Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Ελία Σουλεϊμάν στην Αθήνα

Ο Ελία Σουλεϊμάν στην ταινία του «It Must Be Heaven»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Ελία Σουλεϊμάν στην Αθήνα

  • A-
  • A+

Ο Ελία Σουλεϊμάν είναι ο πιο διάσημος και σημαντικός εδώ και χρόνια Παλαιστίνιος σκηνοθέτης. Κι αν σας παραπέμπει η εθνικότητά του σε σκληρές, πολιτικές ταινίες, αρκεί το ότι τον έχουν παρομοιάσει με τον Ζακ Τατί και τον Μπάστερ Κίτον, για να καταλάβετε ότι κάνει κωμωδίες γεμάτες ποίηση και σουρεαλισμό. Για να μιλήσει, όμως, πάντα με τον δικό του τρόπο, για τα προβλήματα της πατρίδας του και ευρύτερα για το βάσανο της ταυτότητας και της αναζήτησής της για ανθρώπους σαν κι αυτόν, αλλά και όλους μας.

Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης, που ζει μόνιμα στο Παρίσι, έρχεται στην Αθήνα στις 21 Νοεμβρίου για να εγκαινιάσει στον κινηματογράφο «Τριανόν» το 32ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου με την πιο πρόσφατη ταινία, το «It Must Be Heaven». Κέρδισε τον περασμένο Μάιο στο Φεστιβάλ των Κανών Ειδική Μνεία της Κριτικής Επιτροπής και το Βραβείο της FIPRESCI.

Πρωταγωνιστεί ο ίδιος, παίζοντας τον εαυτό του, δηλαδή έναν Παλαιστίνιο που φεύγει από την πατρίδα του σε αναζήτηση εναλλακτικης πατρίδας για να ανακαλύψει ότι η Παλαιστίνη τον ακολουθεί παντού. Η υπόσχεση μιας νέας ζωής μετατρέπεται σε μια κωμωδία παρεξηγήσεων: όσο μακριά και να ταξιδέψει, από το Παρίσι ώς τη Νέα Υόρκη, πάντα κάτι του θυμίζει τη γενέθλια γη. Ο Σουλεϊμάν θέτει το θεμελιώδες ερώτημα: Πού βρίσκεται το μέρος που μπορούμε ειλικρινά να αποκαλέσουμε «σπίτι»;

«O κινηματογραφιστής και ηθοποιός Ελία Σουλεϊμάν χρησιμοποιεί το πρόσωπο και το σώμα του για να εκφράσει την ψυχή της Παλαιστίνης στις ταινίες του, και σε καμία άλλη περισσότερο απ’ ό,τι στην αστεία νέα του κομεντί», έχει γράψει το The Hollywood Reporter. Και οι New York Times, «η κωμική μέθοδος του Σουλεϊμάν είναι ευφυώς ανατρεπτική. Τα διάφορα επεισόδια (προϊόν έντονης παρατήρησης) της ταινίας αρχικά φαίνονται να είναι γεγονότα μαύρου χιούμορ, ασύνδετα μεταξύ τους, μέχρι τη στιγμή που αρχίζει να αποκαλύπτεται ολόκληρο το οικοδόμημα του θέματός του».

Γεννημένος το 1960 στη Ναζαρέτ, ο Ελία Σουλεϊμάν έζησε στη Νέα Υόρκη από το 1981 μέχρι το 1993. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί, σκηνοθέτησε τις δύο πρώτες (και πολυβραβευμένες) μικρού μήκους ταινίες του, «Introduction To The End Of An Αrgument» και «Homage By Assassination». Το 1994, εγκαθίσταται στην Ιερουσαλήμ, όπου του ανατίθεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η αποστολή να δημιουργήσει ένα τμήμα σπουδών κινηματογράφου και μέσων ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Birzeit.

Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του, «To Χρονικό Μιας Εξαφάνισης», κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, στο Φεστιβάλ της Βενετίας (1996). Η επόμενη ταινία του, «Θεϊκή Παρέμβαση», κέρδισε το 2002 το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής και το βραβείο FIPRESCI στις Κάνες. Και ο «Χρόνος Που Απομένει» προβλήθηκε πάλι στο διαγωνιστικό των Κανών.

Το 32ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου (21 Νοεμβρίου με 4 Δεκεμβρίου) θα φιλοξενηθεί στις αίθουσες «Τριανόν» και «Ανδόρα». Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει, όπως πάντα, avant premieres, διαγωνιστικό τμήμα, αφιερώματα, masterclasses κ.λπ.

📍 Info: Η αθηναϊκή πρεμιέρα της ταινίας του Ελία Σουλεϊμάν γίνεται σε συνεργασία με τη SEVEN FILM

ΣΙΝΕΜΑ
Αβάν γκαρντ χωρίς όρια
Η διοργάνωση-θεσμός της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, το 10ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Αθήνας, θα γίνει από 20 Νοεμβρίου μέχρι 5 Δεκεμβρίου, με προβολές περισσοτέρων των 160 ταινιών
Αβάν γκαρντ χωρίς όρια
ΣΙΝΕΜΑ
Αίθουσες γεμάτες κόσμο, εικόνες και ιδέες
Μέρα με τη μέρα παίρνει φόρα το 60ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Επετειακό, γιορτάζοντας τις 60 διοργανώσεις από τον Σεπτέμβριο του 1960, δήλωσε την επιθυμία του να τιμά το παρελθόν, αλλά να...
Αίθουσες γεμάτες κόσμο, εικόνες και ιδέες
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
ΣΙΝΕΜΑ
Ο The Boy αγαπά τη δεκαετία του ’80
Το 60ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανέθεσε στον γνωστό σκηνοθέτη και μουσικό The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης) να βουτήξει στα 80s και να επιλέξει δέκα ταινίες γεμάτες τρόμο, τρυφερότητα, χιούμορ,...
Ο The Boy αγαπά τη δεκαετία του ’80
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας