Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βουτιά στο πρώτο υβριδικό ελληνικό φεστιβάλ κινηματογράφου

Ο Γιάννης Σακαρίδης, στην τελετή έναρξης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βουτιά στο πρώτο υβριδικό ελληνικό φεστιβάλ κινηματογράφου

  • A-
  • A+
Ευέλικτη, με προβολές στις αίθουσες στην όμορφη πόλη του Βορρά, αλλά και με ολόκληρο το πρόγραμμα και τις εκδηλώσεις online, η φετινή διοργάνωση φέρνει τις πιο ενδιαφέρουσες εγχώριες και διεθνείς παραγωγές.

Ξεκίνησε το Φεστιβάλ Δράμας που, για το 2020, θα είναι, όπως όλα, διαφορετικό. Η τελετή έναρξής του ξεκίνησε μ’ ένα συναισθηματικό και ουσιαστικό κλείσιμο της ώς τώρα ιστορίας του – με έναν αποχαιρετισμό στον επί δεκαετίες καλλιτεχνικό διευθυντή του, Αντώνη Παπαδόπουλο, του οποίου το όνομα θα μείνει, τώρα, ιστορικό στη μεγάλη αίθουσα του Ωδείου της Δράμας.

Εχοντας ολοκληρώσει αυτή τη σημαντική τιμή, το φεστιβάλ γύρισε σελίδα – εκείνη που υπογράφει ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του, ο σκηνοθέτης Γιάννης Σακαρίδης. Ο οποίος, στην πρώτη χρονιά του, είχε να αντιμετωπίσει και τη δυσκολότερη χρονιά της δικής μας, κινηματογραφικής και μη, ιστορίας.

Και μοιάζει να τα καταφέρνει θαυμάσια. Το Φεστιβάλ Δράμας γίνεται υβριδικά, με φυσική παρουσία στην όμορφη πόλη του Βορρά και προβολές στις αίθουσες, αλλά και με ολόκληρο το πρόγραμμα και τις εκδηλώσεις να προβάλλονται online (με αφετηρία το επίσημο website της διοργάνωσης), διαθέσιμο υλικό, δωρεάν, για όποιον προτίμησε να μην ταξιδέψει, αλλά θέλει να ικανοποιήσει τη δίψα του για ελληνικό σινεμά.

Ο Γιάννης Σακαρίδης, μιλώντας στην τελετή έναρξης με συντομία, σεμνότητα αλλά και ουσία, χαιρέτισε τις «ταινίες από μια νέα γενιά που θα ακολουθήσει αλλά και θα ξεπεράσει την παράδοση του ελληνικού σινεμά». Σε μια χρονιά, όπως είπε, «έξω από την κοινή λογική», το Φεστιβάλ Δράμας στηρίζει τον ελληνικό κινηματογράφο, προβάλλει τους νέους δημιουργούς και προσελκύει το κοινό.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής, με μια διακριτική αλλά κι ευδιάκριτη ενωτική επιλογή, ευχαρίστησε από σκηνής όλους τους συνεργάτες και την ομάδα του ονομαστικά, κι έκλεισε τη σύντομη ομιλία του καλώντας μας «να σκεφτούμε έξω από τα τείχη και να βοηθήσουμε τους δημιουργούς σε μια εποχή όπου τα έργα πολιτισμού είναι τόσο σημαντικά».

Βιντεο-μήνυμα χαιρετισμού από τον Πάβελ Παβλικόφσκι

Ο πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος, ο περίοπτος Πολωνός σκηνοθέτης Πάβελ Παβλικόφσκι, του οποίου η πολυαναμενόμενη άφιξη δεν είχε γίνει ακόμα, έστειλε βιντεο-μήνυμα χαιρετισμού στο φεστιβάλ, εκφράζοντας την ελπίδα του οι συνθήκες να του επιτρέψουν να ταξιδέψει στη Δράμα. Από την άλλη πλευρά, ο πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του Εθνικού Διαγωνιστικού Τμήματος, ο σκηνοθέτης Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (του οποίου η πιο πρόσφατη ταινία, το «Monday», μόλις έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Τορόντο), επισήμανε, με τρόπο που δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο, πως το σινεμά της νεότερης γενιάς «ανοίγει έναν δρόμο για έναν κόσμο πολύ πιο όμορφο, που μας χωράει όλους».

Η Θέμις Μπαζάκα, μέλος της Κριτικής Επιτροπής

Κι έτσι, με ευελιξία και όρεξη, το 43ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ξεκίνησε: από τις 20 ώς και τις 26 Σεπτεμβρίου, από κοντά, στην παλιά πόλη και στα αξεπέραστα νερά της Αγίας Βαρβάρας, στο κέντρο της Δράμας, ή από κάπου λίγο λιγότερο ατμοσφαιρικά, από τον υπολογιστή μας στο σπίτι, θα προβληθεί ό,τι πιο ενδιαφέρον από την ελληνική και διεθνή παραγωγή της ταινίας σύντομης διάρκειας – με παραλήπτη όλους, παντού.

 

ΣΙΝΕΜΑ
I don’t like Mondays…
Η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, «Monday», στο Φεστιβάλ του Τορόντο.
I don’t like Mondays…
ΣΙΝΕΜΑ
Eναρξη με τρομοκρατική επίθεση, κορονοϊό, αλλά και γυναικεία δημιουργικότητα
Η Berlinale του 2020 έχει πολλά συστατικά που την κάνουν να ξεχωρίζει. Είναι επετειακή, είναι η πρώτη με τη νέα της διοίκηση, είναι το φεστιβάλ που στο ξημέρωμά του, έμαθε για την πολύνεκρη επίθεση στην πόλη...
Eναρξη με τρομοκρατική επίθεση, κορονοϊό, αλλά και γυναικεία δημιουργικότητα
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;
ΣΙΝΕΜΑ
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
Εχοντας φτάσει σχεδόν στη μέση της Berlinale, οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει είναι λίγες, αλλά δυνατές σαν γροθιές, ή ακόμα πιο πολύ, αφού η καθεμιά τους προσεγγίζει τη βία μ’ έναν τρόπο κοντινό στην κουλτούρα...
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας