν που συμμετείχα σε μια τόσο βαθιά ταινία, κάτι που ονειρευόμουν σ’ όλη μου τη ζωή. Εκανα τατουάζ τη μαύρη γροθιά στο στήθος μου πολλά χρόνια πριν από την ταινία… Ενιωσα την ανάγκη να φροντίσω την ψυχική μου υγεία όπως σας είπα… Προπαντός όμως ένιωσα χαρά για το γεγονός ότι αφηγηθήκαμε την ιστορία του Φρεντ Χάμπτον και μεταδώσαμε το μήνυμα ότι αποφάσεις σαν αυτές του Ο’Νιλ δεν οδηγούν μόνο στην καταστροφή αλλά και την αυτοκαταστροφή.

• Η ταινία ακολουθεί τον βιβλικό μύθο, όπου ο Ιούδας αποτελεί έναν ουσιαστικό και απαραίτητο παράγοντα. Πιστεύετε ότι ο δικός σας «Ιούδας» έπαιξε κι αυτός αναγκαίο ρόλο στην ιστορία του Φρεντ Χάμπτον;

Πιστεύω ότι η μεταφορική συσχέτιση με την ιστορία της Βίβλου είναι σημαντική. Νομίζω ότι αφορά πολλούς ηγέτες του παρελθόντος. Αυτοί που λένε την αλήθεια, συχνά προδίδονται από τους κοντινούς τους. Από αυτήν την άποψη η ταινία δεν προσφέρει ένα νέο αρχέτυπο. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να γνωρίζει ο κόσμος ότι ο αρχηγός Φρεντ Χάμπτον προδόθηκε από έναν ανασφαλή πράκτορα της κυβέρνησης αλλά και από κάποιον που θεωρούσε αδελφό του.

• Το 2020 είδαμε μια άνθηση ταινιών με θέματα που απασχολούν την κοινότητα των μαύρων στην Αμερική. Πιστεύετε ότι έχει σχέση με το κίνημα Black Lives Matter;

Τα γεγονότα έχουν δημοσιευτεί από τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο –όπως ο φόνος του Τζορτζ Φλόιντ– με αποτέλεσμα μια παγκόσμια κινητοποίηση ενάντια στην τυραννία της αστυνομίας ή κάποιας άλλης βλαβερής πολιτικής για όλο τον κόσμο. Νομίζω πως πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη. Είναι πολύ ωραίο το γεγονός ότι μπορούμε να ενωθούμε με κοινό στόχο ακόμα κι όταν μας εμποδίζει μια ολόκληρη πανδημία.

• Ο Φρεντ Χάμπτον είπε «ο πόλεμος είναι πολιτική με αιματοχυσία και η πολιτική πόλεμος χωρίς αιματοχυσία». Οσον αφορά την πολύπλοκη περίοδο που διανύουμε, νομίζετε πως υπάρχει κάτι για τον σημερινό πολίτη που μπορεί να πράξει έτσι ώστε οι πολιτικοί να αρχίσουν να εξισώνουν την πολιτική όχι με τον πόλεμο αλλά με τις ανάγκες του λαού και τη λύση των προβλημάτων;

Είναι πολύπλοκο το θέμα. Για πάρα πολλά χρόνια –τουλάχιστον για την Αμερική– αυτά τα δύο, πόλεμος και πολιτική, συμβαδίζουν σε βαθμό που γίνεται δύσκολο να τα ξεχωρίσεις. Νομίζω όμως πως πρέπει να υπάρχει μια άλλη προσέγγιση στην πολιτική επικοινωνία. Γενικά βασιζόμαστε στον ανταγωνισμό και τον εξαναγκασμό μέσω της αστυνομίας. Ποτέ όμως δεν έφερε καλά αποτελέσματα αυτός ο τρόπος επικοινωνίας. Δεν μπορείς απλά να σκοτώνεις όλους όσοι σε εμποδίζουν – δεν είναι πνευματικά βιώσιμο. Αργά ή γρήγορα θα αναγκαστούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα – θα τη σταματήσουμε την καταραμένη βία, θα βρούμε έναν αποτελεσματικό τρόπο επικοινωνίας χωρίς να βλάπτουμε άλλους.

ΣΙΝΕΜΑ
«Θέλω οι θεατές να ζήσουν και να γευτούν την ταινία μου»
Δυναμική εκπρόσωπος του νέου ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου, η σκηνοθέτρια του «Lady Bird» «πετάει» τώρα στον 19ο αιώνα και μεταφέρει στην οθόνη το κλασικό μυθιστόρημα «Μικρές κυρίες» της Λουίζα Μέι...
«Θέλω οι θεατές να ζήσουν και να γευτούν την ταινία μου»
ΣΙΝΕΜΑ
Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι
Tα ξενόγλωσσα Οσκαρ κάθε χρονιά βιάζονται, είναι και τόσο πολλές οι υποψηφιότητες. Ογδόντα εφτά χώρες υπέβαλαν φέτος τη δικιά τους «καλύτερη» ταινία· εμείς την «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου. Ετσι, γίνεται...
Παβλικόφσκι, Κουαρόν, Κόρε-Εντα και οι άλλοι
ΣΙΝΕΜΑ
Το «Moonlight» η καλύτερη ταινία στα Όσκαρ
Τρία χρυσά αγαλματίδια κέρδισε η ταινία-έκπληξη του Μπάρι Τζένκινς στην 89η τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας, όπου το μεγάλο φαβορί La La Land των 14 υποψηφιοτήτων απέσπασε έξι βραβεία....
Το «Moonlight» η καλύτερη ταινία στα Όσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Θείε Οσκαρ, δώσ’ τα όλα!
Με δεδομένες τις εκπλήξεις, τόσο στους νικητές των βραβείων όσο και στους παρουσιαστές και τη σκηνοθεσία της τελετής, σημειώνουμε τα δέκα πράγματα που προς το παρόν περιμένουμε με αγωνία να δούμε στην 89η...
Θείε Οσκαρ, δώσ’ τα όλα!
ΣΙΝΕΜΑ
Στην κούρσα για τα ευρωπαϊκά Οσκαρ
Το ελληνικό σινεμά πετάει. Οι μυθοπλασίας «Chevalier» και «Suntan», το ντοκιμαντέρ «Ο πιο μακρύς δρόμος» και η μικρού μήκους «Limbo» βρίσκονται ανάμεσα στις 50 ταινίες που διεκδικούν φέτος τα Ευρωπαϊκά Βραβεία...
Στην κούρσα για τα ευρωπαϊκά Οσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Ο «Γιος του Σαούλ» έστειλε τους Ούγγρους σινεμά
Μια βραβευμένη στις Κάνες σκηνοθέτις ήρθε στην Αθήνα για το αφιέρωμα «Cine Magyar» της Ταινιοθήκης, θυμήθηκε τα δύσκολα χρόνια του σοσιαλισμού, αλλά και τους μεγάλους δημιουργούς της χώρας της που άνοιξαν τον...
Ο «Γιος του Σαούλ» έστειλε τους Ούγγρους σινεμά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας