• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 2.5°C / 7.9°C
    4 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.0°C / 7.8°C
    3 BF
    30%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.0°C / 9.0°C
    4 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.9°C / 5.5°C
    3 BF
    30%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 4.6°C
    4 BF
    41%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    5°C 2.3°C / 4.8°C
    2 BF
    39%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C 0.4°C / 1.2°C
    3 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    3 BF
    37%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 6.1°C / 9.3°C
    4 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.5°C / 5.9°C
    4 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.4°C / 6.8°C
    4 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.7°C / 5.7°C
    4 BF
    52%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    3 BF
    46%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 2.9°C / 3.9°C
    1 BF
    41%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 1.5°C / 4.9°C
    2 BF
    64%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    3 BF
    37%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 2.7°C / 7.1°C
    4 BF
    81%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 4.3°C / 4.4°C
    4 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 3.1°C / 5.7°C
    2 BF
    50%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 1.6°C / 1.6°C
    3 BF
    41%

Και οι Ευρωπαίοι σκηνοθέτες κατά της νομοθετικής πρωτοβουλίας για τις αλλοδαπές πλατφόρμες

  • A-
  • A+

Τις φωνές τους με την ελληνική κινηματογραφική κοινότητα ενάντια στο νομοσχέδιο της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και το άρθρο 17, για τον τρόπο ενσωμάτωσης της Ευρωπαϊκής οδηγίας που σχετίζεται με την επένδυση των αλλοδαπών παρόχων στην παραγωγή κινηματογραφικών έργων, ενώνουν Ευρωπαίοι Σκηνοθέτες Κινηματογράφου και Τηλεόρασης.

Όπως γνωστοποιεί η Ενωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ), η FERA (Federation of European Screen Directors) έρχεται να επιβεβαιώσει και να στηρίξει τα επιχειρήματα του κινηματογραφικού κόσμου της χώρας προειδοποιώντας για αποδυνάμωση της ορατότητας των ελληνικών και ευρωπαϊκών παραγωγών σε εθνικές και διεθνείς οθόνες.

Στην παρέμβασή της αποσαφηνίζει το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, η οποία έχει ως στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ποικιλομορφίας της ευρωπαϊκής οπτικοακουστικής βιομηχανίας και επ’ ουδενί δεν σκοπεύει στο να στερήσει πόρους από τα επιλεκτικά προγράμματα στήριξης των εθνικών Κέντρων Κινηματογράφου, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής οπτικοακουστικής δημιουργίας.

Ειδικότερα, η FERA τονίζει ότι το αναθεωρημένο άρθρο 13 της οδηγίας AVMS επιτρέπει στα κράτη μέλη να ενισχύσουν τους οικονομικούς πόρους της ευρωπαϊκής οπτικοακουστικής δημιουργίας, ενσωματώνοντας on-demand υπηρεσίες στα τοπικά οικοσυστήματα παραγωγής και διανομής τους και επ’ ουδενί δεν σκοπεύει στο να εκτρέψει αυτούς τους πόρους σε διεθνείς παραγωγές εις βάρος των επιλεκτικών προγραμμάτων στήριξης που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής οπτικοακουστικής δημιουργίας, και άλλων συναφών πολιτιστικών πολιτικών.

Η ΕΣΠΕΚ από την πλευρά της εκφράζει την ελπίδα «πως όσο υπάρχει ακόμα λίγος χρόνος, θα αναθεωρηθεί το σκεπτικό του νομοσχεδίου της Γεν. Γραμματείας Επικοινωνίας και πως η ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, θα γίνει με ορθό και σύμφωνο με τον πνεύμα της Οδηγίας, τρόπο, ορίζοντας το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ως εθνικό ταμείο».

Σημειώνεται ότι η FERA έχει μέλη 48 οργανισμούς από 33 χώρες, εκπροσωπεί περισσότερους από 20.000 Ευρωπαίους Σκηνοθέτες του οπτικοακουστικού χώρου κι εκφράζει τα πολιστιστικά, δημιουργικά και οικονομικά συμφέροντα τους, σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ακολουθεί όλη η επιστολή μεταφρασμένη στα ελληνικά

Θέμα: Ελληνική εφαρμογή της οδηγίας AVMS (ΕΕ) 2018/1808

 

Αγαπητέ Υπουργέ Επικρατείας,
Αγαπητέ Υπουργέ Ψηφιακής Διακυβέρνησης, 
Αγαπητέ Υφυπουργέ παρά τω Πρωθυπουργώ,
Αγαπητέ Υφυπουργέ Σύγχρονου Πολιτισμού,

Καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στη διαδικασία μεταφοράς της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1808 ―που τροποποιεί την Οδηγία για τις Υπηρεσίες Οπτικοακουστικών Μέσων (2010/13 / ΕΕ)― στο Εθνικό της Δίκαιο, στον απόηχο των αλλαγών που επιτελούνται στην αγορά, θα θέλαμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας για την τρέχουσα προσέγγιση της Ελληνικής Κυβέρνησης απέναντι στην οικονομική συμβολή των παρόχων υπηρεσιών ΜΜΕ (media service providers) στην παραγωγή ευρωπαϊκών έργων.

Όπως γνωρίζετε, η οδηγία AVMS αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του ευρωπαϊκού πλαισίου κανονισμού για τα μέσα ενημέρωσης. Στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οπτικοακουστικής βιομηχανίας και, κατά συνέπεια, στην προώθηση της πολιτιστικής πολυμορφίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ευρώπη, με ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση και τη διανομή ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων.

Η αναθεώρησή της το 2018 προέβλεπε ουσιαστικές διατάξεις που επιτρέπουν την προσαρμογή του κανονισμού σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο μηντιακό τοπίο:
    Προβλέπει αυξημένες υποχρεώσεις για την προώθηση ευρωπαϊκών έργων για on-demand υπηρεσίες, οι οποίες θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 30% ευρωπαϊκό περιεχόμενο στον κατάλογό τους και να διασφαλίζουν την προβολή αυτού του περιεχομένου,
    Επιπροσθέτως, επιτρέπει στα Κράτη Μέλη να επιβάλλουν υποχρεώσεις ώστε οι πάροχοι να συνεισφέρουν οικονομικά στην παραγωγή ευρωπαϊκών έργων μέσω, μεταξύ άλλων, άμεσων επενδύσεων σε περιεχόμενο ή/και συνεισφοράς στα εθνικά κονδύλια, ανάλογα με τα σχετικά on-demand έσοδα στην εκάστοτε χώρα.

Το να εξασφαλίζονται τέτοιου είδους εισφορές στα εθνικά κονδύλια από τις on-demand υπηρεσίες ―ιδίως από τους παγκόσμιους παρόχους streaming― παρέχει ουσιαστική μόχλευση που εξασφαλίζει με τη σειρά της ότι θα συνεχίσει να υφίσταται μια ποικιλία ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων στο εγγύς μέλλον και ότι θα αποφευχθεί η πλήρης αναστάτωση των τοπικών οικοσυστημάτων παραγωγής και διανομής.

Ωστόσο, καταλαβαίνουμε ότι σε πρόσφατο νομοσχέδιο για τη μεταφορά της οδηγίας (ΕΕ) 2018/1808 στο ελληνικό εθνικό δίκαιο, η Ελληνική Κυβέρνηση προτείνει, στο άρθρο 17, να αναθεωρηθεί το ισχύον πλαίσιο βάσει του οποίου οι πάροχοι υπηρεσιών ΜΜΕ (media service providers) συμβάλλουν στην παραγωγή οπτικοακουστικών έργων,  και να επιτραπεί στις on-demand υπηρεσίες να αποφεύγουν τη δέσμευση συνεισφοράς στο τοπικό οικοσύστημα ίση με το 1,5% του κύκλου εργασιών τους στην Ελλάδα ―είτε επενδύοντας απευθείας στην παραγωγή ελληνικών οπτικοακουστικών έργων, είτε αποκτώντας δικαιώματα εκμετάλλευσης σε ελληνικά οπτικοακουστικά έργα που πρόκειται να κυκλοφορήσουν, είτε συμβάλλοντας στο E.K.O.ME., το οποίο είναι υπεύθυνο για τα ελληνικά προγράμματα Cash Rebate / φοροαπαλλαγών.

Αυτό το σύστημα αυτόματης χρηματοδότησης στοχεύει στην προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα ― κυρίως από αμερικανικά στούντιο. Ο οικονομικός του σκοπός είναι πολύ συγκεκριμένος και ριζικά διαφορετικός από τα προγράμματα χρηματοδότησης που βασίζονται σε καλλιτεχνικά κριτήρια και λειτουργούν προς όφελος των Ελλήνων δημιουργών, για τα οποία είναι υπεύθυνο το Ελληνικού Κέντρο Κινηματογράφου.

Οι Ευρωπαίοι κινηματογραφιστές υποστηρίζουν τους Έλληνες συναδέλφους τους που αντιτίθενται στις προτεινόμενες διατάξεις, οι οποίες θα τραυματίσουν το υφιστάμενο πλαίσιο υποστήριξης με δυνητικά επιβλαβείς συνέπειες για την ποικιλομορφία της οπτικοακουστικής δημιουργίας στην Ελλάδα και τη ζωτικότητα των εθνικών παραγωγών και των ευρωπαϊκών συμπαραγωγών.

Το αναθεωρημένο άρθρο 13 της οδηγίας AVMS επιτρέπει στα κράτη μέλη να ενισχύσουν τους οικονομικούς πόρους της ευρωπαϊκής οπτικοακουστικής δημιουργίας, ενσωματώνοντας on-demand υπηρεσίες στα τοπικά οικοσυστήματα παραγωγής και διανομής τους και επ’ ουδενί δεν σκοπεύει στο να εκτρέψει αυτούς τους πόρους σε διεθνείς παραγωγές εις βάρος των επιλεκτικών προγραμμάτων στήριξης που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής οπτικοακουστικής δημιουργίας, και άλλων συναφών πολιτιστικών πολιτικών. Μια τέτοια προσέγγιση θα αποδυνάμωνε την ορατότητα των ελληνικών και ευρωπαϊκών παραγωγών σε εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς οθόνες.

Στα απόνερα της τρέχουσας πανδημικής κρίσης και του ανασχηματισμού της ευρωπαϊκής αγοράς οπτικοακουστικής παραγωγής και διανομής ―λόγω της μόνιμης εισαγωγής παγκοσμίων παρόχων streaming στο οικοσύστημα– η ανεξάρτητη ευρωπαϊκή οπτικοακουστική δημιουργία αντιμετωπίζει δυνητικά τη σημαντικότερη υπαρξιακή κρίση της ιστορίας της.

Καλούμε, συνεπώς, την Ελληνική Κυβέρνηση να διερευνήσει τον τρόπο μεταφοράς της οδηγίας AVMS στο Εθνικό Δίκαιο άλλων Κρατών Μελών, όπου προβλέφθηκαν υψηλότερα επίπεδα συνεισφοράς, καθώς και φόρμουλες που επιτρέπουν την επίτευξη του στόχου πολιτιστικής πολυμορφίας που έχει θέσει η οδηγία. Και να υποστηρίξει, συνεπώς και τοιουτρόπως, τον εθνικό ανεξάρτητο τομέα και τα έργων των συγγραφέων του.

Αυτό θα ενισχύσει, αναμφιβόλως, την πρότασή της οδηγίας ΑVMS να διασφαλιστεί ότι οι on-demand υπηρεσίες θα συμβάλλουν σε ένα πολυμορφικό τοπικό οπτικοακουστικό οικοσύστημα στην Ελλάδα, και θα διασφαλίσει ότι ποικίλες δημιουργικές φωνές στην Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ευρώπη θα παραμείνουν ζωντανές και ακμάζουσες.

Με εκτίμηση,

Klemen DVORNIK 
Πρόεδρος FERA

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΙΝΕΜΑ
«Οι αλλοδαπές πλατφόρμες να ενισχύουν το Κέντρο Κινηματογράφου»
Ανακοίνωση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου σχετικά με την ευρωπαϊκή οδηγία για την επένδυση των αλλοδαπών παρόχων στην παραγωγή ελληνικών ταινιών και τη σχετική νομοθεσία.
«Οι αλλοδαπές πλατφόρμες να ενισχύουν το Κέντρο Κινηματογράφου»
ΣΙΝΕΜΑ
Πρωτοφανής συσπείρωση του ελληνικού σινεμά
Επιστολή σκηνοθετών στο ΥΠΠΟ με θέμα τις πρόσφατες τραυματικές για τον κινηματογράφο αλλαγές στη φιλοσοφία του 1,5%, στο cash rebate και στις σχέσεις της ΕΡΤ με τις ταινίες που χρηματοδοτεί.
Πρωτοφανής συσπείρωση του ελληνικού σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Να αποσυρθεί η τροπολογία για το cash rebate
Τη μη ψήφισης της τροπολογίας για το cash rebate ζητούν ο Συνδέσμος Ανεξαρτήτων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων και η Ενωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου.
Να αποσυρθεί η τροπολογία για το cash rebate
ΣΙΝΕΜΑ
Η βίαια συντηρητική και διεφθαρμένη εικόνα της επαρχιακής Τουρκίας
Στις «Μέρες ξηρασίας» ο Τούρκος δημιουργός Εμίν Αλπέρ συνεργάζεται ξανά στην παραγωγή με τη Horsefly του Γιώργου Τσούργιαννη κι επωφελείται από τη διεύθυνση φωτογραφίας του Χρήστου Καραμάνη.
Η βίαια συντηρητική και διεφθαρμένη εικόνα της επαρχιακής Τουρκίας
ΣΙΝΕΜΑ
«Πρώτη φορά τέτοιος πόλεμος με τους καλλιτέχνες»
«Επτά ιστορίες ακραίας αγάπης» είναι ο υπότιτλος της νέας ταινίας «Καθαρτήριο» που βγαίνει σήμερα στις αίθουσες και με αυτή την αφορμή ο σκηνοθέτης μας μιλάει για τις σταθερές αξίες και τα νέα ήθη.
«Πρώτη φορά τέτοιος πόλεμος με τους καλλιτέχνες»
ΣΙΝΕΜΑ
Ιστορίες που δεν έχουν ειπωθεί
Στο «Τριανόν» ξεκινάει σήμερα ένας ολοκαίνουργιος κινηματογραφικός θεσμός που μέχρι την 1η Φεβρουαρίου θα προβάλλει καθημερινά ελληνικές ταινίες, που είτε δεν πήραν διανομή είτε δεν είχαν στις αίθουσες την...
Ιστορίες που δεν έχουν ειπωθεί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας