Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οταν οι ταινίες αποκαλύπτουν στα παιδιά την αληθινή ζωή

«Οσκαρ και Λίλι» (2020)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οταν οι ταινίες αποκαλύπτουν στα παιδιά την αληθινή ζωή

  • A-
  • A+
Το δημοφιλές φεστιβάλ έχει καταρτίσει πλήρες πρόγραμμα και περιμένει μικρούς και μεγάλους στη διαδικτυακή του πλατφόρμα, με ενδιαφέρουσες, επίκαιρες προβολές από όλο τον κόσμο.

Η εξάπλωση της πανδημίας δυσκολεύει τα πράγματα αλλά δεν σταματά τη ζωή. Ετσι φέτος, το ραντεβού δίνεται από μακριά για τους χιλιάδες φίλους του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και της επετειακής 20ής Ευρωπαϊκής Συνάντησης Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera Zizanio.

 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους 

Από σήμερα έως τις 5 Δεκεμβρίου οι οθόνες παιδιών και γονέων απ’ όλη τη χώρα συνδέονται με το δημοφιλές κινηματογραφικό φεστιβάλ, που έχει καταρτίσει πλήρες πρόγραμμα και για πρώτη φορά διεξάγεται διαδικτυακά μέσα από την πλατφόρμα online.olympiafestival.gr. που θα προβάλλει δωρεάν ταινίες από την παγκόσμια σύγχρονη κινηματογραφία.

Διαγωνίζονται 90 ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας, κινουμένων σχεδίων και ντοκιμαντέρ από 47 χώρες, τις οποίες έχει επιλέξει ο καλλιτεχνικός διευθυντής και ψυχή του Φεστιβάλ Δημήτρης Σπύρου. «Ταινίες κόντρα στα στερεότυπα που αναπαράγει η τηλεόραση και το Χόλιγουντ: ταινίες που υμνούν τη χαρά της ζωής αλλά δεν φοβούνται να αποκαλύψουν στα παιδιά όλες τις πτυχές της αληθινής ζωής…

Οικογένεια, φιλία, έρωτας, φύση, μουσική, διαδίκτυο, αλλά και μετανάστευση, φτώχεια, παραβατικότητα, απώλεια, αγώνας για επιβίωση, θρησκευτικός φανατισμός και, βέβαια, πανδημία... Το μήνυμα όμως του Φεστιβάλ παραμένει αισιόδοξο και είναι ηχηρό: τα παιδιά είναι αγωνιστές, και η ζωή βρίσκει τελικά τρόπο…» γράφουν οι διοργανωτές.

«Ολες είναι ήδη διαθέσιμες για κράτηση από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής και για μία εβδομάδα», εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο Παντελής Παντελόγλου, αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής. «Υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός “θέσεων”, όπως θα λέγαμε με όρους αίθουσας, για κάθε ταινία. Το κοινό φτιάχνει έναν απλό λογαριασμό στην πλατφόρμα και κάνει τις κρατήσεις του που ισχύουν για τρεις ημέρες στις οποίες μπορεί να δει την ταινία. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα προβολών, ο καθένας επιλέγει να δει ό,τι θέλει, όποτε θέλει».

Στην ερώτησή μας αν υπήρξαν δυσκολίες για τη διαδικτυακή διεξαγωγή του Φεστιβάλ, εξηγεί: «Η βασική τεχνογνωσία μας αφορά τις διοργανώσεις με φυσική παρουσία και όπως κάθε φεστιβάλ έχει τεχνικές ανάγκες. Ιδιαίτερα στον Πύργο, όπου δεν έχουμε κινηματογραφικές αίθουσες, πρέπει να φροντίσουμε να έρθουν μηχανήματα, τεχνικό προσωπικό.

Φέτος δεν χρειάστηκε να κάνουμε αυτά, αλλά κάποια άλλα αντίστοιχα για την ψηφιακή μορφή του Φεστιβάλ, ένα έδαφος πειραματισμού που χτίζει μεθοδολογίες. Φέτος όλα είναι καινούργια και δημιουργούμε δυνατότητες όχι μόνο για τις προβολές των ταινιών και τα εργαστήρια του School Cinema για την εβδομάδα της διοργάνωσης, αλλά και για τον υπόλοιπο χρόνο».

Ορισμένες από τις ταινίες είναι:

■ «Αντιγόνη» (συμπαραγωγή Γαλλίας/Καναδά 2019 / 16+). Ηρωίδα είναι το θαρραλέο κορίτσι, παιδί μεταναστών, που βάζει τις αξίες της και την αγάπη πάνω από τους νόμους. Η σκηνοθέτις Sophie Deraspe κέρδισε τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας στα Κρατικά βραβεία του Καναδά.

■ «Οι μικροί λύκοι» (Μεξικό 2019 / 6+) του Samuel Kishi Leopo. Αφηγείται την ιστορία μετανάστευσης των μικρών Μαξ, που μαζί με τη μητέρα τους πέρασαν τα σύνορα από το Μεξικό προς τις ΗΠΑ. Βραβείο Generation Kplus στην Μπερλινάλε.

■ «Γιος-μάνα» (Ιράν, Τσεχία 2019 / 13+) της Mahnaz Mohammadi. Αφηγείται την ιστορία μιας ανύπαντρης, εργαζόμενης μητέρας δύο παιδιών στο ταλαιπωρημένο από τις διεθνείς κυρώσεις Ιράν.

■ «Λουνάνα, ένα γιακ μες στην τάξη». Για πρώτη φορά στην Ελλάδα προβάλλεται ταινία από το Μπουτάν, η οποία μάλιστα εκπροσωπεί τη χώρα στα Οσκαρ.

■ «Daniel ’16» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου. Ηρωας είναι ένας Γερμανός έφηβος, τον οποίο στέλνουν στην Ελλάδα για να εκτίσει την ποινή του σε μια σωφρονιστική κοινότητα ανήλικων...

■ «When Hitler Stole Pink Rabbit». Η βραβευμένη με Οσκαρ Γερμανίδα σκηνοθέτρια Καρολίνε Λινκ επιστρέφει στο Φεστιβάλ Ολυμπίας, που πρώτο τη σύστησε στο ελληνικό κοινό. Η ταινία της αφορά τις θηριωδίες της Γερμανίας του Χίτλερ μέσα από τα μάτια της 9χρονης Εβραίας Αν.

Το πρόγραμμα συμπληρώνουν ενδιαφέρουσες μικρού μήκους (μυθοπλασίας και animation), «δυνατά» ντοκιμαντέρ, όπως «Γραμμές στην άμμο», σε σκηνοθεσία Francis Alÿs, που κινηματογραφεί τα παιδιά ενός ορεινού χωριού κοντά στη Μοσούλη, τα οποία μέσα από το παιχνίδι τους «αναπαριστούν» έναν αιώνα ιρακινής ιστορίας.

Η δημοφιλέστατη Camera Zizanio, αγαπημένο τμήμα των παιδιών από όλη την Ελλάδα, καθώς τους προσφέρει τη σπάνια ευκαιρία να παρουσιάσουν τις ταινίες που γύρισαν μόνα τους ή στο πλαίσιο του σχολείου, γιορτάζει 20 χρόνια.

Οπως σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής Νίκος Θεοδοσίου, «πολλές από τις ταινίες που λάβαμε μιλούν για τον Covid-19 ή γυρίστηκαν σε συνθήκες περιορισμών, σε όλο τον κόσμο, και φανερώνουν πώς βλέπουν τα παιδιά την πανδημία: κάποια την αντιμετωπίζουν με χιούμορ, κάποια καταγράφουν τη ζωή στην καραντίνα, άλλα εκφράζονται με περιορισμένα μέσα σε μικρούς χώρους, μέσα από το τραγούδι και τη σάτιρα. Η φαντασία και η ευρηματικότητα των νεαρών δημιουργών εντυπωσιάζει». Προβάλλονται 188 ταινίες από: Ελλάδα, Ρωσία, Βόρεια Μακεδονία, Αγγλία, Κροατία, Κύπρο, Ουκρανία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Κίνα, Αμερική, Βραζιλία, Μπαγκλαντές, Ινδία, Νεπάλ, Αργεντινή...

Info: Ολες οι ταινίες του Φεστιβάλ Ολυμπίας (28/11 έως 5/12) προβάλλονται δωρεάν από τη διεύθυνση online.olympiafestival.gr στην πλατφόρμα FestivalScope/Shift72

ΣΙΝΕΜΑ
Βραβεία με άρωμα γυναίκας
Το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, για πρώτη φορά στην ιστορία του, βράβευσε τέσσερις γυναίκες με τις σημαντικότερες διακρίσεις του, τα βραβεία μεγάλου μήκους μυθοπλασίας,...
Βραβεία με άρωμα γυναίκας
ΣΙΝΕΜΑ
Και του χρόνου σε δική του στέγη!
Με την ευχή «και του χρόνου», πλατιά χαμόγελα, βουρκωμένα μάτια και την ευδαιμονία που απορρέει από τη συνύπαρξη των ανθρώπων και τη χαρά της δημιουργίας του σινεμά ολοκληρώθηκε το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ...
Και του χρόνου σε δική του στέγη!
ΣΙΝΕΜΑ
Ζιζάνια με την κάμερα στο χέρι
Για πρώτη φορά επισκέφτηκε το Φεστιβάλ γενικός γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού. Η Μαρία Βλαζάκη-Ανδρεαδάκη εξέφρασε τον θαυμασμό της για το επίπεδο της διοργάνωσης και τη χαρακτήρισε «από τις...
Ζιζάνια με την κάμερα στο χέρι
ΣΙΝΕΜΑ
Ζιζάνιο αλλά προβληματισμένο
Ζωηρό και φρέσκο το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους (29/11-6/12/14) συμπληρώνει 17 χρόνια. Είναι ο μοναδικός κινηματογραφικός θεσμός που βάζει στο επίκεντρο τους νεότερους θεατές και τους...
Ζιζάνιο αλλά προβληματισμένο
ΣΙΝΕΜΑ
Σινεμά που ψυχαγωγεί και εκπαιδεύει
Το Διεθνές Φεστιβάλ Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους δεν θα μπορούσε να αφήσει μόνα τα παιδιά του τις ημέρες της καραντίνας και δημιούργησε νέους τρόπους επικοινωνίας για ψυχαγωγία και εκπαίδευση.
Σινεμά που ψυχαγωγεί και εκπαιδεύει
ΣΙΝΕΜΑ
Τα «ζιζάνια» γυρίζουν τις δικές τους ταινίες
Είναι δημοφιλές, είναι διαφορετικό, είναι ψυχαγωγικό και κυρίως προσφέρει τη βιωματική εμπειρία της δημιουργίας σε εκατοντάδες παιδιά και εφήβους, που όχι απλώς παρακολουθούν τις προβολές του αλλά συμμετέχουν...
Τα «ζιζάνια» γυρίζουν τις δικές τους ταινίες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας