Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες

Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες

  • A-
  • A+
Η πρόταση της Ελλάδας για τα Οσκαρ 2020, είναι το ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου «Οταν  Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» και θα είναι η ταινία έναρξης του 1ου ΕfSynEMA: Πέμπτη 14/11, στις 20.00. Ενα υπέροχο ντοκιμαντέρ για μια… διαφορετική ομάδα -κάπως σαν τη δική μας στην «Εφημερίδα των Συντακτών»...

Με χιούμορ και πρωτοτυπία, δύο ξαδέλφια και πέντε γυναίκες ενός θεσσαλικού χωριού αναμετρώνται με την παγκόσμια αγορά, με όπλο… την ντομάτα! Ταυτόχρονα ψάχνουν να βρουν ποια μουσική κάνει τις ντομάτες να μεγαλώνουν πιο γρήγορα. Πάει κάπου ο νους σας;

Με χιουμοριστική και ποιητική ματιά, η ταινία μιλάει για τη δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων, τη σημασία να βλέπει κανείς τη ζωή διαφορετικά και να επαναπροσδιορίζεται σε δύσκολους καιρούς. 

Στοιχεία παραγωγής

Σκηνοθεσία: Μαριάννα Οικονόμου 

Σενάριο: Μαριάννα Οικονόμου 

Διεύθυνση φωτογραφίας: Αργύρης Τσεπελίκας, Μαριάννα Οικονόμου, Δημήτρης Κορδελάς 

Μοντάζ: Ευγενία Παπαγεωργίου 

Ήχος: Άρης Καφεντζής, Γιάννης Αντύπας 

Παραγωγή: Anemon Productions, Stefi & Lynx Productions 

Παραγωγός/Παραγωγοί: Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ, Σπύρος Μαυρογένης 

Συμπαραγωγή: Cosmote TV 

Χώρα παραγωγής: Ελλάδα 

Έτος παραγωγής: 2019 

Διάρκεια: 72΄ 

Παγκόσμια εκμετάλλευση: Anemon Productions, [email protected] 

Βραβεία / διακρίσεις

Το ντοκιμαντέρ θα συμμετάσχει στις διαδικασίες της 92ης διοργάνωσης των Οσκαρ, διεκδικώντας το Βραβείο Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.

Συμμετείχε στην 69η Μπερλινάλε (Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου 2019) και απέσπασε το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου FIPRESCI στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (Μάρτιος 2019).

Ταυτόχρονα αποτέλεσε την ταινία έναρξης του Visions du Réel, ενός από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στον κόσμο που τον περασμένο Απρίλιο γιόρτασε τα 50 χρόνια του.

Βιογραφικό σκηνοθέτιδος

Η Μαριάννα Οικονόμου σπούδασε ανθρωπολογία στο University College London, φωτογραφία-δημοσιογραφία στο London College of Printing και παραγωγή βίντεο στο South Thames College του Λονδίνου. Από το 1985 δουλεύει ως φωτογράφος και συνεργάζεται με περιοδικά και διαφημιστικές εταιρείες. Έχει κάνει φωτογραφικές εκθέσεις στο Λονδίνο, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Κύπρο. Το 1986 εκδίδεται το φωτογραφικό της βιβλίο «Εδώ & Εκεί».

To 1990 δουλεύει ως ερευνήτρια στη σειρά ντοκιμαντέρ «Frontiers» του BBC. Το 1996-2000 διδάσκει βίντεο στο VSA Hellas. Το 2000-03 εργάζεται στο «Ερευνητικό πρόγραμμα Θράκη και Α.Μακεδονία» του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής», ως υπεύθυνη των κινηματογραφήσεων και του οπτικού υλικού.

Από το 2000 ασχολείται με το ντοκιμαντέρ: εκτελεί παραγωγές για την ΕΡΤ (Μαθήματα–Παθήματα, Οικολογικά Ημερολόγια) και σκηνοθετεί ντοκιμαντέρ σε συμπαραγωγή με ξένα κανάλια (BBC, ARTE, YLE) που συμμετέχουν σε διεθνή φεστιβάλ («Το Σχολείο», «Για μια θέση στο χορό», «Οδός Σφακτηρίας», «Bells, Threads and Miracles», «Άκουσέ με», «Food for Love»).

Η τελευταία της ταινία, «Ο πιο μακρύς δρόμος», βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Λειψίας και ήταν υποψήφια για το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. 

Φιλμογραφία

1999-2000 Ελληνική και ευχάριστη γη (doc)
1999-2000 Ψάχνοντας μια καλύτερη ζωή (doc)
2001 Το σχολείο (doc)
2001 Ο γιος του τσιφλικά, συν-σκηνοθεσία/co-direction: Αμαλία Ζέπου (doc)
2002 Rockmunkit (doc)
2004 Η πίστη είναι ροκ (doc)
2006 Για μια θέση στο χορό (doc)
2006 Μαθήματα-Παθήματα: Πώς αλλιώς να μάθω; (doc)
2007 Ο πιο καλός ο μαθητής (doc)
2009 Bells,Threads and Miracles (doc)
2013 Food for Love  
2015 Ο πιο μακρύς δρόμος
2018 Θραύσματα
2019 Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις τομάτες 

 

ΣΙΝΕΜΑ
Η «Εφ.Συν.» γιορτάζει με το 1ο κινηματογραφικό φεστιβάλ της
Η «Εφημερίδα των Συντακτών» με αφορμή τη συμπλήρωση εφτά χρόνων από την έκδοσή της διοργανώνει, για πρώτη φορά φέτος, Φεστιβάλ Κινηματογράφου και άλλων πολιτιστικών δράσεων με τον τίτλο EFSYNEMA.
Η «Εφ.Συν.» γιορτάζει με το 1ο κινηματογραφικό φεστιβάλ της
ΣΙΝΕΜΑ
Φαουέγια
Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί τη Φαουέγια, η οποία περιπλανιέται στους δρόμους τής Αθήνας σέρνοντας το αυτοσχέδιο καρότσι της.
Φαουέγια
ΣΙΝΕΜΑ
4 Μαύρα Κουστούμια
Η ταινία «4 Μαύρα Κοστούμια» κλείνει το 1ο EfSynEMA, σε μια βραδιά αφιέρωμα για τον αγαπημένο μας, πρόσφατα εκλιπόντα εξαιρετικό ηθοποιό, σκηνοθέτη και φίλο, Τάκη Σπυριδάκη.
4 Μαύρα Κουστούμια
ΣΙΝΕΜΑ
Αφιέρωμα στον Τάκη Σπυριδάκη
To 1o EFSYNEMA, το 1ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της «Εφ.Συν.» με αφορμή τα 7α γενέθλιά της, ολοκληρώνεται σήμερα, έπειτα από έξι γεμάτες μέρες. Μέρες γεμάτες εξαιρετικές ταινίες, διαφορετικές θεματικές,...
Αφιέρωμα στον Τάκη Σπυριδάκη
ΣΙΝΕΜΑ
Κραυγή στη νύχτα
Η τρίτη μέρα του 1ου EFSYNEMA είναι αφιερωμένη στη Γυναίκα στο Φιλμ Νουάρ -όχι απλά Φιλμ Νουάρ.
Κραυγή στη νύχτα
ΣΙΝΕΜΑ
Ταινία-έκπληξη
Το Σάββατο 16 Νοέμβρη, τρίτη μέρα κατά το EFSYNEMA, στις 12 τα μεσάνυχτα, αμέσως μετά τις προβολές δύο εξαιρετικών φιλμ νουάρ και της συζήτησης που θα ακολουθήσει, θα προβληθεί η «ταινία-έκπληξη».
Ταινία-έκπληξη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας