Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κύκλοι και συμφέροντα θέλουν τον έλεγχο του ΕΚΚ

Ηλέκτρα Βενάκη

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κύκλοι και συμφέροντα θέλουν τον έλεγχο του ΕΚΚ

  • A-
  • A+

Με μια σκληρή ανακοίνωση ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Πάνος Λουκάκος, απαντά σε δημοσιεύματα που ήθελαν, έτσι ξαφνικά, την Ηλέκτρα Βενάκη, γενική διευθύντρια του ΕΚΚ μέχρι τέλος Ιανουαρίου, να διατηρεί παράτυπα τη θέση της επειδή έχει συνάψει σύμβαση έργου με την Ταινιοθήκη της Ελλάδας ως συντονίστρια της αποκατάστασης της ταινίας «Απάχηδες των Αθηνών».

Η κ. Βενάκη υπό το βάρος των δημοσιευμάτων δήλωσε παραίτηση, όμως το Δ.Σ. του ΕΚΚ σε συνεδρίαση της 9ης Δεκεμβρίου αποφάσισε με πέντε ψήφους ότι δεν υπάρχει θέμα ασυμβίβαστου, έναντι μιας αρνητικής (της αντιπροέδρου Ελένης Πετρά) και ενός λευκού (του Κώστα Φέρρη). Και της ζήτησε να παραμείνει στη θέση της.

Παρόμοια γνωμοδότηση είχε κάνει και η νομική υπηρεσία του ΕΚΚ, αφού μόνο άγνωστη δεν ήταν η συνεργασία της Ηλέκτρας Βενάκη με την Ταινιοθήκη. Οπως υπενθυμίζει σε όσους αρέσκονται να ξεχνάνε ο Πάνος Λουκάκος, η κ. Βενάκη «είχε απομακρυνθεί παρανόμως από τη θέση της επί Λυδίας Κονιόρδου και επανήλθε επί Λίνας Μενδώνη μετά από τη δικαίωσή της από το Συμβούλιο της Επικρατείας».

Στο μεσοδιάστημα είχε συνάψει σύμβαση έργου με την Ταινιοθήκη, που, όπως υποστηρίζει και η Μαρία Κομνηνού, πρόεδρος του Δ.Σ. της, καμία σχέση δεν έχει με τα καθήκοντά της στο Κέντρο. «Το αντίθετο. Είναι τιμητικό για το ΕΚΚ να βοηθά την Ταινιοθήκη στο έργο της, η συνεργασία των δύο οργανισμών επιβάλλεται, τους ίδιους σκοπούς έχουν».

Επιπλέον, θα ’λεγε κανείς ότι η αιφνίδια στοχοποίηση της Βενάκη (για ακόμα μία φορά) έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο που το ΕΚΚ δεν αναζητά απλώς γενικό διευθυντή (και η Βενάκη είχε κάθε δικαίωμα αλλά και λόγο να κάνει αίτηση), αλλά και τέσσερις διευθυντές: Ανάπτυξης και Παραγωγής, Hellenic Film Commission (Διεθνών Παραγωγών), Hellas Film (Προώθησης) και Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης.

Ο Πάνος Λουκάκος πιστεύει ότι «καταβάλλονται προσπάθειες από συγκεκριμένους κύκλους να δημιουργηθούν ζητήματα που δεν αφορούν στην πραγματικότητα συγκεκριμένα πρόσωπα, αλλά κατατείνουν στο να εμποδίσουν την εν εξελίξει προσπάθεια για την εξυγίανση και την ανασυγκρότηση του ΕΚΚ. Μια διαδικασία που ήδη θίγει συμφέροντα, που είχαν συνηθίσει να ελέγχουν τη λειτουργία, τις αποφάσεις και τις χρηματοδοτήσεις του».

Και καταλήγει: «Η άψογη συνεργασία του υπουργείου με το Δ.Σ. του ΕΚΚ αποτελεί την καλύτερη εγγύηση ότι θα επιτευχθεί τελικά η εξυγίανση και η ανασυγκρότηση που τα οργανωμένα αυτά συμφέροντα προσπαθούν να ματαιώσουν».

ΣΙΝΕΜΑ
Cinobo, το Netflix των σινεφίλ
Με τριακόσιες διαλεχτές ταινίες ξένες και ελληνικές, ταινίες δημιουργών και ανεξάρτητες, σπάνιες αλλά και άπαιχτες στην Ελλάδα, ξεκίνησε η ελληνική streaming πλατφόρμα, που πολλοί περίμεναν.
Cinobo, το Netflix των σινεφίλ
ΣΙΝΕΜΑ
Σύσκεψη στην Μπουμπουλίνας για το Κέντρο Κινηματογράφου
Μάλλον κάτι συμβαίνει με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, όχι, ίσως, ακραίο, που δείχνει κρίση, αλλά κάποια προβλήματα στη λειτουργία του που θα μπορούσαν να τραυματίσουν τη συνέχεια του έργου του και...
Σύσκεψη στην Μπουμπουλίνας για το Κέντρο Κινηματογράφου
ΣΙΝΕΜΑ
«Ακολουθώ το δικό μου μονοπάτι, δεν με ενδιαφέρει αν οι ταινίες μου είναι δημοφιλείς»
Ο κορυφαίος Πολωνός σκηνοθέτης γράφει στην Υδρα ένα νέο σενάριο και ετοιμάζεται για το Φεστιβάλ της Δράμας, όπου θα είναι μέλος της Κριτικής Επιτροπής του Διεθνούς Τμήματος.
«Ακολουθώ το δικό μου μονοπάτι, δεν με ενδιαφέρει αν οι ταινίες μου είναι δημοφιλείς»
ΣΙΝΕΜΑ
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
Σε κάθε σπουδαίο σκηνοθέτη «επιτρέπονται» και μία και πολλές αποτυχίες κι αυτή εδώ μάλλον είναι η χειρότερη, ώς τώρα, ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν – και πάλι καλύτερη από πολλές αποτυχίες λιγότερο δημιουργικών,...
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
ΣΙΝΕΜΑ
Αναλύοντας την Αραβική Ανοιξη στο ντιβάνι της Γκολσιφτέ Φαραχάνι
Η πρωτοεμφανιζόμενη Γαλλοτυνήσια σκηνοθέτις παραφράζει το «Ενα ντιβάνι στη Νέα Υόρκη» της Σαντάλ Ακερμάν κι απλοποιεί τα νοήματά του, μεταφέροντας το... εν λόγω ντιβάνι στην Τυνησία πριν από τις εξεγέρσεις του...
Αναλύοντας την Αραβική Ανοιξη στο ντιβάνι της Γκολσιφτέ Φαραχάνι
ΣΙΝΕΜΑ
Μαύρο της απελπισίας και κόκκινο του αίματος
Στην Αυστραλία του 19ου αιώνα, των Βρετανών αποίκων και των Ιρλανδών που μάταια αναζητούν μια καλύτερη ζωή, ο Νεντ Κέλι μεγαλώνει μέσα στη φτώχεια και τη βία.
Μαύρο της απελπισίας και κόκκινο του αίματος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας