• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 3.6°C / 9.2°C
    2 BF
    71%
  • Θεσσαλονίκη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 3.1°C / 6.7°C
    1 BF
    55%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 5.0°C / 11.0°C
    3 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C -1.1°C / 1.1°C
    1 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 2.4°C / 4.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 3.5°C / 7.0°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 1.8°C / 3.4°C
    2 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.6°C / 4.6°C
    1 BF
    75%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.8°C / 7.2°C
    3 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 7.3°C
    4 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 10.5°C
    4 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.5°C / 8.5°C
    4 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    3 BF
    74%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 4.0°C
    2 BF
    75%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 3.5°C / 8.4°C
    1 BF
    61%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    3 BF
    49%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.3°C / 8.6°C
    0 BF
    77%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 2.3°C / 4.9°C
    2 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 2.7°C / 6.1°C
    0 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    2 BF
    77%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βραβευμένα ντοκιμαντέρ, γαλλικό σινεμά και Ροβήρος Μανθούλης

  • A-
  • A+
Τα σινεμά της Ελλάδας είναι κλειστά μέχρι νεωτέρας – μας λείπουν, ανυπομονούμε να ξανανοίξουν, αλλά προς το παρόν βολευόμαστε με εναλλακτικές για το σπίτι. Τι να δούμε αυτήν την εβδομάδα: Η γειτονιά των βραβευμένων, έξι βραβευμένα ντοκιμαντέρ από τα Φεστιβάλ Beldocs (Σερβία) και Astra (Ρουμανία) | «Μια τρίτη ματιά»: ένα αφιέρωμα στον Ροβήρο Μανθούλη | «Ντε Γκολ» του Γκαμπριέλ ΛεΜπομάν | «Η Κλεό από τις 5 στις 7» της Ανιές Βαρντά.

Η γειτονιά των βραβευμένων

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εξερευνά τη γειτονιά της Ελλάδας και παρουσιάζει, online και δωρεάν, έξι βραβευμένα ντοκιμαντέρ από τα Φεστιβάλ Beldocs (Σερβία) και Astra (Ρουμανία), από την 1η ώς και τις 4 Απριλίου.

Εδώ θα συναντήσουμε τα «4 χρόνια σε 10 λεπτά» του Μλάντεν Κοβάσεβιτς (Σερβία, 2018, 63΄), έναν πειραματικό διαλογισμό με αφετηρία τον πρώτο Σέρβο ορειβάτη που ανέβηκε στην κορυφή του Εβερεστ. Το «Κέντρο» του Ιβάν Μάρκοβιτς (Σερβία-Γερμανία, 2018, 48΄), που μελετά την αρχιτεκτονική ενός εμβληματικού συνεδριακού χώρου που χτίστηκε τη δεκαετία του ’70 στο Βελιγράδι και μεταφέρει ώς σήμερα μια περασμένη εικόνα του μέλλοντος, ενώ τα ίδια τα οικοδομικά υλικά αποκαλύπτουν την τωρινή του κατάσταση. Το «Ολα δεν θα πάνε καλά» των Αντριάν Πίρβου και Γελένα Μαξιόμ (Ρουμανία-Ουκρανία, 2020, 82΄), μια συναρπαστική ταινία δρόμου, μια ιστορία έρωτα, μέσα από την οποία γνωρίζουμε τη σημερινή γενιά του Τσέρνομπιλ. Το «Γκόρα» του Στέφαν Μαλέσεβιτς (Σερβία-Βοσνία/Ερζεγοβίνη, 2017, 78΄), όπου ανακαλύπτουμε την πλούσια κληρονομιά του πληθυσμού των Γκόρανι, μέσα από τις καθημερινές τελετουργίες των ανδρών της περιοχής - μια που γυναίκες απαγορεύεται να εμφανιστούν μπροστά στην κάμερα. Το «Γιοζεφίν & Φλορίν» των Ελεν Φισκ και Γιοάνα Κάρλμπεργκ (Σουηδία, 2019, 74΄), την ιστορία του Φλορίν, ενός Ρουμάνου επαίτη, και της Γιοζεφίν, μιας Σουηδής ανύπαντρης μητέρας, που συναντιούνται έξω από ένα παντοπωλείο και ερωτεύονται κεραυνοβόλα, ενώ οκτώ μήνες αργότερα παντρεύονται και ξεκινούν τη νέα, κοινή τους ζωή σε μια μικρή πόλη της Σουηδίας. Και το «Παρακαλώ μείνετε στη γραμμή σας» του Πάβελ Κουζούιοκ (Αυστρία, 2020, 86΄), μια απρόσμενη οπτικοακουστική αλληγορία για την επικοινωνία, η οποία ακολουθεί την καθημερινότητα κάποιων τεχνικών καλωδίων σε διαφορετικές χώρες, καθώς αυτοί επισκέπτονται τους πελάτες τους.

Οι προβολές πραγματοποιούνται στο online.filmfestival.gr στο πλαίσιο του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το οποίο ξεκίνησε με την online διοργάνωση του Μαρτίου και θα κορυφωθεί το καλοκαίρι (24 Ιουνίου-4 Ιουλίου) στους φυσικούς του χώρους, εάν το επιτρέψουν οι συνθήκες, αλλά και online.


«Μια τρίτη ματιά»: ένα αφιέρωμα στον Ροβήρο Μανθούλη από το Φεστιβάλ Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Ο Ροβήρος Μανθούλης, μ’ ένα κινηματογραφικό έργο που ξεπερνάει τις 120 ταινίες, παραμένει ένα από τα σημαντικά κεφάλαια του ευρωπαϊκού σινεμά. Σήμερα, κι ενώ κοντεύει να κλείσει τα 93 του, συνεχίζει τη δημιουργική του διαδρομή διευρύνοντας το συγγραφικό του έργο. Με αφορμή δύο ειδικές εκδόσεις, το «Σκιές πάνω σε άσπρο τοίχο» από το Φεστιβάλ Ολυμπίας, το οποίο συγκεντρώνει τα κινηματογραφικά κείμενα του Μανθούλη, και το δίτομο αυτοβιογραφικό «Ο κόσμος κατ’ εμέ» από το Φεστιβάλ Χανίων, διοργανώνεται ένα αφιέρωμα, κατά βάση κινηματογραφικό αλλά με σημαντικές προεκτάσεις με ηχητικά, γραπτά και φωτογραφικά ντοκουμέντα.

Στο αφιέρωμα μπορεί κανείς να δει, δωρεάν, ώς τις 11 Απριλίου, μια σειρά από τις λιγότερο γνωστές ταινίες του Ροβήρου Μανθούλη, αλλά και να παρακολουθήσει, το Σάββατο 3 Απριλίου στις 18.00, μια ξεχωριστή ζωντανή συζήτηση. Θα μιλήσουν για τον τιμώμενο σκηνοθέτη οι Σταύρος Ψυλλάκης, Αγγελος Κοβότσος, Αρης Μπαφαλούκας και οι διευθυντές των Φεστιβάλ, Ολυμπίας Δημήτρης Σπύρου και Χανίων Ματθαίος Φραντζεσκάκης.

Οι ταινίες και η συζήτηση προβάλλονται δωρεάν, στην πλατφόρμα του Φεστιβάλ Ολυμπίας, online.olympiafestival.gr.


«Ντε Γκολ» του Γκαμπριέλ ΛεΜπομάν

Το 1940, ο στρατηγός Ντε Γκολ αντιτάσσεται στην προτεινόμενη ανακωχή και πιέζει να συνεχιστεί η στρατιωτική δράση εναντίον των δυνάμεων του Χίτλερ. Καθώς η ανακωχή είναι προ των πυλών, ο Ντε Γκολ διαφεύγει στη Βρετανία, αφήνοντας πίσω την οικογένειά του, η οποία θα αναγκαστεί να πάρει τον δρόμο της προσφυγιάς. Εκεί, με σύμμαχο τον Τσόρτσιλ και στην προσπάθειά του να ενθαρρύνει τα εκατομμύρια των συμπατριωτών του, θα εκφωνήσει έναν πύρινο λόγο στο BBC που θα τον μετατρέψει στο σύμβολο της Γαλλικής Αντίστασης. Το «Ντε Γκολ», με τη συναρπαστική ερμηνεία του Λαμπέρ Γουιλσόν στον πρωταγωνιστικό ρόλο, είναι η πρεμιέρα του φετινού, 21ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, που θα γίνει από τις 6 ώς τις 14 Απριλίου online, στη διεύθυνση festivalfilmfrancophone.gr.

Το φετινό φεστιβάλ περιλαμβάνει 21, ισάριθμες με τα χρόνια του, πρεμιέρες για το ελληνικό κοινό, ταινίες από τη φρεσκότατη σοδειά του γαλλόφωνου σινεμά, συνεργασίες με ελληνικά και γαλλικά φεστιβάλ, carte blanche σε αγαπημένους μας Ελληνες σκηνοθέτες που συστήνουν γαλλόφωνες ταινίες, αλλά και διαδικτυακές συναντήσεις με συντελεστές των φιλμ, από τον Λαμπέρ Γουιλσόν ώς τον Φρανσουά Οζόν κι από τη Βαλερί Ντονζελί ώς τον Ντενί Πονταλιντές.


«Η Κλεό από τις 5 στις 7» της Ανιές Βαρντά

Μια από τις ωραιότερες και τολμηρότερες, στη συστολή της, ταινίες του ευρωπαϊκού σινεμά έχει υπογράψει η Ανιές Βαρντά και βλέπεται σήμερα τόσο σύγχρονα όσο πρωτοποριακή ήταν στη δημιουργία της τo 1962. Η Κλεό είναι ποπ τραγουδίστρια, ζει στη rive gauche του Παρισιού και περνά ένα κομβικό για τη ζωή της 24ωρο, τη μεγαλύτερη μέρα της χρονιάς, στο θερινό ηλιοστάσιο. Καθώς περιμένει τα ιατρικά αποτελέσματα που τρέμει, στη διάρκεια ενός απογεύματος και ύστερα από μια αποκαρδιωτική συνάντηση με μια χαρτορίχτρα, η Κλεό θα περιπλανηθεί στους δρόμους του κέντρου της πόλης, συναντώντας γνωστούς και άγνωστους.

Η ταινία προβάλλεται στο Cinobo.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΙΝΕΜΑ
Ακολουθώντας τα βήματα του Καζαντζάκη, του Σακελλαράκη και της Ιστορίας
Στην ταινία «Τελευταίο ταξίδι» ο Αρης Χατζηστεφάνου κάνει το ίδιο ταξίδι στην Ιαπωνία, όπως έκανε ο Καζαντζάκης το ’30 και ξανά το ’50, έχοντας στη διάθεσή του όλες τις στιβαρές λέξεις του συγγραφέα.
Ακολουθώντας τα βήματα του Καζαντζάκη, του Σακελλαράκη και της Ιστορίας
ΣΙΝΕΜΑ
Αιχμηρά καλλιτεχνικά φιλμ από το Arte και αντιρατσιστικές ταινίες του Στιβ ΜακΚουίν από το BBC
Τα σινεμά της Ελλάδας είναι κλειστά μέχρι νεωτέρας – μας λείπουν, ανυπομονούμε να ξανανοίξουν, αλλά προς το παρόν βολευόμαστε με εναλλακτικές για το σπίτι. Οι πέντε επιλογές γι’ αυτή την εβδομάδα.
Αιχμηρά καλλιτεχνικά φιλμ από το Arte και αντιρατσιστικές ταινίες του Στιβ ΜακΚουίν από το BBC
ΣΙΝΕΜΑ
Η βίαια συντηρητική και διεφθαρμένη εικόνα της επαρχιακής Τουρκίας
Στις «Μέρες ξηρασίας» ο Τούρκος δημιουργός Εμίν Αλπέρ συνεργάζεται ξανά στην παραγωγή με τη Horsefly του Γιώργου Τσούργιαννη κι επωφελείται από τη διεύθυνση φωτογραφίας του Χρήστου Καραμάνη.
Η βίαια συντηρητική και διεφθαρμένη εικόνα της επαρχιακής Τουρκίας
ΣΙΝΕΜΑ
Από την ισλανδική «Χώρα του Θεού» στην πακιστανική «Γη της Χαράς»
Η νέα δημιουργία του Ισλανδού Χλινούρ Παλμασόν είναι μια αλλόκοτη και οικεία, σαν τον ισλανδικό πολιτισμό, ταινία για το ευάλωτο της Πίστης, την αμφισβήτηση του Θεού και του καθ’ ομοίωσίν Του ανθρώπου.
Από την ισλανδική «Χώρα του Θεού» στην πακιστανική «Γη της Χαράς»
ΣΙΝΕΜΑ
«Πίσω από τις θημωνιές» πατρίς, θρησκεία, οικογένεια...
Η Ασημίνα Προέδρου στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της παρατηρεί μια οικογένεια αναγνωρίσιμη, ανθρώπους απορημένους γιατί ο κόσμος δεν τους προστάτευσε από τους εαυτούς τους και από την Ιστορία.
«Πίσω από τις θημωνιές» πατρίς, θρησκεία, οικογένεια...
ΣΙΝΕΜΑ
Το ντεμπούτο ενός τολμηρού Ουκρανού και η επιστροφή του Φατίχ Ακίν
«Ο όρκος του Παμφίρ» που έκανε πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο του Φεστιβάλ Κανών δίνει τα καλύτερα διαπιστευτήρια στον σκηνοθέτη Ντμίτρο Σουκολίτκι-Σόμπτσουκ για μια μεγάλη καλλιτεχνική καριέρα
Το ντεμπούτο ενός τολμηρού Ουκρανού και η επιστροφή του Φατίχ Ακίν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας