• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.2°C / 16.2°C
    0 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    14°C 9.6°C / 16.0°C
    0 BF
    55%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.0°C / 15.5°C
    3 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.9°C / 8.6°C
    1 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 9.0°C / 15.4°C
    2 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.4°C / 9.4°C
    2 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.6°C / 17.6°C
    2 BF
    50%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 15.4°C / 19.8°C
    4 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 9.9°C / 16.9°C
    2 BF
    59%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.3°C / 19.6°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.6°C / 11.6°C
    1 BF
    43%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.9°C / 10.5°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.5°C / 10.5°C
    1 BF
    58%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.8°C / 20.4°C
    3 BF
    35%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.4°C / 16.4°C
    0 BF
    64%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 10.3°C / 15.5°C
    2 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 9.7°C / 16.1°C
    2 BF
    59%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.8°C / 5.8°C
    1 BF
    51%

«Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στο «Tenet» όλο το βάρος του (κινηματογραφικού) κόσμου

  • A-
  • A+
Η πολυαναμενόμενη ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν κάνει πρεμιέρα αποκλειστικά στις κινηματογραφικές αίθουσες, όπως θέλησε ο δημιουργός της. Από σήμερα και στην Ελλάδα. Ας πάρουμε, λοιπόν, μια γεύση του διττού χαρακτήρα αλλά και της πολύπλοκης ουσίας της, από τις διασκεδαστικά αντικρουόμενες κριτικές των πιο έγκυρων μέσων της Αμερικής και της Αγγλίας.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Είναι η νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν. Πράγμα που έτσι κι αλλιώς και σε ομαλότερες από αυτήν εποχές θα προκαλούσε καυτές αντιδράσεις από την κριτική κι από το κοινό κι ανυπομονησία για το τι θα κατάφερνε στο αμερικανικό, ασιατικό και παγκόσμιο box office.

Κι ήρθε η πανδημία και καθυστέρησε η έξοδος της ταινίας, αρχικά προγραμματισμένη για τις 17 Ιουλίου. Ως αυθεντικός λάτρης των κλασικών αξιών του κινηματογράφου (παρότι σε κάθε του ταινία φροντίζει ν’ ανατρέψει τον χρόνο, τις διαστάσεις της πραγματικότητας, την τεχνολογία της τέχνης του), ο Κρίστοφερ Νόλαν απαίτησε, μαζί και το στούντιο της Warner, το «Tenet» να κάνει πρεμιέρα αποκλειστικά σε κινηματογραφικές αίθουσες: «Πιστεύω ότι, περισσότερο απ’ όλες τις ταινίες μου, αυτή είναι που έχει σχεδιαστεί ξεκάθαρα για τη μεγάλη οθόνη, για την εμπειρία να τη δει κανείς με κοινό». Κι έτσι, παραγωγή και σκηνοθέτης περίμεναν όσο ήταν εφικτό, ώσπου να (υπο)λειτουργούν κατά το 80% οι αίθουσες του κόσμου, για να βγει η ταινία στα σινεμά, χωρίς τη Νέα Υόρκη, χωρίς το Λος Αντζελες, χωρίς την «παλιά κανονικότητα».

Η μέρα έφτασε, το «Tenet» βγαίνει στις αίθουσες και της Ελλάδας σήμερα, Τετάρτη 26 Αυγούστου, έχοντας επωμιστεί όλο το βάρος της διάσωσης μιας αλλόκοτης σεζόν. Παράξενο, για μια ταινία που, με πρωταγωνιστές τους Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον, Ρόμπερτ Πάτινσον και Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, όπως το «Memento», όπως το «Inception», είναι ένας στιλιζαρισμένος, αινιγματικός γρίφος φαντασίας κι όχι η αυτονόητη εμπορική πρόταση.

Πάντως το «Tenet» ζωντανεύει από σήμερα στη μεγάλη οθόνη, όπως θέλησε ο δημιουργός του και, στην Ελλάδα, θα προβάλλεται συνολικά σε 88 αίθουσες πανελλαδικά, από αυτές οι 54 θερινές, οι 34 κλειστές, βλέποντας ταλαιπωρημένους από την πραγματικότητα της εποχής κινηματογράφους ν’ ανοίγουν, έπειτα από μήνες, μόνο και μόνο για να το υποδεχτούν – τι φορτίο, επιχειρηματικό και υπαρξιακό!

Κρίστοφερ Νόλαν και Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον στα γυρίσματα του «Tenet»

Η δική μας κριτική για το «Tenet» θα δημοσιευτεί στο φύλλο της Παρασκευής 28 Αυγούστου – προς το παρόν, μια γεύση του διττού χαρακτήρα αλλά και της πολύπλοκης ουσίας της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν, από τις διασκεδαστικά αντικρουόμενες κριτικές των πιο έγκυρων μέσων της Αμερικής και της Αγγλίας.

«Variety» | Και μόνο η σχολαστικότητα της αισθητικής των μεγάλων κάδρων δράσης του Νόλαν είναι συναρπαστική, λες για να αντισταθμίσει τα ξεκρέμαστα νήματα και τα περιπαικτικά παράδοξα του σεναρίου του – ή, ίσως, απλώς για να υπογραμμίσει ότι δεν έχουν και τόση σημασία.

«The New York Times» | Εάν αφαιρέσεις το κόλπο της ανατροπής του χρόνου, το «Tenet» είναι μια σειρά άτολμων τυποποιημένων σκηνών: ληστείες, καταδιώξεις, εξουδετερώσεις βομβών κι άλλες ληστείες. Αλλά, έτσι κι αλλιώς, το ψέμα στην καριέρα του Νόλαν ανέκαθεν ήταν ότι κάνει πιο έξυπνες και πιο ενήλικες εμπορικές ταινίες για εφήβους, ενώ στην πραγματικότητα εκείνο που κάνει είναι να εξευγενίζει τις εφηβικές εμμονές που πολλοί από εμάς του ενηλίκους ακόμα διατηρούμε, δημιουργώντας απέραντα, ηλεκτρισμένα νοητικά τοπία όπου, απλώς, κάποιος παραβιάζει ένα χρηματοκιβώτιο ή κάνει πράγματα να εκραγούν. Αλλά, να το πούμε, τι ωραία που κάνει τα πράγματα να εκρήγνυνται.

«The Hollywood Reporter» | Συνολικά είναι μια παγωμένη, εγκεφαλική ταινία – κι είναι εύκολο να τη θαυμάσεις, ειδικά επειδή είναι τόσο πλούσια σε τόλμη και πρωτοτυπία, αλλά σχεδόν αδύνατον να την αγαπήσεις, καθώς στερείται ανθρωπιάς.

«Indiewire» | Το πολυαναμενόμενο ταξίδι στον χρόνο του Κρίστοφερ Νόλαν είναι μια σοβαροφανής απογοήτευση. Πού πήγε στραβά το πράγμα; Βαθιά, στο μπερδεμένο DNA της ταινίας, υπάρχουν ίχνη μιας πρόσχαρης κοσμοπολίτικης φαρσοκωμωδίας. Γυρίστε το χρόνο πίσω! Ανοίξτε τα σινεμά! Σώστε τον κόσμο! Ομως δεν υπάρχει καμία ελαφρότητα στο «Tenet». Ο Νόλαν απλώς αντιστρέφει το χρόνο σε μια προσπάθεια να ξαναφέρει νεκρές ιδέες στη ζωή. [...] Το «Tenet» είναι σαν να βλέπεις το Κήρυγμα στο Ορος, με διδάσκαλο έναν σωτήρα που μιλά αποκλειστικά με πολύπλοκους γρίφους. Κάθε συναίσθημα δέους ισοπεδώνεται από τις διευκρινιστικές ερωτήσεις.

«The Guardian» | Βγαίνεις από το σινεμά με λίγο λιγότερη ενέργεια από αυτήν που είχες μπαίνοντας. Υπάρχει κάτι το ενοχλητικό σε μια ταινία που επιμένει να περιγράφει λεπτομερώς την ψευδο-επιστημονική θεωρία της, ενώ, ταυτόχρονα, δέχεται ότι μάλλον δεν έχεις καταλάβει τίποτα. Ο κόσμος είναι παραπάνω από έτοιμος για ένα υπέροχο blockbuster, ειδικά ένα που περιλαμβάνει μάσκες προσώπου και συζητήσεις για το πώς θα γυρίσουμε τον χρόνο πίσω για να αποφύγουμε μια καταστροφή. Είναι κρίμα που το «Tenet» δεν είναι εξίσου έτοιμο.

«Empire» | Το «Tenet» είναι ο Μποντ χωρίς το βάρος των αποσκευών του παρελθόντος. Γυρισμένο στην Ιταλία, την Εσθονία, την Ινδία, τη Νορβηγία, την Αγγλία και την Αμερική, είναι μια κοσμοπολίτικη κατασκοπική φαντασμαγορία που κάνει ό,τι κι ο 007, αλλά χωρίς να χρειάζεται να στηριχτεί στην κληρονομιά ή στα κλισέ. [...] Μέχρι να τελειώσει, μπορεί να μην ξέρεις τι διάολο συνέβη, αλλά νιώθεις, παρ’ όλα αυτά, συνεπαρμένος. Είναι επιθετικά ψυχαγωγικό.

ΣΙΝΕΜΑ
Ο Ετιέν διδάσκει Μπέκετ στις φυλακές
Ο «Θρίαμβος» του Εμανουέλ Κουρκόλ είναι βασισμένος σε πραγματική ιστορία, αλλά εκεί όπου ο θεατής «ζει» πραγματικά μια ηρωική καθημερινότητα είναι στο «No heroes», ντοκιμαντέρ για την ομάδα μπάσκετ με αμαξίδιο...
Ο Ετιέν διδάσκει Μπέκετ στις φυλακές
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Μαντς Μίκελσεν σε ένα κράμα μαύρης κωμωδίας, δράσης και... ψυχανάλυσης
Δείτε μεταξύ άλλων αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους: «Οι εκκεντρικοί» του Αντερς Τόμας Γένσεν ● «Ταξίδι στην Κριμαία» του Ναριμάν Αλίεφ ● «Ο Πράσινος Ιππότης» του Ντέιβιντ Λόουερ.
Ο Μαντς Μίκελσεν σε ένα κράμα μαύρης κωμωδίας, δράσης και... ψυχανάλυσης
ΣΙΝΕΜΑ
Τραγικό love story με Ανταμ Ντράιβερ και Μαριόν Κοτιγιάρ
Δείτε μεταξύ άλλων αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους: «Annette» του Λεός Καράξ, «Η ξηρασία» του Ρόμπερτ Κόνολι, «Τρυφερέ μου ταυρομάχε» του Ροντρίγκο Σεπούλβεδα.
Τραγικό love story με Ανταμ Ντράιβερ και Μαριόν Κοτιγιάρ
ΣΙΝΕΜΑ
Από τη Βραζιλία ενός αόριστου μέλλοντος μέχρι το φουτουριστικό Μαϊάμι
Η ταινία «Bacurau» είναι μια πολύ μέτρια απόπειρα σχολιασμού της διακυβέρνησης Μπολσονάρο διά της επιστημονικής φαντασίας, το «Ταξίδι μέσα από τη μνήμη» μια μίμηση του «Blade Runner» και «Ο Ανθρωπος του Θεού»...
Από τη Βραζιλία ενός αόριστου μέλλοντος μέχρι το φουτουριστικό Μαϊάμι
ΣΙΝΕΜΑ
«Εμείς όμως πολιτισμό θεωρούμε το μπετόν αρμέ με έναν πίνακα επάνω»
Βρεθήκαμε με τον σκηνοθέτη του «Digger» Τζώρτζη Γρηγοράκη για να μιλήσουμε κυρίως για τη σύνδεση της ταινίας του με όσα συμβαίνουν τώρα, ως προς με το περιβάλλον και τη σχέση του ανθρώπου με αυτό.
«Εμείς όμως πολιτισμό θεωρούμε το μπετόν αρμέ με έναν πίνακα επάνω»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας