Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Cinobo, το Netflix των σινεφίλ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Cinobo, το Netflix των σινεφίλ

  • A-
  • A+

Επεσε στην καλύτερη στιγμή, τώρα που το έχουμε μεγάλη ανάγκη κλεισμένοι στα σπίτια, αγκαλιά κάμποσες ώρες την ημέρα, κακά τα ψέματα, με ένα τηλεκοντρόλ. Η αξία του όμως πάει πολύ πιο πέρα από την κρίση του κορονοϊού.

Αγγίζει την καρδιά των εξελίξεων στον τρόπο που βλέπουμε σινεμά σε εποχές τεχνολογικής έκρηξης. Αλλά και την επιβίωση του καλού σινεμά και των ίδιων των σινεφίλ, που ψιλοϋποφέρουν με τις επιλογές του Netflix - ένας Κουαρόν και ένας Σκορσέζε δεν φέρνουν την άνοιξη και πόσα πια σίριαλ με εγκλήματα, φαντάσματα, μάγισσες και Ισλανδούς μπάτσους μπορείς να καταναλώσεις;

Από τις 12 Μαρτίου ξεκίνησε τη λειτουργία της η ελληνική συνδρομητική streaming πλατφόρμα Cinobo (Cinema No Borders), προσβάσιμη σε Ελλάδα και Κύπρο, με μια μεγάλη συλλογή ανεξάρτητου και arthouse κινηματογράφου από όλο τον κόσμο και, φυσικά, με ελληνικούς υπότιτλους.

Με μόλις 7,99 ευρώ τον μήνα, δωρεάν δοκιμή για 14 μέρες και δυνατότητα ακύρωσης ανά πάσα στιγμή, ο συνδρομητής έχει πρόσβαση σε μεγάλο κατάλογο ταινιών. Θα μπορεί να τις βλέπει σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, smartphone, tablet, smart TV και σε δύο οθόνες ταυτόχρονα.

Οι τεχνικές λεπτομέρειες είναι απαραίτητες. Ο κατάλογος ταινιών, όμως, είναι το δέλεαρ. Ακόμα κι αν τα κρατικά κανάλια, η NOVA αλλά και διάφορες άλλες συνδρομητικές streaming πλατφόρμες προσφέρουν καλές ταινίες, η Cinobo δεν έχει ταίρι.

Δάφνη Μπεχτσή, διευθύντρια της Cinobo

Εχουμε και λέμε: φιλμ βραβευμένα στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου, ταινίες που δύσκολα φτάνουν στο ευρύ κοινό, τίτλοι που δεν έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στην Ελλάδα, αριστουργήματα του κλασικού κινηματογράφου. Ακόμα Χρυσοί Φοίνικες, Χρυσές Αρκτοι, Οσκαρ και Σεζάρ.

Ταινίες από Ευρώπη και Ελλάδα, Βόρεια και Νότια Αμερική, Ασία και Αυστραλία. Κωμωδίες, θρίλερ, ερωτικές ιστορίες, οικογενειακά δράματα, ντοκιμαντέρ, animation. Οχι αποκλειστικά «κουλτουριάρικες», αλλά και καλές mainstream ταινίες.

Επίσης, το Cinobo, άλλη ευπρόσδεκτη διαφοροποίηση, δεν έχει μια αχανή ταινιοθήκη, που δύσκολα την κουμαντάρεις, αλλά ένα επιλεγμένο και προσεκτικά κατηγοριοποιημένο περιεχόμενο με 300 για την αρχή ταινίες. Κάθε εβδομάδα θα προστίθενται τέσσερις ακόμα, η μία ανάμεσά τους εντελώς άπαιχτη στην Ελλάδα.

«Μικρά Αγγλία» του Παντελή Βούλγαρη

Και, θαύμα θαύμα, υπάρχει μια δυναμική εκπροσώπηση του ελληνικού σινεμά, με πληθώρα ταινιών, από Παντελή Βούλγαρη και Γιώργο Λάνθιμο μέχρι Πάνο Χ. Κούτρα και Εκτορα Λυγίζο.

Η Cinobo συνεργάζεται με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου στη θεματική ενότητα «IRIS Feature Awards», με ταινίες που έχουν πάρει το Βραβείο Ιρις (μυθοπλασίας) την τελευταία δεκαετία - θα προστεθούν σύντομα και ντοκιμαντέρ.

Μια ματιά στο τι προσφέρει ήδη στους πρώτους συνδρομητές είναι απαραίτητη. Ταινίες μεγάλων δημιουργών, από τον Μίκαελ Χάνεκε ώς τον Τέρενς Μάλικ, από τον Πάολο Σορεντίνο και τον Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ ώς την Κλερ Ντενί και τη Λιν Ράμσεϊ.

«Η τέλεια ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο

Παράλληλα, παρουσιάζει θεματικές συλλογές: Αφιέρωμα στα 80s. New Era, με ταινίες από όλο τον κόσμο που έχουν θέμα τα νέα ξεκινήματα και τις δεύτερες ευκαιρίες. Los Thrillers, με δυνατά ισπανόφωνα θρίλερ, από αυτά που αγαπάει το ελληνικό κοινό. The Artist, με φιλμ βασισμένα στις ζωές προσωπικοτήτων από τον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού.

Αύριο, Τρίτη 17 Μαρτίου, η πλατφόρμα εγκαινιάζει την κατηγορία Πρεμιέρες Cinobo με το «Honeyland» (Στη γη του άγριου μελιού) των Λιούμπομιρ Στεφάνοφ και Ταμάρα Κοτέφσκα από τη Βόρεια Μακεδονία, την πρώτη ταινία στην ιστορία των Οσκαρ με ταυτόχρονη υποψηφιότητα για Καλύτερο Ντοκιμαντέρ και Καλύτερη Διεθνή Ταινία.

Θα ακολουθήσει αφιέρωμα στον μεγάλο νικητή των φετινών Οσκαρ Μπονγκ Τζουν Χο των «Παράσιτων», με ταινίες που γίνονται για πρώτη φορά διαθέσιμες στο ελληνικό κοινό. Τη σκυτάλη θα πάρει η Ανιές Βαρντά με οκτώ ταινίες της. Ενώ στα τέλη Απριλίου έχει προγραμματιστεί προβολή της συνολικής φιλμογραφίας του Τσάρλι Τσάπλιν. Αντίστοιχα αφιερώματα και σε άλλους δημιουργούς είναι στα σκαριά.

«Η ζωή της Αντέλ» του Αμπντελατίφ Κεσίς. Αντέλ Εξαρχόπουλος, Λέα Σεϊντού

Εχει μεγάλη σημασία ποιοι είναι οι άνθρωποι της Cinobo. Πρόκειται για επαγγελματίες ποικίλων ειδικοτήτων με κοινό τους παρονομαστή την αγάπη για το καλό σινεμά. Managing director είναι η Δάφνη Μπεχτσή, κόρη του διανομέα Χρήστου Μπεχτσή (της Seven Films).

Είχαν, όπως μας λέει, χρόνια τώρα αυτό το «όραμα», πηγαίνοντας στα ξένα φεστιβάλ και βλέποντας πόσες καλές ταινίες δεν έφταναν ποτέ στο ελληνικό κοινό». «Η ιδέα όμως για τη Cinobo έπεσε στο τραπέζι πριν από δύο χρόνια και εδώ κι έναν χρόνο άρχισε η πιο συστηματική και σκληρή δουλειά. Δεν στήνεται τόσο γρήγορα και εύκολα μια streaming πλατφόρμα, όσο κι αν η Seven είχε και τεχνογνωσία και γνώση της αγοράς».

H κυρία Μπεχτσή είναι πολύ αισιόδοξη ότι η πλατφόρμα θα πιάσει. «Η Ελλάδα αγαπάει αυτό το σινεμά», λέει. «Ολα τα σημάδια που έχουμε είναι ενθαρρυντικά. Ο αριθμός των ήδη συνδρομητών είναι μεγάλος και τα μηνύματά τους θερμά: “επιτέλους”, “μας σώσατε”. Ακόμα κι αν, πρώτες μέρες είναι, έχουν απορίες για κάποια τεχνικά προβληματάκια».


 

 


 


 


 




 

ΣΙΝΕΜΑ
Κύκλοι και συμφέροντα θέλουν τον έλεγχο του ΕΚΚ
Με μια σκληρή ανακοίνωση ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Πάνος Λουκάκος, απαντά σε δημοσιεύματα που ήθελαν, έτσι ξαφνικά, την Ηλέκτρα Βενάκη, γενική διευθύντρια του ΕΚΚ μέχρι τέλος...
Κύκλοι και συμφέροντα θέλουν τον έλεγχο του ΕΚΚ
ΣΙΝΕΜΑ
Σύσκεψη στην Μπουμπουλίνας για το Κέντρο Κινηματογράφου
Μάλλον κάτι συμβαίνει με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, όχι, ίσως, ακραίο, που δείχνει κρίση, αλλά κάποια προβλήματα στη λειτουργία του που θα μπορούσαν να τραυματίσουν τη συνέχεια του έργου του και...
Σύσκεψη στην Μπουμπουλίνας για το Κέντρο Κινηματογράφου
ΣΙΝΕΜΑ
«Ακολουθώ το δικό μου μονοπάτι, δεν με ενδιαφέρει αν οι ταινίες μου είναι δημοφιλείς»
Ο κορυφαίος Πολωνός σκηνοθέτης γράφει στην Υδρα ένα νέο σενάριο και ετοιμάζεται για το Φεστιβάλ της Δράμας, όπου θα είναι μέλος της Κριτικής Επιτροπής του Διεθνούς Τμήματος.
«Ακολουθώ το δικό μου μονοπάτι, δεν με ενδιαφέρει αν οι ταινίες μου είναι δημοφιλείς»
ΣΙΝΕΜΑ
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
Σε κάθε σπουδαίο σκηνοθέτη «επιτρέπονται» και μία και πολλές αποτυχίες κι αυτή εδώ μάλλον είναι η χειρότερη, ώς τώρα, ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν – και πάλι καλύτερη από πολλές αποτυχίες λιγότερο δημιουργικών,...
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
ΣΙΝΕΜΑ
Αναλύοντας την Αραβική Ανοιξη στο ντιβάνι της Γκολσιφτέ Φαραχάνι
Η πρωτοεμφανιζόμενη Γαλλοτυνήσια σκηνοθέτις παραφράζει το «Ενα ντιβάνι στη Νέα Υόρκη» της Σαντάλ Ακερμάν κι απλοποιεί τα νοήματά του, μεταφέροντας το... εν λόγω ντιβάνι στην Τυνησία πριν από τις εξεγέρσεις του...
Αναλύοντας την Αραβική Ανοιξη στο ντιβάνι της Γκολσιφτέ Φαραχάνι
ΣΙΝΕΜΑ
Μαύρο της απελπισίας και κόκκινο του αίματος
Στην Αυστραλία του 19ου αιώνα, των Βρετανών αποίκων και των Ιρλανδών που μάταια αναζητούν μια καλύτερη ζωή, ο Νεντ Κέλι μεγαλώνει μέσα στη φτώχεια και τη βία.
Μαύρο της απελπισίας και κόκκινο του αίματος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας