• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 21.1°C
    1 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.0°C / 17.8°C
    2 BF
    81%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.2°C / 17.2°C
    1 BF
    88%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.0°C / 9.4°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    1 BF
    94%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 16.7°C
    1 BF
    69%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    66%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.0°C / 17.2°C
    2 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    2 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    1 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 20.0°C / 21.7°C
    2 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    0 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.6°C / 17.6°C
    2 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 15.0°C / 17.2°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 20.0°C
    1 BF
    68%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 21.0°C
    4 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.3°C
    1 BF
    59%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.6°C / 17.2°C
    1 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 16.7°C
    1 BF
    93%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    66%
Τρία σενάρια ανάλογα με τον Covid-19
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τρία σενάρια ανάλογα με τον Covid-19

  • A-
  • A+
Η κατάσταση της πανδημίας και οι ανοιχτές ή κλειστές αίθουσες τον Νοέμβριο ανάγκασαν το φεστιβάλ να σχεδιάσει τρεις διαφορετικούς τρόπους πραγματοποίησής του. Σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ιωάννινα και Ηράκλειο.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Αυτό θα πει προνοητικότητα αλλά και σκληρή δουλειά. Το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που θα γίνει από 5 έως 15 Νοεμβρίου, για να έχει το μυαλό του ήσυχο και να μην αιφνιδιαστεί από την κατάσταση της πανδημίας, αποφάσισε -και τα κατάφερε- να σχεδιάσει τρία ολοκληρωμένα διαφορετικά σενάρια πραγματοποίησής του. Δίνει ένα καλό μάθημα σε όλη την κινηματογραφική-καλλιτεχνική κοινότητα, κυρίως με το ότι επέλεξε να μην υπάρχουν στις αίθουσες διπλές και τριπλές θέσεις, αλλά μόνο μονές, με κενά καθίσματα αριστερά και δεξιά.

● Σενάριο 1: Ολες οι αίθουσες στην Ελλάδα είναι ανοιχτές

Στη Θεσσαλονίκη οι αίθουσες «Ολύμπιον», «Παύλος Ζάννας», «Τόνια Μαρκετάκη», «Φρίντα Λιάππα», «Σταύρος Τορνές», «Τζον Κασσαβέτης» και «Μακεδονικόν» θα προβάλλουν κανονικά το πρόγραμμα του φεστιβάλ. Ο αριθμός των προβολών θα είναι μειωμένος, δηλαδή τρεις προβολές την ημέρα σε κάθε αίθουσα, ώστε να εξασφαλίζεται επαρκής χρόνος για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των θεατών. Θα υπάρχει κενό δύο ωρών ανάμεσα στις προβολές για απολύμανση με ειδικό μηχάνημα και επαρκή εξαερισμό. Η είσοδος των θεατών θα ξεκινάει 30 λεπτά πριν από την έναρξη της προβολής. Σε όλες τις αίθουσες, δίπλα σε κάθε κάθισμα θα υπάρχει μία κενή θέση - πουθενά διπλές ή τριπλές θέσεις. Η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική πριν, μετά και κατά τη διάρκεια της προβολής, ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην τήρηση των αποστάσεων. Το φεστιβάλ θα είναι cashless - η αγορά των εισιτηρίων θα πραγματοποιείται με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.

Ενα μέρος του προγράμματος, με ναυαρχίδα το αφιέρωμα στην επιστημονική φαντασία, θα ταξιδέψει σε τρεις πόλεις: Ιωάννινα (αίθουσες «Odeon Paralimnio»), Αθήνα («Δαναός») και Ηράκλειο Κρήτης («Βιτσέντζος Κορνάρος») με τα ίδια μέτρα που θα ισχύσουν στη Θεσσαλονίκη.

Το 75% του προγράμματος (περισσότερες από 100 ταινίες) θα προβληθεί και online για χρήστες αποκλειστικά από την Ελλάδα. Το εισιτήριο θα κοστίζει 3 ευρώ/θέαση.

● Σενάριο 2: Αίθουσες κλειστές στη Θεσσαλονίκη, ανοιχτές στην υπόλοιπη χώρα

Το 75% των ταινιών (περισσότερες από 100 ταινίες) θα προβληθεί online, ωστόσο θα αυξηθούν κατά 40% οι θεάσεις καθεμιάς από τις ταινίες.
Στην περίπτωση που είναι κλειστές μόνο οι αίθουσες στη Θεσσαλονίκη, θα γίνουν κανονικά οι προβολές σε Ιωάννινα, Αθήνα και Ηράκλειο.
Το Διαδίκτυο θα αξιοποιηθεί περισσότερο με ενέργειες που θα στηρίξουν το ηθικό του κόσμου.

● Σενάριο 3: Αίθουσες ανοιχτές στη Θεσσαλονίκη, κλειστές σε Αθήνα, Ιωάννινα, Ηράκλειο

Οι προγραμματισμένες προβολές στις τρεις πόλεις θα μεταφερθούν στην πλειονότητά τους online, με εξαίρεση 3-4 ταινίες που είναι σε κόπιες 35 mm και δεν υπάρχει δυνατότητα για ψηφιακή προβολή. Οι προβολές στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθούν κανονικά. Το 75% του προγράμματος θα είναι διαθέσιμο online για το κοινό όλης της χώρας, με τιμή εισιτηρίου 3 ευρώ/θέαση.

Οι βλαβερές συνέπειες του ιδιωτικού βίου

Το θέμα που θα διαπερνά φέτος τις 12 ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (5-15 Νοεμβρίου) βρέθηκε, όπως πάντα, από τον διευθυντή του Ορέστη Ανδρεαδάκη, σε ένα βιβλίο. Παλιότερο, αλλά που συνομιλεί απόλυτα με τα αισθήματα και τα προβλήματα της Covid-19 εποχής μας. Την «Τυραννία της οικειότητας» (εκδόσεις Νεφέλη) του διάσημου Αμερικανού καθηγητή Ρίτσαρντ Σένετ.

Στις σημερινές συνθήκες, με καραντίνες, απομονώσεις και αποστάσεις, θα δίναμε τα πάντα για λίγο μοίρασμα, συνύπαρξη, επιστροφή μας στον δημόσιο χώρο με πολλούς συνανθρώπους μας. Ο Σένετ στο βιβλίο του, γραμμένο, βέβαια, πριν από την εποχή του ίντερνετ και την κυριαρχία των σόσιαλ μίντια, έρχεται να μας συνδράμει. Γιατί πιστεύει ότι η σύγχρονη δυτική κοινωνία εμποδίζει το άτομο να συμμετέχει ενεργά στον δημόσιο βίο, καλλιεργεί τον ναρκισσισμό και τη συνεχή ενασχόλησή μας με το ιδιωτικό, προωθεί την παθητικότητα και εμποδίζει την ανάπτυξη υγιών κοινωνικών σχέσεων. Να τη, λοιπόν, η τυραννία της οικειότητας, εμπρός να πολεμήσουμε την τάση μας για ναρκισσιστικό, ιδιωτικό βίο - όταν με το καλό οι συνθήκες μάς το επιτρέψουν.

Δώδεκα ταινίες, λοιπόν, με το θέμα της αποξένωσης αλλά και της συνάντησης να τις διαπερνά, θα συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό, αλλά θα δώσουν, όπως κάθε χρόνο, και έμπνευση σε δώδεκα νέους Ελληνες εικαστικούς για έργα, που θα εκτεθούν στο MOMus (Aποθήκη Β1, Λιμάνι). Θα τυπωθούν, όμως, και σε πολλά αντίτυπα για να τοποθετηθούν σε αναπάντεχους, ανοιχτούς χώρους της Θεσσαλονίκης - να τα απολαύσει το κοινό, όποιες και να είναι οι συνθήκες της ζωής μας τον Νοέμβριο. Η έκθεση για πρώτη φορά θα κατεβεί και στην Αθήνα, στη The Project Gallery (Μοναστηράκι).

«Γάζα, αγάπη μου» των Ταρζάν και Αράμπ Νασέρ

Και για να μας ανοίξει την όρεξη, το φεστιβάλ ανακοινώνει τους τρεις πρώτους τίτλους του Διεθνούς Διαγωνιστικού. Το «Γάζα, αγάπη μου» των Ταρζάν και Αράμπ Νασέρ (Παλαιστίνη, Γαλλία, Γερμανία κ.ά.), μια ρομαντική κομεντί, αλλά στην πραγματικότητα πολιτική αλληγορία για την κατάσταση στη Γάζα, με ήρωα 60άρη ψαρά που ερωτεύεται παράφορα γοητευτική χήρα. Το «Σπείρε τον άνεμο» του Ντανίλο Καπούτο (Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα), ταινία χωμάτινη, ποιητική, για τις ρίζες, την Ιστορία και τον Τόπο, και ηρωίδα μια νεαρή γυναίκα που επιστρέφει στην επαρχία της Ιταλίας και τις οικογενειακές ελιές που νοσούν. Και τα «Χαρακτηριστικά γνωρίσματα» της Φερνάντα Βαλάντεζ (Μεξικό), ένα ψυχολογικό θρίλερ, μια σύγχρονη Οδύσσεια στα σύνορα Μεξικού και ΗΠΑ.

ΣΙΝΕΜΑ
Εντεκα ταινιούλες μέσα από το σπίτι
Αίθουσες κλειστές, κινηματογραφικά γυρίσματα γιοκ. Σκληρή εποχή και για το σινεμά διεθνώς. Να, όμως, που ακόμα και έγκλειστοι στο σπίτι οι σκηνοθέτες...
Εντεκα ταινιούλες μέσα από το σπίτι
ΣΙΝΕΜΑ
Φέτος, αφήστε τις ταινίες να μας φέρουν κοντά
Το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε με επιτυχία και παρά τις δυσκολίες λόγω της πανδημίας κατάφερε έστω και διαδικτυακά να μας ταξιδέψει με τις ταινίες που προβλήθηκαν.
Φέτος, αφήστε τις ταινίες να μας φέρουν κοντά
ΣΙΝΕΜΑ
Μονομαχία πατέρα - γιου στην άγρια φύση
Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης, Τζώρτζης Γρηγοράκης, μιλάει στην «Εφ.Συν.» για την ταινία του «Digger» που λαμβάνει μέρος στο online 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Μονομαχία πατέρα - γιου στην άγρια φύση
ΣΙΝΕΜΑ
Διαμάντι από Βρετανο-πακιστανό για την αγάπη και την απώλεια
Συνεχίζεται διαδικτυακά το 61 Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την ταινία «After love» του Αλίμ Καν να έχει κερδίσει τις εντυπώσεις.
Διαμάντι από Βρετανο-πακιστανό για την αγάπη και την απώλεια
ΣΙΝΕΜΑ
Η πανδημία αναγκάζει το φεστιβάλ να γίνει online  
Τέρμα τα όνειρα για μια διοργάνωση, που θα γινόταν 5-15 Νοεμβρίου στις αίθουσες της πλατείας Αριστοτέλους και του λιμανιού. Η ηγεσία του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης επέλεξε αποκλειστικά την διαδικτυακή μορφή.
Η πανδημία αναγκάζει το φεστιβάλ να γίνει online  
ΣΙΝΕΜΑ
Το ελληνικό σινεμά είναι εδώ
Σε αναμονή του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (5-15 Νοεμβρίου) με τη συμμετοχή δεκαοχτώ ελληνικών ταινιών δίνουν ένα δυνατό μήνυμα εν μέσω πανδημίας.
Το ελληνικό σινεμά είναι εδώ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας