Μοιάζει με ξαναζεσταμένο φαγητό, στο οποίο απλώς προστέθηκαν μερικά νέα υλικά που το κάνουν πιο τραβηχτικό. Ξανάφερε, όμως, στην επικαιρότητα την πασίγνωστη υπόθεση Γούντι Αλεν, ο οποίος, σύμφωνα με την οικογένεια (όχι, πάντως, ολόκληρη) της Μία Φάροου, είχε κακοποιητική, σεξουαλική συμπεριφορά απέναντι στη μικρή υιοθετημένη κόρη του, Ντίλαν, τρεις δεκαετίες πριν.
Αναφερόμαστε στο πολύ αναμενόμενο εδώ και αρκετό καιρό ντοκιμαντέρ τεσσάρων επεισοδίων «Allen v. Farrow» των γνωστών και έμπειρων στο είδος Εϊμι Ζίρινγκ και Κίρμπι Ντικ, που ξεκίνησε ήδη να προβάλλεται στο ΗΒΟ. Και με το πρώτο κιόλας επεισόδιο (Κυριακή βράδυ), μαζί με λίγες συγκρατημένες κριτικές και τη συζήτηση που άναψε γύρω από τα στοιχεία που παραθέτει, ήρθε και η θυμωμένη αντίδραση του Γούντι Αλεν και της συζύγου του Σουν-Γι Πρεβέν, οι οποίοι δεν παίρνουν μέρος φυσικά στο ντοκιμαντέρ.
Σε κοινή δήλωσή τους στο The Hollywood Reporter τονίζουν: «Οι ντοκιμενταρίστες δεν ενδιαφέρονταν για την αλήθεια. Αντίθετα, πέρασαν χρόνια πολλά συνεργαζόμενοι ύπουλα με τους Φάροου και τους υποκινητές τους για να κατασκευάσουν ένα τσεκούρωμα διάτρητο με ψέματα. Προσέγγισαν τον Γούντι και τη Σουν-Γι πριν από λιγότερο από δύο μήνες και τους έδωσαν μόνο λίγες μέρες για να απαντήσουν. Φυσικά, αυτοί αρνήθηκαν. Οπως είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες, οι ισχυρισμοί τους είναι κατηγορηματικά ψευδείς.
Πολλές υπηρεσίες τούς ερεύνησαν και βρήκαν πως οτιδήποτε κι αν η Ντίλαν Φάροου καθοδηγήθηκε να πιστεύει, καμία απολύτως κακοποίηση δεν συνέβη. Και είναι θλιβερό, αλλά κάθε άλλο παρά αποτελεί έκπληξη ότι το δίκτυο που βγάζει τη σειρά στον αέρα, είναι το ΗΒΟ, που έχει συμβόλαιο παραγωγής και επαγγελματικές σχέσεις με τον Ρόναν Φάροου. Παρ' όλο που το χαμηλής ποιότητας ντοκιμαντέρ μπορεί να κερδίσει την προσοχή, δεν θα αλλάξει τα γεγονότα».
Η σειρά «Allen v. Farrow» βασίζεται κυρίως σε εκτενείς συνεντεύξεις της Μία Φάροου και της 35χρονης σήμερα Ντίλαν, αλλά και αδελφών της, συγγενών και φίλων της οικογένειας. Το κυριότερο ντοκουμέντο της, που δεν έχει ποτέ προβληθεί και φυλάσσεται φυσικά ως κόρη οφθαλμού για το τελευταίο επεισόδιο, είναι η ίδια η 7χρονη Ντίλαν μπροστά στην κάμερα της μαμάς της να διηγείται τι της έκανε ο πατέρας της τον Αύγουστο του 1992.
Στο πρώτο, πάντως, επεισόδιο της Κυριακής η Ντίλαν θυμάται τα «ειδυλλιακά» παιδικά χρόνια που έζησε ως κόρη δύο σταρ του Χόλιγουντ (επισκέψεις σε στούντιο, ταξίδια με ιδιωτικά αεροπλάνα και διακοπές σε πολυτελή ξενοδοχεία), πριν φτάσει σε άλλες μνήμες από τον Γούντι. Επαναλαμβάνει ότι την έπαιρνε να κοιμηθεί μαζί του, και οι δυο μόνο με τα εσώρουχά τους, και «την τύλιγε με το σώμα του».
Λέει ότι αγαπούσε τον πατέρα της, αλλά ότι «δεχόταν αφόρητη αγάπη από τη μεριά του», κάτι που επιβεβαιώνουν η Μία και οι φίλες της. Μία από αυτές, η Πρισίλα Γκίλμαν, λέει ότι είδε την Ντίλαν να βυζαίνει τον αντίχειρά του, ενώ η αδελφή της Μία Φάροου, Τίσα, στη δική της συνέντευξη υποστηρίζει ότι είδε τον Γούντι «να χρονοτριβεί προκλητικά ενώ άπλωνε αντηλιακό στον ποπό» της μικρής.
Η Μία, με τη σειρά της, ανησυχούσε που ο Γούντι «γονάτιζε» μπροστά στην κόρη του ή καθόταν με το πρόσωπό του στην ποδιά της. Του εξέφρασε την ενόχλησή της και ο Γούντι θύμωσε, αλλά τότε μια ψυχίατρος στην πολυκατοικία τής είπε ότι «κάτι περίεργο έχει ο τρόπος με τον οποίο ο Γούντι χαιρετάει την Ντίλαν».
Ο σκηνοθέτης αναγκάστηκε να πάει σε ψυχολόγο, ο οποίος του είπε μεν ότι η συμπεριφορά του προς την Ντίλαν ήταν «υπερβολική», αλλά δεν πίστευε ότι είχε κάτι το σεξουαλικά απρεπές. Μ' αυτά και μ' αυτά, κατά τη Φάροου και το ντοκιμαντέρ, η μικρή Ντίλαν σιγά σιγά άλλαξε. «To έξω καρδιά, πρόσχαρο και φλύαρο κοριτσάκι άρχισε να αποσύρεται στον εαυτό του έχοντας πάνω του μια θλίψη».
Οι πρώτες κριτικές για το ντοκιμαντέρ επισημαίνουν την παντελή απουσία της «άλλης πλευράς», όπως, για παράδειγμα, του Μόουζις Φάροου, γιου της Μία, που έχει κατηγορήσει τη μητέρα του για κακομεταχείριση των παιδιών της και πλύση εγκεφάλου της Ντίλαν. Στη σειρά οι συμμετέχοντες τον αποκαλούν απλώς «ψεύτη» και πάνε παρακάτω.
Το ίδιο κάνει εντύπωση «η σκληρότητα» και η «μοχθηρία» με τις οποίες αντιμετωπίζεται η Σουν-Γι, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο συνδέεται το κινηματογραφικό έργο του Γούντι Αλεν με την υποτιθέμενη σεξουαλική του διαστροφή. Οτι, δηλαδή, η σειρά ισχυρίζεται πως με τις ταινίες του ο Γούντι Αλεν «αποπλανά τους θεατές για να αποδεχτούν τη σεξουαλική του σχέση με την κόρη της φίλης του» και ότι το έργο του είναι «ένα προπέτασμα καπνού για τη σεξουαλική κακοποίηση ενός παιδιού». Ολα τα παραπάνω είναι «παραπατήματα που μειώνουν το διανοητικό βάρος του ντοκιμαντέρ, όχι όμως και το συναισθηματικό», καταλήγει το The Hollywood Reporter.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας