Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Ντενέβ, μόνη στις αίθουσες
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Ντενέβ, μόνη στις αίθουσες

  • A-
  • A+

«Μάντεψε ποιος ήρθε για τα γενέθλιά σου» ★★½☆☆☆

(Fête de Famille, Γαλλία, Βέλγιο, 2019, 101')

♦ σκηνοθεσία: Σεντρίκ Καν
♦ ηθοποιοί: Κατρίν Ντενέβ, Εμανουέλ Μπερκό, Βενσάν Μακέν

Μία είναι η καινούργια ταινία που θα διεκδικήσει την προσοχή του κοινού αυτήν την εβδομάδα: μια χαρακτηριστικά γαλλικής ατμόσφαιρας, δραματική κομεντί, μ’ ένα θαυμάσιο καστ, ένα υπέροχο σπίτι και μια ελαφριά τάση για μελόδραμα.

Η Αντρέα της Κατρίν Ντενέβ είναι η μητριάρχης αυτής της οικογένειας – ο σύζυγός της την υποστηρίζει σιωπηλά και ποτέ δεν της φέρνει αντίρρηση, τα εγγόνια της τη λατρεύουν, τα παιδιά της περίπου, τόσο ο δηκτικός μεγαλύτερος γιος της, όσο κι ο επιπόλαιος μικρότερος που προσπαθεί να γίνει σκηνοθέτης.

Για τα γενέθλιά της, η Αντρέα έχει καλέσει για φαγητό ολόκληρο το σόι, ακόμα και την κόρη της, την Κλερ της Εμανουέλ Μπερκό, που ακροβατεί μεταξύ λογικής και παράνοιας, ψυχραιμίας και υστερίας, έτοιμη ανά πάσα στιγμή να αφήσει το ποτήρι να ξεχειλίσει και να ωθήσει τ’ αδέλφια και τους γονείς της να κοιτάξουν επιτέλους τη ζωή και τις επιλογές τους κατάματα.

Σ’ ένα φινετσάτο, ζεστό, μπουρζουά ντεκόρ, αυτή η πολυμελής και πολυπολιτισμική οικογένεια που καταγράφει ο Σεντρίκ Καν («Roberto Succo», «Μια καλύτερη ζωή») συνδέεται με ένα κοινό χαρακτηριστικό, την προτίμηση όλων να σπρώχνουν τα κακώς κείμενα κάτω από το χαλάκι.

Γνώριμη διάθεση, γνώριμο σενάριο χωρίς εκπλήξεις, μια αίσθηση «ασφάλειας» στη σκηνοθεσία, σε μια ταινία όπου οι δεύτεροι ρόλοι γίνονται άμεσα κατανοητοί με μια κίνηση ή έναν διάλογο ο καθένας, όπου η Κατρίν Ντενέβ δεν έχει ούτε μία σκηνή που να επιδείξει τη δεξιοτεχνία της, αλλά η Μπερκό κλέβει με άνεση τις εντυπώσεις, καθώς η γιορτή οδηγείται στην κορύφωση του φινάλε, μαζί με το κοτόπουλο αν κρουτ που ροδίζει στον φούρνο.

ΣΙΝΕΜΑ
Η Κατρίν Ντενέβ θα κάνει μόνη γενέθλια...
Δεν είναι πως τα σινεμά αδειάζουν – αντίθετα, προσπαθούν να προσκαλούν τους θεατές για δύο ώρες μακριά από τη ζοφερή επικαιρότητα και... μακριά από τον διπλανό τους!
Η Κατρίν Ντενέβ θα κάνει μόνη γενέθλια...
ΣΙΝΕΜΑ
Γκανγκστερική σάτιρα με τη μανιέρα του Γιάννη Οικονομίδη
Μια πενταετία μετά το «Μικρό ψάρι», ο Γιάννης Οικονομίδης επιστρέφει με μια γκανγκστερική κωμωδία, στην καρδιά της έξυπνη, στη φόρμα της εγκλωβισμένη στη σκηνοθετική μανιέρα που ο δημιουργός της μοιάζει...
Γκανγκστερική σάτιρα με τη μανιέρα του Γιάννη Οικονομίδη
ΣΙΝΕΜΑ
Η ιστορία της γενοκτονίας των Μάγιας
Η Γουατεμάλα του 2018 είναι μια χώρα ταραγμένη για δεκαετίες – όλοι παρακολουθούν εναγωνίως τη δίκη των στρατιωτικών που πυροδότησαν τον εμφύλιο πόλεμο τις δεκαετίες ’60-’90, που οδήγησε και στη γενοκτονία των...
Η ιστορία της γενοκτονίας των Μάγιας
ΣΙΝΕΜΑ
Eναρξη με τρομοκρατική επίθεση, κορονοϊό, αλλά και γυναικεία δημιουργικότητα
Η Berlinale του 2020 έχει πολλά συστατικά που την κάνουν να ξεχωρίζει. Είναι επετειακή, είναι η πρώτη με τη νέα της διοίκηση, είναι το φεστιβάλ που στο ξημέρωμά του, έμαθε για την πολύνεκρη επίθεση στην πόλη...
Eναρξη με τρομοκρατική επίθεση, κορονοϊό, αλλά και γυναικεία δημιουργικότητα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι εσπρεσιέρες του Παπάγου και το μέλι της Βόρειας Μακεδονίας
Η ελληνική σκεπτόμενη κομεντί που έχει τη δυνατότητα να αγγίξει κάθε γενιά και να απευθυνθεί στο ευρύ κοινό χωρίς να το υποτιμά και ένα ντοκιμαντέρ μπορεί να μιλήσει σε βάθος για τα πιο φλέγοντα ανθρώπινα...
Οι εσπρεσιέρες του Παπάγου και το μέλι της Βόρειας Μακεδονίας
ΣΙΝΕΜΑ
Αντιρρησίας συνείδησης στον στρατό του Χίτλερ
Μια δεκαετία σχεδόν μετά το «Δέντρο της ζωής», έχοντας εν τω μεταξύ ανέβει κοπιωδώς ώς τ’ αστέρια και ταξιδέψει στον πυρήνα του Σύμπαντος, ο Τέρενς Μάλικ προσγειώνεται, για την ακρίβεια βαθιά στη γη, στο χώμα...
Αντιρρησίας συνείδησης στον στρατό του Χίτλερ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας