Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Ντενέβ, μόνη στις αίθουσες
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Ντενέβ, μόνη στις αίθουσες

  • A-
  • A+

«Μάντεψε ποιος ήρθε για τα γενέθλιά σου» ★★½☆☆☆

(Fête de Famille, Γαλλία, Βέλγιο, 2019, 101')

♦ σκηνοθεσία: Σεντρίκ Καν
♦ ηθοποιοί: Κατρίν Ντενέβ, Εμανουέλ Μπερκό, Βενσάν Μακέν

Μία είναι η καινούργια ταινία που θα διεκδικήσει την προσοχή του κοινού αυτήν την εβδομάδα: μια χαρακτηριστικά γαλλικής ατμόσφαιρας, δραματική κομεντί, μ’ ένα θαυμάσιο καστ, ένα υπέροχο σπίτι και μια ελαφριά τάση για μελόδραμα.

Η Αντρέα της Κατρίν Ντενέβ είναι η μητριάρχης αυτής της οικογένειας – ο σύζυγός της την υποστηρίζει σιωπηλά και ποτέ δεν της φέρνει αντίρρηση, τα εγγόνια της τη λατρεύουν, τα παιδιά της περίπου, τόσο ο δηκτικός μεγαλύτερος γιος της, όσο κι ο επιπόλαιος μικρότερος που προσπαθεί να γίνει σκηνοθέτης.

Για τα γενέθλιά της, η Αντρέα έχει καλέσει για φαγητό ολόκληρο το σόι, ακόμα και την κόρη της, την Κλερ της Εμανουέλ Μπερκό, που ακροβατεί μεταξύ λογικής και παράνοιας, ψυχραιμίας και υστερίας, έτοιμη ανά πάσα στιγμή να αφήσει το ποτήρι να ξεχειλίσει και να ωθήσει τ’ αδέλφια και τους γονείς της να κοιτάξουν επιτέλους τη ζωή και τις επιλογές τους κατάματα.

Σ’ ένα φινετσάτο, ζεστό, μπουρζουά ντεκόρ, αυτή η πολυμελής και πολυπολιτισμική οικογένεια που καταγράφει ο Σεντρίκ Καν («Roberto Succo», «Μια καλύτερη ζωή») συνδέεται με ένα κοινό χαρακτηριστικό, την προτίμηση όλων να σπρώχνουν τα κακώς κείμενα κάτω από το χαλάκι.

Γνώριμη διάθεση, γνώριμο σενάριο χωρίς εκπλήξεις, μια αίσθηση «ασφάλειας» στη σκηνοθεσία, σε μια ταινία όπου οι δεύτεροι ρόλοι γίνονται άμεσα κατανοητοί με μια κίνηση ή έναν διάλογο ο καθένας, όπου η Κατρίν Ντενέβ δεν έχει ούτε μία σκηνή που να επιδείξει τη δεξιοτεχνία της, αλλά η Μπερκό κλέβει με άνεση τις εντυπώσεις, καθώς η γιορτή οδηγείται στην κορύφωση του φινάλε, μαζί με το κοτόπουλο αν κρουτ που ροδίζει στον φούρνο.

ΣΙΝΕΜΑ
Τα θερινά επιμένουν... με ασιατικό love story και με Ντε Νίρο
Με την αναστολή λειτουργίας των κλειστών αιθουσών, οι περισσότερες νέες ταινίες αναβλήθηκαν. Επιβιώνουν μια γλυκύτατη πρεμιέρα από τη Σιγκαπούρη, μια κωμωδία με τον Ρόμπερτ ντε Νίρο και οι Νύχτες Πρεμιέρας .
Τα θερινά επιμένουν... με ασιατικό love story και με Ντε Νίρο
ΣΙΝΕΜΑ
Αμερικανικές εκλογές και τα αδέσποτα της Αθήνας
Ο Τζον Στιούαρτ, μία από τις πιο αιχμηρές φωνές πολιτικού σχολιασμού στην αμερικανική τηλεόραση, γράφει και σκηνοθετεί τον «Ακαταμάχητο», μια κομεντί με στόχο το εκλογικό σύστημα.
Αμερικανικές εκλογές και τα αδέσποτα της Αθήνας
ΣΙΝΕΜΑ
I don’t like Mondays…
Η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, «Monday», στο Φεστιβάλ του Τορόντο.
I don’t like Mondays…
ΣΙΝΕΜΑ
Ο καταδότης της μαφίας και η χειραφετημένη Μουλάν
Στον «Προδότη» ο Μάρκο Μπελόκιο καταγράφει την πορεία του Τομάσο Μπουσέτα, πρωτοπαλίκαρου της Κόζα Νόστρα που, το 1982, έγινε ο πρώτος καταδότης του ιταλικού οργανωμένου εγκλήματος.
Ο καταδότης της μαφίας και η χειραφετημένη Μουλάν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας