Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.8°C / 11.1°C
    4 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 12.8°C
    2 BF
    54%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 8.9°C / 15.0°C
    4 BF
    41%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 5.6°C / 11.0°C
    3 BF
    37%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    5 BF
    37%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.6°C / 12.8°C
    2 BF
    44%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    2 BF
    29%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 6.7°C / 15.0°C
    4 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.7°C / 13.9°C
    5 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 10.0°C
    4 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 11.0°C
    6 BF
    66%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    5 BF
    76%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    2 BF
    45%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    54%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.3°C / 8.9°C
    2 BF
    73%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 15.0°C
    4 BF
    41%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 5.0°C / 10.0°C
    4 BF
    49%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 8.9°C / 11.0°C
    3 BF
    46%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.6°C / 12.8°C
    0 BF
    70%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    2 BF
    29%
Το παλάτι δεν σχολιάζει τη σειρά κι εμείς δεν ενδιαφερόμαστε για τη γνώμη τους

Η Ολίβια Κόλμαν και ο Πίτερ Μόργκαν μιλούν αποκλειστικά στην «ΕΦ.ΣΥΝ.»

Photo by Joel C Ryan/Invision/AP- EPA/ADAM S DAVIS
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το παλάτι δεν σχολιάζει τη σειρά κι εμείς δεν ενδιαφερόμαστε για τη γνώμη τους

  • A-
  • A+
Πόση αλήθεια και πόσες δόσεις φαντασίας εμπεριέχει το σενάριο της επιτυχημένης σειράς «The Crown»; Πώς συνεργάζονται οι δυο τους στα γυρίσματα; Τι γνώμη έχουν για τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας; Η Κόλμαν δηλώνει «λιγάκι ερωτευμένη» με την Ελισάβετ και ο Μόργκαν συγκρίνει τη βραβευμένη με Οσκαρ ηθοποιό με τον Μότσαρτ... αλλά δεν μας αποκαλύπτει το τέλος της 5ης σεζόν, παρότι το γνωρίζει.
Ακολουθήστε μας στο Google news

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ

Η φημισμένη Βρετανή ηθοποιός Ολίβια Κόλμαν πήρε το πρώτο της Οσκαρ χάρη στον ρόλο της ως βασίλισσα Αννα στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Τhe Favourite/H Eυνοούμενη», το 2018. Με την εξαιρετική καλλιτεχνική ευελιξία που τη χαρακτηρίζει, την έχουμε χαρεί σε πλήθος ρόλων όπως στην κωμική σειρά «Fleabag» ή στον δραματικό ρόλο πάλι μιας βασίλισσας, της Ελισάβετ Β’, στη σειρά «The Crown» (4η σεζόν στο Νetflix), για την οποία μας μιλάει.

Ο Πίτερ Μόργκαν, επίσης Βρετανός, ανέβηκε αργά αλλά σταθερά στην αγγλική βιομηχανία ως σεναριογράφος, απολαμβάνοντας ιδιαίτερη προσοχή για τη δημιουργία της ίδιας, επιτυχημένης σειράς.

• Ερευνώντας τα πραγματικά γεγονότα πριν από τη συγγραφή του σεναρίου, υπήρξε κάτι που σας εντυπωσίασε;

Μόργκαν: Οταν ανακάλυψα ότι η βασίλισσα Ελισάβετ είχε δύο πρώτες ξαδέλφες με έντονα ψυχιατρικά προβλήματα, είπα ότι κανείς δεν θα με πίστευε. Γι’ αυτό και προσθέσαμε τη φωτογραφία αυτών των δύο αληθινών προσώπων, της Κάθριν και της Νερίσα Μπόους, ελπίζοντας ότι οι θεατές θα καταλάβαιναν πως δεν υπερβάλλαμε σε τίποτα.

Σκηνή από την επιτυχημένη σειρά «The Crown», με την Κόλμαν στο κέντρο

• Πείτε μας για τη δημιουργική σας μέθοδο.

Μόργκαν: Εχω μία ομάδα έρευνας και συγγραφής περίπου 10-12 ατόμων. Η κάθε σεζόν αντιστοιχεί περίπου σε μία δεκαετία κι επομένως κοιτάμε όλα τα συμβάντα εκείνης της εποχής. Επειτα φτιάχνουμε ένα ντοσιέ με όλα τα ιστορικά αλλά και προσωπικά γεγονότα που αφορούν τον κάθε χαρακτήρα. Το πιο χρονοβόρο κομμάτι της δουλειάς είναι η επιλογή επεισοδίων έτσι ώστε η αφήγηση να κυλάει προκαλώντας ενδιαφέρον. Γιατί δεν ξεχνάμε ότι οι θεατές της σειράς μας συχνά βλέπουν δύο και τρία επεισόδια απανωτά.

• Για την 5η σεζόν, θα σας απασχολήσει μια περίοδος -με την πριγκίπισσα Νταϊάνα- που την έχετε ζήσει. Σας διευκολύνει το βίωμά σας ή μήπως σας δυσκολεύει το γεγονός ότι και οι θεατές είναι πιθανόν να έχουν παρόμοιες μνήμες με σας;

Μόργκαν: Θα ‘λεγα και τα δύο, γιατί όπως και εγώ θα μπορώ να επαναφέρω κάποιες μνήμες, το ίδιο θα κάνουν και μερικοί από τους θεατές. Θα προσπαθήσω να βρω νέες οπτικές γιατί ακόμα και αυτά που γνωρίζουμε κρύβουν εκπλήξεις. Μάλιστα δουλεύω υποθέτοντας ότι δεν γνωρίζω τίποτα πραγματικά.

• Ξέρετε ποιο θα είναι το τέλος της 5ης σεζόν;

Μόργκαν: Ναι, τουλάχιστον νομίζω πως το ξέρω.

• Δεν απεικονίζετε τη βασιλική οικογένεια πάντα ευνοϊκά… Είχατε κάποια αντίδραση από το παλάτι σχετικά με αυτό;

Οχι, ευτυχώς το παλάτι δεν σχολιάζει τη σειρά. Εγώ, από την άλλη, δεν προσπαθώ να μάθω τη γνώμη τους. Συμβιώνουμε σε μια σχέση… αλληλο-ακύρωσης.

• Ολίβια, παίζοντας αυτόν τον ρόλο της βασίλισσας Ελισάβετ, άλλαξε η στάση σας προς τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας και πώς;

Κόλμαν: Δεν με απασχολούσε ποτέ το θέμα αλλά τώρα που την ερμήνευσα ομολογώ ότι την… έχω ερωτευτεί λιγάκι. Σε σχέση με το περιβάλλον της, θεωρώ ότι είναι ταπεινή και στωική σε εντυπωσιακό βαθμό. Μακάρι να ήταν κι άλλοι σαν αυτήν – ήσυχη και δυνατή. Αλλά καλύτερα να μη μιλάω γιατί δεν ξέρω πολλά για την ιστορία της βασιλικής οικογένειας.

• Καταλαβαίνετε το φαινόμενο της έλξης προς τη βασιλική οικογένεια; Γιατί ενδιαφέρεται ο κόσμος τόσο πολύ;

Κόλμαν: Νομίζω ότι μας εντυπωσιάζουν πράγματα που δεν μπορούμε να φανταστούμε ακριβώς. Τι γίνεται μέσα στο παλάτι; Οταν ήμουν στη Βενετία πέρσι, προσπαθούσα να φανταστώ πώς θα ήταν η ζωή στα παλάτια που έβλεπα εκεί. Οσον αφορά την αγγλική βασιλική οικογένεια, πρόκειται για μια σύγχρονη κατάσταση.

Αυτοί οι άνθρωποι μένουν στο παλάτι τώρα ενώ παράλληλα οι ζωές τους μας είναι άγνωστες, γι’ αυτό και ενδιαφέρουσες. Πρόκειται για ανθρώπους σαν όλους μας που όμως βρίσκονται σε ξεχωριστό περιβάλλον. Με τον ίδιο τρόπο θα με ενδιέφερε η ζωή των ιθαγενών του Αμαζονίου. Νομίζω ότι η κάθε ιστορία του κάθε ανθρώπου έχει ενδιαφέρον. Αν δεν ήταν έτσι άλλωστε θα μέναμε χωρίς δουλειά (γέλια).

• Αμφισβητήσατε ποτέ τον διάλογο του χαρακτήρα σας όπως είναι γραμμένος στο σενάριο;

Κόλμαν: Ο Πίτερ ξέρει το θέμα πολύ καλύτερα από μένα, οπότε δεν αμφισβητούσα τα λόγια της βασίλισσας. Το πολύ πολύ του ζητούσα να μικρύνει ένα κομμάτι του διαλόγου.

• Δεν μπορεί να ξέρει τα πάντα όμως…

Μόργκαν: Ναι, δεν είναι όλα όσα γράφω βασισμένα σε γεγονότα.

Κόλμαν: Σωστά, είναι έργο μυθοπλαστικό.

Μόργκαν: Σχετικά.

Κόλμαν: Ομως δουλεύεις, Πίτερ, τον χαρακτήρα στο μυαλό σου πολύ περισσότερο χρόνο από μένα. Ασε που εγώ δυσκολεύομαι να γράψω ένα σημείωμα, πόσο μάλλον ένα σενάριο… Οπότε όταν γράφεις έναν ωραίο λόγο για μένα, χαίρομαι που θα τον ερμηνεύσω.

Μόργκαν: Μέχρι να φτάσει το σενάριο στην Ολίβια, έχει περάσει από μια αυστηρή διαδικασία. Πρώτα από όλα, κατά τη διάρκεια της συγγραφής, περνάμε από τα διάφορα στάδια του «δεν δουλεύει-δουλεύει». Επειτα, όταν τελειώνω κάτι, κάνουμε πολλές αναγνώσεις. Ακολουθούν διορθώσεις. Στην Ολίβια το σενάριο φτάνει αφού έχει περάσει τουλάχιστον έξι-εφτά προσχέδια.

• Πώς παίρνετε αποφάσεις για το τι θα περιλάβετε στο σενάριο; Σε σχέση με τη δραματική αξία ή την αληθοφάνεια;

Και τα δύο. Είναι γεγονός πως γνωρίζουμε λίγο-πολύ πού βρισκόταν η βασίλισσα την οποιαδήποτε μέρα της ζωής της γιατί όλα καταγράφονται από την Αυλή επισήμως. Η δουλειά μου είναι να καταλάβω τι άλλο συνέβαινε, τι άλλο μπορούμε να μάθουμε από αυτά που έχουμε ακούσει και διαβάσει. Και αρχίζεις να τα συναρμολογείς αυτά όλα έτσι ώστε δεδομένων των Α, Β, Γ, Δ, δεν είναι παράλογο να υποθέσουμε ότι θα έκανε τα Ε, Ζ, Η, Θ. Δεν εφευρίσκω τα δραματικά συμβάντα. Θα έλεγα ότι πιο πολύ συνδέω τις τελείες με τη βοήθεια της φαντασίας.

Προσπαθώ όμως να μένω στην πραγματικότητα και να μην αφήνω τη φαντασία μου να καλπάζει… αν και μερικές φορές το επιτρέπω κι αυτό. Δεν ήξερα, π.χ., ότι ο πρίγκιπας Φίλιππος πέρασε μια υπαρξιακή κρίση ηλικίας όπως φαίνεται στο 7ο επεισόδιο, αλλά δεν μου φαινόταν απίθανο να βλέπει με φθόνο τα επιτεύγματα των άλλων όταν και ο ίδιος είχε το πνεύμα του εξερευνητή και της καινοτομίας στα νιάτα του.

• Υπάρχει κάτι στο πρωτόκολλο του παλατιού που σας έχει κάνει εντύπωση;

Κόλμαν: Το καλύτερό μου είναι ότι την ώρα του δείπνου θεωρείται αναίδεια να πεις «μου δίνεις το αλάτι, παρακαλώ». Πρέπει να πεις «θα θέλατε το αλάτι;». Τότε σου απαντούν «όχι, μήπως το θέλετε εσείς;» (γέλια). Και φυσικά έχω μάθει πολλά τέτοια για το πρωτόκολλο στο τραπέζι.

Μόργκαν: Θυμάμαι τη στιγμή που καθόμουν με τον γραμματέα της βασίλισσας και δεν είχαμε τι να πούμε γιατί είχα την εντύπωση ότι με έβλεπε σαν έναν επαναστάτη… Αλλά όταν τον ρώτησα για τις κατοικίες της βασίλισσας και ποιες προτιμούσε, μου είπε κάτι που δεν το ήξερα – ότι η αγαπημένη της κατοικία ήταν στη Σκοτία κι ότι κανείς τους δεν αγαπάει το παλάτι του Μπάκιγχαμ, ότι το βλέπουν σαν το γραφείο τους.

• Είναι αξιοθαύμαστη η βασίλισσα Ελισάβετ για τη μακροχρόνια δράση της. Είναι κάτι που σας έχει κάνει να σκεφτείτε τον χρόνο, μάλιστα τον δικό σας χρόνο;

Κόλμαν: Συναντάμε ολοένα και περισσότερους ρόλους για γυναίκες όλων των ηλικιών, πράγμα που είναι υπέροχο και σωστό γιατί όσο πιο πολύ ζεις τόσο πιο πολλές ιστορίες έχεις να πεις. Θαυμάζω την Τζούντι Ντεντς, θα ήθελα να δουλεύω και να έχω ενδιαφέρονται κι εγώ, όπως αυτή, όταν θα είμαι στην ηλικία της.

• Πίτερ, μέσα από τη σειρά μαθαίνουμε και πολιτικοκοινωνικά γεγονότα του 20ού αιώνα. Πώς διαλέγετε ανάμεσα στα προσωπικά, τα ψυχολογικά και τα πολιτικοκοινωνικά συμβάντα;

Η διεργασία απαιτεί πολύ χρόνο. Θα έλεγα ότι το 70% της δουλειάς μου το δίνω στη δόμηση της ιστορίας. Θα ερευνήσω μαθαίνοντας για τη συγκεκριμένη περίοδο με τη βοήθεια της υπέροχης ομάδας μου. Αφού διαλέξουμε κάποια γεγονότα, το επόμενο βήμα είναι να τα συναρμολογήσουμε έτσι ώστε να καταλήξουμε σε ένα δραματουργικά ικανοποιητικό σχήμα. Μια σεζόν τηλεοπτικής σειράς αντιστοιχεί με τη ροή μιας ταινίας μεγάλου μήκους περίπου, που τη διατρέχει ένα νήμα. Αν, για παράδειγμα, έχουμε δώσει πολλή σημασία σε ένα πολιτικό γεγονός σε ένα επεισόδιο, θα θελήσω να εστιάσω το επόμενο σε οικογενειακά θέματα.

Το ίδιο και με τους χαρακτήρες: Αν δίνουμε σημασία σε μια γυναίκα σε ένα επεισόδιο, στο επόμενο θα διαλέξουμε έναν άνδρα. Με λίγα λόγια, δουλεύω ώσπου να αισθανθώ ότι η ιστορία ρέει χωρίς εμπόδια. Γι’ αυτό και είναι σημαντική η ισορροπία μεταξύ εξωτερικών και εσωτερικών γεγονότων. Τη στιγμή που αφήνω τον πρωθυπουργό κατά μέρος, η ιστορία μού φαίνεται αδύναμη. Κατά τον ίδιο τρόπο, τη στιγμή που αφήνω τη βασίλισσα, η ιστορία μοιάζει να χάνει την πρωταγωνίστριά της.

• Ολίβια, έχετε δουλέψει πολλά χρόνια στην κινηματογραφική βιομηχανία αλλά μόνο τελευταία έχετε αναγνωριστεί, ειδικά αφού κερδίσατε το Οσκαρ για το «The Favourite». Πώς βιώνετε την αλλαγή αυτή;

Κόλμαν: Είναι ένας μακρύς και αργός δρόμος. Αισθάνομαι όμως τυχερή που είχα πάντα δουλειά. Αυτή ήταν άλλωστε η επιθυμία μου, να εργαστώ, όχι να γίνω διάσημη. Για μένα η αναγνώριση ήταν σοκαριστική. Ευτυχώς ο άνδρας μου, οι αγαπημένοι φίλοι μου δεν ενδιαφέρονται γι’ αυτά … Προσπαθώ να μην το πάρω πάνω μου. Ισως το έχω καταφέρει κάπως… ίσως όχι.

Μόργκαν: Θέλω κι εγώ να σας πω τι θαυμάσια ηθοποιός είναι η Ολίβια! … Θυμάμαι, στην αρχή της συνεργασίας μας τη ρώτησα πώς θα ήθελε να δουλέψουμε, αν θα ήθελε να αρχίσουμε συζητώντας τον χαρακτήρα. Μου είπε «όχι, όχι». Παραξενεύτηκα γιατί συνήθως οι ηθοποιοί θέλουν να αποκτήσουν διδακτορικό στο θέμα της ταινίας, να το ερευνήσουν εξονυχιστικά και να διαβάσουν 300 βιβλία γι’ αυτό.

Αλλά η Ολίβια, αν την ξέρω καλά, διαβάζει το σενάριο στο ταξί που τη φέρνει στο γύρισμα! Κι όταν με βλέπει καμιά φορά να έρχομαι στο γύρισμα, βρίζει γιατί προφανώς φοβάται ότι θα της κάνω ερωτήσεις για τις οποίες δεν έχει καμία ιδέα (γέλια). Αλλά όταν παρατηρώ το κάθε δευτερόλεπτο της ερμηνείας της στο μοντάζ, καταλαβαίνω ότι πρόκειται για μια άλλης τάξης ερμηνεία όπου γνωρίζει σε βάθος τον χαρακτήρα της ενώ διαισθάνεται τις πράξεις του. Το ταλέντο της είναι στο ίδιο επίπεδο με του Μότσαρτ. Οι υπόλοιποι εμείς όλοι είμαστε οι Σαλιέρι… (γέλια).

ΣΙΝΕΜΑ
Σον Κόνερι: Στιγμιότυπα μίας θρυλικής κινηματογραφικής καριέρας
Ο Σον Κόνερι έβαλε φαρδιά πλατιά τη σφραγίδα του στην 7η τέχνη, υποδυόμενος σημαντικούς ρόλους στον κινηματογράφο και πραγματοποιώντας μία λαμπρή καριέρα πολλών δεκαετιών.
Σον Κόνερι: Στιγμιότυπα μίας θρυλικής κινηματογραφικής καριέρας
ΣΙΝΕΜΑ
Γιατί εγκαταλείπει το σινεμά στα 60 του;
Τελικά ο Τζακ Νίκολσον και ο Κεν Λόουτς θα έχουν καλή παρέα στον πολύ ελεύθερό τους χρόνο. Αλλά εμείς; Τι θα κάνουμε τώρα που και ο σπουδαίος Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο κάτοχος των περισσότερων Οσκαρ Α' Ανδρικού...
Γιατί εγκαταλείπει το σινεμά στα 60 του;
ΣΙΝΕΜΑ
Spotlight και Ντι Κάπριο οι μεγάλοι νικητές των Όσκαρ
Επιτέλους Όσκαρ για τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος είναι, αναμφισβήτητα, ο μεγάλος νικητής της λαμπερής βραδιάς. Ο 41χρονος ηθοποιός πήρε το πολυπόθητο αγαλματάκι, ενώ το Spotlight κέρδισε το βραβείο...
Spotlight και Ντι Κάπριο οι μεγάλοι νικητές των Όσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Οι νικητές στις «Νύχτες Πρεμιέρας»
Με την πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας του Κρίστιαν Πέτζολντ, «Η Νύμφη του Νερού» και την απονομή των βραβείων στα τρία διαγωνιστικά τμήματα, έριξε αυλαία το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.
Οι νικητές στις «Νύχτες Πρεμιέρας»
ΣΙΝΕΜΑ
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
Σε κάθε σπουδαίο σκηνοθέτη «επιτρέπονται» και μία και πολλές αποτυχίες κι αυτή εδώ μάλλον είναι η χειρότερη, ώς τώρα, ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν – και πάλι καλύτερη από πολλές αποτυχίες λιγότερο δημιουργικών,...
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
ΣΙΝΕΜΑ
Γαλλική κομεντί με ερωτεύσιμη Μαστρογιάνι
Λες κι ο Κριστόφ Ονορέ («Chansons d’ amour», «Plaire, aimer et courir vite») έχει οικειοθελώς επωμιστεί το βάρος τού να παρατείνει στις επόμενες δεκαετίες τη γαλλική παράδοση του ρομαντισμού, του έρωτα που...
Γαλλική κομεντί με ερωτεύσιμη Μαστρογιάνι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας