Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.8°C / 16.7°C
    2 BF
    77%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.1°C / 12.8°C
    2 BF
    82%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 8.9°C / 17.0°C
    2 BF
    82%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 5.6°C / 11.0°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    4 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 11.1°C
    1 BF
    86%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.0°C / 10.0°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 7.2°C / 17.0°C
    2 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 25.6°C
    2 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    2 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.2°C / 17.2°C
    1 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    76%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 16.4°C
    3 BF
    89%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 12.2°C
    1 BF
    93%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 6.7°C / 12.2°C
    1 BF
    89%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 20.0°C
    3 BF
    52%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 9.4°C / 13.0°C
    2 BF
    76%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    2 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.1°C / 11.1°C
    2 BF
    87%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.0°C / 10.0°C
    1 BF
    100%
«Είμαι πια μεγάλος και άσχημος για ρομαντικές κωμωδίες»

Χιου Γκραντ, Νικόλ Κίντμαν
 

Photo by Jordan Strauss/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Είμαι πια μεγάλος και άσχημος για ρομαντικές κωμωδίες»

  • A-
  • A+
Είναι η πρώτη σε θεαματικότητα τηλεοπτική σειρά του HBO για το 2020 και υποψήφια για Χρυσές Σφαίρες. Οι δύο ιδανικοί πρωταγωνιστές της μιλούν στην «Εφ.Συν.» για το δυνατό ψυχολογικό θρίλερ που επηρέασε τη ζωή τους, για τις δικές τους οικογενειακές σχέσεις, αλλά και για το σινεμά στην εποχή της πανδημίας.
Ακολουθήστε μας στο Google news

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ

Πολύπλευρος Βρετανός ηθοποιός, ο 60χρονος Χιου Γκραντ έγινε γνωστός σε ρoμαντικούς ρόλους σε ταινίες όπως «Τ’ απομεινάρια μιας μέρας» (1993), «Τέσσερις γάμοι και μια κηδεία» (1994), «Λογική και ευαισθησία» (1995), «Mια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ» (1999), «Το ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς» (2001).

Το ρεπερτόριό του τις τελευταίες δύο δεκαετίες εξελίχτηκε περιλαμβάνοντας χαρακτήρες λιγότερο αθώους, που συνήθως συνδυάζουν γοητεία και δόλο. Τέτοιος είναι και ο χαρακτήρας που υποδύεται δίπλα στη Νικόλ Κίντμαν στην πρώτη σε θεαματικότητα τηλεοπτική σειρά του ΗΒΟ για το 2020, «The Undoing» (Vodafone TV), υποψήφια για Χρυσές Σφαίρες.

Η Νικόλ Κίντμαν είναι η Γκρέις Φρέιζερ, ψυχολόγος, σύμβουλος γάμου, και ο Χιου Γκραντ ο σύζυγός της, Τζόναθαν Φρέιζερ, παιδίατρος-ογκολόγος. Ο κόσμος τους αρχίζει να καταρρέει όταν ο Τζόναθαν συνδέεται με τον θάνατο μιας νεαρής γυναίκας.

ΧΙΟΥ ΓΚΡΑΝΤ

• Εχω την εντύπωση ότι με τη σειρά «A Very English Scandal» (2018) στραφήκατε σαφώς προς πιο δραματικούς ρόλους. Αντιλαμβάνεστε μια τέτοια εξέλιξη στην καριέρα σας; Αν ναι, σας ευχαριστεί αυτό;

Δεν ήμουν εγώ που διάλεξα κάτι τέτοιο, μάλλον αυτό με διάλεξε αφού είμαι πολύ μεγάλος και άσχημος πια για ρομαντικές κωμωδίες (γέλια). Και δόξα τω Θεώ! Αλλά από τότε που σταμάτησα τις ρομαντικές κωμωδίες, πριν από περίπου δέκα χρόνια, μπορώ να πω πως έχω ευχαριστηθεί τη δουλειά μου κι αισθάνομαι πως έχω απλώσει τα φτερά μου. Αυτή η σειρά ανήκει σε μια άλλη κατηγορία όμως. Συνήθιζα να λέω ότι για τους σκοτεινούς και βαθείς ρόλους είναι προτιμότερος ο Ρέι Φάινς… αλλά αυτός εδώ ο ρόλος μού φαίνεται αρκετά σκοτεινός και βαθύς!

• Πώς αισθάνεστε τώρα που δεν είστε πια ο ζεν πρεμιέ των νιάτων σας;

Δεν μου αρέσει πολύ το γεγονός ότι διανύω το τελευταίο τρίτο της ζωής μου. Πιάνομαι φριχτά μετά το τένις κι αυτό δεν πρόκειται να καλυτερεύσει. Οπου να ‘ναι θα πρέπει να κάνω εγχείρηση στους γοφούς μου. Δεν νομίζω πως τίποτα από όλα αυτά είναι πολύ σέξι… Ταυτόχρονα είναι μια απελευθέρωση το να μην είσαι πια νέος και ωραίος. Το κοινό πάντα ενδιαφερόταν για πιο πολύπλοκους και σκοτεινούς χαρακτήρες. Αυτοί είναι οι ρόλοι που μ’ ενδιαφέρει να παίζω κι εγώ άλλωστε, να διεισδύω στο μεδούλι τους. Γιατί πιστεύω ότι το κακό είναι μέσα μας. Ο πολιτισμός είναι το πολύ λεπτό βερνίκι που καλύπτει τη βαρβαρότητα.

• Πώς αισθανθήκατε φορώντας τη στολή του φυλακισμένου;

Ε, δεν με κολάκευε πολύ, απογοητεύτηκα λίγο γιατί φανταζόμουν ότι θα πρόσθετε στην αρρενωπότητά μου (γέλια)… Το κτίριο που χρησιμοποιήσαμε για το γύρισμα είναι μια φυλακή που ακόμα λειτουργεί. Ετσι, κατευθυνόμουν προς τον χώρο του φαγητού ενώ ταυτόχρονα έβλεπα τους αληθινούς φυλακισμένους να κάνουν την μπουγάδα τους πίσω από μπάρες… Παράξενο. Κι όταν ήμουν στο κελί, σκεφτόμουν ότι αυτό μπορεί να σου συμβεί από ένα λάθος. Είναι κάτι φοβερό. Η Νικόλ παρατήρησε ότι όταν ήρθε για τη δική της σκηνή στη φυλακή –εγώ ήμουν ήδη εκεί για μία εβδομάδα– με βρήκε κάπως στενοχωρημένο και αδύνατο. Ομολογώ ότι κι εγώ αισθάνθηκα έναν συναισθηματικό φόρτο όσο ήμουν εκεί. Ισως γιατί φαντάστηκα πώς θα ήταν αν δεν μπορούσα να βλέπω τα παιδιά μου.

• Ποια θα λέγατε πως ήταν η πιο ευτυχισμένη περίοδος στη ζωή σας;

Νομίζω ότι όποιος έχει παιδιά θα σας πει το ίδιο: Οι πιο καλές μας μέρες ήταν όταν τα παιδιά μας ήταν μικρά, ακόμα κι αυτές που ξυπνάς με πονοκέφαλο από το ποτό και σκοντάφτεις σ’ ένα ακόμα σπασμένο παιχνίδι… Οταν όμως κοιτάς πίσω ανακαλύπτεις πως αυτό που ζούσες ήταν ευτυχία.

• Θα λέγατε ότι το ίδιο ισχύει και για τις ρομαντικές κωμωδίες του παρελθόντος σας – ότι οι ρόλοι που σας έκαναν διάσημο δεν σας εξέφραζαν ακριβώς, αλλά έγιναν με τον καιρό αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητάς σας;

Ακριβώς. Εβλεπα τους ρόλους μου στις ταινίες «Four weddings and a funeral», «Notting Hill», «Love actually» σαν προσωπεία που δεν είχαν σχέση με το άτομό μου. Παρ’ όλο που τους έβρισκα διασκεδαστικούς, με ενοχλούσε ότι το κοινό με ταύτιζε με αυτούς.

• Η σειρά «The Undoing» κάνει αναφορές στο ότι η γνώμη των ανθρώπων αλλάζει σύμφωνα με τις αποφάνσεις των ΜΜΕ. Συμφωνείτε;

Η σειρά αναφέρεται στο γεγονός ότι σήμερα στα δικαστήρια αποκαλύπτονται οι παραμικρές λεπτομέρειες από τους δικηγόρους και τους εισαγγελείς, πράγματα που έχουν φανερωθεί στα κοινωνικά δίκτυα. Γνωρίζουν μέχρι τι έφαγε ο κάθε ένορκος... Τι να πούμε πια για την άδεια να γίνονται οι δίκες μέσα στη λάμψη των ΜΜΕ! Πολλά που επιτρέπονται στις ΗΠΑ, απαγορεύονται αυστηρά στη Βρετανία.

• Με τι ασχολείστε στον ελεύθερο χρόνο σας; Διαβάζετε λογοτεχνία ας πούμε;

Ναι, καμιά φορά υποχρεώνω τον εαυτό μου να σβήσω το καταραμένο τo τηλέφωνο. Βρίσκω ότι η ζωή γίνεται καλύτερη «απ’ ευθείας», όπως ήταν μέχρι το 1996, πριν από την εποχή των κινητών. Εχεις την αίσθηση ότι ήσουν μουδιασμένος και ότι τώρα κυκλοφορεί πάλι το αίμα σου. Νιώθεις πάλι ζωντανός.

• Οι ηλεκτρονικές συσκευές επηρεάζουν τη ζωή όχι μόνο των ενηλίκων αλλά και των παιδιών μας, δεν νομίζετε;

Ναι, φυσικά, υποφέρουν από εθισμό. Φαντάζομαι ότι οι έξυπνοι γονείς απαγορεύουν τέτοιες συσκευές στα παιδιά τους ή περιορίζουν τον χρόνο ενασχόλησης τους. Ομως εμείς δεν είμαστε έξυπνοι, είμαστε μάλλον απελπισμένοι γονείς. Οπότε δώσ’ τους το καταραμένο πράγμα, τουλάχιστον θα σωπάσουν για λίγο (γέλια).

• Ποια είναι τα σχέδιά σας για το εγγύς μέλλον;

Δεν ξέρω, σκέφτομαι να υπογράψω κάτι αλλά δεν το έχω αποφασίσει ακόμα. Με πιάνει αγωνία με αυτά τα πράγματα. Αλλωστε μ’ αρέσει να βασανίζω τους παραγωγούς (γέλια).

• Τι σας οδηγεί στο «ναι» τελικά;

Οτι εκνευρίζομαι με την αναποφασιστικότητά μου. Τότε κάνω το άλμα...

Με τους Νόμα Ντουμεζβένι, Νόα Τζουπ και Ντόναλντ Σάντερλαντ στο πέμπτο επεισόδιο της σειράς
Niko Tavernise/HBO

ΝΙΚΟΛ ΚΙΝΤΜΑΝ

«Αν με απατούσε ο άντρας μου, θα καταστρεφόμουν»

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ

Μετά από τρεις δεκαετίες δόξας, η Νικόλ Κίντμαν εξακολουθεί να μεσουρανεί. Με το εξαιρετικό ταλέντο της, καλλιτεχνική ευαισθησία αλλά και το εντυπωσιακό της παράστημα παραμένει μία από τις πιο εκλεπτυσμένες σταρ του Χόλιγουντ. Είτε εμφανίζεται στη μεγάλη οθόνη είτε στην τηλεόραση, το όνομά της πολλαπλασιάζει την αξία της δημιουργίας. Εξάλλου η μητρότητα –έχει δύο μικρές κόρες με τον μουσικό Κιθ Ερμπαν– φαίνεται πως έχει προσθέσει στην πλατιά γκάμα των συναισθημάτων με την οποία πλάθει τους ρόλους της.

Στη μίνι σειρά «The Undoing» η καθημερινότητα της προνομιούχας ψυχολόγου Γκρέις διαλύεται όταν η οικογένειά της –σύζυγος και γιος– βρίσκεται αναμεμειγμένη σε ένα φριχτό έγκλημα. Ο άντρας της εξαφανίζεται και οι αποκαλύψεις που ακολουθούν τη συγκλονίζουν και μοιραία την οδηγούν σε έναν επαναπροσδιορισμό της δικής της ζωής.

• Τελευταία σας έχουμε δει σε αρκετά θρίλερ. Εχετε ιδιαίτερη προτίμηση για το είδος αυτό;

Ναι, έχω κάνει θρίλερ σε όλη μου την καριέρα. Ειδικά το ψυχολογικό θρίλερ με ελκύει πολύ. Μεγάλωσα με ταινίες των Nic Roeg, Roman Polanski, Sydney Lumet, Alan Pakula και έμαθα να το αγαπώ πολύ αυτό το είδος του κινηματογράφου. Εξάλλου η μεταφορά του «Τhe Undoing» στην τηλεόραση και η συνεργασία μου με τη σκηνοθέτρια Σουζάν Μπίερ έκαναν τη δουλειά ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Είναι μάστορας του σασπένς και ξέρει πώς να κρατάει το κοινό σε εγρήγορση.

• Η γκαρνταρόμπα σας και το στιλ των μαλλιών σας στη σειρά είναι πραγματικά εξαιρετικά. Συμφωνείτε;

Η Σουζάν και η ομάδα των κοστουμιών από τη Δανία είχαν πολύ συγκεκριμένες επιθυμίες για την εμφάνιση του χαρακτήρα μου. Ηθελαν κάτι παραμυθένιο. Οσο για τα κόκκινα σγουρά μαλλιά, έτσι ήταν τα μαλλιά μου όταν ήμουν νέα, μου φαινόταν φυσικό.

• Η σειρά περιλαμβάνει, ανάμεσα σ’ άλλα, το θέμα της εμπιστοσύνης μεταξύ του ζευγαριού. Πώς θα αισθανόσασταν αν ο άνδρας σας σάς απατούσε, παραδείγματος χάρη;

Θα καταστρεφόμουν, η ζωή μου θα τελείωνε εκεί. Νομίζω ότι όλα περιστρέφονται γύρω από την εμπιστοσύνη. Πώς εμπιστεύεσαι κάποιον; Χωρίς όρους ή αφού αποδειχτεί άξιος της εμπιστοσύνης σου; Το ερώτημα έχει πάρει νέα σημασία στην εποχή της πανδημίας. Από την άλλη, είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης να πιστεύουμε σε αυτό που θέλουμε να πιστέψουμε χωρίς να το αμφισβητούμε. Ειδικά όταν η ζωή μας είναι καλή, δεν θέλουμε να δούμε τα ραγίσματα, ακόμα κι αν αυτά είναι μπροστά στα μάτια μας.

• Ο χαρακτήρας της Γκρέις στρέφεται στον πατέρα της για βοήθεια. Είναι κάτι που κάνετε κι εσείς στην ιδιωτική σας ζωή, να ζητάτε τη συμβουλή των γονιών σας;

Ναι, ειδικά από τον πατέρα μου όσο ζούσε. Ηταν απίθανος άνθρωπος. Ο Ντόναλντ Σάδερλαντ μού τον θύμιζε. Στο γύρισμα ήθελα να κουρνιάζω δίπλα του. Οσον αφορά τη μητέρα μου –η αδελφή μου κι εγώ το συζητούσαμε τις προάλλες– μεγαλώσαμε με μια πολύ ευφυή γυναίκα που ήξερε να μιλάει σταράτα και αυστηρά χωρίς όμως να μας μαλώνει. Πάντα μας βοηθούσε να ξεπερνάμε κρίσεις. Γιατί κάποια στιγμή πρέπει να πάρεις την απόφαση είτε να παραιτηθείς είτε να συνεχίσεις. Ετσι η μητέρα μου μάς μεγάλωσε εμπνέοντάς μας την αυτοπεποίθηση, πράγμα που κι εγώ ελπίζω να καταφέρω με τα παιδιά μου.

• Ο πατέρας σας ήταν ψυχολόγος. Σας βοηθούσε στην ανάπτυξη των ρόλων σας;

Καταλάβαινα πάντα τους ανθρώπους εν μέρει χάρη σ’ αυτόν… Ηταν απίστευτα καλός και νοιαζόταν για τους άλλους. Οταν οι ασθενείς του δεν μπορούσαν να πληρώσουν, έκανε δωρεάν τις συνεδρίες. Ηθελε να είναι διαθέσιμος. Ετσι μας μεγάλωσε κι εμάς. Η μεγαλύτερη συμβολή του στη δουλειά μου είχε σχέση με την ικανότητα να αντιμετωπίζω τις συνθήκες της βιομηχανίας του κινηματογράφου. Γιατί η βιομηχανία μας είναι σκληρή. Θυμάμαι μια φορά που τον πήρα στο τηλέφωνο όντας στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού, λίγο πριν ανέβω στη σκηνή. Κάθισε υπομονετικά μαζί μου στο τηλέφωνο μέχρι να ηρεμήσω. Στάθηκα τυχερή με τους γονείς μου.

• Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ανώτατος σκοπός στη ζωή σας; Θεωρείτε ότι μπορεί να υπάρχει και κάτι πέρα από αυτό που έχετε φανταστεί;

Ο σκοπός μου πάντα ήταν να δημιουργώ χαρακτήρες με συναισθηματικό πλούτο, δανείζοντάς τους τη φωνή μου και την καρδιά μου. Οταν βλέπω έναν ηθοποιό να ανοίγεται και να προσφέρει κάτι από τα βάθη της ψυχής του, τον αγκαλιάζω και τον ευχαριστώ γιατί ξέρω τι κουράγιο θέλει για να κάνεις κάτι τέτοιο.

Δεν ξέρω γιατί αισθανόμουν την επιθυμία να δοθώ στην τέχνη της υποκριτικής αφού κατάγομαι από ένα σπίτι γιατρών, ακαδημαϊκών και επιστημόνων. Αυτά είναι τα αναπάντεχα της ζωής. Ωστόσο υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που με παθιάζουν. Στηρίζω την έρευνα για τον καρκίνο στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Επίσης με ενδιαφέρει πολύ να στηρίζω νέους καλλιτέχνες.

• Το τοπίο του κινηματογράφου άλλαξε με την πανδημία. Τώρα εξαρτιόμαστε αποκλειστικά από τη μικρή οθόνη. Πιστεύετε ότι πρόκειται για μια παροδική ή μόνιμη αλλαγή;

Δεν έχω καμιά ιδέα για το μέλλον ούτε προέβλεψα την κατάσταση όπου βρισκόμαστε τώρα, οπότε παραιτούμαι από προβλέψεις. Αυτό που είναι να γίνει θα γίνει. Εν τω μεταξύ προσπαθώ να συνεχίζω τη δουλειά μου με όποιον τρόπο. Η επιθυμία μου να δω ταινίες σε αίθουσες και φεστιβάλ υπάρχει ακόμα. Αυτό το φλογερό πάθος που νιώθουμε ανάμεσα στο κοινό, μες στο σκοτάδι…

Ελπίζω ότι θα επιστρέψουμε σε αυτό όταν αλλάξουν τα πράγματα σε σχέση με την πανδημία. Οι άνθρωποι ωστόσο πάντα θα φτιάχνουν ιστορίες και πάντα θα βρίσκουμε τρόπο να τις διαθέτουμε έτσι ώστε να έχουν αντίκτυπο. Πρέπει να παραμένουμε ανοιχτοί στο πώς οι ιστορίες διατίθενται αλλά και πώς εκλαμβάνονται. Γι’ αυτό και χαίρομαι που έχω την ευκαιρία να δω κάτι απίστευτο στο Νetflix ή στο Amazon με ένα κλικ.

ΣΙΝΕΜΑ
Nomadland, εικονική πραγματικότητα και μια παράξενη παγκοσμιότητα
Διαδικτυακά λόγω των συνθηκών της πανδημίας πραγματοποιήθηκαν οι Χρυσές Σφαίρες που ανέδειξαν μεγάλη νικήτρια την Κλόι Ζάο για την ταινία της «Nomadland».
Nomadland, εικονική πραγματικότητα και μια παράξενη παγκοσμιότητα
ΣΙΝΕΜΑ
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο μεγάλος κινηματογραφικός νικητής της βραδιάς ήταν το «1917» του Σαμ Μέντες ● Οι εκκλήσεις για βοήθεια στην Αυστραλία είχαν τον πρώτο λόγο.
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
ΣΙΝΕΜΑ
Σεξουαλικά ιντερνετικά εγκλήματα με θύματα ανήλικα κορίτσια
Τα σινεμά της Ελλάδας είναι κλειστά μέχρι νεωτέρας – μας λείπουν, ανυπομονούμε να ξανανοίξουν, αλλά προς το παρόν βολευόμαστε με εναλλακτικές για το σπίτι. Φρέσκες επιλογές γι’ αυτήν την εβδομάδα.
Σεξουαλικά ιντερνετικά εγκλήματα με θύματα ανήλικα κορίτσια
ΣΙΝΕΜΑ
Ολος ο πλούτος του σινεμά μας σε ένα αρχείο
Σύμφωνο συνεργασίας υπογράφουν το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για την υποστήριξη της εγχώριας παραγωγής.
Ολος ο πλούτος του σινεμά μας σε ένα αρχείο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας