Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»

Τοντ Φίλιπς, Χοακίν Φίνιξ, «Joker»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»

  • A-
  • A+
Με 11 υποψηφιότητες η ταινία του Τοντ Φίλιπς ηγείται της κούρσας, ενώ η ξενόγλωσση του Μπονγκ Τζουν-χο διεκδικεί Οσκαρ σε 6 κατηγορίες, δείχνοντας τη διεθνή κατεύθυνση των βραβείων.

Εάν τα νούμερα είναι εκείνα που έχουν σημασία, τότε γελά καλύτερα όποιος… γέλασε πρώτος: ο «Joker» συγκεντρώνει τις περισσότερες υποψηφιότητες, 11 στον αριθμό, ανάμεσά τους για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία και, φυσικά, Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον Χοακίν Φίνιξ.

Από κοντά ακολουθούν, με 10 υποψηφιότητες, το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο, το «1917» του Σαμ Μέντες που προβάλλεται αυτές τις μέρες στη χώρα μας και ο «Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε.

Ηχηρή απουσία από τις υποψηφιότητες της ταινίας, αυτή του Ρόμπερτ ντε Νίρο (για μας μια από τις καλύτερες της καριέρας του και αυτό λέει πολλά), μάλιστα σε μια χρονιά όπου βρίσκεται υποψήφιος ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο «διάδοχος» του ηθοποιού στη φιλμογραφία του Μάρτιν Σκορσέζε.

Με έξι υποψηφιότητες δείχνουν τη δύναμή τους το «Little Women» (οι «Μικρές Κυρίες» με τη ματιά της Γκρέτα Γκέργουιγκ), «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπακ (με τους Ανταμ Ντράιβερ και Σκάρλετ Τζοχάνσον να διαγωνίζονται στις ερμηνείες) και «Τζότζο» (η πολιτική σάτιρα του Τάικα Γουαϊτίτι, που φέρνει τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, φέτος, διπλά υποψήφια, για Οσκαρ Α’ και Β’ Γυναικείου Ρόλου).

Ο αληθινός θρίαμβος, ωστόσο, των υποψηφιοτήτων, είναι τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο που, παρότι ξενόγλωσση ταινία, είναι επίσης υποψήφια σε 6 κατηγορίες, μεταξύ αυτών και Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας –η διεύρυνση του σώματος των ψηφοφόρων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ώστε να περιλαμβάνει κατά 20% μη Αμερικανούς φαίνεται πως δίνει τη διεθνή κατεύθυνση.

Η ταινία του Μπονγκ Τζουν-χο είναι η πρώτη συμμετοχή της Νότιας Κορέας στα Οσκαρ –επιπλέον αυτού, ωστόσο, λίγες είναι οι ξενόγλωσσες ταινίες που έχουν διεκδικήσει βραβείο εκτός αυτής της κατηγορίας: το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν ξεχωρίζει με τις 10 υποψηφιότητές του, το «La Vita e Bella» του Ρομπέρτο Μπενίνι με 7, το «Φανί και Αλέξανδρος» του Μπέργκμαν με ισάριθμες με τα «Παράσιτα».

Το «Honeyland», το ήδη πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ από τη Βόρεια Μακεδονία, προκαλεί αίσθηση, καθώς διαγωνίζεται σε όχι μία, αλλά δύο κατηγορίες, αυτές της Διεθνούς (όπως λέγεται πλέον η Ξενόγλωσση) Ταινίας και του Ντοκιμαντέρ.

Εκτός του Ρόμπερτ ντε Νίρο, στις απουσίες σημειώνουμε τον Ανταμ Σάντλερ, που θεωρούνταν από τα φαβορί για τον ρόλο του στο «Ακοπο διαμάντι», και την Τζένιφερ Λόπεζ που προκάλεσε συζητήσεις για βραβεία με την, πράγματι, εξαιρετική ερμηνεία της στο «Hustlers», αλλά και τη Νικόλ Κίντμαν που είδε και τις δύο συμπρωταγωνίστριές της στη «Βόμβα» να διεκδικούν φέτος Οσκαρ.

Η Γκρέτα Γκέργουιγκ, σκηνοθέτρια του «Μικρές Κυρίες» (και πριν από δύο χρόνια του «Lady Bird»), παραδόξως δεν είναι υποψήφια για Οσκαρ Σκηνοθεσίας (καμία γυναίκα, άλλωστε, δεν διαγωνίζεται στην κατηγορία), παρότι το φιλμ της διεκδικεί το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας και επιπλέον πέντε. Σε μια… μοιραία συγκυρία, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τον σύντροφό της στη ζωή, Νόα Μπόμπακ, του οποίου η «Ιστορία Γάμου» είναι υποψήφια για επίσης έξι Οσκαρ και αυτό της Καλύτερης Ταινίας, αλλά ο ίδιος δεν εμφανίζεται στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας.

Η Μέριλ Στριπ, για μια φορά απουσιάζει εντελώς από την οσκαρική κούρσα, όμως ο Τομ Χανκς, υποψήφιος για το Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου για το «A Beautiful Day in the Neighborhood», επιστρέφει 19 ολόκληρα χρόνια μετά την τελευταία υποψηφιότητά του, το 2001, για τον «Ναυαγό». Και στο στατιστικό της εποχής, οι streaming πλατφόρμες διεκδικούν, φέτος, συνολικά, τουλάχιστον 25 Βραβεία Οσκαρ σε διάφορες κατηγορίες.

Η 92η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ θα γίνει την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου –για μας ξημέρωμα Δευτέρας.

Οι βασικές κατηγορίες

◢ Καλύτερη Ταινία

● «Ford v Ferrari»
● «The Irishman»
● «Jojo Rabbit»
● «Joker»
● «Little Women»
● «Marriage Story»
● «1917»
● «Once Upon a Time in Hollywood»
● «Parasite»

◢ Σκηνοθεσία

● Μάρτιν Σκορσέζε, «The Irishman»
● Τοντ Φίλιπς, «Joker»
● Σαμ Μέντες, «1917»
● Κουέντιν Ταραντίνο, «Once Upon a Time in Hollywood»
● Μπονγκ Τζουν-χο, «Parasite»

◢ Α' Ανδρικός Ρόλος

● Αντόνιο Μπαντέρας, «Pain and Glory»
● Λεονάρντο ντι Κάπριο, «Once Upon a Time in Hollywood»
● Ανταμ Ντράιβερ, «Marriage Story»
● Χοακίν Φίνιξ, «Joker»
● Τζόναθαν Πράις, «The Two Popes»

◢ Α' Γυναικείος Ρόλος

● Σίνθια Ερίβο, «Harriet»
● Σκάρλετ Τζοχάνσον, «Marriage Story»
● Σέρσα Ρόναν, «Little Women»
● Σαρλίζ Θερόν, «Bombshell»
● Ρενέ Ζελβέγκερ, «Judy»

◢ Β' Ανδρικός Ρόλος

● Τομ Χανκς, «A Beautiful Day in the Neighborhood»
● Αντονι Χόπκινς, «The Two Popes»
● Αλ Πατσίνο, «The Irishman»
● Τζο Πέσι, «The Irishman»
● Μπραντ Πιτ, «Once Upon a Time in Hollywood»

◢ B' Γυναικείος Ρόλος

● Κάθι Μπέιτς, «Richard Jewell»
● Λόρα Ντερν, «Marriage Story»
● Σκάρλετ Τζοχάνσον, «Jojo Rabbit»
● Φλόρενς Πιου, «Little Women»
● Μάργκο Ρόμπι, «Bombshell»

◢ Διασκευασμένο Σενάριο

● Τάικα Γουαϊτίτι, «Jojo Rabbit»
● Στιβ Ζέιλιαν, «The Irishman»
● Αντονι ΜακΚάρτεν, «The Two Popes»
● Γκρέτα Γκέργουιγκ, «Little Women»
● Τοντ Φίλιπς, Σκοτ Σίλβερ, «Joker»

◢ Πρωτότυπο Σενάριο

● Ράιαν Τζόνσον, «Knives Out»
● Νόα Μπόμπακ, «Marriage Story»
● Σαμ Μέντες, Κρίστι Γουίλσον-Κερνς, «1917»
● Κουέντιν Ταραντίνο, «Once Upon a Time in Hollywood»
● Μπονγκ Τζουν-χο, Χαν Τζιν-γουον, «Parasite»

◢ Ταινία Κινουμένων Σχεδίων

● «How to Train Your Dragon: The Hidden World»
● «I Lost My Body»
● «Klaus»
● «Missing Link»
● «Toy Story 4»

◢ Διεθνής Ταινία

● «Corpus Christi»
● «Honeyland»
● «Les Miserables»
● «Pain and Glory»
● «Parasite»

ΣΙΝΕΜΑ
Καθώς μεγαλώνω, καταλαβαίνω τη δουλειά μου βαθύτερα
Οι υποψήφιοι για Οσκαρ, Σκάρλετ Τζοχάνσον και Ανταμ Ντράιβερ μιλούν στην «Εφ.Συν.». Στην τελευταία ταινία του Νόα Μπάουμπαχ, «Ιστορία γάμου», η Τζοχάνσον εμφανίζεται ως μια πιο ώριμη γυναίκα, που παιδεύεται...
Καθώς μεγαλώνω, καταλαβαίνω τη δουλειά μου βαθύτερα
ΣΙΝΕΜΑ
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο μεγάλος κινηματογραφικός νικητής της βραδιάς ήταν το «1917» του Σαμ Μέντες ● Οι εκκλήσεις για βοήθεια στην Αυστραλία είχαν τον πρώτο λόγο.
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Λάνθιμος γράφει Ιστορία
Μεγάλη επιτυχία, ιστορικό ρεκόρ για Ελληνα σκηνοθέτη. Ο Γιώργος Λάνθιμος κατάφερε το αδιανόητο με την «Ευνοούμενη», που διεκδικεί Οσκαρ στις περισσότερες, συνολικά 10 κατηγορίες, μαζί με το «Ρόμα» του Αλφόνσο...
Ο Λάνθιμος γράφει Ιστορία
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga
Χλιαρά βραβεία σε μια χλιαρή τελετή, με το «Bohemian Rhapsody» να παίρνει το βραβείο Καλύτερης Ταινίας-Δράμα, αφήνοντας την απογοήτευση στο φαβορί «A Star Is Born», που από τις 5 υποψηφιότητες κέρδισε μόνο...
Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Αβορίγινας φυγάς
Οταν η άφατη βία, η εξοργιστική αδικία μεταφέρονται στο σινεμά με τρόπο ήσυχο, σιωπηλό, εικαστικά λυρικό, σπάνε κόκαλα και συνειδήσεις: μια τέτοια περίπτωση είναι η ταινία του Αυστραλού Γουόρικ Θόρντον που...
Ο Αβορίγινας φυγάς
ΣΙΝΕΜΑ
Λίγο απ’ όλα και... μια τρύπα στο νερό
Ο Γκιγέρμο ντελ Τόρο με τη «Μορφή του Νερού» ήταν ο μεγάλος νικητής της βραδιάς. Ωστόσο, παρ’ όλες τις προσδοκίες της υφηλίου, η 90ή τελετή απονομής ήταν άνευρη από πλευράς κοινωνικού σχολιασμού, χάθηκε η...
Λίγο απ’ όλα και... μια τρύπα στο νερό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας