Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι «Ορνιθες» της Στέγης γέννησαν ένα φιλμ

Σκηνή από την ταινία του Μπάμπη Μακρίδη «Ορνιθες (ή πώς να γίνεις πουλί)»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι «Ορνιθες» της Στέγης γέννησαν ένα φιλμ

  • A-
  • A+
Ταινία του Μπάμπη Μακρίδη στο διεθνές Φεστιβάλ του Ρότερνταμ.

Την παγκόσμια πρεμιέρα της κάνει σήμερα στο Διεθνές Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, στο τμήμα «Voice», η ταινία του Μπάμπη Μακρίδη «Ορνιθες (ή πώς να γίνεις πουλί)», μια παραγωγή του Ιδρύματος Ωνάση σε συνεργασία με τη Neda Film της Αμάντας Λιβανού.

Γεννήθηκε από την αξέχαστη παράσταση «Ορνιθες» του Νίκου Καραθάνου, την οποία συνοδεύει πια όπου παίζεται, εμπνέεται από τον μύθο του Αριστοφάνη, αλλά ο Μακρίδης των ταινιών «L» και «Οίκτος» πήρε ελευθερίες. Υπογράφει ένα υβρίδιο, μεταξύ ντοκιμαντέρ, μυθοπλασίας και πολιτικής φαντασίας, που έχει θέμα την πτήση και την πτώση, την ανθρώπινη ανάγκη να πετάμε, τον φόβο του ύψους, τον ίλιγγο, την ουτοπία, τους θεούς και τον άνθρωπο.

Ολοι οι ηθοποιοί του Καραθάνου κινηματογραφήθηκαν εκτός σκηνής, σε πραγματικούς χώρους και φυσικά τοπία – από τα λιβάδια ηφαιστειακής λάβας στην Ισλανδία έως τα υψίπεδα της Παταγονίας, από την Times Square έως τις πυραμίδες της Αιγύπτου, από την Αθήνα και το Βελιγράδι έως το Ρίο ντε Ζανέιρο και τις Γαλλικές Αλπεις.

Τα πάντα συμβαίνουν σε ένα σύμπαν ρευστής «καθημερινότητας», ανάμεσα σε ανθρώπους του θεάτρου, ορνιθολόγους και θυμόσοφους ερημίτες, που –όλοι τους– ονειρεύονται πως πετούν. Μια ταινία για την παρατήρηση των πουλιών, όπου τα πουλιά είναι στην πραγματικότητα άνθρωποι. Σενάριο και σκηνοθεσία: Μπάμπης Μακρίδης. Διεύθυνση φωτογραφίας: Κωνσταντίνος Κουκουλιός. Μουσική: The Little Thieves.

ΣΙΝΕΜΑ
Ο Γ. Σακαρίδης είναι ο νέος διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας
Νέα εποχή για το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, καθώς ο βραβευμένος σκηνοθέτης Γιάννης Σακαρίδης παίρνει το τιμόνι, μετά τον πρόωρο χαμό τού επί σειρά ετών καλλιτεχνικού διευθυντή Αντώνη Παπαδόπουλου.
Ο Γ. Σακαρίδης είναι ο νέος διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας
ΣΙΝΕΜΑ
Εντεκα ταινιούλες μέσα από το σπίτι
Αίθουσες κλειστές, κινηματογραφικά γυρίσματα γιοκ. Σκληρή εποχή και για το σινεμά διεθνώς. Να, όμως, που ακόμα και έγκλειστοι στο σπίτι οι σκηνοθέτες...
Εντεκα ταινιούλες μέσα από το σπίτι
ΣΙΝΕΜΑ
Eναρξη με τρομοκρατική επίθεση, κορονοϊό, αλλά και γυναικεία δημιουργικότητα
Η Berlinale του 2020 έχει πολλά συστατικά που την κάνουν να ξεχωρίζει. Είναι επετειακή, είναι η πρώτη με τη νέα της διοίκηση, είναι το φεστιβάλ που στο ξημέρωμά του, έμαθε για την πολύνεκρη επίθεση στην πόλη...
Eναρξη με τρομοκρατική επίθεση, κορονοϊό, αλλά και γυναικεία δημιουργικότητα
ΣΙΝΕΜΑ
Το animation εισβάλλει στο ντοκιμαντέρ
Το πρώτο παγκοσμίως ολοκληρωμένο αφιέρωμα στο υβριδικό είδος, που αναπτύσσεται ραγδαία, θα γίνει στη Θεσσαλονίκη. Από την εποχή του «Βαλς με τον Μπασίρ», ο δρόμος άνοιξε και τα κινούμενα σχέδια κάθε είδους...
Το animation εισβάλλει στο ντοκιμαντέρ
ΣΙΝΕΜΑ
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά
Με μότο «Femi­nine, sunny & blue» ξεκινά την Τετάρτη, και θα καταλάβει για πέντε μέρες τον ιστορικό κινηματογράφο Babylon, στο Mitte του Βερολίνου, το 5o Hellas Filmbox Berlin, το φεστιβάλ ελληνικών ταινιών...
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Εύα Στεφανή: «Τα εμπόδια προχωράνε την τέχνη»
Η κορυφαία ντοκιμενταρίστρια έδωσε masterclass στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου και αποκάλυψε γιατί δεν μπορεί να ολοκληρώσει μια ταινία για την πόρνη Δήμητρα Κ., που γυρνάει εδώ και...
Εύα Στεφανή: «Τα εμπόδια προχωράνε την τέχνη»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας