Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μοντέλα και Χρυσός Φοίνικας στη Χιλιαδού

Φωτογραφία της Χιλιαδούς από το Ινσταγκραμ του σκηνοθέτη Ρούμπεν Οστλουντ

Evan Agostini/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μοντέλα και Χρυσός Φοίνικας στη Χιλιαδού

  • A-
  • A+
Οι Ελληνες συμπαραγωγοί του Σουηδού σκηνοθέτη είναι οι βραβευμένοι Καρναβάς - Κοντοβράκης της Heretic.

Ενας Χρυσός Φοίνικας ανακάλυψε στην Ελλάδα τις ιδανικές τοποθεσίες για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας. Ο μοντέρνος και ανηλεής σαρκαστής της σύγχρονης κοινωνίας Σουηδός Ρούμπεν Οστλουντ θα συνεχίσει τη σάτιρά του πάνω σε ένα γιοτ πολυτελείας, που θα πλέει στο Αιγαίο και ίσως στο Ιόνιο. Η νέα του ταινία, δύο χρόνια μετά το «Τετράγωνο», που του χάρισε τη μεγαλύτερη διάκριση στις Κάνες, λέγεται «Triangle of Sadness» και θα είναι η πρώτη του αποκλειστικά αγγλόφωνη δουλειά και η πιο ακριβή παραγωγή στην καριέρα του.

Το ελληνικό της κομμάτι ανέλαβε ως συμπαραγωγός η εταιρεία Heretic των Γιώργου Καρναβά και Κωνσταντίνου Κοντοβράκη, που είχαν τιμηθεί πέρυσι στη διάρκεια απονομής των 31ων Ευρωπαϊκών Βραβείων Κινηματογράφου με τη μεγαλύτερη διάκριση για Ευρωπαίο παραγωγό. Τους απονεμήθηκε το Eurimages Co-Production Award - Prix Eurimages για «τον σημαντικό ρόλο τους στην ευρωπαϊκή κινηματογραφική βιομηχανία, στην ανάπτυξη του κλάδου των συμπαραγωγών και κατ’ επέκταση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας» -αυτό ακριβώς που συνεχίζουν, προσθέτοντας τον 45χρονο Σουηδό σταρ στο παλμαρέ τους.

Ο Ρούμπεν Οστλουντ κάνει ταινία στην Ελλάδα

 

Ο Οστλουντ, πολύ δημοφιλής και στη χώρα μας, χάρη στις δύο τελευταίες ταινίες του, το «Force Majeure» (βραβείο στο τμήμα Un Certain Regard των Κανών το 2014 και υποψήφιο για Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας) και το «Τετράγωνο», βρέθηκε πρόσφατα στην Ελλάδα για ρεπεράζ, παρέα με τον διευθυντή φωτογραφίας του, Φρέντρικ Βένζελ, και τη σκηνογράφο του Ζοζεφίν Ασμπεργκ. Με τη συμμετοχή του Γιώργου Καρναβά, γύρισαν παντού και ο σκηνοθέτης ανέβασε φωτογραφίες στο Ινσταγκραμ, όπου αμέσως οι Ελληνες φίλοι του αναγνώρισαν την εντυπωσιακή παραλία Χιλιαδού στην Εύβοια. Eκεί θα γίνουν οπωσδήποτε γυρίσματα (σύμφωνα με πληροφορίες μας) την άνοιξη - αρχές καλοκαιριού, με το Ιόνιο πέλαγος να παραμένει ακόμα ρευστό.

Την είδηση για την ελληνική άνοιξη του Ρούμπεν Οστλουντ τη δημοσίευσε κατά αποκλειστικότητα το screendaily.com. Από εκεί και οι δηλώσεις του Ερικ Χέμεντορφ της Plattform Produktion, εταιρείας παραγωγής που διευθύνει ο σκηνοθέτης: «Βρήκαμε φανταστικές τοποθεσίες και αισθανόμαστε στην Ελλάδα σαν στο σπίτι μας. Με τη Heretic μοιραζόμαστε την ίδια άποψη για τον κινηματογράφο και εκτιμάμε πολύ τον ριψοκίνδυνο τρόπο με τον οποίο βρίσκει δημιουργικές λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε όσο προχωράμε».

Και από κοντά, ο Γιώργος Καρναβάς να δηλώνει πόσο απολαμβάνει τη συνεργασία με τους Σουηδούς παραγωγούς, αλλά και με τον Ρούμπεν Οστλουντ, «έναν καλλιτέχνη, που για τη γενιά μας υπήρξε πρωτοπόρος και άνοιξε δρόμους». Και συνεχίζει, κάνοντας προμόσιον της χώρας μας: «Είμαι σίγουρος ότι οι τοποθεσίες των γυρισμάτων της ταινίας θα εντυπωσιάσουν πολλούς με τον πλούτο και την ποικιλία του ελληνικού τοπίου».

Ο Οστλουντ, αφού πρώτα έκανε, στο «Τετράγωνο», με τα... κρεμμυδάκια, με χιούμορ και τόλμη, τα κυκλώματα της σύγχρονης τέχνης, καλλιτέχνες, επιμελητές και φαν, παραλαμβάνει στο «Triangle of Sadness» τον εξίσου λαμπρό, επιδραστικό και -κατά τη γνώμη του- σαθρό κόσμο της μόδας. Ηρωές του είναι δύο διάσημα μοντέλα, ένας άνδρας και μια γυναίκα, που πλησιάζουν στη δύση της καριέρας τους και ψάχνουν να βρουν μια ομαλή έξοδο.

Ο άνδρας αρχίζει να χάνει τα μαλλιά του, η γυναίκα είναι λεσβία και σνομπάρει τις προτάσεις πλούσιων ανδρών, που θα εξασφάλιζαν το μέλλον της. Σε μοδάτα θέρετρα, αλλά κυρίως πάνω στο πολυτελές γιοτ «Brilliant Minds», που θα καταλήξει να δέσει σε έρημο νησί, ο κόσμος της μόδας αποδομείται, έρχονται τα πάνω - κάτω. Οπως έχει δηλώσει ο Οστλουντ στο «Variety», χρησιμοποιεί τη σάτιρα «για να δημιουργήσει ένα τρυφερό πορτρέτο ανθρώπων που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με μια κυνική βιομηχανία και να δείξω σε ποιο βαθμό η εμφάνισή μας σήμερα επηρεάζεται από οικονομικά συμφέροντα».

Στα αρχικά στάδια της παραγωγής, είχε ακουστεί το όνομα του Γούντι Χάρελσον για το καστ. Ο τίτλος «Το τρίγωνο της θλίψης» είναι όρος που χρησιμοποιούν οι πλαστικοί χειρουργοί, για τις ρυτίδες ανάμεσα στα μάτια, τις οποίες εξαφανίζουν με μπότοξ σε δεκαπέντε λεπτά.

ΣΙΝΕΜΑ
Θερμόμετρο, κλακέτα, πάμε
Το ελληνικό σινεμά αλλά και οι συμπαραγωγές με ξένες χώρες ετοιμάζονται. Τα πλατό τους περιμένουν. Με αυστηρά μέτρα προφύλαξης, αλλά και περιορισμούς έκφρασης. Τέσσερις Ελληνες παραγωγοί έχουν τον λόγο.
Θερμόμετρο, κλακέτα, πάμε
ΣΙΝΕΜΑ
Από τη χώρα του Κιαροστάμι στους δρόμους της Αθήνας
Μπορεί κάποιοι να παραξενεύτηκαν. Ποιος είναι αυτός ο Σιαμάκ Ετεμάντι; Ζει στην Ελλάδα από το 1995, έχει κάνει στρατιωτική θητεία και είναι Ελληνας πολίτης, κινηματογραφικά είναι ένας κανονικότατος Ευρωπαίος...
Από τη χώρα του Κιαροστάμι στους δρόμους της Αθήνας
ΣΙΝΕΜΑ
«Και μόνο που κάνουμε ταινίες είναι μια πράξη φωτεινή»
Ο Γιάννης Οικονομίδης παρουσιάζει την πέμπτη ταινία του. Μια γκανγκστερική μαύρη κωμωδία είναι η «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», με όλες τις γνωστές εμμονές του, με όλη τη γοητεία και τη μαεστρία του ταλέντου...
«Και μόνο που κάνουμε ταινίες είναι μια πράξη φωτεινή»
ΣΙΝΕΜΑ
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
Ενας νέος της εποχής σαν όλους τους άλλους, με τα πάρτι, τους φίλους, τους έρωτες και τα άγχη. Κυρίως, αυτά. Της κρίσης και της ανεργίας. Να προσπαθεί να ξεκινήσει μια start up με εσπρεσιέρες, να αναγκάζεται...
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
ΣΙΝΕΜΑ
«Η εφηβεία μοιάζει με τον πόλεμο»
Τον ρωτάω αφελώς, είχα αποφύγει να διαβάσω και συνεντεύξεις του για να μείνω μόνο με τη συγκλονιστική αίσθηση που μου άφησε η ταινία του, αν ο τίτλος της «MONOS» έχει απολύτως ελληνικές ρίζες.
«Η εφηβεία μοιάζει με τον πόλεμο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας