Σε ηλικία 76 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο πρωτοπόρος Βρετανός σκηνοθέτης Άλαν Πάρκερ, δημιουργός ταινιών όπως τα «Εξπρές του μεσονυχτίου», «Μπάγκσι Μαλόουν», «Ο Μισισιπής καίγεται», «Pink Floyd: The Wall», «Εβίτα».
Την είδηση του θανάτου γνωστοποίησε εκπρόσωπος της οικογένειάς του ανακοινώνοντας ότι ο Πάρκερ πάλεψε με μακροχρόνια ασθένεια.
Γεννημένος το 1944 στο Λονδίνο, ο Πάρκερ ξεκίνησε από τον χώρο της διαφήμισης προτού μεταπηδήσει στον θαυμαστό κόσμο του σινεμά.
Η πρώτη του μεγάλη επιτυχία ήταν το «Μπάγκσι Μαλόουν», με τη Τζόντι Φόστερ σε ηλικία μόλις 14 ετών, ενώ ακολούθησε σειρά εμβληματικών ταινιών, που ανέδειξαν τον Πάρκερ σε έναν από τους σπουδαιότερους δημιουργούς της γενιάς του.
Ξεχωριστή θέση σε αυτά κατέχουν το εφιαλτικά κλειστοφοβικό «Εξπρές του μεσονυχτίου» (1978), το μιούζικαλ Fame (1980), το αξεπέραστο Pink Floyd: The Wall (βασισμένο στον ομώνυμο δίσκο των θρύλων της μουσικής) και το αντιπολεμικό αριστούργημα Birdy (1984).
Πάντα αεικίνητος και με διορατική καλλιτεχνική ματιά, ο Άλαν Πάρκερ συνέχισε να μας χαρίζει σημαντικές ταινίες και να συνεργάζεται με εμβληματικούς ηθοποιούς, όπως τα «Angel Heart» (Ρόμπερτ ντε Νίρο, Μίκι Ρουρκ), «Ο Μισισιπής καίγεται» (Τζιν Χάκμαν, Ουίλιαμ Νταφόε), The Commitments, ενώ η τελευταία του μεγάλη επιτυχία ήταν το μιούζικαλ «Εβίτα» με την Madonna στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η τελευταία ταινία που σκηνοθέτησε ήταν το «Η ζωή του Ντέιβιντ Γκέιλ» με τον Κέβιν Σπέισι πρωταγωνιστή.
Συνολικά τα έργα του απέσπασαν 19 βραβεία BAFTA, 10 Χρυσές Σφαίρες και 10 'Οσκαρ.
Η καριέρα του, ουσιαστικά, σταμάτησε από το 2003 και μετά, όμως ο Άλαν Πάρκερ είχε ήδη προλάβει να γίνει η κεντρική φιγούρα του βρετανικού σινεμά, ενώ θήτευσε και ως πρόεδρος του Βρετανικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου. Το 2002 η βασίλισσα τον έχρισε ιππότη.
«Η αλήθεια είναι ότι όσο γερνάω δεν βρίσκω το ίδιο ενδιαφέρον στο να γονατίζω μέσα στη λάσπη του Μισισιπή. Το σινεμά είναι μια δύσκολη οργανικά δουλειά. Μου λείπει η συντροφικότητα στο σετ, πολλοί σκηνοθέτες προτιμούν να είναι πιο μοναχικοί, όμως εγώ ακόμη ενθουσιάζομαι με την τρέλα του πλατό» είχε δηλώσει σχετικά σε παλαιότερη συνέντευξή του.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας