Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο δεύτερος κύκλος του θριάμβου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο δεύτερος κύκλος του θριάμβου

  • A-
  • A+

ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑ ΘΕΡΙΝΑ

Δευτέρα 1η Ιουνίου και τα θερινά σινεμά ανοίγουν τις πόρτες, σβήνουν τα φώτα, αραιώνουν τα καθίσματα και λανσάρουν το καλοκαίρι που ξέρουμε κι αγαπάμε, ή την προσπάθειά μας να το κερδίσουμε. Η λειτουργία τους, προσαρμοσμένη στις επιταγές των κανόνων προστασίας από τον κορονοϊό. Θέσεις που φτάνουν ώς το 70% των δυνατοτήτων του κάθε χώρου, άρα καρέκλες τοποθετημένες πιο αραιά, μονές, διπλές και τετραπλές, με αποστάσεις ανάμεσα. Τιμή εισιτηρίου ίδια, προβολή χωρίς διάλειμμα για να μη συνωστίζονται οι θεατές στο μπαρ, το οποίο, όμως, θα λειτουργεί σε όλη τη διάρκεια της προβολής. Ως επί το πλείστον, με μία προβολή τη μέρα και όχι δύο, για να μπορούν να τηρούνται τα μέτρα. Δεν μένει παρά να πάμε τη βόλτα μας και να διαλέξουμε όποιο μας αρέσει – κι όποιο ίσως μας κάνει να νιώθουμε πιο ασφαλείς. Αλλά τι ταινίες θα δούμε;

Οι εταιρείες διανομής θα αρχίσουν να βγάζουν, λίγους λίγους, νέους τίτλους στα θερινά από την Πέμπτη 4 Ιουνίου. Προς το παρόν, το ξαναπιάνουμε από εκεί όπου το αφήσαμε: τον δεύτερο κύκλο του... θριάμβου θα κάνουν στην οθόνη οι ταινίες που προβάλλονταν στις 12 Μαρτίου, την ημέρα που ανακοινώθηκε το κλείσιμο των αιθουσών για δεκαπέντε ημέρες, που έγιναν δυόμισι μήνες. Παρακάτω μια επιλογή των ταινιών που εγκαινιάζουν αυτήν την ιδιόμορφη καλοκαιρινή σεζόν - αλλά δεν είναι οι μόνες, συμβουλευτείτε τον οδηγό αιθουσών για την Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα. Κι από Πέμπτη τα νεότερα.

«Ευτυχία» του Αγγελου Φραντζή. Με τους Κάτια Γκουλιώνη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Θάνο Τοκάκη. Η ζωή της στιχουργού κι ατρόμητης γυναίκας, Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, από τον διωγμό από τη Σμύρνη το 1922 ώς τον θάνατό της, το 1972, έπειτα από πέντε δεκαετίες ελληνικής ιστορίας. Ηδη μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, στεφανωμένη και με έξι βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ, ΑΚΤΗ, ΑΜΥΝΤΑΣ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ, COOL ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ

«Απόστρατος» του Ζαχαρία Μαυροειδή. Με τους Μιχάλη Σαράντη, Γιώτα Φέστα, Θανάση Παπαγεωργίου. Ενας χαριτωμένος, επιπόλαιος τριαντάρης που προσπαθεί να στήσει τη δική του επιχείρηση, εισαγωγές της καλύτερης εσπρεσιέρας που χρειάζεται κάθε σπίτι, εγκαθίσταται εκεί όπου έμενε ο απόστρατος παππούς του, στου Παπάγου φυσικά. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή, μετά τον «Ξεναγό» του 2011, αυτή είναι η ελληνική σκεπτόμενη κομεντί που έχει τη δυνατότητα να αγγίξει κάθε γενιά και να απευθυνθεί στο ευρύ κοινό χωρίς να το υποτιμά.

ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ, ΑΡΤΕΜΙΣ

«Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο. Με τους Σονγκ Κανγκ-χο, Λι Σαν-κουν, Τσο Γέο. Μια οικογένεια μικροαπατεώνων στη σκοτεινή πλευρά της Σεούλ έρχεται σε επαφή με το αντίθετό της, μια εύπορη οικογένεια που ζει σ’ ένα πολυτελές σπίτι. Καθώς οι δύο κόσμοι θα συναντηθούν, ο «ψηλός» κι ο «χαμηλός», η συμβίωσή τους θα αποδειχτεί εκρηκτική - όπως και σ’ ολόκληρη τη Σεούλ, ή την Κορέα, ή τον κόσμο μας. Μια κωμωδία τρόμου, μια κοινωνική ταινία δράσης, από τον Νοτιοκορεάτη δημιουργό τού «Snowpiercer» και του «Okja» που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα των Κανών και 4 Βραβεία Οσκαρ.

ΑΝΟΙΞΙΣ, ΛΑΟΥΡΑ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ, ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ

«Σκοτεινά νερά» του Τοντ Χέινς. Με τους Μαρκ Ράφαλο, Αν Χάθαγουεϊ, Τιμ Ρόμπινς. Ενας μεγαλοδικηγόρος αναλαμβάνει μια δεκαπενταετή νομική διαμάχη εναντίον εταιρειών χημικών. Βασισμένο σε άρθρο των New York Times, στιβαρό και ακτιβιστικό δράμα, δυνατό κυρίως χάρη στην αλήθεια του και στην ερμηνεία του Μαρκ Ράφαλο.

ΦΙΛΟΘΕΗ

«Ραντεβού στο Belle Epoque» του Νικολά Μπεντός. Με τους Ντανιέλ Οτέιγ, Γκιγιόμ Κανέ, Ντοριά Τιλιέ, Φανί Αρντάν. Κουρασμένος από τον γάμο του με τη Μαριάν κι από την πεζότητα του σήμερα, ο Βικτόρ αναθέτει στην υπηρεσία «Ταξιδιώτες του Χρόνου» να τον μεταφέρει σ’ ένα μπιστρό στις αρχές του ’70, όταν γνώρισε τη νεαρή Μαριάν κι έζησε τον μεγάλο έρωτα. Με πρεμιέρα στις Κάνες, μια νοσταλγική και χαριτωμένη γαλλική κομεντί με δυνατό καστ.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΟΛΑΡΓΟΣ

«Στα μαχαίρια» του Ράιαν Τζόνσον. Με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Κρις Εβανς, Ανα ντε Αρμας, Τζέιμι Λι Κέρτις, Μάικλ Σάνον, Ντον Τζόνσον, Τόνι Κολέτ, Κρίστοφερ Πλάμερ. Ο πατριάρχης της οικογένειας Θρόμπι αυτοκτονεί - ή μήπως όχι; Η πολυμελής οικογένειά του ανυπομονεί για την κληρονομιά αλλά ο σαρδόνιος ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ της βάζει φρένο. Στον δρόμο που χάραξε η Αγκαθα Κρίστι, ο πολυσχιδής σκηνοθέτης τού «Star Wars: The Last Jedi» παρουσιάζει μια απολαυστική ταινία μυστηρίου και μια ηχηρή, ξεκάθαρη πολιτική αλληγορία. Υποψήφια για Οσκαρ Σεναρίου. ΑΒΑΝΑ, ΑΛΣΟΣ

«Φύγαμε» του Νταν Σκάνλον. Με τις φωνές των Τομ Χόλαντ, Κρις Πρατ | στα ελληνικά: Ανδρέας Καρτσάτος, Δημήτρης Σάρλος. Δυο αδέλφια ξωτικά κρατούν το μαγικό ραβδί και το ξόρκι που θα φέρει πίσω στη ζωή, για μια μέρα, τον πατέρα τους - φυσικά το ξόρκι θα πάει στραβά και τ’ αγόρια θα ξεκινήσουν ένα περιπετειώδες road trip ενηλικίωσης. Νέα ταινία από την Pixar, πιο συμβατική, αλλά εξαιρετικά τρυφερή και συγκινητική, για μικρούς και μεγάλους.

ΟΝΕΙΡΟ ΡΕΝΤΗ

«Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη. Με τους Βασίλη Μπισμπίκη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιάννη Τσορτέκη. Δύο άντρες διεκδικούν την ίδια γυναίκα στην ελληνική επαρχία - αφορμή να εμπλακούν όχι μόνο οι μαμάδες τους, αλλά και όλοι οι -τοπικοί και μη- γκάνγκστερ και ο αριθμός των πτωμάτων ν’ αρχίσει ν’ ανεβαίνει κατακόρυφα. Πρώτη απόπειρα για «οικονομιδική» κωμωδία.

ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ, ΗΛΕΚΤΡΑ, ΚΑΡΜΕΝ, ΦΛΟΙΣΒΟΣ, ΤΡΙΑΝΟΝ

ΣΙΝΕΜΑ
Μαύρο της απελπισίας και κόκκινο του αίματος
Στην Αυστραλία του 19ου αιώνα, των Βρετανών αποίκων και των Ιρλανδών που μάταια αναζητούν μια καλύτερη ζωή, ο Νεντ Κέλι μεγαλώνει μέσα στη φτώχεια και τη βία.
Μαύρο της απελπισίας και κόκκινο του αίματος
ΣΙΝΕΜΑ
10 ταινίες κοινωνικής αφύπνισης γι’ αυτό το καυτό καλοκαίρι
Μια δεκάδα από τα άφθονα φιλμ «κοινωνικής αφύπνισης», εκείνα που προσπάθησαν να δείξουν μια ρεαλιστική, αιχμηρή πλευρά της πραγματικότητας κι έμειναν στην Ιστορία γι’ αυτό
10 ταινίες κοινωνικής αφύπνισης γι’ αυτό το καυτό καλοκαίρι
ΣΙΝΕΜΑ
Ρομαντική κομεντί του Κλαπίς και το αριστούργημα του Γκοντάρ
Ο Ρεμί είναι ένας νεαρός εργάτης σε φορτοεκφορτώσεις – οι συνάδελφοί του απολύονται, ο ίδιος προβιβάζεται, αλλά δεν μπορεί ν’ αποτινάξει από πάνω του την ενοχική θλίψη που τον κατακλύζει.
Ρομαντική κομεντί του Κλαπίς και το αριστούργημα του Γκοντάρ
ΣΙΝΕΜΑ
Στις γειτονιές του Οδυσσέα και του Τομ Χανκς
Είτε ήρθε απλώς το πλήρωμα του χρόνου, είτε η Ελλάδα ενέπνευσε τους συντελεστές, αυτή εδώ είναι η πληρέστερη, γλυκύτερη, σοβαρότερη επίσης, προσθήκη στις τηλεοπτικές και κινηματογραφικές περιπλανήσεις των δύο...
Στις γειτονιές του Οδυσσέα και του Τομ Χανκς
ΣΙΝΕΜΑ
Κατασκοπευτικό θρίλερ με Πενέλοπε Κρουζ και φρέσκες... επαναλήψεις
Ο Ολιβιέ Ασαγιάς, ο Γάλλος δημιουργός που τόσο συχνά έχει διακριθεί για τις ευρωπαϊκές ταινίες του παρουσιάζει το ισπανόφωνο θρίλερ κατασκοπίας «Αβάνα, η πόλη των κατασκόπων».
Κατασκοπευτικό θρίλερ με Πενέλοπε Κρουζ και φρέσκες... επαναλήψεις
ΣΙΝΕΜΑ
Γαλλική γοητεία και αφιέρωμα Μπονγκ Τζουν-χο
Ενας συγγραφέας κι ένας εκδότης μπαίνουν σ’ ένα μπαρ... Κάπως έτσι θα μπορούσε να ξεκινά η σύνοψη της ταινίας του σεβάσμιου στη Γαλλία Ολιβιέ Ασαγιάς («Μετά τον Μάη», «Personal Shopper»).
Γαλλική γοητεία και αφιέρωμα Μπονγκ Τζουν-χο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας