Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες

  • A-
  • A+

Είτε τα μέλη της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης δεν πτοούνται από την πολιτική ορθότητα ή είναι ρατσιστές και εχθροί της πολυπολιτισμικότητας και ποικιλίας. Διαλέξτε και πάρετε. Ηδη, με το που ανακοινώθηκαν χθες το πρωί οι υποψηφιότητες για τα φετινά BAFTA ξέσπασε κατακραυγή. Οχι μόνο γιατί ο αμφιλεγόμενος «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς έφτασε στην κορυφή με 11 υποψηφιότητες, κάτι που θεωρήθηκε από τους κριτικούς υπερβολή. Αλλά και γιατί οι γυναίκες δημιουργοί και οι έγχρωμοι ηθοποιοί υποτιμήθηκαν.

Η Γκρέτα Γκέργουιγκ, που μόνο διθυραμβικές κριτικές έχει πάρει με τις «Μικρές Κυρίες» της, δεν μπήκε στην εντελώς αρσενική ομάδα των υποψηφίων για το BAFTA σκηνοθεσίας, ενώ και οι 20 υποψήφιοι σε όλες τις κατηγορίες ερμηνείας είναι λευκοί. Η Βρετανική Ακαδημία δεν είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται για τους ίδιους λόγους στο στόχαστρο. Σε αντίθεση με την αμερικανική, κάνει πολύ διστακτικά βήματα ανοίγματος και εκδημοκρατισμού.

Κατά τα άλλα, οι υποψηφιότητες για τα BAFTA, δύο μέρες, μάλιστα, μετά την απονομή των Χρυσών Σφαιρών, όπου κάθε έννοια προβαδίσματος καταργήθηκε, όπου το κυρίαρχο Netflix με τις ταινίες και τις σειρές του καταποντίστηκε (η εκδίκηση της αίθουσας;) παρασύροντας στην πτώση του και τον «Ιρλανδό» του Σκορσέζε, ίσως να μπορούν να διαβαστούν πιο ήρεμα και με σκεπτικισμό.

Στις 2 Φεβρουαρίου, στο Royal Albert Hall του Λονδίνου, όπου θα γίνει η απονομή, ίσως να έχουμε ακόμα μεγαλύτερες εκπλήξεις. Τον «Τζόκερ» ακολουθούν οι ταινίες «Κάποτε στο... Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο και «Ο Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε με δέκα υποψηφιότητες η κάθε μια τους.

Σε απόσταση αναπνοής, η μεγάλη έκπληξη των Χρυσών Σφαιρών, δηλαδή το «1917» του Σαμ Μέντες, με εννέα. Το «Jojo Rabbit» του Τάικα Γουαϊτίτι έχει έξι, οι «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπακ, «Οι δύο Πάπες» του Φερνάντο Μεϊρέγιες και οι «Μικρές Κυρίες» από πέντε, ενώ από τέσσερις υποψηφιότητες έχουν οι «Rocketman» του Ντέξτερ Φλέτσερ, «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο και το ντοκιμαντέρ των Γουαάντ Αλ-Κατέμπ και Εντουαρντ Γουότς «For Sama».

Το βραβείο καλύτερης ταινίας διεκδικούν οι «1917», «Ο Ιρλανδός», «Τζόκερ», «Κάποτε στο... Χόλιγουντ» και «Παράσιτα». Οι σκηνοθέτες τους, με copy paste, συμπληρώνουν την ομάδα των υποψήφιων για το BAFTA σκηνοθεσίας: Σαμ Μέντες, Μάρτιν Σκορσέζε, Τοντ Φίλιπς, Κουέντιν Ταραντίνο και Μπονγκ Τζουν-χο.

Για τον καλύτερο α΄ ανδρικό ρόλο συνωστίζονται οι Λεονάρντο ΝτιΚάπριο («Kάποτε στο... Χόλιγουντ»), Ανταμ Ντράιβερ («Ιστορία Γάμου»), Τάρον Εγκερτον («Rocketman»), Χοακίν Φίνιξ («Τζόκερ») και Τζόναθαν Πράις («Οι δύο Πάπες»). Οι αντίστοιχες κυρίες είναι οι Τζέσι Μπάκλει («Wild Rose»), Σκάρλετ Τζοχάνσον («Ιστορία Γάμου»), Σίρσα Ρόναν («Μικρές Κυρίες»), Σαρλίζ Θερόν («Bombshell») και Ρενέ Ζελβέγκερ («Judy»).

Στις κατηγορίες β΄ ανδρικού και γυναικείου ρόλου υπάρχουν κάποιες εκπλήξεις. Η Μάργκο Ρόμπι, για παράδειγμα, έχει δύο υποψηφιότητες χάρη στις ταινίες «Bombshell» και «Κάποτε στο... Χόλιγουντ», κάτι που της δίνει ελαφρό προβάδισμα από τις Λόρα Ντερν («Ιστορία Γάμου»), Σκάρλετ Τζοχάνσον («Jojo Rabbit») και Φλόρενς Πιου («Μικρές Κυρίες»).

Στους άνδρες των β΄ ρόλων συναντάμε τον Τομ Χανκς («A beautiful day in the neighborhood»), Αντονι Χόπκινς («Οι δύο Πάπες»), Αλ Πατσίνο και Τζο Πέσι («Ο Ιρλανδός») και Μπραντ Πιτ («Κάποτε στο... Χολιγουντ»).

ΣΙΝΕΜΑ
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
Ενας νέος της εποχής σαν όλους τους άλλους, με τα πάρτι, τους φίλους, τους έρωτες και τα άγχη. Κυρίως, αυτά. Της κρίσης και της ανεργίας. Να προσπαθεί να ξεκινήσει μια start up με εσπρεσιέρες, να αναγκάζεται...
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
ΣΙΝΕΜΑ
Netflix είναι το όνομά μου
Η συνδρομητική πλατφόρμα ιντερνετικού στρίμινγκ, χάρη στην «Ιστορία γάμου» και τον «Ιρλανδό», διεκδικεί τα περισσότερα βραβεία, αφήνοντας το Χόλιγουντ να φάει τη στάχτη της.
Netflix είναι το όνομά μου
ΣΙΝΕΜΑ
Χιούμορ, τόλμη και πίστη στο νέο αίμα
Εννιά χρόνια κιόλας και τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ξεπερνώντας τις όποιες αντιστάσεις υπήρξαν στην αρχή από μικρή μερίδα του χώρου, καθιερώθηκαν σαν θεσμός αλλά και σαν άποψη και στιλ Ο...
Χιούμορ, τόλμη και πίστη στο νέο αίμα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Βρετανοί σνόμπαραν τον Σπίλμπεργκ
Οπως και στις Χρυσές Σφαίρες, έτσι και στα Bafta (Βρετανικά Κινηματογραφικά βραβεία), ο Γκιγέρμο ντελ Τόρο μπήκε στην κούρσα με τη μεγαλύτερη φόρα και τις περισσότερες υποψηφιότητες. Θα κρατήσει, άραγε, μέχρι...
Οι Βρετανοί σνόμπαραν τον Σπίλμπεργκ
ΣΙΝΕΜΑ
O θρίαμβος του «Suntan» και καταγγελία για κλείσιμο του ΕΚΚ
Εξι βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου τα σημαντικότερα, κέρδισε η κωμωδία του Αργύρη Παπαδημη­τρόπουλου με τη διεθνή καριέρα και τον Μάκη Παπαδημητρίου σε έναν σπαραχτικό ρόλο. Αίσθηση προκάλεσε η...
O θρίαμβος του «Suntan» και καταγγελία για κλείσιμο του ΕΚΚ
ΣΙΝΕΜΑ
Βραβεία στη νέα γενιά του ελληνικού σινεμά
Οι Νύχτες Πρεμιέρας κάθε χρόνο επιλέγουν και βραβεύουν τους καλύτερους Ελληνες πρωτοεμφανιζόμενους του ελληνικού σινεμά. Είναι μια ωραία πρωτοβουλία, που στηρίζεται πάντα σε καλή κριτική επιτροπή και γίνεται...
Βραβεία στη νέα γενιά του ελληνικού σινεμά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας