Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.6°C / 19.0°C
    3 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 18.3°C
    2 BF
    19%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.4°C / 19.0°C
    2 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.4°C / 20.0°C
    2 BF
    34%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    3 BF
    51%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 19.4°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    1 BF
    31%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.6°C / 19.0°C
    1 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 15.0°C
    4 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 16.0°C
    2 BF
    59%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 16.0°C
    5 BF
    67%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    1 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    2 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    1 BF
    45%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.2°C / 18.3°C
    2 BF
    44%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.3°C
    3 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    15°C 11.7°C / 16.7°C
    3 BF
    48%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.8°C / 13.0°C
    2 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 19.4°C
    1 BF
    55%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    1 BF
    31%
Οι New York Times εκθειάζουν το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

«Be Αbsolute for Death» του Τζον Κ. Λιντς

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι New York Times εκθειάζουν το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Οταν κάνεις ένα πρότζεκτ με ενδιαφέρον -παραγγέλνεις σε σκηνοθέτες ολιγόλεπτες ταινιούλες εμπνευσμένες από την καραντίνα- κι όταν ανάμεσα σ' αυτούς είναι και μερικά διάσημα ονόματα του παγκόσμιου σινεμά, ε, τότε, φτάνεις και στις σελίδες των New York Times.

Εκτενές εκθειαστικό ρεπορτάζ με τίτλο «Βρίσκοντας τη μαγεία του σινεμά μέσα στη μονοτονία της καραντίνας», αφιέρωσε η εφημερίδα στο πρότζεκτ «Χώροι» του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Με δηλώσεις του διευθυντή του φεστιβάλ, που είχε και την ιδέα αφού ξαναξεφύλλισε το βιβλίο του Ζορζ Περέκ «Χορείες χώρων».

«Οσο πιο αυστηρός ο εγκλεισμός τόσο μεγαλύτερη η ανάγκη για επικοινωνία», λέει ο Ορέστης Ανδρεαδάκης. «Απ' όπου και να είμαστε, όπου και να ζούμε, μοιραζόμαστε τους ίδιους φόβους, την ίδια αίσθηση περιορισμού, τις ίδιες επιλογές, τις ίδιες ακτίνες ελπίδας».

«Visit» του Τζιά Τζανκ-κε

Από κοντά και ο σταρ του πρότζεκτ, ο Κινέζος Τζιά Τζανκ-κε, Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία, που έστειλε στο φεστιβάλ την ταινιούλα «Visit», στην οποία, μάλιστα, παίζει και ο ίδιος. Στόχος των ταινιών, σύμφωνα με το email που έστειλε στους NYT από την καραντίνα του στο Πεκίνο, είναι «να φανεί η νίκη της ζωής. Οσο δύσκολη κι αν είναι η κατάσταση, το ανθρώπινο μυαλό μπορεί ακόμα να αναπνεύσει ελεύθερα μέσω του σινεμά».

Ο Τζιά Τζανκ-κε πιστεύει ότι όπως κάποτε λέγαμε πως υπάρχουν δύο είδη σκηνοθετών, αυτοί που είχαν ζήσει τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και αυτοί που δεν τον είχαν ζήσει, έτσι και τώρα, μετά την πανδημία. «Αυτή η καταστροφή θα μας αφήσει πολλά να αναλογιζόμαστε για καιρό και θα αλλάξει την κινηματογραφική μας κουλτούρα».

Η ταινία του Τζιά Τζανκ-κε μαζί με άλλες έξι ξένων σκηνοθετών αποτελούν τη δεύτερη φουρνιά του πρότζεκτ «Χώροι» - προηγήθηκαν οκτώ Ελληνες σκηνοθέτες, ενώ έχουν ανατεθεί και άλλες ταινίες. Πάντα στο κανάλι του φεστιβάλ στο YouTube (https://youtu.be/FAEfh3U7EZg).

Το ενδιαφέρον και το επίπεδο του πρότζεκτ κορυφώνεται. Αξίζει να το απολαύσετε. Ο Τούρκος Ταρίκ Ακτάς κινηματογραφεί στο «Spotting Fig Trees» το αγοράκι τoυ να προσπαθεί να διακρίνει ένα δάσος πίσω από τον ψηλό τοίχο του κήπου τους και, εν μέσω καραντίνας, να καταφέρνει να το βρει μόνο χάρη σε ένα κινηματογραφικό πλάνο του μπαμπά του.

«Α Fable» του Ράντου Ζούντε

Ο Ρουμάνος Ράντου Ζούντε στο «A Fable» έχοντας πρωταγωνιστές δύο λούτρινα αρνάκια μιλάει για το πώς ο φόβος μπορεί να καταστρέψει τη ζωή και του πιο προνομιούχου πλάσματος. Ο διάσημος Αμερικανός ηθοποιός (και σκηνοθέτης) Τζον Κάρολ Λιντς στο «Be Absolute for Death» λέει στην κάμερα ένα κείμενο του Σέξπιρ για τον θάνατο και τη ματαιότητα της ζωής, ενώ συνεχίζει να κάνει τα απαραίτητα της καραντίνας (γυμναστική, απολύμανση τουαλέτας, βόλτες στη φύση).

Ο Κινέζος Τζιά Τζανκ-κε καταγράφει μια επίσκεψη συνεργάτη του στο σπίτι του με όλη την τελετουργία του ιού (μάσκες, θερμομέτρηση, κέρασμα... αντισηπτικού, αποστάσεις), ενώ η ταινία που οι δύο άνδρες ετοιμάζουν έχει πλάνα γεμάτα χιλιάδες ανθρώπους, εικόνες που μοιάζουν επιστημονική φαντασία.

Συμμετέχουν ακόμα ο Αργεντινός Ματέο Μπεντέσκι, ο Καναδός Ντενί Κοτέ και η Αμερικανο-ισραηλινή ντοκιμαντερίστρια Ρέιτσελ Λι Τζόουνς.


 

 

 

 


 

ΣΙΝΕΜΑ
Με 177 ταινίες, αντίδραση στο lockdown
Ξεκινά την Πέμπτη το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με πλούσιο πρόγραμμα και πλήρη διαδικτυακή κάλυψη.
Με 177 ταινίες, αντίδραση στο lockdown
ΣΙΝΕΜΑ
Η πανδημία αναγκάζει το φεστιβάλ να γίνει online  
Τέρμα τα όνειρα για μια διοργάνωση, που θα γινόταν 5-15 Νοεμβρίου στις αίθουσες της πλατείας Αριστοτέλους και του λιμανιού. Η ηγεσία του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης επέλεξε αποκλειστικά την διαδικτυακή μορφή.
Η πανδημία αναγκάζει το φεστιβάλ να γίνει online  
ΣΙΝΕΜΑ
Φέτος, αφήστε τις ταινίες να μας φέρουν κοντά
Το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε με επιτυχία και παρά τις δυσκολίες λόγω της πανδημίας κατάφερε έστω και διαδικτυακά να μας ταξιδέψει με τις ταινίες που προβλήθηκαν.
Φέτος, αφήστε τις ταινίες να μας φέρουν κοντά
ΣΙΝΕΜΑ
Μονομαχία πατέρα - γιου στην άγρια φύση
Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης, Τζώρτζης Γρηγοράκης, μιλάει στην «Εφ.Συν.» για την ταινία του «Digger» που λαμβάνει μέρος στο online 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Μονομαχία πατέρα - γιου στην άγρια φύση
ΣΙΝΕΜΑ
Διαμάντι από Βρετανο-πακιστανό για την αγάπη και την απώλεια
Συνεχίζεται διαδικτυακά το 61 Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την ταινία «After love» του Αλίμ Καν να έχει κερδίσει τις εντυπώσεις.
Διαμάντι από Βρετανο-πακιστανό για την αγάπη και την απώλεια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας