Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος

Σαμ Μέντες, «1917»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος

  • A-
  • A+
Χρυσές Σφαίρες 2020: Περισσότερο κι από τα ίδια τα βραβεία, τον πρώτο λόγο είχαν, από νικητές και μη, οι εκκλήσεις για βοήθεια στην Αυστραλία και για την προστασία του πλανήτη.

Στον δρόμο για τα Οσκαρ, την 92η τελετή απονομής τους που θα γίνει στις 10 Φεβρουαρίου, οι ξένοι ανταποκριτές του Χόλιγουντ έδωσαν, την Κυριακή 5 Ιανουαρίου, τις δικές τους τιμές, τις Χρυσές Σφαίρες.

Την ίδια ώρα, η Αυστραλία φλέγεται και η συζήτηση για την προστασία του πλανήτη κορυφώνεται. Ο παρουσιαστής της βραδιάς, ο πάντα (απολαυστικά) ιερόσυλος Βρετανός κωμικός Ρίκι Τζερβέιζ, φρόντισε από την αρχή της τελετής να δώσει την οδηγία του: «Αν κερδίσετε απόψε ένα βραβείο, μην το χρησιμοποιήσετε ως πλατφόρμα για να βγάλετε έναν πολιτικό λόγο. Δεν είστε σε θέση να κάνετε διάλεξη στο κοινό για οτιδήποτε. Δεν έχετε ιδέα για τον πραγματικό κόσμο. Οι περισσότεροι από εσάς περάσατε λιγότερο χρόνο στο σχολείο από την Γκρέτα Τούνμπεργκ. Οπότε αν κερδίσετε, ελάτε πάνω, πάρτε το βραβειάκι σας, ευχαριστήστε τον ατζέντη σας και τον Θεό σας και fuck off, εντάξει;».

Παρ’ όλ’ αυτά, οι εκκλήσεις για βοήθεια στην Αυστραλία είχαν τον πρώτο λόγο, ακόμα περισσότερο κι από τα ίδια τα βραβεία, σε μια τελετή που, έτσι κι αλλιώς, είχε ένα αποκλειστικά vegan μενού.

Λίγο πριν από τις Χρυσές Σφαίρες, οι Αυστραλέζες Νικόλ Κίντμαν και Μάργκο Ρόμπι προέτρεπαν από τα social media τους τον κόσμο να συνδράμει στον αγώνα της πυρόσβεσης με δωρεές.

Ο συμπατριώτης τους, Ράσελ Κρόου, νικητής της Χρυσής Σφαίρας για την ερμηνεία του στο τηλεοπτικό «The Loudest Voice», έστειλε μήνυμα από την Αυστραλία, όπου συμμετέχει ο ίδιος στην καταπολέμηση της φωτιάς: το σημείωμά του διάβασε από σκηνής η Τζένιφερ Ανιστον, λέγοντας: «Μην αμφιβάλλετε, η τραγωδία που εκτυλίσσεται στην Αυστραλία προκύπτει από την περιβαλλοντική αλλαγή. Οφείλουμε να δράσουμε βασιζόμενοι στην επιστήμη, να μεταφέρουμε το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να σεβαστούμε τον πλανήτη μας, αναγνωρίζοντας πόσο μοναδικό και απίστευτο μέρος είναι. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα έχουμε όλοι μας ένα μέλλον».

Τη φωνή τους ένωσαν με τη δική του η επίσης Αυστραλέζα Κέιτ Μπλάνσετ («Υπάρχουν πολλοί Αυστραλοί μέσα στην αίθουσα απόψε και ξέρω πως είμαστε όλοι ευγνώμονες για τη συμπαράσταση στους συμπατριώτες μας που υποφέρουν από τις φωτιές και γι’ αυτό σας ευχαριστώ. Οταν μια χώρα αντιμετωπίζει περιβαλλοντική καταστροφή, τότε όλοι αντιμετωπίζουμε περιβαλλοντική καταστροφή».), ο Βρετανός Πιρς Μπρόσναν, αλλά και ο Χοακίν Φίνιξ, παραλαμβάνοντας τη Χρυσή Σφαίρα Α’ Ανδρικού Ρόλου για το «Joker», που δήλωσε: «Αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, δεν θέλω να κουνήσω τη βάρκα, αλλά η γαμ… βάρκα κουνιέται. Είναι υπέροχη κίνηση που τόσοι άνθρωποι συνεισφέρουν τόσο πολύ, αλλά ας κάνουμε και τις ατομικές επιλογές μας, ας μην παίρνουμε το ιδιωτικό αεροπλάνο μας για να πάμε στο Παλμ Σπρινγκς για το Σαββατοκύριακο».

Μετά και τη Χρυσή Σφαίρα του, ο Χοακίν Φίνιξ είναι πια το αδιαμφισβήτητο φαβορί και για το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου και η αυθόρμητη και τρυφερή ομιλία του είχε τη δική της συγκινητική στιγμή, όταν ο ηθοποιός θέλησε να ευχαριστήσει την αγαπημένη του, λέγοντας, απλώς, «Ρούνι…» (Μάρα, με την οποία γνωρίστηκε στα γυρίσματα της «Μαρίας Μαγδαληνής»).

Ο μεγάλος κινηματογραφικός νικητής της βραδιάς ήταν το «1917» του Σαμ Μέντες, ένα δραματικό δίωρο μονοπλάνο στον Α΄ Παγκόσμιο (στις ελληνικές αίθουσες την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου), που τιμήθηκε με τις Χρυσές Σφαίρες Καλύτερης Δραματικής Ταινίας και Σκηνοθεσίας. Τρία βραβεία αποκόμισε το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο, Καλύτερης Ταινίας, Κωμωδίας ή Μιούζικαλ, Σεναρίου και Β΄ Ανδρικού Ρόλου για τον Μπραντ Πιτ, χάνοντας, όμως, το Βραβείο Σκηνοθεσίας για τον Ταραντίνο.

Από τις «hot» ταινίες της χρονιάς που συμμετείχαν στα βραβεία, η «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπακ, που είχε συγκεντρώσει τις περισσότερες υποψηφιότητες, κέρδισε μόνο τη Χρυσή Σφαίρα Β΄ Γυναικείου για τη Λόρα Ντερν, ενώ ο «Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε έφυγε χωρίς βραβείο, επιβεβαιώνοντας, αν μη τι άλλο, ότι οι Αμερικανοί ψηφοφόροι είναι αποφασισμένοι να γυρίσουν την πλάτη στον Ρόμπερτ Ντε Νίρο.

Στις τηλεοπτικές κατηγορίες, τα «Fleebag», «Succesion» και «Chernobyl» ήταν οι σειρές που ξεχώρισαν, ενώ η Ολίβια Κόλμαν τιμήθηκε για… δεύτερη φορά ως βασίλισσα, μετά την «Ευνοούμενη», για την ενσάρκωση της Ελισάβετ στον τρίτο κύκλο του «The Crown».

Χωρίς πολλές προεκτάσεις, μια και οι Χρυσές Σφαίρες ποτέ δεν αντικατόπτριζαν τον μέσο όρο της αμερικανικής κουλτούρας, θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο μεγάλος ηττημένος της βραδιάς ήταν το Netflix: από τις συνολικά 34 υποψηφιότητές του, σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές κατηγορίες, κέρδισε μόνο 2 βραβεία, για τους ρόλους της Λόρα Ντερν και της Ολίβια Κόλμαν σε παραγωγές της πλατφόρμας.

Οι πιο πολιτικοί λόγοι της βραδιάς ανήκουν σε δύο γυναίκες – κι οι δυο μίλησαν για να προτρέψουν τις γυναίκες, το μεγαλύτερο σώμα ψηφοφόρων της Αμερικής, να ψηφίσουν κατά συνείδηση στις ερχόμενες εκλογές.

Η Πατρίσια Αρκέτ, χαρακτηριστικά cool, επισήμανε ότι «στο μέλλον θα θυμόμαστε την αποψινή βραδιά, 5η Ιανουαρίου, όχι για τις Χρυσές Σφαίρες, αλλά γιατί ζούμε σε μια χώρα στα πρόθυρα του πολέμου». Και η Μισέλ Γουίλιαμς αναφέρθηκε με πυγμή στο «δικαίωμα της γυναίκας στην επιλογή του τρόπου ζωής της».

Τομ Χανκς: «Η Ελλάδα είναι ένα καταφύγιο για μένα»!

Ο πιο συγκινητικός λόγος, από την άλλη πλευρά, ήταν εκείνος του Τομ Χανκς που, κρυωμένος και εμφανώς βουρκωμένος, τιμώμενος για το σύνολο της καριέρας του, μίλησε με την ίδια αγάπη για τη γυναίκα του, Ρίτα Γουίλσον, και τα πέντε παιδιά τους και για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της τέχνης του σινεμά.

Μιλώντας, μετά την τελετή, στους δημοσιογράφους, ο Τομ Χανκς αναφέρθηκε στην πρόσφατη πολιτογράφησή του ως Ελληνα: «Η Ελλάδα είναι ένα καταφύγιο για μένα!» είπε.

Και, στη συνέχεια αστειεύτηκε (και λίγο συγκαταβατικά, να το πούμε), εκφράζοντας κάποιες πρακτικές απορίες του: «Πρέπει να πάω στρατό; Γιατί είμαι γέρος άνθρωπος». Και «θα έχω να πληρώνω φόρους ή μπορώ απλώς να δώσω μετρητά και να το γλιτώσω όλο αυτό; Φυσικά αστειεύομαι, είναι μεγάλη τιμή αυτή που μου έγινε, νιώθω συνδεδεμένος με την Ελλάδα για σχεδόν τριάντα χρόνια τώρα, έχω ταξιδέψει στα ομορφότερα μέρη του κόσμου, κανένα δεν ξεπερνά την Ελλάδα. Είναι ένα θεραπευτικό μέρος - ειδικά αν μπεις σ’ αυτό το εκπληκτικό ελληνικό πρόγραμμα, να κοιμάσαι ώς το μεσημέρι, να ξενυχτάς ώς τις 3 το πρωί και να τσακώνεσαι με τους φίλους σου στην ταβέρνα. Είναι η καλύτερη ζωή που μπορείς να έχεις». Προφανώς ο Τομ Χανκς έρχεται στην Ελλάδα μόνο για διακοπές, μόνο καλοκαίρι.

Τα βραβεία

Κινηματογραφικές κατηγορίες

◢ Καλύτερη Ταινία – Δράμα: «1917» του Σαμ Μέντες

◢ Α΄ Ανδρικός – Δράμα: Χοακίν Φίνιξ, «Joker»

◢ Α΄ Γυναικείος – Δράμα: Ρενέ Ζελβέγκερ, «Judy»

◢ Καλύτερη Ταινία – Κωμωδία ή Μιούζικαλ: «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο

◢ Α΄ Ανδρικός – Κωμωδία ή Μιούζικαλ: Τάρον Ετζερτον, «Rocketman»

◢ Α΄ Γυναικείος – Κωμωδία ή Μιούζικαλ: Ακουαφίνα, «The Farewell»

◢ Β΄ Ανδρικός: Μπραντ Πιτ, «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»

◢ Β΄ Γυναικείος: Λόρα Ντερν, «Ιστορία Γάμου»

◢ Σκηνοθεσία: Σαμ Μέντες, «1917»

◢ Σενάριο: Κουέντιν Ταραντίνο, «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»

◢ Καλύτερη Ταινία Animation: «Ο ευγενικός κύριος Λινκ», του Κρις Μπάτλερ

◢ Μουσική: Χίλντουρ Γκουντναντότιρ, «Joker»

◢ Τραγούδι: I’m Gonna Love Me Again, Ελτον Τζον και Μπέρνι Τόπιν από το «Rocketman»

◢ Ξενόγλωσση Ταινία: «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο

Τηλεοπτικές κατηγορίες

◢ Καλύτερη Σειρά – Δράμα: «Succession»

◢ Α΄ Γυναικείος – Δράμα: Ολίβια Κόλμαν, «The Crown»

◢ Α΄ Ανδρικός – Δράμα: Μπράιαν Κοξ, «Succession»

◢ Καλύτερη Σειρά – Κωμωδία: «Fleabag»

◢ Α΄ Γυναικείος – Κωμωδία: Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ, «Fleabag»

◢ Α΄ Ανδρικός – Κωμωδία: Ράμι Γιουσέφ, «Ramy»

◢ Καλύτερη Τηλεταινία ή Μίνι-Σειρά: «Chernobyl»

◢ Α΄ Ανδρικός σε Τηλεταινία ή Μίνι-Σειρά: Ράσελ Κρόου, «The Loudest Voice»

◢ Α΄ Γυναικείος σε Τηλεταινία ή Μίνι-Σειρά: Μισέλ Γουίλιαμς, «Fosse/Verdon»

◢ Β΄ Ανδρικός σε Σειρά, Τηλεταινία ή Μίνι-Σειρά: Στέλαν Σκάρσγκαρντ, «Chernobyl»

◢ Β΄ Γυναικείος σε Σειρά, Τηλεταινία ή Μίνι-Σειρά: Πατρίσια Αρκέτ, «The Act»

ΣΙΝΕΜΑ
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
Οσκαρ 2020 - Οι υποψηφιότητες: Με 11 υποψηφιότητες η ταινία του Τοντ Φίλιπς ηγείται της κούρσας, ενώ η ξενόγλωσση του Μπονγκ Τζουν-χο διεκδικεί Οσκαρ σε 6 κατηγορίες, δείχνοντας τη διεθνή κατεύθυνση των...
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga
Χλιαρά βραβεία σε μια χλιαρή τελετή, με το «Bohemian Rhapsody» να παίρνει το βραβείο Καλύτερης Ταινίας-Δράμα, αφήνοντας την απογοήτευση στο φαβορί «A Star Is Born», που από τις 5 υποψηφιότητες κέρδισε μόνο...
Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Αβορίγινας φυγάς
Οταν η άφατη βία, η εξοργιστική αδικία μεταφέρονται στο σινεμά με τρόπο ήσυχο, σιωπηλό, εικαστικά λυρικό, σπάνε κόκαλα και συνειδήσεις: μια τέτοια περίπτωση είναι η ταινία του Αυστραλού Γουόρικ Θόρντον που...
Ο Αβορίγινας φυγάς
ΣΙΝΕΜΑ
«Η Χρυσή Αυγή εκπροσωπεί το τέλος της δημοκρατίας»
Ο Φατίχ Ακίν και η Νταϊάν Κρούγκερ μιλούν στην «Εφ.Συν.» για την ταινία «Μαζί ή τίποτα», ένα θαρραλέο εγχείρημα, βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, που βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα Ξενόγλωσσης Ταινίας και χάρισε...
«Η Χρυσή Αυγή εκπροσωπεί το τέλος της δημοκρατίας»
ΣΙΝΕΜΑ
18 ταινίες για να καλοδεχτούμε το 2018 με ανοιχτή καρδιά
Παραμονές του τέλους του 2017, φτιάχνουμε τη δική μας λίστα με ταινίες χριστουγεννιάτικες και πρωτο­χρονιάτικες: όχι απαραίτητα κυριολεκτικά, παρότι πολλές από αυτές εκτυλίσσονται στην ίδια εορταστική εποχή....
18 ταινίες για να καλοδεχτούμε το 2018 με ανοιχτή καρδιά
ΣΙΝΕΜΑ
Το «Τετράγωνο» βγήκε από την οργή μου για τα media
Το τρομερό παιδί του σουηδικού σινεμά μιλά για τη νέα του ταινία, που βραβεύτηκε με Χρυσό Φοίνικα φέτος στις Κάνες και αποτελεί σχόλιο στην αλαζονεία της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας. Εγκεφαλικό ώς τα άκρα και...
Το «Τετράγωνο» βγήκε από την οργή μου για τα media

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας