• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 2.8°C / 9.2°C
    0 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.5°C / 7.3°C
    1 BF
    56%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 2.0°C / 10.5°C
    2 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C -1.1°C / 1.6°C
    1 BF
    70%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 3.5°C / 3.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 2.9°C / 8.8°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 1.2°C / 1.4°C
    0 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 4.1°C / 4.1°C
    1 BF
    76%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.4°C / 7.8°C
    3 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 7.3°C
    3 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.4°C / 9.0°C
    2 BF
    56%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    4 BF
    59%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    3 BF
    74%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.9°C / 4.5°C
    2 BF
    87%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 3.5°C / 8.4°C
    2 BF
    53%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    3 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 2.8°C / 8.2°C
    0 BF
    80%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 1.3°C / 4.9°C
    1 BF
    56%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.6°C / 5.5°C
    1 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    2 BF
    73%

«’71» σε σκηνοθεσία Γιαν Ντεμάνζ

Αιχμάλωτος στο Μπέλφαστ του μίσους

  • A-
  • A+

Η ταινία του Γιαν Ντεμάνζ μάς γυρνά στην εμπόλεμη Βόρεια Ιρλανδία. Συνδυάζοντας δράση που κόβει την ανάσα αλλά και φιλοσοφικό στοχασμό, γίνεται ένα υπέροχο φιλμ με θέμα την ανοχή και την ελευθερία 

'71

Σκηνοθεσία: Γιαν Ντεμάνζ

Ηθοποιοί: Τζακ Ο’ Κόνελ, Πολ Αντερσον, Ρίτσαρντ Ντόρμερ, Σον Χάρις, Μάρτιν ΜακΚαν, Τσάρλι Μέρφι, Σαμ Ριντ

Στην εμπόλεμη Βόρεια Ιρλανδία του 1971, ένας Αγγλος στρατιώτης, νεοσύλλεκτος, εγκλωβίζεται στην ιρλανδική πλευρά στη διάρκεια μιας σύρραξης κι εγκαταλείπεται από την ομάδα του, αναγκασμένος να διαφύγει μέσα στον κυριολεκτικό, πολιτικό, θρησκευτικό και ηθικό λαβύρινθο του Μπέλφαστ.

Με το θέμα της ανοχής και της ανθρώπινης ελευθερίας καταπιάνεται η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του γαλλικής καταγωγής Βρετανού Γιαν Ντεμάνζ, καμουφλαρισμένο με τη μορφή ενός συναρπαστικού θρίλερ, με πραγματική αγωνία στο κάθε του λεπτό. Το φιλμ έκανε την πρεμιέρα του στη φετινή Berlinale, όπου έλαβε ειδική μνεία από την Οικουμενική Επιτροπή κι απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στις Νύχτες Πρεμιέρας.

Με πρωταγωνιστή έναν από τους πιο εντυπωσιακούς νιόφερτους ηθοποιούς της χώρας του, τον Τζακ Ο’ Κόνελ τού «Γροθιές στους Τοίχους», με σκηνικό το νυχτερινό Μπέλφαστ του αστικού κλεφτοπόλεμου, η ταινία τρέχει μ’ έναν εκπληκτικά συμπαγές σενάριο, στολισμένο από τη δημιουργική φωτογραφία, σε φιλμ, του επίσης ρούκι Τατ Ράντκλιφ, που μεταμορφώνει τα αδιέξοδα καλντερίμια της πόλης σε υποφωτισμένο κολαστήριο.

Ακόμα καλύτερα, ο Ντεμάνζ δίνει το ίδιο βάρος στις δυο πλευρές της ταινίας του, τη δράση που κόβει την ανάσα και το φιλοσοφικό δοκίμιο, μ’ έναν βαθύ, γεμάτο πάθος συλλογισμό για τις αιτίες και τις συνέπειες του ανθρώπινου μίσους σ’ ένα τερέν που δεν έχει καλές και κακές πλευρές. Ενα από τα υπέροχα φιλμ που καταρρίπτουν το όριο ανάμεσα στον εμπορικό και τον καλλιτεχνικό κινηματογράφο, από έναν νέο σκηνοθέτη που θα απασχολήσει το διεθνές σινεμά τα χρόνια που έρχονται.

 

To Ανθρώπινο Κεφάλαιο (Il Capitale Umano)

Σκηνοθεσία: Πάολο Βιρτζί

Ηθοποιοί: Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο, Βαλέρια Γκολίνο, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Φαμπρίτσιο Τζιφούνι, Ματίλντε Τζιόλι

Παραμονή Χριστουγέννων, σε μια πόλη έξω απ’ το Μιλάνο, νύχτα, ένα τζιπ χτυπά έναν ποδηλατιστή, τον εγκαταλείπει και φεύγει. Το δυστύχημα ή έγκλημα θα φέρει κοντά δυο οικογένειες, ενός νεο-βαθύπλουτου χρηματιστή κι ενός loser κτηματομεσίτη που μεγαλοπιάνεται, ρίχνοντας φως σε ανθρώπους με ανικανοποίητα πάθη, με ταξικές αντιθέσεις και με την πλεονεξία που, έμμεσα αλλά σαφώς, έφερε την Ιταλία και την Ευρώπη στην οικονομική κρίση, σ’ ένα ασυνείδητο οικονομικό hit and run.

Βασισμένος στο αμερικανικό μυθιστόρημα του Στίβεν Αμιντον και χωρίζοντας την ταινία του σε «κεφάλαια» των ηρώων, ο Πάολο Βιρτζί, ένας από τους παραγωγικότερους σύγχρονους Ιταλούς σκηνοθέτες, στήνει μια λεπτή κοινωνική σάτιρα με αστυνομικό πρόσχημα που φέρνει μεμιάς στον νου τις ταινίες του Κλοντ Σαμπρόλ. Οι εξαιρετικές ερμηνείες του ομαδικού καστ δίνουν ουσία σε γνώριμες, όχι μόνο στην Ιταλία, φιγούρες της σημερινής (για την ακρίβεια χτεσινής, η ταινία εκτυλίσσεται το 2010) πραγματικότητας, το μυστήριο κρατά ζωντανή την αγωνία και η σκηνοθεσία είναι κομψή, στιλάτη και ευπρόσδεκτα κυνική. Η ταινία τιμήθηκε με 7 βραβεία της Ιταλικής Ακαδημίας Κινηματογράφου κι είναι η φετινή πρόταση της Ιταλίας για τα Οσκαρ.

 

Annabelle

Σκηνοθεσία: Τζον Ρ. Λεονέτι

Ηθοποιοί: Γουόρντ Χόρτον, Αναμπελ Γουόλις, Αλφρε Γούνταρντ

Ο Τζον βρίσκει το τέλειο δώρο για την έγκυο γυναίκα του: μια ρετρό πορσελάνινη κούκλα με λευκό νυφικό φόρεμα. Μόνο που σύντομα η κούκλα θα «καλέσει» τους σατανιστές φίλους της και θ’ αποδειχτεί δαιμονισμένη. Spin-off του «The Conjuring» με τρομακτικά εφέ και… τίποτε άλλο στην ουσία, υποτυπώδης ταινία τρόμου όπου η κούκλα παίζει καλύτερα από τους συμπρωταγωνιστές της και που μάς κάνει να νοσταλγούμε τα παιχνίδια με τον Τσάκι.

 

Τα Τερατοκουτάκια (The Boxtrolls)

Σκηνοθεσία: Γκρέιαμ Αναμπλ, Αντονι Στάτσι

Με τις φωνές των: Μπεν Κίνγκσλεϊ, Τζάρεντ Χάρις, Νικ Φροστ, Ελ Φάνινγκ / στα ελληνικά: Αρσένιος Χαλκιόπουλος, Χρήστος Θάνος, Πέτρος Δαμουλής, Θεοδώρα Παπαϊωάννου

Στην πολιτεία του Ασπροκάπελου Λόρδου Παρμεζάνα, όλα κυλούν αρμονικά και υπέρκομψα, με μοναδική απειλή τα Τερατοκουτάκια, παράξενους μικρούς ρακοσυλλέκτες που ζουν στους υπονόμους και αντιμετωπίζονται με τακτικές θανατηφόρες «απολυμάνσεις». Ανάμεσά τους ζει κι ένα αγόρι, ο Αυγάς, που με θάρρος και αγάπη θα προσπαθήσει να γεφυρώσει τις δυο αντίπαλες κοινότητες. Νέα ταινία από το studio LAIKA, υπεύθυνο για τα υπέροχα και υποψήφια για Οσκαρ «Coraline» και «Paranorman». Μια τρυφερή και πρωτότυπη ιστορία κάτω από το σκοτεινό και τερατόμορφο σκίτσο της, περισσότερο για ενήλικες, αλλά και για παιδιά που δεν φοβούνται το σκοτάδι.

 

Get On Up

Σκηνοθεσία: Τέιτ Τέιλορ

Ηθοποιοί: Τσάντγουικ Μπόουζμαν, Νέλσαν Ελις, Νταν Ακροϊντ, Βαϊόλα Ντέιβις, Οκτέιβια Σπένσερ

Με παραγωγούς τον Μικ Τζάγκερ και τον Μπράιαν Γκρέιζερ, ο σκηνοθέτης του «The Help» επιχειρεί και, σε μεγάλο βαθμό καταφέρνει θαυμάσια, να παρουσιάσει μια αντισυμβατική βιογραφία του Τζέιμς Μπράουν, μακριά από τα κλισέ του κινηματογραφικού αυτού είδους. Η έμφαση πέφτει λιγότερο στις λεπτομέρειες της ζωής του μουσικού, που συχνά παρακάμπτονται ή «απλοποιούνται», και περισσότερο στην αύρα και τη δύναμή του, την πυρετώδη προσωπικότητα και τη φιλοδοξία του, τις διαφορετικές ταυτότητές του, το πόσο ρηξικέλευθος ήταν μουσικά και επιχειρηματικά.

Μ’ ένα μονταζιακό παιχνίδι ανάμεσα στο παρελθόν και το «παρόν» του 1988, αλλά και με στιγμές που ο ήρωας μιλά απ’ ευθείας στην κάμερα, ο Τέιλορ καταφέρνει να πιάσει την ταραγμένη σκέψη και την ορμή του, τις μεταβολές στη μουσική του που σκοτεινιάζει και βαθαίνει και το πηγαίο εκτόπισμά του. Κι αν η ένταση δεν μένει σταθερή μέσα στη μεγάλη διάρκεια της ταινίας, το μυαλό και τα μάτια δεν χορταίνουν την ερμηνεία του Τσάντγουικ Μπόουζμαν σ’ έναν οσκαρικών προσόντων πρωταγωνιστικό ρόλο, ο οποίος δεν κάνει απλώς μίμηση αλλά μεταδίδει τον πυρετό, το funky groove και το ατίθασο πνεύμα του Τζέιμς Μπράουν με μια ερμηνεία-δυναμίτη, αντάξια του Mr. Dynamite.

 

Λάθος στο Λάθος (Mea Culpa)

Σκηνοθεσία: Φρεντ Καβαγιέ

Ηθοποιοί: Βενσάν Λεντόν, Ζιλ Λελούς, Ναντίν Λαμπακί

Ο Φρανκ κι ο Σιμόν είναι αστυνομικοί, αυτό που λέμε «καλοί μπάτσοι», φίλοι και συνάδελφοι για χρόνια. Η σχέση τους διαλύεται όταν ο Σιμόν, οδηγώντας μεθυσμένος, θα προκαλέσει ένα θανατηφόρο τροχαίο. Λίγα χρόνια μετά, όμως, ο Σιμόν θα διεκδικήσει και πάλι τη βοήθεια του Φρανκ, όταν η οικογένειά του απειλείται από τη Μαφία. Στιβαρό όσο και κλασικών προθέσεων αστυνομικό θρίλερ, μ’ ένα απολαυστικό αντρικό πρωταγωνιστικό δίδυμο και τη συνειδητή επιλογή του Καβαγιέ να επιδιώξει την αποτίμηση δυο σύνθετων, γκρίζων χαρακτήρων, αλλά και μια σειρά από παραδοσιακές, «σωματικές» σκηνές δράσης που απογειώνονται κατά το φινάλε.

 

Ενα Ταξίδι 30,5 Μέτρα Μακριά (The Hundred-Foot Journey)

Σκηνοθεσία: Λάσε Χάλστρομ

Ηθοποιοί: Ελεν Μίρεν, Ομ Πουρί, Μανίς Νταγιάλ, Σαρλότ Λε Μπον

Μια οικογένεια Ινδών μεταναστών εγκαθίσταται σε γραφικό χωριουδάκι της Νότιας Γαλλίας κι ανοίγει ινδικό εστιατόριο, ακριβώς απέναντι από κλασικό γαλλικό γαστριμαργικό ναό με αστέρι Μισελέν. Ο ανταγωνισμός θα ανοίξει την πόρτα για μυρωδιές κουζίνας, εκρηκτικές αντιπαραθέσεις, μαθήματα ανοχής και έρωτες.

Μια δεκαπενταετία μετά το «Chocolat», ο Λάσε Χάλστρομ σκηνοθετεί μια ακόμη μαγειρική κομεντί στη γαλλική επαρχία, με μια δοκιμασμένη συνταγή που τα έχει όλα: από οικιακό make-over και πολιτισμικό fusion, μέχρι λιγουρευτά πιάτα και λαχταριστούς πρωταγωνιστές. Το γεγονός ότι η διάθεση είναι γλυκερή και τα κλισέ ευαγγέλιο δεν στερεί από την, εξ ορισμού, χάρη και νοστιμάδα της.

 

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΙΝΕΜΑ
Το ελληνικό... Χόλιγουντ
Το αίτημα δεκαετιών για φορολογικά/οικονομικά κίνητρα έγινε πράξη πριν από τρία χρόνια, με τη θέσπιση του ΕΚΟΜΕ και τη λειτουργία του cash rebate και, πια, έχει να επιδείξει χειροπιαστά, εντυπωσιακά...
Το ελληνικό... Χόλιγουντ
ΣΙΝΕΜΑ
Δεν φέρνει ο καιρός... «γυρίσματα»
Ναι, έχουμε το αγιόκλημα και τα γιασεμιά. Επίσης θεαματικές παραλίες, αρχαιολογικούς χώρους μοναδικής ιστορικής σημασίας, απέραντη γαλάζια θάλασσα και εξίσου λαμπερό ουρανό. Οχι, αυτά τα πλεονεκτήματα δεν...
Δεν φέρνει ο καιρός... «γυρίσματα»
ΣΙΝΕΜΑ
Μεγάλη οθόνη στο νησί της Αποκάλυψης
Μεγάλες και μικρές νέες παραγωγές από την Ελλάδα και τον κόσμο όλο, ντοκιμαντέρ, σεμινάρια και συζητήσεις με δημιουργούς σε ιδιαίτερους χώρους προσφέρει η διοργάνωση. Μπουλμέτης, Γιάνναρης, Παπαδημητρόπουλος...
Μεγάλη οθόνη στο νησί της Αποκάλυψης
ΣΙΝΕΜΑ
«Δυστυχώς η ελληνική Αριστερά συνετρίβη»
Μιλώντας με τον Κεν Λόουτς, τον παραδοσιακά αριστερό εκπρόσωπο του ευρωπαϊκού σινεμά, η συζήτηση ήρθε και στα ελληνικά πράγματα. «Η ελληνική Αριστερά δεν υποστηρίχθηκε από την ευρωπαϊκή Αριστερά» είπε από τις...
«Δυστυχώς η ελληνική Αριστερά συνετρίβη»
ΣΙΝΕΜΑ
Το Top-10 δέκα ημερών σινεμά
Αύριο η αυλαία πέφτει, δίνονται τα βραβεία. Αποχαιρετάμε την πόλη, το λιμάνι, τις γεμάτες κόσμο αίθουσες. Οι αποσκευές μας, όμως, είναι πιο βαριές.Ο Ζανό, ο βρικόλακας της «Νορβηγίας» του Γιάννη Βεσλεμέ, ήταν...
Το Top-10 δέκα ημερών σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Μελόδραμα για πατέρα – γιο με το μυαλό στο Οσκαρ
Ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ ξεχνάει ότι ο «Δικαστής» δεν είναι ακόμα ένας «Iron Man». Ευτυχώς έχει απέναντι του τον Ρόμπερτ Ντιβάλ. Η συχνή αντιπαραβολή με το «Πώς σκοτώνουν τα κοτσύφια» της Χάρπερ Λι, του...
Μελόδραμα για πατέρα – γιο με το μυαλό στο Οσκαρ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας