Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναβάλλεται το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναβάλλεται το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+
Λόγω κορονοϊού η 22η διοργάνωση, που θα ξεκινούσε την περασμένη Πέμπτη, πάει για τέλος Μαΐου-αρχές Ιουνίου. Το κόστος της αναβολής είναι μεγάλο.

Ο κορονοϊός αποδείχτηκε ανθεκτικότερος από το πάθος για σινεμά. Η διοίκηση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε χθες ότι η φετινή, 22η διοργάνωση, που θα ξεκινούσε την Πέμπτη, αναβάλλεται. Το συγκρατημένο αίσθημα αισιοδοξίας, που επικράτησε την περασμένη Πέμπτη στη συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσης του προγράμματος, γρήγορα κατέρρευσε μπροστά στις ραγδαίες εξελίξεις.

Κατ’ αρχάς, όπως μας είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης, άρχισαν να καταφτάνουν οι ακυρώσεις από προσκεκλημένους σκηνοθέτες, όπως ο τιμώμενος Ρεϊμόν Ντεπαρντόν, φωτογράφος σταρ του πρακτορείου Magnum και ντοκιμαντερίστας.

Με λύπη, αλλά αίσθημα ευθύνης

Επειτα, συνεχίζει ο κ. Ανδρεαδάκης, «λάβαμε πολύ σοβαρά υπόψη μας την τελευταία ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, με την οποία αναβαθμίστηκε η εκτίμησή του για την εξάπλωση του κορο- νοϊού.

Συγχρόνως άρχισαν μεγάλες ευρωπαϊκές εκδηλώσεις η μία μετά την άλλη να αναβάλλονται, από το Salon d’Auto της Γενεύης μέχρι το Salon du Livre του Παρισιού».

Ετσι, με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Πολιτισμού, η διοίκηση του φεστιβάλ προχώρησε στη ματαίωσή του. «Με μεγάλη λύπη, αλλά και με αίσθημα μεγάλης ευθύνης, καταλήξαμε ότι άλλη επιλογή δεν υπήρχε», λέει ο Ορέστης Ανδρεαδάκης. «Προέχει η ασφάλεια των εργαζομένων, των θεατών, των κατοίκων της πόλης και των ξένων προσκεκλημένων μας».

Το κόστος της ματαίωσης είναι, φυσικά, τεράστιο και ακόμα δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια. Δεν το αρνείται ο καλλιτεχνικός διευθυντής. Οι έντεκα μέρες της διοργάνωσης είχαν προϋπολογισμό πάνω από 500 χιλιάδες ευρώ -οι 330 χιλιάδες έρχονταν από το ΕΣΠΑ και οι 130 από ευρωπαϊκά προγράμματα (Media) και χορηγούς. Οι τελευταίοι είναι πολύ υποστηρικτικοί, το Media και το ΕΣΠΑ θα εξετάσουν το θέμα, είναι και γι’ αυτούς κάτι καινούργιο η ματαίωση τόσο μεγάλων εκδηλώσεων.

Μαζί με τις απώλειες (μέσα και τα έσοδα που θα ξεπερνούσαν τις 100 χιλιάδες ευρώ) θα υπάρξουν, πάντως, και κάποιες μικρές οικονομικές ανάσες (από αμοιβές και φιλοξενία). Το ΥΠΠΟ δήλωσε στο φεστιβάλ ότι θα σταθεί οικονομικά στο πλευρό του. Εξετάζεται, δε, η προοπτική διεξαγωγής του στο τέλος Μαΐου με αρχές Ιουνίου. Η διοίκηση θα επανέλθει το συντομότερο δυνατόν με νέες πληροφορίες.

Επειδή, όμως, φεστιβάλ δεν είναι μόνο προβολές και συζητήσεις, αλλά και μια μεγάλη και σημαντική δουλειά στήριξης της δημιουργίας, παραγωγής και προώθησης ταινιών, ένα σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων της Αγοράς θα γίνει διαδικτυακά. Συγκεκριμένα, οι διαπιστευμένοι σ’ αυτήν επαγγελματίες από όλο τον κόσμο -διανομείς, sales agents, εκπρόσωποι ξένων φεστιβάλ- θα μπορούν να δουν και να αξιολογήσουν τα ελληνικά ντοκιμαντέρ προκειμένου να τα συμπεριλάβουν στα μελλοντικά χρηματοδοτικά και φεστιβαλικά προγράμματά τους.

Το ίδιο ισχύει και για τη δράση Docs in Progress (Ντοκιμαντέρ σε εξέλιξη). Τα κατατεθειμένα σχέδια θα εξεταστούν on line και η επιτροπή θα δώσει τα βραβεία και τα χρηματικά έπαθλα χωρίς καθυστέρηση.

ΣΙΝΕΜΑ
Play now στο διαδίκτυο για 210 ταινίες
Ακόμα και διαδικτυακό, on line, μακριά από αίθουσες και με θεατές μπροστά σε ένα λάπτοπ, το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τα καταφέρνει να σε... αγχώσει.
Play now στο διαδίκτυο για 210 ταινίες
ΣΙΝΕΜΑ
Οι New York Times εκθειάζουν το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Εκτενές εκθειαστικό ρεπορτάζ με τίτλο «Βρίσκοντας τη μαγεία του σινεμά μέσα στη μονοτονία της καραντίνας», αφιέρωσε η εφημερίδα New York Times στο πρότζεκτ «Χώροι» του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Οι New York Times εκθειάζουν το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες δεν άντεξαν την πίεση του κορονοϊού
Με ένα τουίτ, η μεγαλύτερη κινηματογραφική διοργάνωση του κόσμου, των 40 χιλιάδων επαγγελματιών και 200 χιλιάδων θεατών, ανακοίνωσε ότι αναβάλλεται. Προσοχή, δεν ματαιώνεται. Βλέποντας και κάνοντας. Για την...
Οι Κάνες δεν άντεξαν την πίεση του κορονοϊού
ΣΙΝΕΜΑ
O κορονοϊός βλάπτει τον πολιτισμό
Μέχρι και ο 007 παρέδωσε τα όπλα. Σύμφωνα με ανακοίνωση των εταιρειών MGM, Eon και Universal, η έξοδος της πολυαναμενόμενης ταινίας «No Time to Die», με τον Ντάνιελ Γκρεγκ να ερμηνεύει τελευταία φορά τον...
O κορονοϊός βλάπτει τον πολιτισμό
ΣΙΝΕΜΑ
Εγρήγορση για τον κορονοϊό, αλλά και αισιοδοξία
Ούτε φιλιά, ούτε αγκαλιές, ούτε καν χειραψίες, αλλά ένα κλίμα ανησυχίας σημάδεψε, αλλά δεν καθόρισε τελικά, τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Πέφτει πάνω στον κορονοϊό,...
Εγρήγορση για τον κορονοϊό, αλλά και αισιοδοξία
ΣΙΝΕΜΑ
Ξένοι σταρ και Ελληνες με πάθος
Διάσημες ταινίες, που όλοι περιμένουν στο 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Η πλούσια ελληνική παραγωγή. Αφιερώματα σε πρωτοπόρους, όπως ο Ρεϊμόν Ντεπαρντόν του Magnum. Και μια συγκινητική χειρονομία...
Ξένοι σταρ και Ελληνες με πάθος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας