• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 11.6°C / 15.7°C
    2 BF
    69%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.7°C / 12.7°C
    0 BF
    75%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.0°C / 13.7°C
    5 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    11°C 7.5°C / 10.9°C
    2 BF
    46%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 10.7°C
    2 BF
    76%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.7°C / 12.1°C
    2 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.1°C / 7.3°C
    2 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 16.6°C
    2 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.5°C / 18.7°C
    3 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.9°C / 14.9°C
    0 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.8°C / 18.5°C
    5 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    5 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    3 BF
    63%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    8°C 7.9°C / 10.5°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.5°C / 12.8°C
    0 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 14.8°C / 18.8°C
    2 BF
    79%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.9°C
    2 BF
    71%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    12°C 9.3°C / 13.3°C
    0 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.7°C / 12.8°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    1 BF
    80%

Ηρώ Μπέζου, Σοφία Κόκκαλη, Ανθή Ευστρατιάδου, Δάφνη Πατακιά στην «Winona»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γυναικεία παιχνίδια και μυστικά κάτω από τον ήλιο

  • A-
  • A+
Ολοένα και περισσότερο ταυτίζεται ο σκηνοθέτης με γυναικείους χαρακτήρες. Προτιμά να συνεργάζεται με νέες γυναίκες. Η «Winona» είναι μια γοητευτική εμπειρία που αξίζει να ζήσετε μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα. Και παίζουν τέσσερις σπουδαίες ηθοποιοί.

Τέσσερα υπέροχα, έξυπνα, ζωντανά, δεμένα μεταξύ τους κορίτσια σε μια πλαζ. Κι ένας μαλλια- ρός σκύλος παρέα τους. Καλοκαίρι, αφόρητη ζέστη. Ο χρόνος κυλάει νωχελικά. Τραγούδια, αναμνήσεις, αγόρια, ταινίες, παιχνίδια, διάβασμα, ηλιοθεραπεία. Ομως, από ψηλά, τους παραστέκει ένα μεγάλο, μυστηριώδες σπίτι. Και κάπου πίσω τους, κρυμμένο στα δέντρα, ένα αυτοκίνητο με δυο περίεργους επιβάτες.

Υπάρχει πιο γοητευτική συνθήκη για σινεμά; Η «Winona», η πέμπτη ταινία του Αλέξανδρου Βούλγαρη aka The Boy, είναι στις αίθουσες. Με τέσσερα απίστευτα ταλέντα, να μην ξέρεις ποια να πρωτοθαυμάσεις: Σοφία Κόκκαλη, Ηρώ Μπέζου, Δάφνη Πατακιά, Ανθή Ευστρατιάδου.

Αλέξανδρος Βούλγαρης

Ο Αλέξανδρος δεν έχει πρόβλημα να παραδεχτεί το «κόλλημά» του με τους γυναικείους χαρακτήρες. «Για κάποιο λόγο –δεν μπαίνω στη διαδικασία να το εξηγήσω ψυχολογικά– ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια ταυτίζομαι περισσότερο με γυναικείους χαρακτήρες και στο σινεμά των άλλων και στο δικό μου και στα τραγούδια μου», λέει. «Προτιμώ να συνεργάζομαι με νέες γυναίκες, περνάω καλύτερα, νιώθω ότι μπορώ να επικοινωνήσω μαζί τους περισσότερο. Αλλά, βέβαια, παίζει ρόλο και ποιες είναι».

• Δηλαδή το σενάριο γράφτηκε ειδικά γι’ αυτές;

Γράφτηκε με το μυαλό μου στις συγκεκριμένες ηθοποιούς. Αλλά δεν ήθελα και να το κλειδώσω μέχρι να τελειώσει η γραφή. Δεν ήθελα, στην περίπτωση που ο χαρακτήρας έπαιρνε μια διαφορετική τροπή, να πω «α, δεν της ταιριάζει» ή να περιοριστώ.

• Οι ίδιες έφεραν δικά τους πράγματα στο κείμενο και τον ρόλο;

Οι αλλαγές που έγιναν στο σενάριο ήταν ελάχιστες. Κατ’ αρχήν, δεν ήθελα να κάνουμε πρόβες, ήταν μια ταινία που βασιζόταν πολύ στον λόγο, φοβόμουν ότι με τις πρόβες θα έχανε τον αυθορμητισμό της και θα πήγαινε προς το θεατρικό. Επειτα, επειδή είχαμε μόνο οχτώ μέρες γύρισμα και τραβάγαμε σε φιλμ –άρα υπήρχε πολύ στένεμα– ήταν απαραίτητο να έχω τέσσερις ηθοποιούς πολύ καλές, πολύ δουλεμένες και σοβαρές. Και πάνω από όλα προσωπικότητες. Που να καταλαβαίνουν ένα κείμενο πολύ καλά και δεν περιμένουν από τον σκηνοθέτη να τους πει τι να κάνουν. Ετσι, πολύ ελεύθερες, έφεραν σε κάθε σκηνή τον δικό τους τόνο και ενέργεια.

• Ο θεατής νιώθει ότι κάτι περίεργο συμβαίνει, ότι ένα μυστικό κρύβει η παρέα. Το τέλος τα λύνει όλα. Χωρίς αυτό το «τέλος», δεν θα γραφόταν το σενάριο;

Αυτό που ήθελα είναι να παρακολουθούμε τέσσερις κοπέλες, που κάνουν διάφορα πράγματα που δεν έχουν και πολύ νόημα, που ζουν μια φαινομενικά αδιάφορη μέρα, ενώ επί της ουσίας είναι πολύ σημαντική γι’ αυτές. Είχα στο μυαλό μου ότι αυτές οι τέσσερις, επειδή έχουν ένα πολύ σοβαρό μυστικό, θέλουν να τις έχουμε γνωρίσει, καταλάβει και δικαιολογήσει, μέχρι να μας το εκμυστηρευθούν. Να είμαστε έτοιμοι να τις ακούσουμε.

• Κωμωδία, μιούζικαλ, θρίλερ... Πολλά genre μαζί σε μια ταινία. Είναι κάτι που σας ενδιέφερε ή ή απλώς έτυχε;

Ετσι ακριβώς ήθελα να είναι η ταινία. Να είναι και κοντά στην κωμωδία. Και μια ταινία παρέας. Και «μυστηρίου», ίσως όπως οι πρώτες του Πολάνσκι («Το μαχαίρι στο νερό»), που είσαι και δεν είσαι σίγουρος τι συμβαίνει. Και δράμα. Και μιούζικαλ α καπέλα, που να προχωράει η ιστορία μέσω των τραγουδιών που έγραψα εγώ και η Δεσποινίς Τρίχρωμη, κάτι σαν τις πρώτες του Τέρενς Ντέιβις.

• Πόσο μου άρεσαν, με συγκίνησαν τα μυωπικά γυαλιά που φοράνε τα κορίτσια. Να σας ζητήσω να τα εξηγήσετε;

Διάφορα πράγματα που βάζω στις ταινίες μου είναι κάπως συνειρμικά. Οι άνθρωποι που φοράνε γυαλιά μού λειτουργούν πιο οικεία. Τώρα, σε ένα δεύτερο και σε ένα τρίτο επίπεδο, μπορεί κάποιος να πει ότι τα κορίτσια δεν «βλέπουνε» το πρόβλημα που υπάρχει ή και διάφορα άλλα. Γενικά, σε αυτή την ταινία έχω ακούσει διάφορες εκδοχές για το σπίτι, για το αυτοκίνητο. Ακόμα κι αν δεν έχουν καμιά σχέση με τις προθέσεις μου, μου φαίνονται πολυ cool.

• Η «Winona» είναι πολύ επικοινωνιακή, αγκαλιάζει τον θεατή. Ηταν πρόθεσή σας; Μήπως μεγαλώνοντας πηγαίνετε προς ένα πιο ανοιχτό, λιγότερο πειραματικό σινεμά;

Δεν μπορούσα να ξέρω αν θα είναι πιο επικοινωνιακή, ούτε ήταν πρόθεσή μου – αλλά μου αρέσει τελικά που είναι. Οι χαρακτήρες και οι ιστορίες είναι αυτές που σε οδηγούν στο πόσο δύσκολη ή εύκολη, πόσο πειραματική ή όχι, θα είναι η ταινία. Δεν ξυπνάω λέγοντας «τώρα θα κάνω μια ταινία που δεν θα την καταλαβαίνουν».

• Σας ρώτησα, γιατί έχω στον νου μου τον Αγγελο Φραντζή, που γύρισε την «Ευτυχία».

Προσωπικά το χάρηκα, πιστεύω ότι είναι από τις καλές ταινίες του Αγγελου, γιατί τελικά αυτό κρίνουμε. Είδα τον Αγγελο μέσα στην ταινία, δεν έκανε κάτι ξένο προς τον εαυτό του. Οσο κι αν οι ταινίες μου είναι σαν ύφος αυτό που λέμε «ανεξάρτητο σινεμά», πιστεύω ότι χρειάζεται πάρα πολύ να υπάρχει εμπορικό σινεμά – καλό, βέβαια. Ταινίες των 50 και 100 χιλιάδων εισιτηρίων, όπως το «Suntan» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, που να μπορεί να τις δει ο οποιοσδήποτε. Ειναι σημαντικό για την επιβίωση του σινεμά. Είναι μια τέχνη που κοστίζει και θέλω ο κόσμος να βλέπει ταινίες στις αίθουσες.

• Η «Winona» πέφτει πάνω στις «Μικρές Κυρίες», μια ακόμα «γυναικεία» ταινία.

Δεν τις έχω δει ακόμα, αλλά η μεγάλη διαφορά είναι ότι η δικιά μου είναι φτιαγμένη από άνδρα, φαίνεται δεν φαίνεται. Είναι μια άλλη προσέγγιση από το πώς μια γυναίκα βλέπει τις γυναίκες. Μου αρέσει αυτό. Είμαι υπέρ του να δοκιμάζουν οι άνθρωποι πράγματα που φαινομενικά δεν είναι τελείως δικά τους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Νύχτες Πρεμιέρας βράβευσαν γυναίκες
Τα βραβεία του έδωσε το Σάββατο το 24o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, πολλά και σημαντικά. Τόσο στις ταινίες του, όσο και γενικά στον ελληνικό κινηματογράφο, που τόσο στηρίζει κάθε χρόνο με τα...
Οι Νύχτες Πρεμιέρας βράβευσαν γυναίκες
ΣΙΝΕΜΑ
«Το σινεμά που ήθελα να κάνω έσβησε»
Αντρέι Ζουλάφσκι (1940-2016). Ο Αντρέι Ζουλάφσκι πέρασε σαν θύελλα από το σινεμά. Παθιασμένος, ερωτικός, βίαιος, διεστραμμένος, ακραίος. Σήμερα οι ταινίες του έχουν γίνει καλτ. Τις νοσταλγούμε, τις...
«Το σινεμά που ήθελα να κάνω έσβησε»
ΣΙΝΕΜΑ
Η κακοποιημένη γυναίκα με τα μάτια του θύτη
Στη νέα της ταινία, τη «Μικρή Αρκτο», που προβάλλεται πρώτη φορά στις «Νύχτες Πρεμιέρας», η σκηνοθέτρια Ελισάβετ Χρονοπούλου, διάλεξε να πλησιάσει ένα τόσο δύσκολο θέμα δίνοντας τον λόγο στον άνδρα. Κι όμως,...
Η κακοποιημένη γυναίκα με τα μάτια του θύτη
ΣΙΝΕΜΑ
Οι «Μικρές κυρίες» επιστρέφουν
Υπάρχει άραγε γενιά γυναικών που δεν πέφτει με τα μούτρα στα παιδικά της χρόνια σε ένα βιβλίο που γράφτηκε τo 1868 από την Αμερικανιδα Λουίζα Μέι Αλκοτ και λέγεται «Μικρές κυρίες»; Περιέχει ένα τουλάχιστον...
Οι «Μικρές κυρίες» επιστρέφουν
ΣΙΝΕΜΑ
Μια πορνοστάρ, σύμβολο της χαμένης αθωότητας
Τα ’φερε έτσι τα πράγματα η πανδημία που αυτό το καλοκαίρι τα θερινά σινεμά είναι η χαρά του καλού ελληνικού κινηματογράφου. Αυτή την εβδομάδα είχε σειρά η πιο αντεργκράουντ όλων, το γεμάτο κέφι ρόουντ μούβι...
Μια πορνοστάρ, σύμβολο της χαμένης αθωότητας
ΣΙΝΕΜΑ
Μια ρομαντική κομεντί για έναν δύσκολο έρωτα
Η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου με τίτλο «Monday» έρχεται να μας παρουσιάσει μία παθιασμένη αλλά και δύσκολη ερωτική σχέση δύο Αμερικανών στην πιο αισθησιακή και ζωντανή Αθήνα.
Μια ρομαντική κομεντί για έναν δύσκολο έρωτα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας