• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.3°C / 32.9°C
    5 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 33.5°C / 37.1°C
    3 BF
    25%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.8°C / 35.0°C
    2 BF
    29%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    2 BF
    22%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    6 BF
    35%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.0°C / 38.2°C
    3 BF
    28%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 28.4°C / 32.0°C
    3 BF
    43%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 34.1°C / 34.1°C
    4 BF
    20%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 30.5°C
    4 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 32.3°C
    3 BF
    48%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 29.4°C
    4 BF
    58%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 26.8°C / 29.7°C
    3 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 33.9°C / 33.9°C
    2 BF
    31%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 30.1°C / 31.9°C
    5 BF
    31%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.5°C / 31.6°C
    2 BF
    42%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.8°C / 29.9°C
    4 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 28.0°C / 33.0°C
    3 BF
    39%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    34°C 34.3°C / 34.4°C
    4 BF
    30%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.6°C / 35.0°C
    4 BF
    32%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    1 BF
    29%

Αριστερά: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, «Nomadland» της Κλόε Ζάο | Δεξιά: Η Κάρει Μάλιγκαν («Promising Young Woman») ξεκινάει τον Σεπτέμβριο γυρίσματα με τον Ελληνα σκηνοθέτη των «Μήλων», Χρήστο Νίκου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επιτέλους, κυριαρχούν οι γυναίκες σκηνοθέτριες

  • A-
  • A+
Τα συντηρητικά βραβεία υπέκυψαν. Τρεις γυναίκες, η Κλόι Ζάο, η Εμεραλντ Φένελ και η Ρετζίνα Κινγκ, πλασαρίστηκαν στην τελική πεντάδα. Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ ηγείται της κούρσας με έξι υποψηφιότητες.

Με τις περισσότερες κινηματογραφικές αίθουσες στις ΗΠΑ να είναι κλειστές σχεδόν για έναν χρόνο και με τις περισσότερες ταινίες να έχουν μηδέν εισιτήρια και να περιμένουν τη δημόσια προβολή τους, ενώ κάποιες «τυχερές» να έχουν βρει διέξοδο σε πλατφόρμες, όταν δεν είναι γέννημα-θρέμμα τους, η σεζόν των βραβείων, αλλά όχι και των κόκκινων χαλιών, ξεκίνησε χθες.

Ως είθισται, με την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τις Χρυσές Σφαίρες, τα βραβεία που προηγούνται όλων, αν και μετακινήθηκαν στο τέλος του Φεβρουαρίου (28). Οικοδέσποινες θα είναι οι Τίνα Φέι και Εϊμι Πόλερ, παλαίμαχοι στη δουλειά. Για τέταρτη φορά θα αναλάβουν την τελετή των Χρυσών Σφαιρών, αλλά πάει το κωμικό ντουέτο τους, η καθεμία θα είναι πλέον μόνη της, η Φέι στη Νέα Υόρκη, η Πόλερ στο Λος Αντζελες, αφού για πρώτη χρονιά η τελετή θα κοπεί στα δύο και οι βραβευμένοι θα εμφανίζονται από τα σπίτια τους, διεσπαρμένοι σε όλη τη χώρα.

Αυτά είναι τα διαδικαστικά. Η ουσία, όση εξακολουθούν να έχουν οι Χρυσές Σφαίρες, είναι οι ταινίες και οι καλλιτέχνες που έφτασαν στο νήμα.

Προηγείται με έξι υποψηφιότητες, όπως μάλλον ήταν αναμενόμενο, το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ, για το πώς γράφτηκε το σενάριο του «Πολίτη Κέιν»: καλύτερης δραματικής ταινίας, σκηνοθεσίας, β' γυναικείου ρόλου (Αμάντα Σέιφριντ), α' ανδρικού ρόλου σε δραματική ταινία (Γκάρι Ολντμαν), σεναρίου (Τζακ Φίντσερ) και μουσικής.

Aκολουθούν με τέσσερις υποψηφιότητες οι ταινίες «Promising Young Woman» της Εμεραλντ Φένελ και «Nomadland» της Κλόι Ζάο. Οι τρεις αυτές διεκδικούν τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Δραματικής Ταινίας έχοντας την παρέα του «Πατέρα» τού Φλοριάν Ζελέρ και της «Δίκης των 7 του Σικάγου» του Ααρον Σόρκιν, που αγοράστηκε από το Netflix μέσα στην πανδημία.

Στην κατηγορία Καλύτερη Κωμωδία ή Μιούζικαλ, που οι Χρυσές Σφαίρες επιμένουν να διατηρούν, πλασαρίστηκαν οι ταινίες «Borat Subsequent Moviefilm» του Σάσα Μπάρον Κοέν, «Hamilton» του Τόμας Κέιλ, «Music» της Αυστραλής μουσικού και τραγουδίστριας Sia, «Palm Springs» του Μαξ Μπάρμπακοου και «The Prom» του Ράιαν Μέρφι.

Η ωραία έκπληξη ήρθε από τις υποψηφιότητες για σκηνοθεσία. Οι συντηρητικές και ανδροκρατούμενες Χρυσές Σφαίρες φέτος ή υπέκυψαν στο κλίμα ή άνοιξαν καλά τα μάτια τους. Τρεις γυναίκες μπήκαν στην τελική πεντάδα, η Κλόι Ζάο, η Εμεραλντ Φένελ και η Ρετζίνα Κινγκ με το πολυσυζητημένο σκηνοθετικό της ντεμπούτο («One Night in Miami»). Για να δούμε αν τελικά πάρει μία από αυτές τη Χρυσή Σφαίρα από τους άνδρες υποψηφίους, Ντέιβιντ Φίντσερ και Ααρον Σόρκιν.

Μεγάλος συναγωνισμός υπάρχει στα βραβεία ερμηνείας. Για τη Χρυσή Σφαίρα α' ανδρικού ρόλου σε δράμα, δίπλα στους σταρ Αντονι Χόπκινς («Πατέρας») και Γκάρι Ολντμαν («Mank») πλασαρίστηκαν οι Ριζ Αχμεντ («Sound of Metal»), Τσάντγουικ Μπόουζμαν («Ma Rainey's Black Bottom») και Ταχάρ Ραχίμ («The Mauritanian»).

Οι γυναίκες της ίδιας κατηγορίας επίσης είναι ξεχωριστές: Κάρεϊ Μάλιγκαν («Promising Young Woman»), η οποία θα πρωταγωνιστήσει και στην επόμενη ταινία του δικού μας Χρήστου Νίκου, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ («Nomadland»), Βαϊόλα Ντέιβις («Ma Rainey's Black Bottom»), Αντρα Ντέι («The United States vs. Billie Holiday») και Βανέσα Κίρμπι («Pieces of a Woman»).

Ο Σάσα Μπάρον Κοέν έπιασε «διπλό» στις υποψηφιότητες, αφού διεκδικεί τόσο το βραβείο α' ανδρικού ρόλου σε κωμωδία («Borat Subsequent Moviefilm») όσο και το β' ρόλου (άσχετα από είδος) με την εμφάνισή του στη «Δίκη των 7 του Σικάγου».

Δύο υποψηφιότητες κέρδισε και η φετινή αποκάλυψη Ανια Τέιλορ-Τζόι, που διεκδικεί βραβείο α' ρόλου σε κωμωδία-μιούζικαλ για την ταινία «Emma», αλλά και για την περιβόητη πια τηλεοπτική σειρά του Netflix «The Queen's Gambit». Το ίδιο και η Ολίβια Κόλμαν, υποψήφια β' γυναικείου ρόλου με τον κινηματογραφικό «Πατέρα», αλλά και για το τηλεοπτικό «The Crown» του Netflix.

«H πλατφόρμα, άλλωστε, κυριαρχεί στις υποψηφιότητες με τις ταινίες της («Mank», «The Prom», «Ma Rainey's Black Bottom», «Η Δίκη των 7 του Σικάγου») και τις σειρές της, όπως το «The Crown» (υποψήφιες είναι ακόμα οι Τζίλιαν Αντερσον, Ελενα Μπόναμ Κάρτερ και Εμα Κόριν) και το «Ozark».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Δίχως κοινό, οικοδεσπότες, τηλεοπτική κάλυψη και με αρκετές ανατροπές
Ο λαμπερός κόσμος του Χόλιγουντ γύρισε την πλάτη στα βραβεία που θεωρούνται προάγγελος των Οσκαρ, αλλά έστω κι έτσι η «Εξουσία του σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον κέρδισε ένα σαφές προβάδισμα στον δρόμο προς αυτά.
Δίχως κοινό, οικοδεσπότες, τηλεοπτική κάλυψη και με αρκετές ανατροπές
ΣΙΝΕΜΑ
Γυναίκες σκηνοθέτριες και παραγωγοί αλλάζουν το σινεμά μας
Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» προσφέρουν τρεις ταινίες με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας.
Γυναίκες σκηνοθέτριες και παραγωγοί αλλάζουν το σινεμά μας
ΣΙΝΕΜΑ
Nomadland, εικονική πραγματικότητα και μια παράξενη παγκοσμιότητα
Διαδικτυακά λόγω των συνθηκών της πανδημίας πραγματοποιήθηκαν οι Χρυσές Σφαίρες που ανέδειξαν μεγάλη νικήτρια την Κλόι Ζάο για την ταινία της «Nomadland».
Nomadland, εικονική πραγματικότητα και μια παράξενη παγκοσμιότητα
ΣΙΝΕΜΑ
Γυναικεία παιχνίδια και μυστικά κάτω από τον ήλιο
Ολοένα και περισσότερο ταυτίζεται ο σκηνοθέτης με γυναικείους χαρακτήρες. Προτιμά να συνεργάζεται με νέες γυναίκες. Η «Winona» είναι μια γοητευτική εμπειρία που αξίζει να ζήσετε μέσα σε μια κινηματογραφική...
Γυναικεία παιχνίδια και μυστικά κάτω από τον ήλιο
ΣΙΝΕΜΑ
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο μεγάλος κινηματογραφικός νικητής της βραδιάς ήταν το «1917» του Σαμ Μέντες ● Οι εκκλήσεις για βοήθεια στην Αυστραλία είχαν τον πρώτο λόγο.
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
ΣΙΝΕΜΑ
Ιστορίες γυναικείας χειραφέτησης και το μυστικό της Λεά Σεντού
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Νίκου Labôt στη μυθοπλασία, με παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο και βραβείο Γυναικείου Ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει έναν νατουραλιστή δημιουργό, κάποιες...
Ιστορίες γυναικείας χειραφέτησης και το μυστικό της Λεά Σεντού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας