Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Γαλλίδες φεμινίστριες εναντίον Πολάνσκι
AP Photo/Francois Mori
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γαλλίδες φεμινίστριες εναντίον Πολάνσκι

  • A-
  • A+
«Κατηγορώ»: στις αίθουσες μετ' εμποδίων

Με επεισόδια και προβλήματα στην προώθησή της βγήκε στις γαλλικές κινηματογραφικές αίθουσες η νέα και βραβευμένη στη Βενετία (Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής) ταινία του Ρομάν Πολάνσκι, «Κατηγορώ», μια μεταφορά στη μεγάλη οθόνη της υπόθεσης Ντρέιφους. Η πρόσφατη καταγγελία της φωτογράφου Βαλεντίν Μονιέ, της πρώτης Γαλλίδας που προστίθεται στα «θύματά» του, ότι το 1975, στα 18 της χρόνια, «γρονθοκοπήθηκε ανηλεώς και βιάστηκε» από τον σκηνοθέτη, άναψε τα αίματα. Η Μονιέ έστειλε επιστολή μέχρι και στην Μπριζίτ Μακρόν.

Το γαλλικό κινηματογραφικό σινάφι, που μέχρι τώρα τον στήριζε, στέκει αμήχανο αν και δεν αποκλείεται να υπάρξουν εξελίξεις, μέχρι και διαγραφή του από τα διάφορα σωματεία και ακαδημίες στις οποίες ανήκει. Δράση, όμως, ανέλαβαν οι φεμινίστριες, που άλλωστε πάντα τον είχαν στην μπούκα του κανονιού και είχαν προσπαθήσει να εμποδίσουν το 2017 μεγάλο αφιέρωμα της Γαλλικής Ταινιοθήκης στο έργο του, αναγκάζοντας τον πρόεδρό της, Κώστα Γαβρά, να δηλώσει: «Σ’ αυτή τη ζωή καλό είναι να συγχωρούμε».

Τότε. Τώρα, όμως; Τα πράγματα σοβάρεψαν με την καταγγελία της Μονιέ. Ετσι, το βράδυ της Τρίτης μια αβάν πρεμιέρα του «Κατηγορώ», στην αίθουσα Le Champo στο Καρτιέ Λατέν, ματαιώθηκε από συγκέντρωση περίπου σαράντα φεμινιστριών. Μπλόκαραν την είσοδο στο σινεμά κρατώντας πλακάτ και φωνάζοντας συνθήματα: «Πολάνσκι βιαστή, αίθουσες συνένοχες», «Σ’ αυτό το σινεμά δοξάζουν τους βιαστές», «Ο Πολάνσκι καταδιώκει τις γυναίκες». Αλλες αβάν πρεμιέρες, όμως, έγιναν κανονικά αν και μουδιασμένα. Είχαν προηγηθεί ματαιώσεις τηλεοπτικών εμφανίσεων του πρωταγωνιστή της ταινίας Ζαν Ντιζαρντέν και της συζύγου του Πολάνσκι, Εμανουέλ Σενιέ, ενώ μια ήδη μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη του Λουί Γκαρέλ δεν μεταδόθηκε ποτέ.

Τι τύχη θα έχει στις αίθουσες η ταινία, που θεωρείται εξαιρετική και πάει σφαίρα προς τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου; Ο Πολάνσκι αρνείται κατηγορηματικά τις κατηγορίες της Βαλεντίν Μονιέ, στην οποία για την ώρα μόνο η ηθοποιός Αντέλ Ενέλ, από τα μεγάλα ονόματα του γαλλικού σινεμά, έχει δημόσια συμπαρασταθεί. Είχε και η ίδια πριν από λίγες μέρες καταγγείλει τον σκηνοθέτη Κριστόφ Ρoυτζιά ότι την είχε παρενοχλήσει σεξουαλικά στα 12 χρόνια της.

ΣΙΝΕΜΑ
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά
Με μότο «Femi­nine, sunny & blue» ξεκινά την Τετάρτη, και θα καταλάβει για πέντε μέρες τον ιστορικό κινηματογράφο Babylon, στο Mitte του Βερολίνου, το 5o Hellas Filmbox Berlin, το φεστιβάλ ελληνικών ταινιών...
Θηλυκό, μπλέ και ηλιόλουστο ελληνικό σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες
Είτε τα μέλη της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης δεν πτοούνται από την πολιτική ορθότητα ή είναι ρατσιστές και εχθροί της πολυπολιτισμικότητας και ποικιλίας. Ηδη, με το που ανακοινώθηκαν οι...
Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες
ΣΙΝΕΜΑ
Οι 50.000 της «Ευτυχίας»
Η «Ευτυχία» του Αγγελου Φραντζή έκανε ένα εξαιρετικό άνοιγμα στις αίθουσες. Βγήκε την περασμένη Πέμπτη και μέσα στο πρώτο τετραήμερο, μέχρι και την Κυριακή, έκοψε 51.200 εισιτήρια, ένα νούμερο όχι μόνο πολύ...
Οι 50.000 της «Ευτυχίας»
ΣΙΝΕΜΑ
Γοητευτικό παραμύθι για ένα χαμένο παιδί
Ο Βαρδής Μαρινάκης στη νέα του ταινία, «Ζίζοτεκ», που προβάλλεται στο «Τριανόν», ξαναβρίσκει τον αινιγματικό, σκοτεινό, αλλά στο βάθος τόσο τρυφερό και γεμάτο πίστη στον άνθρωπο κόσμο του.
Γοητευτικό παραμύθι για ένα χαμένο παιδί
ΣΙΝΕΜΑ
Netflix είναι το όνομά μου
Η συνδρομητική πλατφόρμα ιντερνετικού στρίμινγκ, χάρη στην «Ιστορία γάμου» και τον «Ιρλανδό», διεκδικεί τα περισσότερα βραβεία, αφήνοντας το Χόλιγουντ να φάει τη στάχτη της.
Netflix είναι το όνομά μου
ΣΙΝΕΜΑ
Μοντέλα και Χρυσός Φοίνικας στη Χιλιαδού
Ενας Χρυσός Φοίνικας ανακάλυψε στην Ελλάδα τις ιδανικές τοποθεσίες για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας. Ο μοντέρνος και ανηλεής σαρκαστής της σύγχρονης κοινωνίας Σουηδός Ρούμπεν Οστλουντ θα συνεχίσει τη...
Μοντέλα και Χρυσός Φοίνικας στη Χιλιαδού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας